Prečo sa rozčuľuješ, však ja sa pekne pýtam. Pracovisko vodiča je tiež podľa mňa vec osobného vkusu vodiča. Niektorí Solarisy zaznávajú, iní si ho neviedia vynachváliť. Čo sa týka prejazdnosti, si myslím spomínal niečo v tom zmysle, že na určitých miestach, kde sú väčšie nerovnomernosti na vozovke (alebo rovno rozbitá cesta), dochádza k zachytávaniu o spodok vozidla?
Prosím Ťa, Sarko! Ja tiež nemám chuť zase raz rozoberať veci, ktoré sme preberali už minimálne trikrát. Už ma to nebaví.
Ale keď toľko na tom trváš, City bus má napríklad podľa všetkého lepšie vyriešené pracovisko vodiča alebo napr. lepšiu prejazdnosť v teréne s nerovnosťami.
Re #1068 galiyosha: A prečo tieto otázky kladieš mne? To je hádam otázka pre konštruktérov Renaultu, nie? S tým industriálnym polotovarom si to prehnal - za pravdu vydávaš nič viac, len svoj osobný vkus.
Re #1069 Dispecer: Renault Agora a Karosa City bus je v podstate to isté. Oba prešli tohto roku restylingom. Podľa všetkého je však zrejmé, že pre západoeurópskych zákazníkov noviniek bolo predsa len viac
Pozri, zilinske Citybusy su uz jednoznacne z tych faceliftovanych (sudiac podla kabiny vodica), ale interier vyzera len o kusok menej otrasne, nez predtym.
Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?
Preco potom Solaris uroven interieru posuva stale vpred, kdezto Irisbus sa zmohol len na odstranenie posledneho schodu u 12 m verzie (co komfortu cestujucich ale vobec neprispelo) a nejake bezzube vyfarbenie interieru, pricom madla pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali? Inak mas pravdu -- problem bude skutocne v tom, ze Citybus je uz zastaraly. Ale je to problem Irisbusu, nie zakaznikov. Je to mozno vysvetlenie, no nie ospravedlnenie. Ale nemam pocit, ze by som pisal nieco, co nevies.
Re #1067 Sarko: Prosim ta, co ma co Karosa konstrukcne/dizajnersky spolocne s Citybusmi?
(Lebo reč je teraz len o vnútornom usporiadaní, nie o autobusoch všeobecne.)
Re #1056 Miro: Pre upresnenie - jediný slovenský DP, kde vodič musí mať v službe rovnošatu je DPMP. Aj tu je to už v mierne okresanej forme - uniformou sa rozumie predpísaná košeľa, resp. tričko Dopravného podniku. Nohavice a obuv nie sú definované, kravaty nie sú povinné.
Re #1057 Sarko: A nebude problém náááááhodou v tom, že City bus je o čosi staršie vozidlo a tak v dobe jeho vzniku nemuseli konštruktéri disponovať možnosťami, ktorými disponovali konštruktéri Solarisu?
Neviem či to tu už bolo, ale vo včerajšom REGIONÁLNOM DENNÍKU (Dvojka - dobrodružstvo poznania) hovorili o vašich nových 3 Karosách Irisbus Citybus 12M.
Ja by som povedal jednoducho rozostupy, alebo vzdialenosti sedadiel, ešte ma napadá slovo rozteč, ale to je tiež české. Rázvor sa podľa mojich vedomostí označuje len vzdialenosť náprav.
Rozvor... ? Áno, zmenšuje, ale s rozvorom sedadiel sa aj zvyšoval podiel NP. Všetky modely Solarisu sú však 100% NP a aj napriek tomu sú (až na pár výnimiek) sedadlá rozmiestnené rozumne. Možno aj preto, že dizajnér karosérie spolupracoval s interiéristom a vedeli sa dohodnúť na vzájomných kompromisoch. Naopak, v CityBuse asi žiadny nebol... ?
K súčasnej ankete: Tak som si spomenul, ako som sa v r. 1980 vyskytol v Kodani a zíral som, ako elegantne tam vyzerala MHD: svetlohnedé autobusy a vodiči v tmavohnedých oblekoch, svetlohnedých košeliach a kravatách... Porovnával som vtedy s MHD u nás, ale myslím, že v tomto u nás nedošlo k žiadnemu pokroku. Dnes som si všimol jedného, síce to nebola pravidelná linka, ale aj tak: košeľa nedefinovateľnej farby, neoholený, žváro v hube... ako si pamätám z autoškoly, tak vodiči autobusov majú zakázané fajčiť, však?
Takže jednoznačne, nielen uniformy, ale aj celkový vzhľad a správanie svojich vodičov by mali dopravné podniky kontrolovať. Je to ich vizitka.
Všeobecne sa dá povedať, že s pribúdajúcim časom sa rozteč sedačiek zmenšuje:-(. A je jedno, či ide o NP, alebo nie. Ale dačo sa mi marí, že to ošetruje nejaká norma, tak by sa jej mali výrobcovia držať. Aj NP vozidlo sa dá (aspoň dúfam) naprojektovať tak, aby to nebolo také hrozné. Napríklad menší priemer kolies.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko