Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vlado #5428:
Pokiaľ som správne pochopil Juraja, žilinská prestupná tarifa bude v tom zmysle, že pri druhom označení čipovej karty do istého času od prvého označenia sa cestujúcemu neodráta žiadna jazda (t.j. akoby pokračoval pôvodnú jazdu v inom vozidle). Na papierové lístky to nebude mať žiaden vplyv.
Opakujem - ak som ja správne pochopil.
Este dodatok - nechal by som listky do 5 zastavok za cenu aka je teraz(10), zakladny prestupny tiez, t.j. 12-13 sk ( za 13 len v pripade ze by bol na 20 min), a ten 45 minutovy za 15.
Jedna taka mala otazocka na Juraja - predpokladam, ze po novom uz budu LEN prestupne listky tzn. na 20 min, 45 atd... v opacnom pripade by to bolo opat zdieranie cestujucich a mozem vam zarucit, ze by ste sa opat stretli s ich velkym odporom. Cas sa bude urcovat predpokladam podla hodin v buse. Som tiez zvadavy, ako to chcete poriesit z cakacim casom. Revizori predpokladam nebudu nosit zo sebou CP a zakazdym si to kontrolovat.
Reply on: LUK #5412:
pokiaľ zákazník niečo chce, nemôžeš mu to zakázať len z toho dôvodu, že to vyzerá blbo... ja by som to nenazval blbuvzdornosť, ale variabilita... jednoducho výrobok nepredáš, pokiaľ neponúkneš dostatočnú variabilitu nastavení, druhá strana je, ako daný výrobok a aké nastavenie bude používať zákazník...
Hmm... malé vytriezvenie... L1 po predĺžení na Nový cintorín nebude stíhať polhodinový obrat a chýba priame prepojenie od ŽST k ŽU. Zo by myslím malo existovať.
Reply on: Vladimír #5423:
... inac to je pomaly ako anketa : Zachranme linky MHD a po vyhodnoteni prve tri nebudu zrusene ?

Ta L6 sa mi paci:-). Ale myslel som ze aj L5,15 sa zrusi..
Reply on: Vladimír #5423:
Spoločné preklady intervalov v špičke:

Hurbanova - žel. st. - Vlčince (L4/6) - 5 min.
žel. st. - Hurbanova - Solinky (L3/4) - 5 min.
nemocnica - Vlčince (L5/6/15) - 5-10 min.
Hliny - Solinky (L4/5/7/15) - 5 min.
Predmestská - Vlčince L4) - 10 min.
Solinky - Veľký Diel - Vlčince (L5/7/15) - 10 min.
Reply on: zoZa #5419:
Odpoveď bude úplne technická - lebo som sa musel vmestiť do maximálneho počtu možných odpovedí, ktorý editor ankiet ponúka 😛

Re #5422 zoZa: Zatiaľ sú moje myšlienkové pochody nasledovné - špičkový interval na linkách:
1 - 30 min.
3 - 10 min.
4 - 10 min.
5 - 20 min.
6 - 10 min.
7 - 20 min.
8 - 30 min.
15 - 20 min.
Linky 16 a 17 sú zrušené.
Reply on: Vladimír #5417:
Vo vsetkom musim s tebou suhlasit ? . Tiez som uvazoval nad zlucenim L1 a L8, ale najlepsie by predsa len bolo, keby L8 jazdila po centralnom okruhu jednym smerom a L1 opacnym
Reply on: Jozef #5416:
myslim, ze by bolo rozumnejsie keby L1 nejazdila az na Vlcince, ale otacala by sa po centralnom okruhu.
Reply on: Jozef #5415:
Ta Matica Slovenska a Sv.Cyrila Metoda nedaju mi spat:-)..furt na to musim vysliet.. . Rozmyslal som uz nad mnohymi moznostami a napadla ma taka vec, ze na Vlcincoch nie je nikde inde mozne odstavovat troleje ako na Matici Slovenskej a preto, aby sa dostal aj na ostatne stacilo by, ak z Fatranskej by siel rovno na Obchodnu, potom na Sv. Cyrila a Metoda, kde by sa otocil , siel na Obchodnu a nakoniec by skoncil na Matici Slovenskej a potom by siel z Matice Slovenskej cez Obchodnu, Sv. Cyrila a Metoda, Obchodnu , Fatransku naspat na Hajik. Alebo dokonca by mohol ist cez cele Vlcince a otacat sa pri Carrefoure 🙂, ale po zavedeni prestupnych cipovych kariet (dufajme, ze aj jednorazovych listkov) bude predsa len najlepsia verzia len po Maticu Slovensku.
poznamka k ankete: Preco je vypisanych len 8 liniek (moznosti), ked predsa tych trolejbusovych liniek mame v ZA predsa 10 a este ked k tomu priratam aj tabulky na L5,15 tak dokonca 12 ? . Cize moze byt aj moznost, ze najradsej cestujem L15, ale nerad cestujem L5 🙂
Reply on: Jozef #5416:
Ešte doplním, že náhrada za odklonenú L1 by bola pre obyvateľov Vlčincov a taktiež z Košickej možná linkami 4 alebo 6 po zastávku Polícia alebo linkou 5 po zastávku Štúrovo nám. s možnosťou prestupu na L1.

Najviac by bol v smere na Kvačalovu ideálny prestup medzi L5 a 1 na Štúrovom námestí, kde by bolo možné prestupovať na hrane, t.j. bez prechádzania cez cestu. Hádam by nebolo ťažké CP týchto liniek zladiť tak, aby na seba naväzovali.
Reply on: Jozef #5415:
Problém s otáčaním uvažovanej L7 na Matice nevidím ako problém. Ako si sám uvažoval, možno použiť príklad súčasnej L1 a na Matici vodičom poskytovať len nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (do 5 min.). Vyčkávanie vozidiel a čerpanie prestávok by bolo na konečnej Stodolova.

Nemyslím si, že by bolo šťastné ťahať ju až na Sv. Cyrila a Metoda. Boli by to zbytočné kilometre, lebo po príchode od Veľkého dielu by už z končiacej L7 cestujúci na Vlčincoch iba vystupovali. Osobne si myslím, že by medzi Maticou a Cyrilom-Metodom vozila minimum cestujúcich. Ak budeme mať prestupnú tarifu, dotknutým skupinám osôb nie je problém prestúpiť na tie dve zastávky na iný trolejbus.

Re #5416 Jozef: Je vždy na škodu, ak sa "veľkým" linkám v obsluhe daného územia pletú "malé" linky s riedkymi intervalmi. Zbytočne to komplikuje koordináciu medzi linkami.

Komu slúži L1? Ty hovoríš, že zamestnancom DPMŽ, lebo spája Košickú a Kvačalovu? Ja hovorím, že zamestnanci DPMŽ z celkového objemu cestujúcich tvoria mizivý zlomok percenta a nepotrebujú súkromnú linku. Hovoríš, že ju využívajú ľudia zo Závodia, či cestujúci k Novému cintorínu. Veď to je aj v poriadku, nech ju využívajú. Tých je ale tiež tak málo, že určite okrem oprávneného spojenia s centrom nemajú právo určovať ďalšie smerovanie linky.

Ja som dlho rozmýšľal nad spojením L1+8 do linky Kvačalova - žel. stanica - Carrefour, ale priznám sa, že mi bolo ľúto straty spojenia Carrefouru na Štúrovo nám. L8 je totiž naozaj taká zberná linka, ktorá obehne všetky prestupné uzly v centre (Spanyolova, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia, Štúrovo nám.).

Takže od tohto návrhu upúšťam. Navrhujem L1 zaokruhovať do trasy Kvačalova - žel. stanica - Štúrovo nám. - Kvačalova. Uvažované dopravé funkcie:
- základná obsluha časti obytnej a priemyselnej oblasti Závodia s návozom cestujúcich na všetky prestupové uzly v centre mesta
- náhrada za v návrhu zrušenú L16 na malom mestskom okruhu, tzn. predovšetkým návoz cestujúcich zo Štúrovho nám. na Hálkovu a Závodskú, kde je možný prestup na Hájik na linky č. 6 a 7.

