Ja si myslím, že pri výstavbe nových trolejbusových tratí prichádza do úvahy Bánová a Nový cintorín, a potom Športová. Lidl sa rýchlo rozbehol s tým pozemkom, ale zostal stáť. Ja som mal v ruke aj projektovú dokumentáciu, kde bol ten kruháčik nakreslený. Bol by som radšej, keby trať zašla pred Lidl, bola by využívaná pravidelne. Na Športovú nie je ďaleko, ale tam by bola zastávka využívaná len občasne. Predpokladám však, že primátor by to natiahol asi na tú Športovú. Ešte si myslím, že tie hypermarkety by nemali ryžovať na obyvateľoch a zisky odvláčať do Nemecka (a inde), ale by mali urobiť aj niečo pre mesto.
Hej, siet vyzera hrozivo. Ale tak vyzera kazda siet cudzieho mesta
A je malo miest kadial by MHD nemusela premavat.
Re #1990 Jozef: Jasne, treba to brat do uvahy, ale vies, v PO vsetky dedinske linky idu Hlavnou ulicou a po "radialach", kde je doprava zabezpecena. A pripadne ich nahle zrusenie by si nevyzadovalo zriadenie novej linky, ale maximalne mierne posilnenie niektorych liniek.
Preto si myslim, ze v Ziline by sa s tym poctom liniek dalo nieco robit, lebo Zilina ma povedzme ze lepsiu strukturu ako PO.
Re #1992 Miro: V tom je ten problem. Co je lepsie, ci menej liniek s milionom poznamok, alebo zopar ucelovych liniek navyse. A hlavne pre koho je co lepsie. Pre dopravakoch mozno menej liniek, pre nevsimajucich cestujucich radsej ziadne poznamky.
Btw, gratulujem zilinskemu foru k 2000-emu prispevku ?
Bijete sa o čísla, ako malé deti ? ? ? ? ?
Ja som si všimol, že sme prekročili dvojtisícovku, až keď na to upozornil zoZa.
Ale debata je teraz živá, to sa mi páči. Len keby sa ozval Juraj, neviete niekto, čo je s ním? Určite by si z tohto fóra mohol zobrať mnoho dobrých námetov.
Trolej na Športovú prichádza do úvahy asi až po výstavbe Lidla a kruhového objazdu pri Slovene. Zdá sa, že Lidl sa tiež neponáhľa.
Už som to tu spomenul, že mne by sa tiež pozdávala konečná u Lidla na parkovisku, podobne ako je u Carrefouru.
Ten príspevok č. 2000 som mal nachystaný (aby mi číslo neušlo) a je tak trošku mimo preberanej problematiky.
V tom Strážove je dosť úzke, okrem toho pri vstupe do mesta na pravej strane sú rodinné domy a aj tie potrebujú prístup. Neviem kade ešte pôjde cyklistická trasa. A to prechádzanie cez cesto napr. na Kragujevskej si neviem predstaviť. Je to živá ulica, cez ktorú sa musí aj prechádzať.
Súhlasím s tým, že Kórejcom bola sľúbená štvorprúdovka až po fabriku, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že v tomto úseku ide cesta vo vnútri mesta.
Tipujem, že najskôr bude Bánová, tam totiž stačí len natiahnuť trolej, Bytčica je viazaná na výstavbu južného privádzača a pre Športovú treba prehĺbiť podjazd pod železnicou, čo tiež nebude maličkosť.
Chcel by som vedieť, že podľa čoho vyberajú autobusy na veľkoplošné nálepky, keď sú napr. nalepené na záložných vozidlách. A to nielen v Žiline, ale aj v iných mestách. Takto reklama predsa neplní svoj účel. Napr. Eurotel má reklamu asi na 10-tich autobusoch a ledva som dnes našiel jeden, ktorý som mohol odfotiť.
Neviem, kde tam tie protihlukové opatrenia a chodníky pre cyklistov a chodcov chcú umiestniť. Okrem toho ten cyklista a chodec sa tiež občas potrebujú dostať na druhú stranu. Napríklad keď vystúpi z autobusu a býva na opačnej strane cesty.
Celé je to podľa mňa o tom, že Kórejcom bola sľúbená štvorprúdovka až po fabriku a najlacnejším riešením je rozšírenie cesty cez Strážov. V tejto súvislosti ma zaujal uvádzaný termín výstavby 01/2006-12/2007
Takto by to išlo, že Tr linka z Bytčice by prišla na otočku na budúcu Športovú, prípadne (veľmi vzdialená budúcnosť) aj do Chlmca. Autobusové linky by sa presmerovali. Nezabudni, ža vo výhľade je aj Bánová. Je to pomerne krátky úsek.
Uvidíme, kedy sa vlastne trolej dostane do Bytčice, vzhľadom na to, že stavba južného privádzača je odložená na neurčito, ako si tu sám raz spomínal. Možno že budeme mať skôr zatrolejované niečo iné, napr. Pov. Chlmec alebo otočku na Športovej. Potom by mohla L2 jazdiť z Bytčice do Pov. Chlmca, alebo na Športovú a ja by som mal priame spojenie trolejbusom do Bytčice k zubárke ? . V každom prípade by som po zatrolejovaní Bytčice L22 v tejto časti zrušil. Po zatrolejovaní Pov. Chlmca by potom bolo možné presmerovať L21 do Brodna a L22 zrušiť úplne.
Trúfne si niekto odhadnúť, o akej vzdialenej budúcnosti to tu vlastne snívame?
SSC píše ohľadom privádzača zo Strážova "blízkosti rodinných domov budú v rámci stavby riešené i protihlukové opatrenia, ako i cyklistické pásy a chodníky čím bude zabezpečená bezpečnosť obyvateľov danej lokality". Myslím si teda, že ohľadom zastávok nemusíme mať obavy. Keď to bude riešené tak úboho, nemalo by sa volať tak honosne "diaľničný privádzač".
Je to bohužiaľ tak, čím novšie úseky, tým horšie riešené. Vezmime si napríklad obchvat okolo mesta. V najstaršej časti od estakády cez Rondel, Mostnú, Nemocničnú sú všetky kríženia prísne mimoúrovňové a aj chodci tu majú nadchody alebo podchody. Nová časť popri Váhu je síce pre autá vyriešená celkom dobre, má dokonca stredný deliaci zelený pás, kazia to však priechody pre chodcov. Pritom mi pripadajú byť zbytočné, jeden ide od vykládkových koľají žel. stanice k Váhu (používajú ho snáď len rybári a ja, keď idem k Váhu so psom na prechádzku ? ) a ďalšie sú na veľmi nevhodnom mieste v zákrute na konci nadjazdu ponad železnicu. Celé to zaklincovala križovatka pri Hypertescu, ktorá nielenže je komplikovaná (keď tam v špičke vypadnú semafory, chaos je zaručený), ale je aj vyosená, pretože cesta tam obchádza budovu SSE, ktorá zjavne podľa pôvodného plánu mala ísť preč.
Čo sa týka Rajeckej a Strážova, veľmi sa bojím, že budú veľmi nebezpečné, pretože tam bude veľký pohyb chodcov a samozrejme stále hustejšia doprava. Ozaj, čo zastávky MHD? Budú aspoň v "zálivoch" mimo cesty, alebo priamo v jazdnom pruhu?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Čo sa týka Rajeckej a Strážova, veľmi sa bojím, že budú veľmi nebezpečné, pretože tam bude veľký pohyb chodcov a samozrejme stále hustejšia doprava. Ozaj, čo zastávky MHD? Budú aspoň v "zálivoch" mimo cesty, alebo priamo v jazdnom pruhu?