Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #1074:
Ak hovorím o pracovisku vodiča, nehovorím o farbách gombíkov či jemnosti povrchu poťahu na sedadle. Hovorím napr. o výške sedenia vodiča, jeho výhľade a pod.

Čo sa týka prejazdnosti, zopakujem to už asi po tisíci raz: » Kde prejde Solaris, prejde aj City bus. Kde prejde City bus, nemusí prejsť Solaris. « (overené v podmienkach MHD Prešov).
Pri Solarise v tomto prípade neberiem do úvahy možnosť nadvihnutia karosérie, lebo to je núdzové riešenie nevhodné do pravidelnej prevádzky.

A tón môjho rozčúlenia pramení z toho, že sa tu zas ide filozofovať o veciach, ktoré boli mnohokrát na mnohých diskusiách a v mnohých reprízach prediskutované.

A popravde, už ma vôbec nebaví tá detinská hra typu "Ktorý autobus je dobrý a ktorý autobus je zlý". Každý je iný, každý vyniká v inom. Bodka. Už sa k tomu budem snažiť nevyjadrovať ?
Reply on: Sarko #1047:
Ano, mas pravdu, to jedno sedadlo (mozno dve) za poslednymi dverami v Solarise je fakt jak pre beznohych. Ale aj tak by Solarisu len prospeli vacsie vzdialenosti medzi sedadlami, o CityBuse ani nehovoriac. Ideal je v tomto 21Tr...
Reply on: Vladimír #1072:
OK, prevelmi sa ti ospravedlnujem za chybajuce osobne zameno, nabuduce si dam pozor, aby veta znela "(...) pricom madla _MNE_ pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali (...)". Ak si ale vsimnes, v dalsom prispevku som uz tuto neospravedlnitelnu chybu neurobil. Okrem toho nechapem, preco by som mal vydavat za pravdu vkus cudzi. ?

A samozrejme, ze su to skor otazky na konstrukterov Renaultu ako na Teba, ale tvoja veta v prispevku #1064 znela, akoby puhy vek vozidla, ktore uz mohli medzicasom viackrat inovovat, bol celkovym ospravedlnenim urovne interieru. 🙂

To, ze po motorickej stranke je Citybus minimalne rovnako dobry, a prejazdnost terenu ma este lepsiu, vobec nespochybnujem. Bavime sa tu o interieri. (Aspon ja urcite.)

Ja inak nie som ziaden fanaticky zastanca Solarisov. Vela veci sa mi na nich nepaci. Ale keby som si mal vybrat medzi SU a KCB, beriem SU.
Vladimír:
Poslal som e-mailom na iMHD skupinu fotografií:
- autobusy na linke č. 31 v Mojšovej Lúčke
- meniarne a DPMŽ
- autobusy na linke č. 24 v centre a Strážove.
Chcel by som vedieť či prišli v poriadku.
Reply on: Vladimír #1072:
Prečo sa rozčuľuješ, však ja sa pekne pýtam. Pracovisko vodiča je tiež podľa mňa vec osobného vkusu vodiča. Niektorí Solarisy zaznávajú, iní si ho neviedia vynachváliť. Čo sa týka prejazdnosti, si myslím spomínal niečo v tom zmysle, že na určitých miestach, kde sú väčšie nerovnomernosti na vozovke (alebo rovno rozbitá cesta), dochádza k zachytávaniu o spodok vozidla?
Reply on: galiyosha #1068:
Možno nič, ale ja som aj tak mal na mysli, že mohli už sami niečo vymyslieť konštrukčne niečo novšie.
Reply on: Sarko #1067:
Prosím Ťa, Sarko! Ja tiež nemám chuť zase raz rozoberať veci, ktoré sme preberali už minimálne trikrát. Už ma to nebaví.
Ale keď toľko na tom trváš, City bus má napríklad podľa všetkého lepšie vyriešené pracovisko vodiča alebo napr. lepšiu prejazdnosť v teréne s nerovnosťami.