Jazdný čas novej L1 by bol krásnych 25 min., čo je úžasný základ pre pravidelný celodenný interval 30 min. po celý deň s nasadením jediného trolejbusu.
Reply on: Vladimír #5413:

Spomínal si, že L1 by si ju na Vlčincoch najradšej nevidel. Táto linka slúži pre zamestnancov DP lebo spája Košickú a Kvačalovu, cestujúci ju potrebujú do priemyselnej zóny v okolí Priemyselnej ulice a Kvačalovej, využívajú ju cestujúci cestujúci zo Závodia bývajúci zo strany od Kvačalovej ulice a napokon s ňou cestujú ľudia na Nový cintorín, lebo z Kvačalovej je to len 660 metrov. Otázka teda znie: Ktorým smerom má ísť L1 z Kvačalovej?
Reply on: Vladimír #5413:

Po vybudovaní trolejbusového vedenia medzi sídliskami Solinky – Vlčince sme pred rokom diskutovali aké linky tadiaľ viesť. Medzi sídliskami premávala okrem L4 aj dôležitá L5, ktorá išla cez sídlisko Hliny, Štúrovo nám., nemocnicu a nákupné centrá na ul. Vysokoškolákov. Táto linka sa len zokruhovala medzi sídliskami a z prevádzkových dôvodov sa vytvorila protismerná aj L15. S týmito tromi sídliska nie je problém, lebo boli aj v minulosti prepojené a navyše strategicky, cez Bulvár, nemocnicu a nákupné centrá. Po prepojení a zokruhovaní získali výhodu kratšieho spojenia medzi sídliskami. Toto zokruhovanie liniek L5/15 využívajú nielen cestujúci zo SO a VL, ale aj obyvatelia Hlín na ktorých sa pri diskusii často zabúda. Ak potrebujú ísť k nemocnici alebo nákupným centrám použijú L15 a keď na Solinky a Vlčince tak L5.
Myslím si, že problém vznikol so sídliskom Hájik, kde v posledných rokoch (je pred dokončením) prebiehala intenzívna výstavba. Obyvateľov bolo potrebné doviezť a odviezť zo sídliska, pričom mali tiež svoje požiadavky na spojenie s centrom, nemocnicou, s ostatnými sídliskami a priemyselnými zónami na západe (Rajeckej) a na východe (Košickej). Preto sa pristúpilo k tomu, že bývalá L7 končiaca na Jaseňovej pokračovala na Vlčince, Košickú, centrum a na Hájik. Protismerná L17 bola navrhnutá opačne. Problém asi nie je, že linky sú smerované cez Vlčince, ale ako bolo spomínané, že linky L7/17 sú príliš dlhé. Bol tu spomínaný audit, kde bolo navrhnuté napríklad ukončenie L7 na Matici slovenskej. Tu by som chcel pripomenúť, že Matica slovenská nie je klasické trolejbusové obratisko. Jednotlivé linky na zastávku zachádzajú a pokračujú ďalej. Je tu síce aj odstavná stopa, ak to tak môžem nazvať, ktorá vznikla skrátením zachádzania trolejbusov a túto využívajú L5/15. Táto odstavná stopa je na frekventovanej sídliskovej ulici. Aj trolejbusová L1, ktorá tam mala v minulosti konečnú, dnes po príchode na Maticu slovenskú sa otočí a hneď pokračuje naspäť na Kvačalovu. Neviem, či bude dovolené na ulici Matice slovenskej odstavovať trolejbusy. Ak by sa napr. L7 mala len otočiť a pokračovať naspäť cez SO na Hájik, tak bolo by lepšie ju potiahnuť až na zastávku Sv. Cyrila a Metoda, kde je tiež možnosť otočenia a navyše by pokryla ďalšie dve zastávky na sídlisku.
S linkami z Hájika, ktoré by išli na Vlčince či už cez Vysokoškolákov alebo Košickú by nebol problém, lebo na konci sídliska je obratisko Fatranská (neviem však či by kapacitne postačovalo).
Reply on: Kami #5411:
vyslo to tak, ze po Ziline som sa pohyboval iba autom a pesibusom. Ale aspon som si vyskusal nove privadzace. Podarilo sa mi stretnut MAN aj Citybusy.
Keď sa kedysi dávno dozvedel, že sa raz bude stavať trolejbusová trať cez Veľký diel, okamžite ma napadla jedna vec - L7 sa zahustí (povedzme 20/30´ int.) a predĺži z Jaseňovej na Matice Slovenskej. Pamätám si, ako som ostal v pomykove, keď mi Juraj pri osobnom stretnutí predstavil ideu dvoch dvojíc okružných liniek 4/14 a 5/15. Predtým som totiž nepredpokladal, že ťah cez Diel má byť taký silný. Kým došlo k realizácii, od 4/14 sa upustilo a prišiel nápad so 7/17. A s tým aj problémy, o ktorých sa tu (viac alebo menej razantne) diskutovalo.

