Ja som zatiaľ tú možnosť nemal, ale hneď ako bol zverejnený CP som si pozrel preklady s L5 a L4/14 a keď som videl že tie časy odchodov nie sú v aspoň približnom preklade, ale sa navzájom bijú, tak mi hneď bolo jasné že toto by sa zišlo časom ešte upraviť aby to bolo použiteľné.
Ak ide L1 a L5 ku Auparku presne v rovnakú minútu, tak tá L1 by mala zmysel len pri veľkej preťaženosti L5, čo zrejme večer v smere do centra nehrozí.
Takisto L1 a L4 majú odchody z VL tesne za sebou mnohokrát. Preto som písal že by bolo lepšie keby aspoň smer centrum šla L1 okolo nemocnice,
lebo by nevynechávala Poštovú a zároveň by bola šanca to nejako s L5 preložiť, lebo tá jazdí oveľa menej často ako L4, ktorá jazdí navyše vždy kĺbová.
V opačnom smere je problém v pravidelných kolónach okolo plavárne, tam je vždy zaručená strata niekoľkých minút, takže cez Predmestskú je to rýchlejšie, aj keď menej atraktívne lebo čakajúci pri nemocnici majú smolu a tí čo potrebujú ísť na Poštovú tiež.
Keďže však došlo predovšetkým ku strate priameho spojenia HL+SO s DPMŽ, tak sa pozrime ako to vyzerá po novom ráno keď ide prestupujúcim pracujúcim o každú minútu.
Niekedy to vychádza perfektne, na prestup sú 4 minúty, ale niekedy je tam čakanie na L1 až 9 alebo dokonca 12/14 minút, a to už je priveľa, týka sa to však našťastie až tých neskorších spojov, tie prvé ranné sú nastavené celkom dobre.
Pre porovnanie uvádzam aj odchody L7 od Polície smer Závodie, lebo prichádza od SO+HL a netreba prestupovať, len k tomu depu akosi nezachádza, čo je škoda, lebo ak by mohla ísť okolo Depa na Hájik (len v jednom smere) nemuselo by to byť zlé, keďže L6/16 cez celé Závodie zabezpečujú dostatočný interval i kapacitu.
V ankete "Ktorá trasa linky 1 Vám vyhovuje viac?" mi chýba prvotná trasa, s ktorou ako trolejbus začínala: Depo - Hálkova - Žel. stanica - Predmestská - Matice Slovenskej. Myslím, že napriek tomu, že fungovala len ako akási posila k L4, toto trasovanie dávalo väčší zmysel. Chápem, že vďaka úspore 4, resp. 5 minút na jednej trase lepšie vychádza obeh pre jedno vozidlo (aj s rezervou) + výjazdy z a do depa, ale obávam sa potenciálu zastávky Veľká Okružná, Aupark. Rovnako si myslím, že obyvatelia Vlčiniec nebudú na zastávke Polícia čakať na strane smer Hliny-Solinky. Čas ukáže, či to bolo dobré rozhodnutie, ale prvý týždeň z hľadiska obsadenosti spojov moc nepresvedčil (aspoň čo som mal ja možnosť vidieť L1).
#228 je plesnivá a nepojazdná, vo vnútri sú ešte plagáty z rozlúčky, pravdepodobne do pár rokov skončí na šrote a #213 po 5 rokoch dostali do takého stavu, že je tiež nepojazdná ale v porovnaní s harmonikou je na tom o dosť lepšie...
Dúfal som že pri tejto príležitosti pustia L94 ktorú ''zaviedli'' pred piatimi rokmi, aj keď neviem aké vozidlo by tentoraz na nej mohlo premávať, okrem novších.
Vie niekto v akom stave sú historické vozidlá a či ešte niekedy zvezú cestujúcich, alebo to budú už len statické exponáty? https://www.dpmz.sk/n608/
Takže L1 nemožno potiahnuť na Hájik, pretože trasa od *18.11. VL-DP má tam aj späť 38 minút s 22 minútovou rezervou a k dispozícii sú LEN DVA parciály
(ktoré sú s výnimkou letných prázdnin zvyšných 10 mesiacov počas pracovných dní oba ''nevyužité'').
