http://www.zilina.sk/userfiles/2013/Strategicky_plan_rozvoja_mesta_Zilina_do_roku_2025.pdf
Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.
Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.
Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...
Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??
Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.
Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.
Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...
Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??
Mongolec
Pri súčasnej podobe linky by asi naozaj stačili iba ranné spoje a k tomu niektoré výjazdy a zjazdy. Po zvyšok dňa môže premávať na trase Kvačalova - Dubeň, a to približne v časoch, kedy jazdí L6 na Vlčince, aby vykryla 40-minútovú medzeru k Átriu. Po dobudovaní plánovaných trolejbusových tratí môže byť predĺžená až na Hájik a presmerovaná z Kuzmányho na Veľkú okružnú. Alebo môže byť úplne zrušená, pričom obsluhu Kvačalovej by prevzala časť spojov na L7 a L16 (po zahustení intervalu). Ráno najmä v smere na Hájik - pre dopravu zamestnancov a popoludní zas opačne. Aj keď značenie liniek by bolo asi problematické, keďže raz by išla L16 obomi smermi po Hôreckej a inokedy zas do centra po Hôreckej a naspäť po Kvačalovej či opačne.
Čo sa týka ďalších trolejbusových liniek, myslím si, že prevratné zmeny trasovania nie sú potrebné. Chýbajú skôr lepšie intervaly. Po zavedení L62 uvítam, ak bude v čo najlepšom možnom preklade s L7 (príp. L67), aj za cenu zníženia počtu spojov na L7 popoludní z 3 na 2 za hodinu.
Skôr pri niektorých autobusových linkách očakávam, že po zavedení plnohodnotnej integrovanej dopravy, vrátane vyriešenia tarifnej otázky, sa odstránia súbehy nielen medzi železničnou a prímestskou dopravou (ako sa začína pomaly diať už teraz), ale aj medzi mestskou a prímestskou dopravou. V prípade Žiliny ide najmä o Rosinskú cestu, Považský Chlmec a Bytčicu, možno aj Mojšovú Lúčku a Dolnú. Viete si predstaviť, že by napríklad cestujúci z Považského Chlmca využívali prednostne linky z Diviny, Veľkého Rovného či Dlhého Poľa a L21 by v tomto úseku premávala iba v časoch, kedy nejazdia resp. na vykrytie špičiek?