Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.
Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité"
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?
Ja by som skôr uveril, že to bolo naopak. Vodiči na MHD by vedeli písať celé kroniky o nedisciplinovaných vodičoch. V dopravnej špičke majú ťažkosti so zaradením sa zo zastávok. Príklad sebeckosti vodičov vidieť mapr. na Komenského, kde je neďaleko svetelná križovatka. V dopravnej špičke sa autá nastavajú skoro od jednej križovatky k druhej a nechcú pustiť trolejbus zo zastávky. Pomalým vychádzaním sa snaží vodič dostať predok vozidla na vozovku a niektorí vodiči ešte obchádzajú aj ten predok vozidla, len aby sa dostali dopredu. Ťažkosti sú aj pri Pošte 1, kde vodiči, ktorí tam nemajú čo hľadať, s autom vojdú hlboko do križovatky a kĺbaky majú problém od Hurbanovej tadiaľ prejsť. Vyskytujú sa prípady, že niektorí parkujú na zastávkach alebo pred nimi. Spomínam si, že pred železničnou stanicou, oproti hotelu Polom, bol na zastávke zaparkovaný rakúsky turistický autobus. Tak ho tam ten Rakúšan "odborne" zaparkoval, že ráno nemohli trolejbusy poriadne zastaviť ani pred ním ani za ním.
A ako by si riešil situáciu, ktorú mi popisoval spolužiak:
Šoféroval auto a na križovatke mu vodič trolejbusa nedal pri odbočovaní prednosť. Na poslednú chvíľu to ubrzdil. V tom sa vodič TB začal v kabíne rozčulovať a vystúpil von z voza. Spolužiak už myslel, že dostane po papuli a tak radšej vycúval a odišiel preč. Žial neviem kedy a kde to bolo.
Re #3615 Juraj: A cez víkend sa nepoužíva? Nebol by na túto a možno aj L30 vhodný SOR 9,5?
Re #3619 Jozef: Tí majú šťastie, my sme toto robili v prvý októbrový pondelok od siedmej ráno. Od zimy nám ani perá nechceli písať.
Dnes dopoludnia študenti Žilinskej univerzity na niektorých križovatkách zisťovali dopravnú vyťaženosť. Okrem iných vozidiel, zapisovali do formulárov aj vozidlá MHD.
Umysel bol dobry, na 29-ke by bol skoro stacil az na dva spickove ranne spoje do centra. A 2x menit voz je dost neprakticke /zvlast ak ho este pred koncom rannej spicky musi iny vodic vyviezt a pristavit do mesta na vymenu a velky voz stiahnut do garaze/, rovnako ako pridavat do dedinky posilovak.
Ak nie su mrazy, vyuziva sa rano na zvoze.
Z praxe sa ukazuju 2 pravidla:
1/ Ak ma celoplosnu reklamu viac ako 10-15% vozov, ludia ich prestanu vnimat ako voz s reklamou /a pozerat si ju, za co agentury v skutocnosti platia/, ale ze na zast. prisiel dalsi "strakaty" voz a reklama je menej ucinna. /Priklad Pardubice, kde jazdi takto az 95% vozidiel./
2/ Aj z danoveho aj z komercneho hladiska je pre podnikatelov vyrazne najslabsi 1.stvrtrok a najsilnejsi stvrty.
Pravdu mas, ale naozaj iba ciastocne. Z fyzikalnych vzorcov naozaj vyplyva, ze PRACA potrebna na premiestnenie objektu z miesta A do miesta B pri ROVNAKEJ hmotnosti bez ohladu na vykon /v skutocnosti v elektrikarskej terminologii PRIKON/ je rovnaka a hmotnost klbaku je asi o 50% vyssia.
Ale:
1/ Cena elektrickej PRACE je uctovana cca 0,80-1,30 Sk za kWh, voci 3,30 Sk za kWh celkovej ceny trakcnej energie, je to cca 1/4.
2/ Z toho vyplyva, ze 3/4 ceny sa plati za nieco uplne ine - a to je stvrthodinove kilowattmaximum /kWmax/, ktore je mimoriadne zavisle od spominaneho PRIKONU, takze je naozaj rozdiel, ci mame solo voz so 110 kW prikonu alebo klbak s 220 kW prikonu znasobeneho o 50% vyssou hmotnostou. /Neratam v praci kompenzovanie rozbehu-zrychlenia a brzdenia-spomalenia, lebo Tb nemaju rekuperaciu/.
Zaver:
Pokial su financne suchoty a ludia sa do kratkeho voza cez vikend pomestia, je kratky voz vyhodnejsi, nez sa na prvy pohlad zda.
No vidíš, a to bolo Isuzu sľubované na L29, že vraj je tam Karosa priveľká. Potom som ho videl raz či dvakrát na L22, niekto tu spomínal, že jazdí na L50/51 a teraz už ani to?
Pravdu povediac, mne sa od začiatku zdalo byť čudné, kupovať takýto pomerne luxusne vybavený autobus pre MHD. Podľa mňa bol kúpený na komerčné furmanky a na linky bol nasadený možno len kvôli tomu, aby naň bola dotácia ako pre MHD?
Ale to sú len nepodložené kombinácie mojej bujnej fantázie... ?
Však aj ty si kedysi spomínal svoju negatívnu skúsenosť s vodičom TB na Fatranskej ?
Že by som premohol svoju lenivosť a ostýchavosť a začal nosiť tikitál so sebou? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité"
Re #3597 & #3599 Fefe: Vydrž ešte.
Re #3610 Miro: Môžem Ťa ubezpečiť, že nikto z vás nečaká na ten deň viac ako ja
Re #3611 Juraj: Vynikajúco. Dobre som rozumel? HlásateľOM? Nie hlásateľKOU?
Re #3621 Juraj: Možno sa časom aj my budeme musiť inšpirovať zo Švajčiarska a započať s rušením zastávkových ník.