Linky č. 7 a 17 (ako Papyr správne napísal, sú dve linky a nie jedna, pretože existuje ich spoločný úsek, kde sa musia vzájomne voči sebe koordinovať) dnes predstavujú zaujímavý polookruh. Polookruh, kde jedna polovica (centrum - Vlčince) z okruhovej trasy si ďaleko silnejšia ako druhá polovica (Hliny - Solinky). Preto ostala zachovaná aj L6, ktorá časť tú silnejšiu časť okruhu posilňuje na požadovaný rozsah formou klasickej diametrálnej linky. Problémom však ostáva koordinácia týchto štyroch (spolu s L16, ktorá pre mňa nepochopiteľne prežila 6. júl 2004) liniek na spoločnom úseku Polícia - Hájik.

Keď som v minuloročnom záchvate nespokojnosti s novým cestovným poriadkom doma zostavoval vlastný návrh, bez váhania som z neho vypustil L16 ako nesystémovú. Ostávalo zistiť, čo s veľkým okruhom.

Sú v zásade dva varianty. Variant s prestupnou tarifou a neprestupnou. Ak v prípade Žiliny musíme (sme museli) počítať s nemožnosťou prestupovania cestujúcich, veľa sa ozaj vymyslieť nedalo. Najvhodnejšie sa mi javilo zachovanie polookruhov 7/17 s tým, že pôjdu cez Vysokoškolákov a Spanyolovu a L6 bude tým linkou, ktorá bude vetvu Hájik - centrum - Vlčince posilňovať. Ostala by tak v podstate silná linka Hájik - nemocnica - Vlčince (kde časť spojov ako L7/17) pokračuje ďalej ce Diel, Solinky a Hliny na Hájik a druhá, dnešná L4, ktorá by s ňou bola v prísnom preklade. Uvažoval som nad špičkovým intervalom 10 min. pre L4 i L6+7+17.
Klasické problémy, ako nerovnomernosť spojenia na Hájik od Hurbanovej a stanice však naďalej museli ostať, rovnako ako zbytočne dlhá trasa liniek, pomerne komplikovaný systém trojlinky a pod. by však ostali.

Ak však môžeme do blízkej budúcnosti počítať s tým, že si pri tvorbe linkového vedenia nebudeme musieť sami zväzovať ruky tým, že cestujúcich odrádzame od prestupu, je tento systém riešiteľný aj s dvomi celkom jednoduchými linkami.

A sme doma. Okľukou sme vrátili zase len do histórie, kde sú na scéne staré dobré nám známe L6 a 7 ako jediné dve linky na Hájiku. Linka 6 ako silná linka na klasickej trase a L7 ako "južná" časť dnešného veľkého okruhu na trase Hájik - Solinky - Matice Slovenskej s výrazne menším rozsahom dopravy. A nič viac netreba.

Poznámka: Vo všetkých viariantoch somvôbec neuvažoval nad L1 na Vlčincoch, ktorú by som tam osobne tiež rád nevidel.

*** !!! ***

Pre tých, ktorým sa (z pochopiteľných dôvodov) nechcelo čítať celý tento môj citový výlev, zhrniem myšlinku do jednej vety:

Návrh obojsmernej linky v trase Hájik - Solinky - Vlčince sa mi zdá perfektný a som zaň všetkými desiatimi, ak mu bude doplnkom silná linka Hájik - žel. stanica - nemocnica - Vlčince.
Reply on: VLK #5410:
nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci, však? ?
Z uvedeného vidno, že vašim výrobkom chýba istá "blbuvzdornosť" - proste znemožniť takéto nezmyselné nastavenia, kedy sa snaha míňa účinkom...
Reply on: Juraj #5407:
dakujem Jurajovi ze si nasiel cas a venoval sa mi.
Cestou z Kysuc sa v Ziline este zastavim a poobzeram.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement