Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
Reply on: Miro #3628:


1. To je na dlhé rozprávanie 🙂

2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:

a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Reply on: Vladimír #3627:

1. To samozrejme nebolo na teba, že by si internet nechcel ? len nechápem, čím to je, že ho ešte stále nemáš

2. Prečo Švajčiari rušia zastávkové niky? Že by kvôli nedisciplinovaným vodičom, ktorí nepúšťajú autobusy zo zastávky? ?
Reply on: Fefe #3592:
Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.

Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité" 😃

Re #3597 & #3599 Fefe: Vydrž ešte.

Re #3610 Miro: Môžem Ťa ubezpečiť, že nikto z vás nečaká na ten deň viac ako ja 😛

Re #3611 Juraj: Vynikajúco. Dobre som rozumel? HlásateľOM? Nie hlásateľKOU?

Re #3621 Juraj: Možno sa časom aj my budeme musiť inšpirovať zo Švajčiarska a započať s rušením zastávkových ník.
Reply on: Miro #3623:
Samozrejme. Nahradil 19-miestne Iveco, klienti ziadali stredny autobus s klimou a plnym vybavenim.
A s tym predpisom to sfleku naspamat neviem.
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?
Reply on: Miro #3622:

Akoby si mal obavy pred fotením.
Reply on: Juraj #3615:
Ale že bol Isuzu kupovaný s úmyslom využívať ho aj na komerčnú dopravu? Prečo by mal inak taký luxusný interiér, nevhodný pre linkovú dopravu?
Reply on: Juraj #3613:
Bolo by vhodné všetkým zamestnancom vysvetliť, že fotografovanie MHD nie je nepriateľská činnosť ?
Reply on: Valec #3620:

Ja by som skôr uveril, že to bolo naopak. Vodiči na MHD by vedeli písať celé kroniky o nedisciplinovaných vodičoch. V dopravnej špičke majú ťažkosti so zaradením sa zo zastávok. Príklad sebeckosti vodičov vidieť mapr. na Komenského, kde je neďaleko svetelná križovatka. V dopravnej špičke sa autá nastavajú skoro od jednej križovatky k druhej a nechcú pustiť trolejbus zo zastávky. Pomalým vychádzaním sa snaží vodič dostať predok vozidla na vozovku a niektorí vodiči ešte obchádzajú aj ten predok vozidla, len aby sa dostali dopredu. Ťažkosti sú aj pri Pošte 1, kde vodiči, ktorí tam nemajú čo hľadať, s autom vojdú hlboko do križovatky a kĺbaky majú problém od Hurbanovej tadiaľ prejsť. Vyskytujú sa prípady, že niektorí parkujú na zastávkach alebo pred nimi. Spomínam si, že pred železničnou stanicou, oproti hotelu Polom, bol na zastávke zaparkovaný rakúsky turistický autobus. Tak ho tam ten Rakúšan "odborne" zaparkoval, že ráno nemohli trolejbusy poriadne zastaviť ani pred ním ani za ním.
Reply on: Juraj #3613:
A ako by si riešil situáciu, ktorú mi popisoval spolužiak:
Šoféroval auto a na križovatke mu vodič trolejbusa nedal pri odbočovaní prednosť. Na poslednú chvíľu to ubrzdil. V tom sa vodič TB začal v kabíne rozčulovať a vystúpil von z voza. Spolužiak už myslel, že dostane po papuli a tak radšej vycúval a odišiel preč. Žial neviem kedy a kde to bolo.

Re #3615 Juraj: A cez víkend sa nepoužíva? Nebol by na túto a možno aj L30 vhodný SOR 9,5?

Re #3619 Jozef: Tí majú šťastie, my sme toto robili v prvý októbrový pondelok od siedmej ráno. Od zimy nám ani perá nechceli písať.
Dnes dopoludnia študenti Žilinskej univerzity na niektorých križovatkách zisťovali dopravnú vyťaženosť. Okrem iných vozidiel, zapisovali do formulárov aj vozidlá MHD.
Reply on: Juraj #3614:
To s tou reklamou je velmi dobry postreh, neda sa nesuhlasit!
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: Juraj #3612:
Však hej, ale to už sú ekonomické deformácie.
A len tak mimochodom - on ten kĺbák má aj iné polohy pedálu jazdy, než podlahovú:-P.
Reply on: Jozef #3603:
Aj tak mu za snahu a obetavost patri velka VDAKA !
Reply on: Miro #3589:
Umysel bol dobry, na 29-ke by bol skoro stacil az na dva spickove ranne spoje do centra. A 2x menit voz je dost neprakticke /zvlast ak ho este pred koncom rannej spicky musi iny vodic vyviezt a pristavit do mesta na vymenu a velky voz stiahnut do garaze/, rovnako ako pridavat do dedinky posilovak.
Ak nie su mrazy, vyuziva sa rano na zvoze.
Reply on: LUK #3568:
Z praxe sa ukazuju 2 pravidla:
1/ Ak ma celoplosnu reklamu viac ako 10-15% vozov, ludia ich prestanu vnimat ako voz s reklamou /a pozerat si ju, za co agentury v skutocnosti platia/, ale ze na zast. prisiel dalsi "strakaty" voz a reklama je menej ucinna. /Priklad Pardubice, kde jazdi takto az 95% vozidiel./
2/ Aj z danoveho aj z komercneho hladiska je pre podnikatelov vyrazne najslabsi 1.stvrtrok a najsilnejsi stvrty.
Reply on: Jozef #3533:
Bolo mu dohovorene. Dufam, ze je dostatocne chapavy...
Reply on: Vševedko obúvavý #3531:
Pravdu mas, ale naozaj iba ciastocne. Z fyzikalnych vzorcov naozaj vyplyva, ze PRACA potrebna na premiestnenie objektu z miesta A do miesta B pri ROVNAKEJ hmotnosti bez ohladu na vykon /v skutocnosti v elektrikarskej terminologii PRIKON/ je rovnaka a hmotnost klbaku je asi o 50% vyssia.
Ale:
1/ Cena elektrickej PRACE je uctovana cca 0,80-1,30 Sk za kWh, voci 3,30 Sk za kWh celkovej ceny trakcnej energie, je to cca 1/4.
2/ Z toho vyplyva, ze 3/4 ceny sa plati za nieco uplne ine - a to je stvrthodinove kilowattmaximum /kWmax/, ktore je mimoriadne zavisle od spominaneho PRIKONU, takze je naozaj rozdiel, ci mame solo voz so 110 kW prikonu alebo klbak s 220 kW prikonu znasobeneho o 50% vyssou hmotnostou. /Neratam v praci kompenzovanie rozbehu-zrychlenia a brzdenia-spomalenia, lebo Tb nemaju rekuperaciu/.
Zaver:
Pokial su financne suchoty a ludia sa do kratkeho voza cez vikend pomestia, je kratky voz vyhodnejsi, nez sa na prvy pohlad zda.
Reply on: Vladimír #3526:
Uz je spisany novy zoznam hlaseni a chysta sa jeho nahovorenie profesionalnym hlasatelom z jedneho zilinskeho radia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement