Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jack02 #23530:
Rovnaké sú aj v budove železničnej stanice. 👍
Príjemné prekvapenie v podchode na železničnej stanici. Dva elektronické panely, jeden smer Štefánikovo námestie a druhý smer Hurbanova.
Mal som možnosť cestovať mhd v Žiline a je fajn, že mesto udržuje trolejbusovú dopravu, kupujú sa nové vozidlá a konečne sa zmenila aj tarifa, ktorá by mohla pomôcť znížiť potrebu vedenia liniek odvšadial všade. Jedna z negatívnych vecí, ktorá ostáva, je akási pomalosť mhd. Vozidlá jazdia neuveriteľne pomaly a neraz aj dlho stoja na zastávke kôli chronometráži. Cez víkend je to dosť citelné keď trolejbus hneď na ďalšej zastávke čaká takmer minutu, pretože nemôže odísť skôr a potom o 3 zastávky ďalej opäť čaká takmer minútu. Zaujímavé, že miestní sú s tým asi v pohode (zrejme už si zvykli 😁 ). Chcelo by to okrem zrýchlenia zaviesť aj všetky zastávky na znamenie podobne ako v BA. Niekoľko ich už v Žiline je ako napríklad zastávka Saláš. Viezol som sa autobusom na linke č. 27 a autobus zastal na tej jednej z mála zastávok na znamenie Saláš (hoci nikto tam nečakal a ani nikto znamenie nedával), ale evidentne tam prišiel vodič skôr ako mal, tak musel počkať do celej minúty.
Okrem pomalosti je tu v čase sedla a cez víkendy aj celkom biedny interval pre Hájik, Vlčince, Hliny (v podstate sotva 20minútový) medzi sídliskom a centrom mesta. Vlastne rozmýšlam, že ak cestujúcemu ujde trolejbus do týchto mestských častí pred nosom, tak ak má čakať na ďalší trolejbus 20 minút a potom ešte jazda ďalších 10 - 15 minút, tak či sa mu neoplatí ísť rovno pešo. Na druhú stranu je prekvapujúce, že cez víkend spojenie časti Vlčiniec so Solinkami cez Žilinskú univerzitu generuje zrejme taký dopyt, že je tam tiež 20 minútový internal, teda podobne ako napr. medzi Vlčincami a centrom.
Reply on: Majou #23521:
Dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec - to by bolo zaujímavé, ale toho sa už určite nedožijeme (dôvodov by sa našlo viac.). Ak by aj výrazne narastol počet cestujúcich, tak tipujem, že by sa tam nasadili kapacitnejšie vozidlá, alebo by sa opravila tá výhybňa Konská. Však aj dnes je na SK medzi väčšími mestami ako Banská Bystrica a Zvolen trať jednokoľajná (relatívne nedávno elektrifikovaná). Taktiež časť trate medzi Prešovom a Košicami, alebo Nitrou a Bratislavou.

Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej - je k tomuto niekde viac info? Ja som našiel len toto: 🙂
https://www.terchovskyvlacik.sk/
Inak ževraj v minulosti z toho smeru chodili autobusy na železničnu stanicu vo Varíne a tam cestujúci prestupovali na vlak. Teraz už chodia autobusy rovno na stanicu v Žiline, tak o prestup menej. Pozerám však, že teraz chodí do Terchovej sotva 1 autobus raz za hodinu cez víkend, cez pracovný týždeň v špičke max. 3x za hodinu. To by asi nebolo dosť na stavbu trate pre osobnú dopravu.
Reply on: Maykl #23524:
Medzi predstavené projekty patrí napríklad výstavba objektu strediska technicko-hospodárskej údržby Žilina.
Reply on: Thom #23525:
Žilina koncom minulého roka počtom obyvateľov na trvalom pobyte už klesla pod 80 tisíc. Aktuálne má cca 79 970 a bude to ďalej klesať. Je to trend všetkých krajských miest, s výnimkou Bratislavy a v posledných 2 rokoch Trnavy. Všade inde to rýchlejšie či pomalšie klesá. Napríklad BB bude mať v blízkej dobe už menej ako 73 tisíc obyvateľov.
Reply on: Majou #23521:
Povedal by som, že samotná Žilina sa nepriblíži k 100k, pretože všetko obyvateľstvo sa už teraz kumuluje v satelitných obciach/mestách, čo je najmä spôsobené cenami nehnuteľností a tento trend bude postupne narastať. V takom prípade by bolo minimálne potrebné odbremeniť smery Terchová a Rajec. A tam by mala aspoň pre mňa osobne zmysel vytvorenie jednej linky regionálnej električky, ktorý by išiel by možno po Krasňany, kde by bol vytvorený prestupný bod na SAD. S územným plánom súhlasím, príde mi to celé nekoncepčné, najmä keď vidím Sungwoo a pod., ktoré sa postavili nie až tak v dávnej dobe.
Reply on: Lamačan #23523:
Je to zastávka pre osobné vlaky smer Trenčín. Zastávka autobusov tam nevznikla, ani prípadné obratisko. Aktuálne by nemala využitie. Postavili tam však menšie parkovisko pre P+R.
Celá plocha uvoľnená po starom koľajisku však bude developersky veľmi zaujímavá, projekty zatiaľ neboli predstavené.
Nad obnovením výhybne Konská sa reálne uvažuje, či aj pracuje ťažko povedať. Umožnila by 30 minútový takt.
Pri Strážove vznikla nová železničná zastávka Žilina predmestie. Má niekto k tomu nejaké informácie aké vlaky tam budú zastavovať a či tam bude zachádzať aj MHD?
Reply on: Thom #23520:
Rajecká anča - podľa tohto videa by stačilo oživiť výhybňu v Konskej, aby bolo možné pridať ďalšie spoje:
https://www.youtube.com/watch?v=8tynY7kRn94
Reply on: Thom #23520:
Na tému električky v Žiline som robil v dávnejších dobách diplomovku. Pre Žilinu ako mesto samotné, to nie je vhodný systém. Ale pokiaľ by sa uvažovalo o regionálnej električke t.j. radiály aj do okolia mimo Za napr dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec. No z psychologického hľadiska by celý systém musel vyzerať ako mestská električka a nie bežný ťažký vlak. Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej s predĺžením do Vrátnej, Bytče (ale nie paralelne s existujúcou železničnou traťou) a do KN. Každý koncový bod trate je centrom kde nebude chodit prazdna elektricka. Napr. Rajec ma kupele, Terchova je vychodiskovym bodom pre turistiku, KnM je priemysel a práca. Atd. Ale pre toto vsetko by musela mat zilina aj tak min. 100k+ obyvatelov a rozmyslat na progresivnejsim uzemnym planom a inym funkcnym vyuzitim priemyswlnych ploch ktore su uz v dnesnej dobe v sirsom centre mesta ako napr medzi ulicou 1.maja a hypertescom a severna cast medzi rajcankou a starym cintorinom a zaroven zaclenit Vah ako jeden z najdolezitejsich urbanistickych prvkov mesta a nie sa mu otacat chrbtom. Potom by bolo aj trasovanie elektriciek zaujimavejsie a s racionalnejsou obsluznostou uzemia
Ahojte
Chcel by som spýtať takú sci-fi otázku či by v Žiline malo zmysel mať električku a či by mala nejaké výhody napr. oproti tbusom?
Podľa mňa by malo zmysel minimálne elektrifikovať trasu rajeckej anči a v niektorých úsekoch ju rozširíť pre oba smery a dať tam električky typu tramlink.
Niečo pre potešenie...hlavne detí
Reply on: Maykl #23514:
Polícia -> Matice slovenskej/Fatranská
--------------------------------------------------
L7 = --/17 min. (cez HL+SO)
L4 = 19/21 min. (cez HL+SO)
L14 = 17/20 min. (okolo ŽS)
L6 = 19/-- min. (okolo ŽS+NE)

odchody cez pracovné dni dopoludnia:
--------------------------------------------------
L7 = :28 (cez HL+SO)
L4 = :17 :37 :57 (cez HL+SO)
L14 = :21 :41 :01 (okolo ŽS)
L6 = :23 :53 (okolo ŽS+NE)

Ja by som to tou štvorkou či aj sedmičkou za určitých okolností ''riskol'' radšej ako čakať o niečo dlhšie na L6/14 pri tých 18 a 20 min. dierach a ak by šla náhodou jednotka bola by to výhra (len by najskôr musela dopoludnia jazdiť, prvý spoj ide 12:23 po vyše 4-hodinovej prestávke).
Reply on: TB94 #23515:
oprava: (L14/L1 - Polícia)
Reply on: Maykl #23514:
Ja som zatiaľ tú možnosť nemal, ale hneď ako bol zverejnený CP som si pozrel preklady s L5 a L4/14 a keď som videl že tie časy odchodov nie sú v aspoň približnom preklade, ale sa navzájom bijú, tak mi hneď bolo jasné že toto by sa zišlo časom ešte upraviť aby to bolo použiteľné.
Ak ide L1 a L5 ku Auparku presne v rovnakú minútu, tak tá L1 by mala zmysel len pri veľkej preťaženosti L5, čo zrejme večer v smere do centra nehrozí.
Takisto L1 a L4 majú odchody z VL tesne za sebou mnohokrát. Preto som písal že by bolo lepšie keby aspoň smer centrum šla L1 okolo nemocnice,
lebo by nevynechávala Poštovú a zároveň by bola šanca to nejako s L5 preložiť, lebo tá jazdí oveľa menej často ako L4, ktorá jazdí navyše vždy kĺbová.
V opačnom smere je problém v pravidelných kolónach okolo plavárne, tam je vždy zaručená strata niekoľkých minút, takže cez Predmestskú je to rýchlejšie, aj keď menej atraktívne lebo čakajúci pri nemocnici majú smolu a tí čo potrebujú ísť na Poštovú tiež.

Keďže však došlo predovšetkým ku strate priameho spojenia HL+SO s DPMŽ, tak sa pozrime ako to vyzerá po novom ráno keď ide prestupujúcim pracujúcim o každú minútu.
Niekedy to vychádza perfektne, na prestup sú 4 minúty, ale niekedy je tam čakanie na L1 až 9 alebo dokonca 12/14 minút, a to už je priveľa, týka sa to však našťastie až tých neskorších spojov, tie prvé ranné sú nastavené celkom dobre.
Pre porovnanie uvádzam aj odchody L7 od Polície smer Závodie, lebo prichádza od SO+HL a netreba prestupovať, len k tomu depu akosi nezachádza, čo je škoda, lebo ak by mohla ísť okolo Depa na Hájik (len v jednom smere) nemuselo by to byť zlé, keďže L6/16 cez celé Závodie zabezpečujú dostatočný interval i kapacitu.

{ Pracovné dni }
príchod od HL+SO/odchod (prestupná zastávka, smer Závodie)
5:36 / 5:40 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
7:49 / 7:58 (L5/L1 - V. okr.)
8:21 / 8:35 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia)
9:01 / 9:10 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]

{ Prázdniny }
príchod od HL+SO/odchod (linky - prestupná zastávka, smer Závodie)
5:34 / 5:38 (L5/L1 - V. okr.) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:56 / 9:05 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
9:13 / 9:25 (L7/L1 - Polícia)
9:41 / 9:50 (L4/L1 - Polícia)
V ankete "Ktorá trasa linky 1 Vám vyhovuje viac?" mi chýba prvotná trasa, s ktorou ako trolejbus začínala: Depo - Hálkova - Žel. stanica - Predmestská - Matice Slovenskej. Myslím, že napriek tomu, že fungovala len ako akási posila k L4, toto trasovanie dávalo väčší zmysel. Chápem, že vďaka úspore 4, resp. 5 minút na jednej trase lepšie vychádza obeh pre jedno vozidlo (aj s rezervou) + výjazdy z a do depa, ale obávam sa potenciálu zastávky Veľká Okružná, Aupark. Rovnako si myslím, že obyvatelia Vlčiniec nebudú na zastávke Polícia čakať na strane smer Hliny-Solinky. Čas ukáže, či to bolo dobré rozhodnutie, ale prvý týždeň z hľadiska obsadenosti spojov moc nepresvedčil (aspoň čo som mal ja možnosť vidieť L1).
Reply on: Žilinský Karosák #23512:
Smutné, do akého stavu sa dostali historické vozidlá. 30. výročie a ani jeden trolejbus pojazdný.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: TB94 #23511:
#228 je plesnivá a nepojazdná, vo vnútri sú ešte plagáty z rozlúčky, pravdepodobne do pár rokov skončí na šrote a #213 po 5 rokoch dostali do takého stavu, že je tiež nepojazdná ale v porovnaní s harmonikou je na tom o dosť lepšie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.