V minulosti tu bola diskusia ak si spomínaš, že obyvatelia Vlčiniec konkrétne zo zastávky Sv. Cyrila a Metoda, majú len jednu linku, a to L17 s ktorou môžu cestovať bez prestupu na Solinky. Po ukončení navrhovanej linky z Hájika na ulici Matice slovenskej už nebudú mať nič. Myslím si, že Vlčince I a Vlčice IV a pol Vlčiniec II nie je zanedbateľný zdroj. Okrem iného je teraz j L7/17 Solinkármi využívaná na cestovanie do a z práce do priemyselnej zóny v oblasti Košickej, a preto s tým menením liniek by som radšej trochu počkal.
Tvoja pripomienka prípadného otáčania až pri Carrefoure od Vlčiniec nie je možná, lebo trolejbusové vedenie na križovatke to neumožňuje.
ak som ja dobre pochopil, tak cipove karty nad 5 zastavok budu odskusane ako prve. Iba zeby medzitym myslienka zavadzania prestupnej tarify postupila dalej.
Vladimír: ani ja si už nie som istý, ale pokiaľ sa dobre pamätám, tak prestupné budú všetky lístky pre jazdy nad 5 zastávok, teda aj papierové... Komu sa chce, nech to dohľadá... ?
Pokiaľ som správne pochopil Juraja, žilinská prestupná tarifa bude v tom zmysle, že pri druhom označení čipovej karty do istého času od prvého označenia sa cestujúcemu neodráta žiadna jazda (t.j. akoby pokračoval pôvodnú jazdu v inom vozidle). Na papierové lístky to nebude mať žiaden vplyv.
Opakujem - ak som ja správne pochopil.
Este dodatok - nechal by som listky do 5 zastavok za cenu aka je teraz(10), zakladny prestupny tiez, t.j. 12-13 sk ( za 13 len v pripade ze by bol na 20 min), a ten 45 minutovy za 15.
Jedna taka mala otazocka na Juraja - predpokladam, ze po novom uz budu LEN prestupne listky tzn. na 20 min, 45 atd... v opacnom pripade by to bolo opat zdieranie cestujucich a mozem vam zarucit, ze by ste sa opat stretli s ich velkym odporom. Cas sa bude urcovat predpokladam podla hodin v buse. Som tiez zvadavy, ako to chcete poriesit z cakacim casom. Revizori predpokladam nebudu nosit zo sebou CP a zakazdym si to kontrolovat.
pokiaľ zákazník niečo chce, nemôžeš mu to zakázať len z toho dôvodu, že to vyzerá blbo... ja by som to nenazval blbuvzdornosť, ale variabilita... jednoducho výrobok nepredáš, pokiaľ neponúkneš dostatočnú variabilitu nastavení, druhá strana je, ako daný výrobok a aké nastavenie bude používať zákazník...
Hmm... malé vytriezvenie... L1 po predĺžení na Nový cintorín nebude stíhať polhodinový obrat a chýba priame prepojenie od ŽST k ŽU. Zo by myslím malo existovať.
Odpoveď bude úplne technická - lebo som sa musel vmestiť do maximálneho počtu možných odpovedí, ktorý editor ankiet ponúka
Re #5422 zoZa: Zatiaľ sú moje myšlienkové pochody nasledovné - špičkový interval na linkách:
1 - 30 min.
3 - 10 min.
4 - 10 min.
5 - 20 min.
6 - 10 min.
7 - 20 min.
8 - 30 min.
15 - 20 min.
Linky 16 a 17 sú zrušené.
Vo vsetkom musim s tebou suhlasit ? . Tiez som uvazoval nad zlucenim L1 a L8, ale najlepsie by predsa len bolo, keby L8 jazdila po centralnom okruhu jednym smerom a L1 opacnym
Ta Matica Slovenska a Sv.Cyrila Metoda nedaju mi spat:-)..furt na to musim vysliet.. . Rozmyslal som uz nad mnohymi moznostami a napadla ma taka vec, ze na Vlcincoch nie je nikde inde mozne odstavovat troleje ako na Matici Slovenskej a preto, aby sa dostal aj na ostatne stacilo by, ak z Fatranskej by siel rovno na Obchodnu, potom na Sv. Cyrila a Metoda, kde by sa otocil , siel na Obchodnu a nakoniec by skoncil na Matici Slovenskej a potom by siel z Matice Slovenskej cez Obchodnu, Sv. Cyrila a Metoda, Obchodnu , Fatransku naspat na Hajik. Alebo dokonca by mohol ist cez cele Vlcince a otacat sa pri Carrefoure , ale po zavedeni prestupnych cipovych kariet (dufajme, ze aj jednorazovych listkov) bude predsa len najlepsia verzia len po Maticu Slovensku.
poznamka k ankete: Preco je vypisanych len 8 liniek (moznosti), ked predsa tych trolejbusovych liniek mame v ZA predsa 10 a este ked k tomu priratam aj tabulky na L5,15 tak dokonca 12 ? . Cize moze byt aj moznost, ze najradsej cestujem L15, ale nerad cestujem L5
Ešte doplním, že náhrada za odklonenú L1 by bola pre obyvateľov Vlčincov a taktiež z Košickej možná linkami 4 alebo 6 po zastávku Polícia alebo linkou 5 po zastávku Štúrovo nám. s možnosťou prestupu na L1.
Najviac by bol v smere na Kvačalovu ideálny prestup medzi L5 a 1 na Štúrovom námestí, kde by bolo možné prestupovať na hrane, t.j. bez prechádzania cez cestu. Hádam by nebolo ťažké CP týchto liniek zladiť tak, aby na seba naväzovali.
Problém s otáčaním uvažovanej L7 na Matice nevidím ako problém. Ako si sám uvažoval, možno použiť príklad súčasnej L1 a na Matici vodičom poskytovať len nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (do 5 min.). Vyčkávanie vozidiel a čerpanie prestávok by bolo na konečnej Stodolova.
Nemyslím si, že by bolo šťastné ťahať ju až na Sv. Cyrila a Metoda. Boli by to zbytočné kilometre, lebo po príchode od Veľkého dielu by už z končiacej L7 cestujúci na Vlčincoch iba vystupovali. Osobne si myslím, že by medzi Maticou a Cyrilom-Metodom vozila minimum cestujúcich. Ak budeme mať prestupnú tarifu, dotknutým skupinám osôb nie je problém prestúpiť na tie dve zastávky na iný trolejbus.
Re #5416 Jozef: Je vždy na škodu, ak sa "veľkým" linkám v obsluhe daného územia pletú "malé" linky s riedkymi intervalmi. Zbytočne to komplikuje koordináciu medzi linkami.
Komu slúži L1? Ty hovoríš, že zamestnancom DPMŽ, lebo spája Košickú a Kvačalovu? Ja hovorím, že zamestnanci DPMŽ z celkového objemu cestujúcich tvoria mizivý zlomok percenta a nepotrebujú súkromnú linku. Hovoríš, že ju využívajú ľudia zo Závodia, či cestujúci k Novému cintorínu. Veď to je aj v poriadku, nech ju využívajú. Tých je ale tiež tak málo, že určite okrem oprávneného spojenia s centrom nemajú právo určovať ďalšie smerovanie linky.
Ja som dlho rozmýšľal nad spojením L1+8 do linky Kvačalova - žel. stanica - Carrefour, ale priznám sa, že mi bolo ľúto straty spojenia Carrefouru na Štúrovo nám. L8 je totiž naozaj taká zberná linka, ktorá obehne všetky prestupné uzly v centre (Spanyolova, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia, Štúrovo nám.).
Takže od tohto návrhu upúšťam. Navrhujem L1 zaokruhovať do trasy Kvačalova - žel. stanica - Štúrovo nám. - Kvačalova. Uvažované dopravé funkcie:
- základná obsluha časti obytnej a priemyselnej oblasti Závodia s návozom cestujúcich na všetky prestupové uzly v centre mesta
- náhrada za v návrhu zrušenú L16 na malom mestskom okruhu, tzn. predovšetkým návoz cestujúcich zo Štúrovho nám. na Hálkovu a Závodskú, kde je možný prestup na Hájik na linky č. 6 a 7.
Jazdný čas novej L1 by bol krásnych 25 min., čo je úžasný základ pre pravidelný celodenný interval 30 min. po celý deň s nasadením jediného trolejbusu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vlado