Čiže na L1 môžu nasadiť vozidlo bez batérie (ako doteraz), jedno s batériou bude na L3/L5 a druhé bude v depe, ale nedá sa.
Nie sú náhodou parciály prioritne určené na využitie mimo trakčného vedenia???
Veď aj keby nemohol byť občas jeden z dvoch nasadený, stále by mohlo byť k dispozícii nejaké vozidlo na záskok (napr. aj e-bus).
Keby napísali že niet peňazí na kilometre navyše, alebo že tam jazdí L6+7+16 dostatočne husto takže spoje navyše netreba, tak sa to pochopiť dá.
Lenže pod Hájikom tiež niekto býva a je tam aj cintorín (zastávka Pod vinicou) a tá lokalita je obsluhovaná L27 katastrofálne i počas špičky.
L5 má trasu dlhú 25/26 minút a cez víkendy popoludní a večer pri polhodinovom intervale stačia dve vozidlá a tuším aj niekedy cez prázdniny.
Chápem že treba rátať aj s prestávkami a je niekedy potrebné jedno vozidlo navyše, ale veď L1 má ráno pár jázd a tiež popoludní,
večer budú len dojazdy a od tých nikto nečaká že pôjdu mimo vedenia.
Možno aj/aspoň ten Nový cintorín by sa stihol obslúžiť, aj keď tam sa to časovo bije s L31, ale tá má úplne inú trasu.
Čisto teoreticky, výjazdové/zjazdové spoje by mohli byť L1, a spoje od Polície/Veľkej okružnej či Hálkovej cez Kragujevskú
(aj kvôli vyhnutiu sa kolónam za Rondelom) ako L11 batériové a prípadne ešte niekam potiahnuté.
Osobne si myslím, že by možno stálo za to prehodnotiť celú súčasnú koncepciu MHD v Žiline, či ešte reflektuje súčasné potreby cestujúcich.
Linka 1 v súčasnom variante podľa mňa nemala žiaden zmysel. Viac-menej len v každom svojom úseku “vyžierala” cestujúcich inej silnejšej linke.
Na ostatných linkách by som nejak koncepčnejšie prerobil intervaly, aby lepšie na seba nadväzovalo, prípadne odstránil tú večernú 25 minútovku. Osobne by som rád videl aj dáta za linku 7, či reálne má zmysel, koľko cestujúcich ju využíva medzi Hájikom a Solinkami/Vlčincami.
Príde mi, že keby v polohách 7 išli v úseku Centrum-Vlčince 4/14, tak by bola vyťaženosť spojov lepšie rozložená ako takto, keď 4ka je plná po väčsinu dňa a 7 jazdí poloprázdna (až na odchody :32 z Hlinskej počas vyučovania na UNIZA)
Ja som už dávno uvažoval, že je potrebné spojiť rýchlejšie VL s centrom a priemyselnou zónou, a to práve cez Políciu.
Dôvod je ten že zatiaľ čo z VL by to bolo rýchlejšie bez prestupu ako s prestupom napr. pri ŽS či Hurbanovej,
tak pre obyvateľov z Hlín a Soliniek je Polícia omnoho výhodnejšia, keďže Hurbanova má obe zastávky oddelené kopcom a sú od seba priďaleko,
ani by sa nemali volať rovnako, lebo to len zavádza.
Takto sa stačí zviezť L7/L14 ku Polícii a tam preskočiť na L1, naopak to isté na L3/L4/L7.
Tiež je škoda, že po zrušení víkendovej L7 (aj keď s biednym 2-hodinovým intervalom) nastala situácia,
že z Hájika sa dá hocikedy na smer HL-SO prestúpiť pohodlne lebo L4 ide pár minút po príchode L6, v opačnom smere to nefunguje,
najskôr odíde L6 od Polície smer Hájik a o pár minút dorazí k Polícii L14 a treba čakať štvrť hodiny na ďalšiu šestku.
Dosť že cez víkend majú i nosné linky biedny interval, ani prestupy medzi nimi nie sú zosúladené.
A vôbec nechápem prečo sa s tým niečo neurobilo už dávno, a mohli si na tom dobré body nahnať, tak ako sa teraz snažia pri L1.
Pri tej je škoda že tam nechcú obetovať oba parciály, a myslím že na zahustenie intervalu s L5
by bolo výhodnejšie keby L1 aspoň v smere do centra jazdila okolo nemocnice, a to na trase
Fatranská-Nemocnica-Polícia-Veľká okružná-Rázusova-Kragujevská-DP-Hálkova-Polícia-Nemocnica/Predmestská-Matice-Rosinská-Fatranská
(cca 50 min. - možný polhodinový interval ako je to pri L20 kde tiež dva vozy stačia).
Najväčšie zdržania sú v súčasnosti na Vysokoškolákov pri plavárni a potom pred finále za Rondelom (smer Hájik) po odbočku na Priemyselnú,
stačí sa vyhnúť týmto dvom úsekom a meškania sa rapídne znížia, a to by sa dalo práve okruhom okolo priemyselnej zóny.
Nový cestovný poriadok je veľmi zaujímavý, lebo avizovaný hodinový interval sa mi tiež zdá z VL zhustený dojazdmi do Depa,
takže zatiaľ čo od DP sú odchody od 5:06 do 16:16, z VL sú od 5:27 do 18:12/19:07 + 21:42 a to veľmi nepravidelne.
Sú tam aj nejaké výjazdy, ale vyzerá to že menej ako v opačnom smere a hlavne na poobednú špičku.
CP platí od 17.11. tak som zvedavý či pôjdu spoje skúšobne už v ten deň, aj keď by nemali
Keďže L5 by mala jazdiť v úseku VL-CE/CE-VL buď častejšie alebo kĺbová lebo je poddimenzovaná, tak toto trochu pomôže.
Ja som už dlho rozmýšľal že dokedy ich to v DP bude baviť sledovať ako vozia v L1 vzduch, jediný vyťažený úsek je väčšinou CE-VL.
A tam jazdia nosné linky L6+L14, takže to jedno sólo jednosmerne je dosť luxus, ktorý mohli presunúť radšej na spojenie sídlisk s Kamennou,
to žiadajú obyvatelia už dávno, ale namiesto toho tu 10 rokov premáva po víkendoch z pohľadu cestujúcich do práce bezvýznamná L67.
Stiahol som si, a je to (výlučne pre mňa) 1000x horšie ako smart.
Ten po úpravách a vylepšeniach (nielen funkčne ale i graficky) je nastavený takmer presne tak ako má byť a prehľadný.
Aj to číslo vozidla oželiem, ak vidím kde je nasadený krátky/dlhý voz, i pre bežného cestujúceho (keby to okrem mňa niekto iný používal)
by to bola užitočnejšia informácia keďže na L3-7-16 je to v špičkách každodenná lotéria, tak aby sa na to psychicky pripravili (tú hroziacu tlačenicu).
Teraz ma napadlo, prečo sa na tabuliach po meste nezobrazuje tiež informácia sólo/kĺb?
henko151
Linka 1 v súčasnom variante podľa mňa nemala žiaden zmysel. Viac-menej len v každom svojom úseku “vyžierala” cestujúcich inej silnejšej linke.
Na ostatných linkách by som nejak koncepčnejšie prerobil intervaly, aby lepšie na seba nadväzovalo, prípadne odstránil tú večernú 25 minútovku. Osobne by som rád videl aj dáta za linku 7, či reálne má zmysel, koľko cestujúcich ju využíva medzi Hájikom a Solinkami/Vlčincami.
Príde mi, že keby v polohách 7 išli v úseku Centrum-Vlčince 4/14, tak by bola vyťaženosť spojov lepšie rozložená ako takto, keď 4ka je plná po väčsinu dňa a 7 jazdí poloprázdna (až na odchody :32 z Hlinskej počas vyučovania na UNIZA)