Napadlo ma načať novú tému, a to riešenie zastávky Štúrovo námestie po vybudovaní Auparku (nemohol by sa volať ináč? Aupark je vyslovene bratislavský miestny názov). V projekte, ktorý je aj na oficiálnych žilinských stránkach, bolo navrhnuté premostenie Veľkej okružnej, takže by sa chodci dostali z Auparku nadchodom priamo na Bulvár. Nedávno som tuším v Žilinskom večerníku videl, že tá časť ponad Veľkú okružnú tam nebude a vyzerá to tak, že sa cez ňu bude aj naďalej prechádzať po priechodoch. Istá skupina architektov vraj navrhla, aby sa cesta zapustila pod úroveň Štúrovho námestia a Bulváru a tak sa spojilo Štúrovo námestie s Bulvárom pre peších v jednej úrovni. Toto by sa mi celkom pozdávalo. Dokonca by to podľa mňa umožnilo urobiť vjazd do podzemného parkoviska aj z Veľkej okružnej, čo by bolo lepšie, ako navrhovaný vjazd medzi Domom odborov a Sociálnou poisťovňou. Celé je to podľa mňa opäť o tom, aké podmienky dokáže mesto vyjednať s investorom.
Jozef
Ten príspevok č. 2000 som mal nachystaný (aby mi číslo neušlo) a je tak trošku mimo preberanej problematiky.
V tom Strážove je dosť úzke, okrem toho pri vstupe do mesta na pravej strane sú rodinné domy a aj tie potrebujú prístup. Neviem kade ešte pôjde cyklistická trasa. A to prechádzanie cez cesto napr. na Kragujevskej si neviem predstaviť. Je to živá ulica, cez ktorú sa musí aj prechádzať.
Súhlasím s tým, že Kórejcom bola sľúbená štvorprúdovka až po fabriku, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že v tomto úseku ide cesta vo vnútri mesta.