http://www.zilina.sk/userfiles/2013/Strategicky_plan_rozvoja_mesta_Zilina_do_roku_2025.pdf
Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.
Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.
Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...
Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??
Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.
Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.
Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...
Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??
TB94
Linkovanie sa dá ešte aj inak k dokonalosti ''vylepšiť'', aby sa odbúrali zbytočne zdvojené spoje na dlhých úsekoch:
L20 = BY-Pažite-SO (cez križovatku Metro) a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L62 = [Colnica]-Kamenná-SO a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L1 = Dubeň-VL (sv.CaM)-Košická-Aupark-Polícia-Hálkova-Kragujevská-DPMŽ-HA
V špičke intervaly 10,12 alebo 15,20 min. podľa situácie s vodičmi, vozmi a vzkm a nech každý prestupuje z busov (príp. parciálov) na najbližšie trolejbusové linky (hlavne L4/14 interval 6-8 min. aby prestup nebol traumou, niekde som čítal že sa cestujúci vyjadrili že max. do 5-7 min. nie je veľký problém čakať pri prestupe).
Ušetriť by sa dalo napr. hlavne zrušením spojov v intervale 1h na L7, lebo to je diskriminačné že niekomu náhodou taký spoj zapasuje a niekomu inému čo by ho potreboval o 15-30 min. skôr či neskôr tak nejde a aj tak musí ísť inak s prestupom. Takže mimo špičky prestupovať pekne všetci spravodlivo. A v špičke buď 15-20 min. interval, alebo radšej nič.
Na autobusových linkách by mal byť počas dňa najhorší interval max. 30 min. a na TB max. 20 aby to bolo atraktívne, to momentálne neplatí (pre L1, L7 a veľa busových), takže čo najviac busových liniek skrátiť k najbližším frekventovaným zastávkam a radšej nech sa 2x viac otočia pri zachovaní vzkm aby sa nenavýšili lebo mesto na to nemá napriek tomu že vďaka EU fondom ušetrí kumulovane snáď desiatky miliónov a ani nemusí brať úver na vozidlá nakupované v počte 1 kus ročne.
Tak, parádny návrh, už len dúfam že niekto z DPMŽ aj z tohoto niekedy niečo použije.