Reply on: TB94 #23534:
Určite máš pravdu s tým, že vďaka 2 ks elektrobusov a 2 ks parciálnych trolejbusov by mal mať DPMŽ dostatok údajov ohľade schopností daných vozidiel, rovnako tak ich ekonomiky. Žiaľ tá tvoja kreativita je dosť uletená. Predstavovať si, že elektrobus dokáže celý deň zajazdiť mesto-Zástranie je úplne scestná, ten by to nedokázal asi ani keby robil výkon len v rannej a poobednej špičke. Parciál ozaj tak L20, keby sa jej upravila trasa do podoby bývalej L2... Stále je to len trolejbus s relatívne malou baterkou. Vývoj podobných dopravných prostriedkov však ide míľovými krokmi dopredu, tak uvidíme čo nám prinesie blízka budúcnosť.Každopádne trolejbusové SORky, prípadne aj 5 ks starších bus Solarisov bude o chvíľu súcich na výmenu. Hovorilo sa v médiách čosi o parciáloch, aj kĺbových, tak uvidíme.
Mimochodom, nedávno, keď sa DP Praha rozhodol nakúpiť opäť naftové busy, bolo z toho haló, že prečo naftové. Podnik to však okomentoval tým, že má voči štátu určité povinnosti, čo sa týka "byť pripravený na presun obyvateľstva v prípade mimoriadnych udalostí - vojna, živelné katastrofy a pod. A to s baterkami nejde." Predpokladám, že aj DPMŽ má určité povinnosti v tejto oblasti.
Lamačan
Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej - je k tomuto niekde viac info? Ja som našiel len toto:
https://www.terchovskyvlacik.sk/
Inak ževraj v minulosti z toho smeru chodili autobusy na železničnu stanicu vo Varíne a tam cestujúci prestupovali na vlak. Teraz už chodia autobusy rovno na stanicu v Žiline, tak o prestup menej. Pozerám však, že teraz chodí do Terchovej sotva 1 autobus raz za hodinu cez víkend, cez pracovný týždeň v špičke max. 3x za hodinu. To by asi nebolo dosť na stavbu trate pre osobnú dopravu.