Re #1068 galiyosha: A prečo tieto otázky kladieš mne? To je hádam otázka pre konštruktérov Renaultu, nie? S tým industriálnym polotovarom si to prehnal - za pravdu vydávaš nič viac, len svoj osobný vkus.

Re #1069 Dispecer: Renault Agora a Karosa City bus je v podstate to isté. Oba prešli tohto roku restylingom. Podľa všetkého je však zrejmé, že pre západoeurópskych zákazníkov noviniek bolo predsa len viac 😞
Reply on: Dispecer #1069:
Pozri, zilinske Citybusy su uz jednoznacne z tych faceliftovanych (sudiac podla kabiny vodica), ale interier vyzera len o kusok menej otrasne, nez predtym.

Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?
Reply on: galiyosha #1068:
No tak rozhodne madlá ako industriálny polotovar mi pripadajú skôr v Solarise.
Reply on: galiyosha #1068:
Renaulty Agora majú už nový dizajn a Karosa Irisbus Citybus má ešte ten zastaralý?!
Reply on: Vladimír #1064:
Preco potom Solaris uroven interieru posuva stale vpred, kdezto Irisbus sa zmohol len na odstranenie posledneho schodu u 12 m verzie (co komfortu cestujucich ale vobec neprispelo) a nejake bezzube vyfarbenie interieru, pricom madla pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali? Inak mas pravdu -- problem bude skutocne v tom, ze Citybus je uz zastaraly. Ale je to problem Irisbusu, nie zakaznikov. Je to mozno vysvetlenie, no nie ospravedlnenie. Ale nemam pocit, ze by som pisal nieco, co nevies. 🙂

Re #1067 Sarko: Prosim ta, co ma co Karosa konstrukcne/dizajnersky spolocne s Citybusmi?
Reply on: Vladimír #1064:
OK, tak uveď, čo je okrem sedadiel v CityBuse oproti Solarisu lepší.

Ja by som povedal, že problém je v tom, že za ten čas mohli konštruktéri Karosy vymyslieť už konštrukčne a dizajnérsky aj úplné nové vozidlo...
Reply on: Miro #1061:
T.j., že čím viac sa znižovala podlaha, tým viac sa teoreticky skracovali rozstupy sedadiel. Platí to hlavne o CityBusoch...
Reply on: LUK #1058:
OK, máš pravdu, tak ten rozteč zameň za rozstup. ?
Reply on: Sarko #1054:
...po stránke rozmiestnenia sedačiek.

(Lebo reč je teraz len o vnútornom usporiadaní, nie o autobusoch všeobecne.)

Re #1056 Miro: Pre upresnenie - jediný slovenský DP, kde vodič musí mať v službe rovnošatu je DPMP. Aj tu je to už v mierne okresanej forme - uniformou sa rozumie predpísaná košeľa, resp. tričko Dopravného podniku. Nohavice a obuv nie sú definované, kravaty nie sú povinné.

Re #1057 Sarko: A nebude problém náááááhodou v tom, že City bus je o čosi staršie vozidlo a tak v dobe jeho vzniku nemuseli konštruktéri disponovať možnosťami, ktorými disponovali konštruktéri Solarisu?
Reply on: Dispecer #1062:
Už som sa bál, že ja som nechápavý:-).
Neviem či to tu už bolo, ale vo včerajšom REGIONÁLNOM DENNÍKU (Dvojka - dobrodružstvo poznania) hovorili o vašich nových 3 Karosách Irisbus Citybus 12M.
Reply on: LUK #1060:
Takže sú to rozstupy sedadiel. Ale aj tak vete "s rozvorom sedadiel sa aj zvyšoval podiel NP" nerozumiem.
Reply on: Miro #1059:
Takže podľa Slovníka rozdielnych výrazov: české ROZTEČ = slovenské ROZSTUP.
Reply on: LUK #1058:
Ja by som povedal jednoducho rozostupy, alebo vzdialenosti sedadiel, ešte ma napadá slovo rozteč, ale to je tiež české. Rázvor sa podľa mojich vedomostí označuje len vzdialenosť náprav.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.