RegioJet navýši kapacitu na svojej železničnej linke z Bratislavy do Komárna

„Motorák“ zapožičaný od českej Arrivy do leta doplnia ďalšie jednotky. RJ navýši kapacitu vo vlakoch až o 1 000 miest.

Koncom minulého roka RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zrealizoval rozsiahly prieskum vyťaženosti vlakov na trati č. 131 z Bratislavy cez Dunajskú Stredu do Komárna a späť, pri ktorom sa zistilo, že len za posledný rok sa vo vybraných vlakoch v čase dopravnej špičky zvýšil počet cestujúcich aj o 30 %. Z tohto dôvodu sa s MDV SR dohodli na zvýšení ponúkanej kapacity – a to až o 1 000 sedadiel – zväčšením vozidlového parku dopravcu o ďalšie tri jednotky.

Prvé opatrenia na zväčšenie kapacity už uviedli do prevádzky

„Od dnešného dňa sme posilnili naše najvyťaženejšie spoje v čase najväčšej špičky priemerne až o 12 %. Celkovo sme vytvorili v špičkách pre cestujúcich až 500 nových miest na sedenie. Na vybrané spoje, na ktorých pôvodne premávala len jedna jednotka, teraz nasadzujeme súpravu dvoch,“ uviedol pre portál imhd.sk Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikácie dopravcu RegioJet.

Vozidlový park dopravcu na linke do Komárna totiž od dnes posilnil ďalší „motorák“ – naftová jednotka #845.001 / #945.001 (modernizácia pôvodnej jednotky radu 628 / 928 dopravcu Deutsche Bahn) zapožičaná od českého dopravcu Arriva vlaky. Tá by mala na tejto trase premávať približne do začiatku marca. Následne by ju mala nahradiť ďalšia jednotka podobného typu – avšak už v majetku „žltého dopravcu“.

„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek, ktorý si dnes ráno prišiel rozšírenie kapacity vlakov RegioJetu osobne skontrolovať.

Posilnenia sa čoskoro dočkajú aj ďalšie vlaky

Už dnes na najvyťaženejšom vlaku Os 4308 s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy RJ vypravuje veľkokapacitnú súpravu zloženú až z trojice motorových jednotiek Bombardier Talent, ktorá ponúka takmer 500 miest na sedenie. Do začiatku letných prázdnin by mal pribudnúť ďalší takýto vlak – hneď potom ako sa z opravy po vážnej nehode vráti do prevádzky jedna z jednotiek Bombardier Talent. „Po rozšírení vozidlového parku (o túto jednotku – pozn. redakcie) chceme od leta nasadiť podobnú veľkokapacitnú súpravu aj na vlak REX 1772 o 5:49 z Komárna do Bratislavy,” dopĺňa Žarnovický.

Dvojica jednotiek 628 / 928, ktoré doteraz nahrádzali túto jednotku a nedávno znovu sprevádzkovanú jednotku Siemens Desiro po inej nehode, ostanú v prevádzke naďalej a posilnia ďalšie vlaky.

Ministerstvo dopravy a RegioJet budú aj naďalej naplnenosť vlakov monitorovať a v prípade potreby zavedú ďalšie opatrenia.

Počet cestujúcich v žltých vlakoch ešte narastie

Od začiatku prevádzky osobnej dopravy na trati 131 pod taktovkou žltého dopravcu sa počet cestujúcich na tejto trati zvýšil až takmer štvornásobne – zatiaľ čo ZSSK v roku 2011 na tejto trati prepravilo približne 789 tisíc cestujúcich, slovenská pobočka RegioJetu odhaduje, že v minulom roku na tejto trati prepravila až vyše 2,7 milióna pasažierov. Presné číslo bude známe až po spracovaní štatistiky z posledných mesiacov minulého roka.

Taký nárast je podľa zástupcov dopravcu celoeurópskym unikátom a ukazuje na možnosť výrazného posilnenia významu osobnej železničnej dopravy v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. Aj napriek súčasnému nárastu však v RJ predpokladajú, že sa počet cestujúcich v jeho vozidlách ešte zvýši. V širšom okolí trate totiž vznikajú ďalšie rezidenčné projekty, ktoré sem prilákajú ďalších obyvateľov. A je možné predpokladať, že v podobnom tempe, ako bude napredovať ich výstavba, bude rásť počet cestujúcich aj v nasledujúcich rokoch.

Ďalším dôvodom na očakávanie výrazného nárastu počtu cestujúcich je zaradenie „žltých vlakov“ v úseku Bratislava - Kvetoslavov do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v apríli 2018. Cestujúci budúcej linky S70 si tak budú môcť zakúpiť cestovné lístky platné nielen v vlakoch RegioJet, ale aj na bratislavskú MHD, či regionálne vlaky a autobusy v okolí Bratislavy. Atraktívnejšia by tak mohla byť aj pre cestujúcich z Podunajských Biskupíc a Vrakune, ktorým ponúkne rýchle a kapacitné spojenie s centrom Bratislavy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte by sa patrilo doplniť a nielen tendenčne vychvalovať jedného vyžierača čerešničiek z torty, že:
- ZSSK chcelo realizovať ten istý projekt a bolo im roku 2010 odpovedané, že trať 131 nemá perspektívu
- pre ZSSK sa peniaze na výkony navyše nenašli, pre súkromníka zázračne áno
- na rekonštrukcie tratí, kde jazdí ZSSK a ktoré sú v zúfalom stave sa nenájde ani len na rekonštrukciu výmen, pre súkromníka sa našlo zázračne 1,2 milióna eur na rekonštrukciu
- chválime sa navyšovaním kapacity ale vôbec nikoho netrápi, že odkedy na trati nasadzuje namiesto VT643 viac VT642 tak došlo k zníženiu kapacity, nedodržaniu podmienky nízkopodlažnosti keď začali jazdiť 749/750 s tromi vozňami
- a teraz veselo nasadzuje stariny 628/629 od DB a bohvie odkiaľ, nízkopodlažnosť dostáva facku za fackou ale chválime vyžierača čerešničiek z torty
- absolútna ignorácia potreby prevádzkovej zálohy a servisu DMJ, proste narýchlo vyšmelil DMJ VT643 a 642 pre rýchlo upečenú zmluvu pofiderným spôsobom od Figeľa a absolútne ignoroval potrebu prevádzkovej zálohy a servisu, preto aj jedna VT642 hnije v Šuranoch, keď sa zistilo, že v maštali Lokotrans Šurany to nerozchodí

Záver: Vyžierka menom Jančura, si odsledoval kde sa kopia autá, kde mu po ceste autobusy nemôžu konkurovať a vystihol úplatného pánbičkára Figeľa na svojom fleku. Dostal bez námahy zrekonštruovanú trať, ľudí ohúril s ojazdeninami ale nikoho netrápi, že keď to isté chcelo ZSSK a s novými DMJ, tak to podľa MDVRR nešlo. Chrapúňstvo najhrubšieho zrna. O čo sú ľudia na trase BA-DS viac ako ľudia zo Smerov od Malaciek a Senca, či Pezinka, že cez víkend majú iba každé 2h vlaky a donedávna aj v sedle pracovných dní to tak bolo? Situácia je tam rovnaká ako na smere od DS, ale tam to môže byť, tam asi nepremáva správny žltý dopravca pre médiá varený pečený, ktorý sa už klepe kde vyvolá aký "shitstorm" a nedarí sa mu zatiaľ. Takisto potichu zdražovanie na kedysi veľkohubo prezentovaných linkách, hlavne autobusová BB-BA či na vlakoch v ČR, psychopatické jednanie so zamestnancami : buď robíš ako otrok a držíš hubu, alebo ti príde Radim vyhubovať :"To co si tady jako myslíš, že si budeš honit péro." ... buran. A takému ležia podaktorí pri nohách stále ?
Ešte by sa patrilo doplniť a nielen tendenčne vychvalovať jedného vyžierača čerešničiek z torty, že ako mu Figeľ prihral o 40% výkonov viac a ako zázračne sa našlo v kase ŽSR 1,2 milióna pre opravu trate od BA po DS. To sa potom podniká za štátne, keď štát trať opraví, výkony dá, zacvaká všetko do posledného centu a dopravca je taký lempel, že len aby ušetril a poťahal štát za nos, tak žiadnu prevádzkovú rezervu nepočíta, nepočíta ani poplatky za rôzne servisné služby, iba mzdy personálu, ktorý mukluje 16h a to aj strojvodcovia čím porušuje nielen zákonník práce ale aj zákon o doprave na dráhach.
Reakcia na: C4H8Cl2S #2:
Dunčo do budy!
Reakcia na: ufo #3:
Veď má vo všetkom pravdu ?
Reakcia na: Andreas.Papak #4:
Takze chces povedat, ze zlosukacke sukafony by tam boli lepsie ako nemecke haraburdy? 🙂 Lebo silno pochybujem, zeby ZSSK tam nasadil nieco novsie.
Reakcia na: MatejBA #5:
V čase keď tam Žlutý ústav prišiel to bolo niečo nové, iné a super. To je fakt. Ale dnes už 810-ny nejazdia nikde a aj keby na tejto trati dnes hypoteticky jazdili príklad 812-stky, alebo 813-stky, bežný cestujúci rozdiel s 628-kou v hentom stave ani nepozná.
Reakcia na: C4H8Cl2S #1:
Tvoje meno ta uplne vystihuje, skoda reci ...?
Reakcia na: Andreas.Papak #6:
Otazka je, ci by tie stare krabice nejazdili doteraz, keby na tej trati nadalej operovala ZSSK.
Reakcia na: jozin #8:
Prečo by mali? Vtedy tiež ešte nejazdili v okolí BA push pully a teraz je to štandart.
Reakcia na: MatejBA #5:
ZSSK tam nedovlečie šmeliny zo zahraničia bez zálohy a nenúti strojvodcov a kontrolórov lístkov na muklovanie 16h! Už po 12h niektorí rušňovodiči vidia dvojmo ty amatér, ale keď to niekto dokáže prehliadať, že sa takto ohrozuje bezpečnosť premávky a životy cestujúcich, tak aspoň vidno akí psychopati robia dopravu, príp. ašpirujú na posty odkiaľ by mohli do nej kecať. ? Navyše ten personál čo má RJ na tých osobákoch je v takej fluktuácií, že to má snáď len Samsung a iné kórejské koncentračno-pracovné tábory, čo je spôsobené nadčasmi, podmienkami na výkon práce a prístup vedenia, ktoré sa v inzerátoch chváli, že môže uchádzač pracovať v stresujúcom prostredí. Ďalej personál RJ okrem rušňovodiča má iba základné interné firemné BOZP školenie ale nemajú žiadne ďalšie skúšky pre prácu na dráhe ako majú sprievodcovia a vlakvedúci ZSSK, či ČD, ako napr. oprávnenie na vstup do koľajiska (kto položí otázku, že načo to je dobré, tak je jasný ...). Ďalej v prípade, že strojvodca prejde návesť "STOJ", tak u ZSSK a ČD môže vlakvedúci po zvážení situácie byť na stanovišti s rušňovodičom ako kontrola aby sa mimoriadnosť neopakovala a je tam s ním buď do konca jazdy alebo do momentu, pokým ho na trase nevystrieda iný odpočinutý rušňovodič. U RJ nehrozí nielen striedanie strojvodcov (Načo záloha, že? Však prejdenie návesti "STOJ" jazda naproti inému vlaku je ok.), ale ani sprevádzanie strojvodcu vlakvedúcim, keďže taký človek na vlaku je bez oprávnení a skúšok k nim. To sú všetko "detaily", ktoré bežný cestujúci nevidí, avšak vyplývajú zo zákona o prevádzke na dráhach a z predpisov ŽSR, ktorými sa tu bičujú štátni dopravcovia, zatiaľ čo súkromní majú z toho trhací kalendár, viď. povinnosť mať na HKV 740, 742, 770, 771 dvojčlennú osádku rušňa pokiaľ rušeň ide na traťovú službu. Koľkí to dodržujú si domyslíte ... Cestujúci vidí iba občerstvenie a vysmiatu stewardku, ktorá sa musí škeriť ako cvičená opica a ktorá do pol roka skončí vyčerpaná na PN alebo na úrade práce, lebo má toho po krk. Možno keď sa nám dakde pozabíja zopár desiatok ľudí a stovka sa zraní ťažko, tak zapne plebsu, že niečo je v tomto štáte zhnité a snáď aj kompetentní vyvodia dôsledky, i keď tým na cintoríne to bude už platné asi viete ako ...

