Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TB94 #22956:
Je to už neaktuálny materiál. Dopravný generel je k zjednosmerneniu miernejší (iba v časti Veľkej okružnej, ale so zachovaním protismerného vyhradeného pruhu pre MHD).
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/uzemny-generel-dopravy-mesta-zilina
http://www.zilina.sk/userfiles/2013/Strategicky_plan_rozvoja_mesta_Zilina_do_roku_2025.pdf

Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.

Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.

Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...

Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??

Reply on: dpmz04_64 #22954:
Dnes 03, 13 a 97 🙂
Dnes 10 ako prvá z tejto skupiny vyradených šla na šrotovisko 😥
Reply on: URBINO #22951:
Vďaka za info, doplnené do katalógu.
klbova sorka 253,s novou reklamou na Prima Banku
Priame rýchle spojenie Hypermarketu+Predmestskej s Auparkom naozaj neexistuje od zrušenia L99 (L28), takže neostáva iné ako nudná okružná jazda okolo celého centra aspoň ku Polícii. Alebo šlapať od Kotvy peši, čo aj dosť veľa ľudí absolvuje ako som si všimol. Veď je to veľmi zdravé vzľadom na veľkú kvalitu ovzdušia v okolí tých dvoch križovatiek na Okružnej.

Linkovanie sa dá ešte aj inak k dokonalosti ''vylepšiť'', aby sa odbúrali zbytočne zdvojené spoje na dlhých úsekoch:

L20 = BY-Pažite-SO (cez križovatku Metro) a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L62 = [Colnica]-Kamenná-SO a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L1 = Dubeň-VL (sv.CaM)-Košická-Aupark-Polícia-Hálkova-Kragujevská-DPMŽ-HA

V špičke intervaly 10,12 alebo 15,20 min. podľa situácie s vodičmi, vozmi a vzkm a nech každý prestupuje z busov (príp. parciálov) na najbližšie trolejbusové linky (hlavne L4/14 interval 6-8 min. aby prestup nebol traumou, niekde som čítal že sa cestujúci vyjadrili že max. do 5-7 min. nie je veľký problém čakať pri prestupe).

Ušetriť by sa dalo napr. hlavne zrušením spojov v intervale 1h na L7, lebo to je diskriminačné že niekomu náhodou taký spoj zapasuje a niekomu inému čo by ho potreboval o 15-30 min. skôr či neskôr tak nejde a aj tak musí ísť inak s prestupom. Takže mimo špičky prestupovať pekne všetci spravodlivo. A v špičke buď 15-20 min. interval, alebo radšej nič.

Na autobusových linkách by mal byť počas dňa najhorší interval max. 30 min. a na TB max. 20 aby to bolo atraktívne, to momentálne neplatí (pre L1, L7 a veľa busových), takže čo najviac busových liniek skrátiť k najbližším frekventovaným zastávkam a radšej nech sa 2x viac otočia pri zachovaní vzkm aby sa nenavýšili lebo mesto na to nemá napriek tomu že vďaka EU fondom ušetrí kumulovane snáď desiatky miliónov a ani nemusí brať úver na vozidlá nakupované v počte 1 kus ročne.
Tak, parádny návrh, už len dúfam že niekto z DPMŽ aj z tohoto niekedy niečo použije.
Reply on: cesare.mori.666 #22946:
Je fajn, že si taký jednoduchý, že sa prezradíš okamžite.
cesare.mori.666

cesare.mori.666

Reply on: URBINO #22945:
Vie, však mapu si otvoriť vie 😃 Narážal vecne na to, že viesť linku 7 a ešte jej deriváty ako 67 a 62 s minimom spojov je bláznovstvo. Ja osobne by som z Hájika k L6 a L27 nepridával nič. Na Vlčince cez Predmestskú ak chcú ísť, tak prestup na frekventovanú L14, príp. ako som navrhoval L20 s klbákmi a intervalom 15/30/15//60 z Auparku na Predmestskú a ďalej ako L26 na Rosinskú s pokračovaním na Matice Slovenskej. A na Kamennú sa dá dostať pohodlne prestupom na Závodskej na L26. Také kvantá ľudí z Hájika na Kamennú isto nejazdia a obsluha na Hájik trpí skôr tým, že na úkor L6 jazdí v centre jednosmerná L16 a potom L7, ktorá centrum lízne iba pri Polícií, pričom zbytočne ide duplicitne neraz za L4/14 od Vlčiniec až po Políciu v závese 1-5 minút a to aj neskoro večer a potom 20-25 minút nič nejde. To sú výkony, ktoré by sa dali využiť na posilnenie L6 a 4/14 večer a v sedle.
cesare.mori.666

