Reply on: Vladimír #5413:
Spomínal si, že L1 by si ju na Vlčincoch najradšej nevidel. Táto linka slúži pre zamestnancov DP lebo spája Košickú a Kvačalovu, cestujúci ju potrebujú do priemyselnej zóny v okolí Priemyselnej ulice a Kvačalovej, využívajú ju cestujúci cestujúci zo Závodia bývajúci zo strany od Kvačalovej ulice a napokon s ňou cestujú ľudia na Nový cintorín, lebo z Kvačalovej je to len 660 metrov. Otázka teda znie: Ktorým smerom má ísť L1 z Kvačalovej?
Jozef
Po vybudovaní trolejbusového vedenia medzi sídliskami Solinky – Vlčince sme pred rokom diskutovali aké linky tadiaľ viesť. Medzi sídliskami premávala okrem L4 aj dôležitá L5, ktorá išla cez sídlisko Hliny, Štúrovo nám., nemocnicu a nákupné centrá na ul. Vysokoškolákov. Táto linka sa len zokruhovala medzi sídliskami a z prevádzkových dôvodov sa vytvorila protismerná aj L15. S týmito tromi sídliska nie je problém, lebo boli aj v minulosti prepojené a navyše strategicky, cez Bulvár, nemocnicu a nákupné centrá. Po prepojení a zokruhovaní získali výhodu kratšieho spojenia medzi sídliskami. Toto zokruhovanie liniek L5/15 využívajú nielen cestujúci zo SO a VL, ale aj obyvatelia Hlín na ktorých sa pri diskusii často zabúda. Ak potrebujú ísť k nemocnici alebo nákupným centrám použijú L15 a keď na Solinky a Vlčince tak L5.
Myslím si, že problém vznikol so sídliskom Hájik, kde v posledných rokoch (je pred dokončením) prebiehala intenzívna výstavba. Obyvateľov bolo potrebné doviezť a odviezť zo sídliska, pričom mali tiež svoje požiadavky na spojenie s centrom, nemocnicou, s ostatnými sídliskami a priemyselnými zónami na západe (Rajeckej) a na východe (Košickej). Preto sa pristúpilo k tomu, že bývalá L7 končiaca na Jaseňovej pokračovala na Vlčince, Košickú, centrum a na Hájik. Protismerná L17 bola navrhnutá opačne. Problém asi nie je, že linky sú smerované cez Vlčince, ale ako bolo spomínané, že linky L7/17 sú príliš dlhé. Bol tu spomínaný audit, kde bolo navrhnuté napríklad ukončenie L7 na Matici slovenskej. Tu by som chcel pripomenúť, že Matica slovenská nie je klasické trolejbusové obratisko. Jednotlivé linky na zastávku zachádzajú a pokračujú ďalej. Je tu síce aj odstavná stopa, ak to tak môžem nazvať, ktorá vznikla skrátením zachádzania trolejbusov a túto využívajú L5/15. Táto odstavná stopa je na frekventovanej sídliskovej ulici. Aj trolejbusová L1, ktorá tam mala v minulosti konečnú, dnes po príchode na Maticu slovenskú sa otočí a hneď pokračuje naspäť na Kvačalovu. Neviem, či bude dovolené na ulici Matice slovenskej odstavovať trolejbusy. Ak by sa napr. L7 mala len otočiť a pokračovať naspäť cez SO na Hájik, tak bolo by lepšie ju potiahnuť až na zastávku Sv. Cyrila a Metoda, kde je tiež možnosť otočenia a navyše by pokryla ďalšie dve zastávky na sídlisku.
S linkami z Hájika, ktoré by išli na Vlčince či už cez Vysokoškolákov alebo Košickú by nebol problém, lebo na konci sídliska je obratisko Fatranská (neviem však či by kapacitne postačovalo).