Šmejdy typu 812 a 813.1 sú vizitka každej jednej vlády, aj tej super duper demokrat-kapital toho zapredanca Dzurindu, ktorý má tieto kšefty pre ŽOSky na rováši rovnako ako social-master Fico. ZSSK tam mala úplne iné plány a síce, že prvý balík 32 DMJ mal mať 40-45ks aby sa ušlo aj na trať 131. Lenže zapredaný katolícky panbíčkár a pred ním smerácka čvarga rozhodli inak. Kritizovali sme rozrieštenú vozbu ZSSK na ramenách, kde nám jazdia 813, 812 a 75x+3xB ale keď to robí RJ so 750/749+3xB, 642, 643 a 628/629, tak to je OK a ešte sa to cnostne prezentuje v médiách. Nič nebránilo Jančurovi nakúpiť na celú trať trojdielne DMJ Stadler alebo PESA. Náklady mohol zarátať do jednotkovej ceny výkonu tak, aby za 10 rokov boli jednotky splatené, lenže to by nemohol Jančura opíjať štát ponukou pod cenu za 1 vlkm, ako to urobil. Ale o tom sa už nehovorí, že tá jednotková cena šla aj tak nahor. Ešte mu aj garantujeme zisk 3% myslím a tento zisk si môže disponovať svojvoľne kde chce ... napr. do autobusovej linky, alebo umelo vyfakturuje dodanie služieb od RJCZ alebo Student Agency pre RJSK a takto preleje peniažky tam kde ich potrebuje mať na zadotovanie stratovej linky / dumpingového cestovného. Resp. pardon, keď to robí on, je to zvrchované právo podnikateľa, ale keď to urobí FlixBus, tak je to poškodzovanie trhu dopravných služieb. Vlastná medicína nechutí a nechutí ... stále nechutí ... ?
Reakcia na: Andreas.Papak #4:
V jednej piesni sa spieva :
Hrá, kto vlastne hrá, tú špinavú hru,
s osudom ľudí a krajiny?
Zlá, pravda je zlá,
to najvyššia moc klame a zakrýva zločiny.

Kedysi podobne spieval Kryl a nebol pohodlný pre režim ... história sa v 20-30 ročných cykloch opakuje, najmä pre nepoučiteľných. ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #10:
Buď dolož zoznam, koľko údajných porušení pracovného času si zdokumentoval a následne ohlásil inšpektorátu práce a polícii, alebo si spolupáchateľ a nemáš právo o tom tliachať.
Reakcia na: Viko #12:
Aha a myslíš, že to mi RegioJet pošle a udá sám seba, že? Nemyslíš vážne ... Spolupáchateľom sú v prvom rade inšpektorát práce a drážny úrad, ktorí tieto informácie majú a roky nekonajú, hoci berú za to peniaze a dostali aj podnety. Zaujímavé, že keď prídu na kontrolu, tak zkonštaujú po Kaliňákovsky :"Skutok sa nestal." ... rázom sú aj komunisti a ŠtBáci Jančurovi dobrí vo vedení štátu, keď mu pardonujú toto porušovanie zákonov. To je silná schizofrénia.
Reakcia na: C4H8Cl2S #13:
ved staci odfotit ze rano aj vecer je ten isty personal. alebo prestat vypisovat nezmysly.?
Reakcia na: C4H8Cl2S #1:
ako keby na tej trati jazdil iba RJ.
videl si co tam predtym jazdilo? nieco podobne ako jazdi v kambodzi.
Reakcia na: C4H8Cl2S #10:
Keby si aspoň netrepal absolútne nezmysly, o ktorých nemáš ani poňatia...