cesare.mori.666

Reply on: Dispecer #22941:
Stačilo. Prečo nie? Prestup je to v pohode, bežne sa takto na zastávkach na križovatke prestupuje v iných mestách, resp. hlavne mimo Slovenska, len zatiaľ to väčšina miest neprekusla a radšej namiesto jednej linky každých 15 minút budú mať 4 linky raz za hodinu. A potom sa divím, že prečo stále viac a viac ľudí ide autom. Nie kvôli prestupom ale roztrieštenosti spojov medzi zbytočne veľké množstvo liniek. Nehovoriac o bordel systéme na linkách 20 až 31. Schválne som si prešiel napr. Nitru, Prešov alebo aj BB, kde linku premávajúce 1-3x za hodinu sú a premávajú v intervaloch ako napr. 21+22 v BB. Prečo to v Žiline nejde nastaviť tuším - výhovorky a staré známe "nikdysatotaknerobilo" + "občaniabynepochopili". Zmeny bolia. Nuž je pohodlnejšie sa vyhovárať, než vysvetľovať. Inak ma napadlo, že namiesto liniek 20 a 22 by mohli urobiť z Bytčice jednu linku s intervalom 15/30/15//60, ktorú by cez pracovný deň obsluhovali kĺbové autobusy. Keď už ich chce Žilina tak nakupovať, tak nech aspoň jazdia aj a nie, že vybehnú keď tak na linku 25 raz za 8 hodín. Keďže od Bytčice ide k železničnej stanici vlak a aj prímestská autobusová doprava v hojnom počte, tak by som linku 20 alebo 22 (už číslovanie každému podľa chuti) poslal od Auparku na Predmestskú a tam by nahradila linku 20 a 26 na Rosinskú, VÚVT kam by prišla po trase L26 a prešla by na Vlčince na Matice Slovenskej, kde by končila. Vzniklo by tak spojenie od Hálkovej a Auparku priamo na Predmestskú, čo je spojenie, ktoré dnes neexistuje a myslím, že by sa celkom žišlo pre istú variáciu, aby nejazdilo všetko od Predmestskej na železničnú stanicu (24, 26 aj 31 poza TESCO) ale aj na Veľkú okružnú priamo.
cesare.mori.666

cesare.mori.666

Reply on: S499.1023 #22944:
V ZA nebyvas,bez urážky,nevieš,o akej linke a trase debatuje.
Reply on: URBINO #22942:
Raz denne, prípadne obdeň odkiaľkoľvek kamkoľvek? To je tá správna MHD?
Reply on: Dispecer #22941:
To nemyslis vazne,ak mam prestupovat na Policii,to potom zrusme mhd a jazdime autami.
Reply on: Mongolec #22940:
Nestačilo by namiesto linky 7 urobiť garantovaný prestup z 6/16 na 4 (resp. v opačnom smere zo 14 na 6/16) na zastávke Polícia? (Samozrejme, za predpokladu normálnej časovej tarify.)

I keď úplný ideál by bol skrátiť vzdialenosť medzi jednotlivými stanovišťami...
Reply on: URBINO #22938:
L7 význam má, no cez víkendy by väčšinu a cez prázdniny aspoň menšiu časť jej spojov mohla prevziať rýchlejšia L67 (neskôr aj L62 cez pracovné dni). Trochu ma zarazilo, keď som v dávnejšom materiáli na stránke mesta čítal, ako L7 zvažovali viesť cez Solinky skratkou po Centrálnej. Síce by tým zrýchlili dopravu na univerzitu, no znamenalo by to komplikáciu pre cestujúcich z Limbovej a Jaseňovej dochádzajúcich do oblasti Hálkovej a Závodskej cesty.
Reply on: TB94 #22932:
Meškanie na L1 dosahuje popoludní na poslednom spoji niekedy aj cez 15 minút a neraz odchádza oneskorene už z východzej zastávky. S najväčším, čo som sa stretol, malo 40 minút.
Pri súčasnej podobe linky by asi naozaj stačili iba ranné spoje a k tomu niektoré výjazdy a zjazdy. Po zvyšok dňa môže premávať na trase Kvačalova - Dubeň, a to približne v časoch, kedy jazdí L6 na Vlčince, aby vykryla 40-minútovú medzeru k Átriu. Po dobudovaní plánovaných trolejbusových tratí môže byť predĺžená až na Hájik a presmerovaná z Kuzmányho na Veľkú okružnú. Alebo môže byť úplne zrušená, pričom obsluhu Kvačalovej by prevzala časť spojov na L7 a L16 (po zahustení intervalu). Ráno najmä v smere na Hájik - pre dopravu zamestnancov a popoludní zas opačne. Aj keď značenie liniek by bolo asi problematické, keďže raz by išla L16 obomi smermi po Hôreckej a inokedy zas do centra po Hôreckej a naspäť po Kvačalovej či opačne.

Čo sa týka ďalších trolejbusových liniek, myslím si, že prevratné zmeny trasovania nie sú potrebné. Chýbajú skôr lepšie intervaly. Po zavedení L62 uvítam, ak bude v čo najlepšom možnom preklade s L7 (príp. L67), aj za cenu zníženia počtu spojov na L7 popoludní z 3 na 2 za hodinu.
Skôr pri niektorých autobusových linkách očakávam, že po zavedení plnohodnotnej integrovanej dopravy, vrátane vyriešenia tarifnej otázky, sa odstránia súbehy nielen medzi železničnou a prímestskou dopravou (ako sa začína pomaly diať už teraz), ale aj medzi mestskou a prímestskou dopravou. V prípade Žiliny ide najmä o Rosinskú cestu, Považský Chlmec a Bytčicu, možno aj Mojšovú Lúčku a Dolnú. Viete si predstaviť, že by napríklad cestujúci z Považského Chlmca využívali prednostne linky z Diviny, Veľkého Rovného či Dlhého Poľa a L21 by v tomto úseku premávala iba v časoch, kedy nejazdia resp. na vykrytie špičiek?
Reply on: cesare.mori #22931:
Napíš,ako chces vyriešiť dovoz školákov a ľudí ,na trase Hájik -Hliny - Žil.univerzita.Prave,na to slúži linka 7.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.