Absolútne žiadna zmena rušňovodiča v RegioJete nemá 16 hodín (alebo viac), veď to nie je možné. Niektoré služby sú síce dlhšie, predĺžili sa však k vzhľadom na to, že to chceli samotní rušňovodiči. Vďaka tomu, že počas dňa odrobia viac hodín, majú následne oveľa viac voľna. Ak im vyjdú dobré služby, odrobia si napr. dva dni a ďalšie štyri dni môžu byť doma. Ak by bol zo strany rušňovodičov podnet, že chcú zmeny skrátiť, nie je vôbec žiadny problém im turnisy prerobiť. Už dnes však odmietajú brávať služby, ktoré majú menej ako 10 hodín.

Prístup vedenia je až tak "strašný", že stevardi, rušňovodiči, vedenie zákazníckého servisu, koordinátori, manažér prevádzky, dispečeri, atď... z RJSK spolu chodievajú na pivo, opekačky, chaty, teambuildingy, na svadby, či rodinné oslavy.

Fluktuácia? Ak nepočítam stevarda, ktorý dal výpoveď koncom minulého roka a hneď po pár týždňoch sa rozhodol vrátiť späť, či niekoľko tehotných stevardiek, posledná stevardka z linky Bratislava-Komárno, ktorá sama podala výpoveď, odišla vo februári 2017 – teda pred rokom.

Všetci stevardi samozrejme majú oprávnenie na vstup do koľajiska a absolvovali BOZP u ŽSR. Rovnako som ich absolvoval aj ja, čo s prevádzkou nemám nič spoločné.

Keby to bolo v RegioJete naozaj tak hrozné, tak tu dodnes nepracujú ľudia, ktorí rozbiehali jeho prevádzku pred 6 rokmi a neprestupovali by sem ďalší ľudia z iných firiem. Len čo sa týka rušňovodičov, tak k nám ich od ZSSK prešlo v posledných mesiacoch až šesť.

Netvrdím, že RJ nemá chyby a že je tu všetko ideálne, to určite nie – je to low cost firma, so všetkými problémami, ktoré nízkonákladová firma môže mať. Ale kde je všetko dokonalé?

Skús preto nabudúce radšej, než začneš púšťať takéto vymyslené obvinenia radšej otvoriť oči a menej sledovať K-report, či počúvať bývalých zamestnancov, ktorí sa snažia firme pomstiť, pretože napr. neboli povýšení, alebo museli byť stiahnutí pre porušovanie pracovnej disciplíny.

A keď už chceš porovnávať vozový park a jeho obnovu, tak sa pozri, koľko eurofondy dostala ZSSK a koľko RegioJet. A koľko moderných regionálnych súprav obstarala ZSSK bez eurofondov...
Nakoľko všetci ospevujete úžasné pracovné podmienky na trati Ba-Kn a osobne tam nepoznám veľa ľudí, tak si nedokážem vytvoriť objektívny názor, ale z osobných pracovných skúseností v Čr, môžem plne potvrdiť čo sa tu písalo. A to, že sa fluktácia v poslednej dobe zastavila je síce možné (no zároveň to neviem potvrdiť, lebo tam cestujem už len výnimočne), ale odkedy sem Rj došiel, až do takmer konca roku 2016 tam fluktácia bola a to znateľná. Čo sa týka stevardov, od začiatku až do dnes tam pracuje len jeden človek. Nehovoriac o tom, na akej úrovni Rj začínal a kde je to dnes. K vozidlám len toľko, pokiaľ SÚKROMNÁ firma, nie je z vlastných zdrojov schopná zabezpečiť dostatok vozidiel, nech v tom nepodniká. Nevidím jediný dôvod, prečo by mal súkromník dostávať eurofondy ? A skutočne nevidím jediný prínos Rj pre cestujúceho, pokiaľ dlhodobo nasadzuje vlaky rady 628 v danom stave. Minule som asi týždeň jazdil na tejto trati a asi 4 z 5 prípadov došiel predmetný vozeň s nefunkčnými dverami (1/3), so záchodom čo zapáchal na celý vlak a s pokazeným IS (ktorým ste sa tak chvastali, úprimne fungovať som to jakš-takš videl raz). Ale to sú povedzme detaily. Najzarážajúcejšia je tá nízkopodlažnosť a celkový stav vozidla ? Keď sa cestujúci na niektoré mnou vymenované aspekty stevardke sťažovali, tak sa iba (správne) vyhovorila, že ona za to nemôže (bolo z nej cítiť ako "rodinný" pocit k firme prechováva).

P.S.: Nikomu sa nesnažím pomstiť, povýšiť ma nemali kam a pre porušenie pracovnej disciplíny ma nevyhodili. Odišiel som sám, lebo naďalej pracovať pre partiu kre**nov vo firme, kde je všetko na hlavu som odmietal ?
Reakcia na: Andreas.Papak #17:
Rozveď prosím, aký rozdiel v nároku na eurofondy vnímaš medzi štátnym a súkromným dopravcom, keďže skrz liberalizáciu dopravy vo verejnom záujme by mali mať v ostatných aspektoch rovnocenné postavenie.
Reakcia na: Andreas.Papak #17:
A prečo si tam liezol? Prečo by mala mať sdúkromná firma iné kritériá pri nárokovaní eurofondov ako "štátna"? Že nevidíš "jediný prínos pre cestujúceho" je asi preto, že si tam nejazdil v čase ropovodov 810 a najplesnivejší B-čiek.
Reakcia na: C4H8Cl2S #11:
Nacista sa odvolávan na nacistickú pieseň, úžasné. Dunčík, vo svojom ospevovaní úžasnej Zločineckej spoločnosti klameš, klameš a klameš.
Reakcia na: omg123 #14:
Áno a fotiť si personál len tak a použiť to v správnom konaní, keď nie som členom takého orgánu na to oprávneného je v poriadku, že? Hentaký vyčúranec ako je RJ by to hneď napadol a vyplakával do médií ako decko keď mu zoberú lízatko a nakoniec i keď by boli dôkazy, tak by museli byť stiahnuté. Ty si taký populista, že natrepeš niečo ako keby tu neboli ani zákony, anarchia proste, lebo všeobecný paragraf v znení :"Mám právo na všetko." je asi jediný ktorý poznáš a nielen ty, ale aj viac aktivistov. ?
Reakcia na: omg123 #14:
Aj keď bude na vlaku ráno a večer ten istý personál, nemusí to nič znamenať - môže mať voľno cez deň. Však nech sem Papák András hodí svoj výkaz smien, profesionálne ho zanalyzujeme.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Svoje tvrdenia o nacizme môžeš dokázať na súde psychopat. Vyhľadaj Nábělka. Poukázanie na chyby jedného nie je ospevovanie druhého ale to môže skrsnúť iba v hlave chorého človeka. Vybliakavať, že niekto klame vie každý hulvát tvojho rangu, ale povedať, že v čom sú tie lži je už nad tvoje mentálne sily a kapacity. Tvoje mentálne kapacity sú obmedzené na vybliakavaní o nejakom Dunčovi, náckoch a iných nárekoch s prínosom takým akým je vozenie piesku na Saharu.
Reakcia na: C4H8Cl2S #21:
Ty vieš akurát šíriť nepodložené hejterské fámy, nezlepšil si sa ani o chlp. Keby ťa zažalovali, tak by si zase zapieral svoju identitu, čo?
Reakcia na: C4H8Cl2S #23:
Najprv povedz, v čom sú tie tvoje "pravdy" pravdami, však si si to všetko vymayslel a nazbieral z klebiet na Ksichtoknihe. A len tak mimochodom - ja sa s Nábělkovcami pozná osobne, tak ma na nich neodkazuj.
Žaluj a budem dokazovať.
Reakcia na: Žáržo #16:
A to, že jeden rok ide jedna partia na "teambuilding" a druhý rok je polovica ľudí minimálne preč by bolo dobré tiež povedať. To, že bývalí zamestnanci okydajú svojho zamestnávateľa nám nevadí pri ZSSK, Cargu, PSŽ, LTE, Arrive, SADkách, prečo by mal byť RJ výnimkou? Iné je vymýšľanie si drístov a iné fakty. Ten zamestnanec čo tam chodil na nadčasy a čo bol ako otrok na telefóne psychopata, čo si u vedenia dvíha kredit buzeráciou podriadených, tak to bol fakt a je fakt ešte dodnes, že niektorí zamestnanci majú z voľna prd a odchádzajú ľudia z nižších aj vyšších pozícií. Nie každý si nechá zo seba robiť cvičenú opicu. Ako je možné teda, že v ZSSK slušný počet ľudí dokáže robiť strojvodcu, sprievodcu alebo vlakvedúceho aj 20-30 rokov a u low-cost súkromníka to ide 5, výnimočne 10 rokov. Samozrejme česť solídnym firmám, ktoré sú súkromné, všetko si plnia svedomite a nejdú za hranicu predpisov a zákona. V tomto bananistane sa bohužiaľ podniká najmä skrz známosti a na prižmúrené oči, čiže pokušenie si krátiť povinnosti je silné. A že je táto krajina bordelársky bananistan je vďaka voličom vládnych strán, a vládam, ktoré sú pri moci, a na železnici je to tiež krásne vidno, len ten kto má z toho prospech nebude písať asi, že je tento systém zlý. Bohužiaľ charakter slovákov siaha potiaľ, kde začínajú osobné prospechy. Preto tu bude stále tak na ho*no ako bolo a aj je. Ak spomínaš eurofondy, tak to nie sú žiadne eurofondy ale naše peniaze, ktoré tam idú ako príspevok a spätne dostaneme ich premenované ako "eurofondy". A mimochodom dovolím si pripomenúť opakované veľkohubé vyjadrenia Jančuru v rokoch 2012-2016, že on nepotrebuje dotácie, on vyjazdí najlacnejšie a pod.! Nebol to ale práve on, kto žiadal po dvoch rokoch premávka na 131ke navýšenie dotácie na 1km a ešte aj eurofondy na nákup nových DMJ? Bol to práve on, takže maska padla a celé jeho reklamné ťahy o výhodnosti jeho existencie pre štát padli komplet. Postaví sa rýchlostná cesta na Šamorín a ľudia pôjdu z jeho vlakov opäť do áut a SADDS ak bude mať rozum tak zriadi zrýchlené spoje DS-BA.

P.S.: Na K-Report zrovna nechodím, ale dík, že si mi ich pripomenul. Rád si prečítam čo za "hardcore" je tam.
Reakcia na: S499.1023 #25:
O peniazoch na rekonštrukciu trate, výkony, lobbing u Figeľa. ZSSK chcelo jazdiť viac a MDV že nie. Príde vyžierka z ČR a zrazu sa dá nájsť financie na +40% navýšenie výkonov. To isté čo RJ jazdí mali v pláne ZSSK a s novými DMJ. Zrazu sa našlo aj 1,2 milióna eur na reko trate. Ako to? Akoto, že sa nenájdu peniaze na trať do Brezna? Na 31 rokov rozpadnutú trať do Kokavy? Alebo Makov, Rajec, Medzilaborce, Stakčín. Tam sú ľudia menejcenní? Ak áno, tak potom nech nikto nedrísta o rovnoprávnosti ľudí a firiem. Jedna firma 15 rokov spisuje problémové miesta na sieti ŽSR a 15 rokov na to ŽSR kašle. Príde vyžierač čerešničiek z torty a zrazu sú všetci v pozore. To je čo za zvrhlosť?

Jasné, ty poznáš Nábělkovcov a ja som poradca čínskej vlády pre zahraničné investície!
Reakcia na: C4H8Cl2S #27:
Rekonštrukcia trate bola v pláne pred príchodom RJ a nie kvôli nemu. To s novými DMU niečím dolož - kam sa stratili? Zločinecká spoločnosť nič takého v pláne nemala - tá tam chcela dovliecť 812, uvoľnené z iných tratí dodávkami nových DMU. A jazdiť s nimi, samozrejme, tak ako dovtedy - žiaden takt, ráno všetko masovo do BA, tam pol dňa hniť, odpoludnia všetko masovo z BA. Svoje hejterské fantázie si nechaj na schôdzku hejterskej bunky.
Ty nie si poradca čínskej vlády, ty si len taký malý, zakomplexovaný hlupáčik.
Reakcia na: S499.1023 #19:
Prečo som tam liezol je snáď moja vec ?
Pretože potom mi nejak uniká zmysel toho súkromníka. Ale pokiaľ je to v zákone stanovené nejak inak, tak v tom prípade beriem späť.
Jazdil som tam od roku 2000. Iste, že sa nedá porovnávať situácia vtedy a teraz. Ja len hovorím, že (tesne) pred tým, ako tam došiel Rj tam jazdili vozidlá, ktoré sa pre bežného cestujúceho veľmi nelíšia od toho čo tam jazdí dnes, v roku 2018. Výkaz zmien ti sem kľudne pošlem. Ale napíšem ti hneď, že pracovať tam aj 18 hodín denne je podľa nich úplne normálne. V dané dni, v rámci 24 hodín som bol v pohotovosti v kuse (čiže keď mi o 2:00 ráno zazvoní telefón, musím ísť do práce). No a pracovať v kuse 12-19,5 hodiny je tiež podľa nich úplne normálne a zákonník sa neporušuje. Proste ústav ❤
Celkom ma zaujíma, čo s tým všetkým po padnutí zmluvy v 2020. Novú už nedostane, nedokáže splniť niektoré nové podmienky...a zločinecká zas začne vo veľkom "úspešne"živiť protokoly WTB....
To navýšenie sa inak dobre číta - Na popud dobručký RJSK navyšuje kapacitu. To že zmluvne dlhodobo podkapacitňoval súpravy sa akosi zabúda. V podstate systém Vypravím každé druhé poradie, a keď vypravím zrazu všetko čo bolo pôvodne objednané a zaplatené, tak ma hlásajte v novinách ako navyšujem 🙂

Reakcia na: fanatikmhd #30:
Ako vieš vopred, že nedokáže splniť podmienky?
Reakcia na: S499.1023 #31:
Nastavený tender?
Reakcia na: fanatikmhd #32:
A rušňovodičom od Krachga to vyprávali na školení alebo JMP na fírcimre?
Reakcia na: S499.1023 #33:
Doma doma to vypravaju....taky cloviecik z MD....

BTW, školenia až v Máji 😉
Reakcia na: fanatikmhd #34:
Fajn, takže ja to preposielam Jančurovi, že MDaV má na neho pripravené diskriminačné podmienky a on už im to zráta.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Jančurov komplic. ?
Reakcia na: S499.1023 #35:
Diskriminačné? Ani jedna 😉 Čas bude veľký nepriateľ 😉
Reakcia na: C4H8Cl2S #1:
"ZSSK chcelo realizovať ten istý projekt a bolo im roku 2010 odpovedané, že trať 131 nemá perspektívu" - Sory, ale neverim ti ani slovo, lebo cely usek BA-KN bolo cele desatrocia brane vsetkymi kompetentnymi ako nechcene dieta, ktory vlastne nikto nechce, ale aby sa nepovedalo, tak sa tam predsalen posielalo denne par predpotopnych vykopavok (presne tak, ako je tomu teraz na juhu od KN az po Roznavu napriklad). Ten neuveritelny narast zaujmu o tu dopravu (5-nasobny, co je fakt skoro neslychane po celej Europe) len potvrdzuje moje slova. A nie su to len ti, ktori sa vystahovali do predmesti BA (Miloslavov, Kvetoslavov atd.) a v lete kupajuci. V nedelu od poobedia vsetky vlaky smerom z KN praskaju vo svikoch a uz pred DS je v nich tolko ludi, ze ani sadnut sa tam skoro neda. Ale osocovat RJ len preto, lebo je sukromna (a nahodou dostava aj nejake dotacie), to ti ide, soudruhu majore. A verim tomu, ze keby nasa strana a vlada zajtra vyhlasila, ze RJ moze prevadzkovat vlaky aj na usekoch BA-PK, BA-SC atd. tak by si ich osocoval este viac, lebo ked je to sukromnik, tak nech skape do rana. Nuz, mame stastie, ze ocividne o nicom nerozhodujes.
Reakcia na: fanatikmhd #30:
"To že zmluvne dlhodobo podkapacitňoval súpravy sa akosi zabúda." - Podla mna s takym prudkym narastom dopytu nikto neratal, ani MDaV, ani ini.
Reakcia na: CoolKoon #39:
A bola to chyba. O sťahovaní z Bratislavy na Žitný ostrov sa vedelo už dlhšiu dobu. Suburbanizácia začala u nás vo väčšej miere približne v roku 2000, kedy sa začali rozvíjať obce ako Limbach, prípadne Tomášov. V 2004 už naberal na obyvateľoch Chorvátsky Grob-Čierna Voda, alebo Miloslavov, či Lužná. Vývoj vo svete ukazoval, čo sa bude diať, že ľudia sa pôjdu pozabíjať za lacnými nehnuteľnosťami v okolí mesta a predsa v dobrej dochádzkovej vzdialenosti.

A v tom istom čase ministerstvo spolu s krajom a manažérom infraštruktúry s úsmevom na tvári zrušili trať do Stupavy a do Šamorína, lebo "šetríme". V tom istom čase sa všetci tvárili, že trať 131 je pomaly najstratovejšia trať v Európe na úrovni Plešivec-Muráň.

Toto všetko sa udialo v čase, keď do Bratislavy v rannej špičke viedli rozsiahle zápchy.

A potom prišiel RJ, ktorý nikoho nekašlal, ale jednoducho mal otvorené oči a vedel, kde bude dopyt. A výsledok je ten, že na trati indukoval taký dopyt, ktorý ledva zvláda a ktorý by pokojne mohol byť pokojne pokrytý komerčne.
Kto by chcel vedieť podrobnosti, tak obrázky č. 142 a 143 (pp. 443-444) v tejto štúdii:
http://regionalnageografia.sk/publikacie/pub/RDS/16_toth_sveda.pdf
Reakcia na: fanatikmhd #37:
Aj neprimerane krátky čas je diskriminačná podmienka. No, myslím, že ocko ti nepoďakuje.
Reakcia na: S499.1023 #42:
V čom je neprimerane krátky? Dávam niečo čo splňuje X dopravcov..okrem RJSK. Nič diskriminačné. Hádam nebude požadovať voľačo a dávať na to niekoľkoročné dáta aby každý ferko mrkvička z uzbekistánu mal šancu..... Proste chcem dačo, môže to poskytnúť veľa dopravcov a basta. Napríklad ako objednávky SORu. Chcem 5 dverí..no a že v čase prvých NB18 to vyrábal len SOR?..nuž... Dnes vyrába 5 dveráky aj MB či MAN..a? Drahô..stále pri položke 5 dverí zvíťazí SOR... Nič zlé...


CoolKoon - Nie, nejde o nárast. AK by si si prešiel zmluvy, videl by si že pre každý Os či REx bola vopred stanovená kapacita. RJSK dlhodobo tam, dke mal ísť talent, šlo desiro, tam kde mali byť x2 išiel 1x... dlhodobo..... Proste akoby ZSSk na R6xx nasadzovala 5 vozové súpravy lebo nemá daľšie..a čo...a po rokoch pridá vozne aby ich malo 13....ako ukladá zmluva....a hneď o nich tvorme ódy. Lebo plnia zmluvné podmienky....kampaň ako od MarZyho...
Reakcia na: fanatikmhd #43:
Ehm, 5-dveráky pred SOR-om vyrábal kde-kto, len tí proste nepôsobili na trhu okolo SK... ?
Mňa by zaujímalo, čo sa od liberalizácie žel. dopravy vo verejnom záujme očakáva. Zvýšenie kvality, rýchlosti? Najväčším problémom je aj tak infraštruktúra.
Reakcia na: Ike #45:
Na liberalizacii infraštruktúry sa pomaličky pracuje - problém je že na splnenie istých EÚ predpokladov nemôže robiť hockto. Ono aj dnes môže ktokoľvek spravovať trate...ale..podmianky by splňoval len súkromník ktorý MUSEL byť riaditeľom u ŽSR. Resp tak debilne to vykladá zákon (musí mať predchádzajúce skúsenosti s riadením takéhoto segmentu....)

Dispečer - Jasné, o tom som nechcel, už len samotný IK 293 má viac dverí...všakže 🙂
Skôr išlo o to "prirovnanie" nakoľko jedinou robotou vadnej laminátky je pokúšať sa ostatných zhadzovať bez akejkoľvek diskusie "nakoľko je tu pánom" a všetci mu nesiahajú ani po členky...teda okrem 3 pätolízalov s ktorými snorí (akýkoľvek môj príspevok ktorý sa nepáči má v zásade 3x mínus...zaujímavé číslo...) a už tu obhajuje toho Jána Čuráka ktorý nepatrí medzi normálnych ľudí. Dôkazom je aj to že ho z každého štátu sa snažia vystrnadiť...Že sa toto nedeje iným dopravcom svedčí nie o zaujatosti ale o dačom inom. A tak je to aj tu na BA-DS-KN : Chystá sa proste projekt ktorý splní mnoho národných dopravcov rôznych krajín, vrátane nášho, za určitých podmienok aj súkromníci, avšak, zaručene nakoľko poznáme situáciu to RJSK už nezíska. Bohužiaľ, laminátke sa to nepáči nakoľko sa s J.Č. asi dobre zábava....prakticky sú mi obaja ukradnutí

Laminátka : Poďakuje. Von idú len tie informácie ktoré majú. Taktiku ty poznať nemusíš.
Reakcia na: Ike #40:
"A v tom istom čase ministerstvo spolu s krajom a manažérom infraštruktúry s úsmevom na tvári zrušili trať do Stupavy a do Šamorína, lebo "šetríme"." - Toto je napriklad dalsia blbost/nehanebnost, ktoru neodcinili dodnes (myslim to s tym Samorinom). Ale nevadi, uz sa stavia R7 (o dve funkcne obdobia bude mozno hotova az do DS), ta to isti.
Reakcia na: CoolKoon #38:
Predtým než prišiel Regiojet bolo spojenie Komárno-Bratislava aj autobusové bez prestupu (pod 2 hodiny). Ľudia si mohli vybrať, či pôjdu vlakom alebo autobusom. Dnes to nie je možné.
Dnes je na výber iba vlak (štátom dotovaný/platený Regiojet cez Dunajskú Stredu) a vlak (osobák + EC cez Nové Zámky).
Keďže chodím Regiojetom na tejto trati už od začiatku jeho pôsobenia (asi r. 2012) viem porovnať, čo bolo vtedy a čo je dnes, prípadne, čo bolo sľubované.
Na začiatku určite chodili súpravy s väčšou kapacitou (z Komárna), potom bol z dvoch vozňov jeden.. Teraz sa to snáď pomaličky vráti..
Často fungovala v lete klimatizácia, čo v posledných rokoch už také časté nie je..
Internet, to isté..
Sedadlá sú zničené, vysedené a nepohodlné.. V minulosti som zažil aj mokré sedadlá, keď si ľudia dávali pod zadky sáčky.. ?
Záchody často cítiť v celom vlaku..
Dvere sem-tam nefungujú.. Keď je vlak preplnený, tak (neznalí) ľudia nestihnú včas vystúpiť.
Lístky na tento spoj sa nedajú kúpiť cez internet. Sľubované to bolo už v roku 2012.
Pred spustením prevádzky bola sľubovaná možnosť kúpenia občerstvenia..
Takže toľko realita..
Reakcia na: fanatikmhd #46:
Netrep sprostosti. Od A do Z. Si zdunčovatel, je vidieť že si nasiakol u Krachga štátoochranárstvom.
Reakcia na: Matúš_2 #48:
RegioJet zrušil autobusy? No totok!
Reakcia na: Matúš_2 #48:
Liberalizácia je špička ľadovca. A nebude fungovať, ak nebudú fungovať iné veci v štáte. Naopak, ak tieto veci budú fungovať, môže železnica fungovať perfektne aj neliberalizovaná (v dosahu kameňom je krásny príklad - Rakúsko). Bavíme sa inak o železničnej osobnej doprave objednávanej vo verejnom záujme.

V prvom rade je štát slabý. RJ na trati BA - KN je krásny príklad. RJ nespĺňa zmluvu a štát s tým nevie nič urobiť. Navyše, ak sa aj rozhodne, verejnosť stojí za dopravcom, pretože štát si vybudoval meno nepriateľa súkromných dopravcov.

Štát si ale nevie spraviť poriadok ani s vlastnou ZSSK. Doteraz napríklad nevie, za koľko € v prepočte na vlakokilometre jazdí na jednotlivých tratiach. A teráz otázka: ako chce štát liberalizovať, keď nevie posúdiť prínos liberalizácie?

Predstavme si trať A-B na ktorú sa vyhlási súťaž. Zatiaľ len vieme, že priemerný náklad na vlakokilometer na Slovensku je 8 €, čo je v podstate úplne zbytočná informácia. Keďže súkromných dopravcov je málo a tratí na liberalizáciu veľa, dohodnú si kartel. Vyhrá to dopravca, ktorý to odjazdí za 7 €/vlkm. Všetci budú jasať. Ale čo ak to ZSSK jazdila za 5 €/vlkm? Nevieme. Pretože štát sa púšťa do liberalizácie napriek tomu, že nemá základné údaje.

A preto to nemôže dopadnúť dobre.
Reakcia na: Matúš_2 #48:
Co cert nechcel, ja tiez chodim tymi vlakmi a obcas aj autobusmi. Sice nie az do KN, ale problem zrusenych autobusov som este nepocitil. Co sa tyka dvoch voznov, zazil som niekolkokrat, ze sice boli zaradene medzi sebou dva vlaky, ale druhy bol viacmenej prazdny (a ani ten prvy nebol preplneny). Na klimatizaciu som sa parkrat hneval, lebo obcas si to pustali na plne gule aj ked uz vonku bola zima. Internet skor suvisi s tym, ze asi pouzivaju nejakeho hnojoveho operatora (tipujem, ze O2) ktore ma v niektorych usekoch uplne mizerne pokrytie. No a ked vypadne signal, tak ani internet nemoze ist (tipujem, ze maju vo vlakovych supravach nejaky wifi router, ktory sa priamo pripaja na GSM modul mozno cez USB a snad ten modul ma aj externu antenu, ale mozno to by som si uz prial moc). Zachody som za tie uplynule roky citil mozno len raz ci dvakrat (a to sedim vedla nich skoro stale). To, ze z preplneneho vlaku prispati ludia nestihnu vcas vystupit, je v konecnom dosledku nasledkom ich vlastnej blbosti (ano, treba sa tlacit a hoci aj kopat za kazdu cenu, kym sa clovek nedostane ku dveram, lebo inak ten vlak sa veruze rozhybe), RJ s tym nic nema. Listky sa kupit cez internet nedaju, to uznavam a ani obcerstvenie si tam clovek nekupi. Ale bycikle tam prevazat uz napriklad sa daju, uz roky (a to predtym tiez nebolo a v autobusoch to tiez nehrozi). Takze treba si vsimat aj pozitiva.
Reakcia na: S499.1023 #49:
Vieš povedať aj iné slovo okrem Krachgo? čo to s tým má spoločné? to že si dement vieme.... Ale skús prosím ťa sa vyjadrovať k téme a nie výplesky na urážanie ostatných bez relevatnej diskusie. Fakt tvoje ego nepozná hranice....

Ike - ono v podstate ani štát nemôže inak konať, nakoľko pôvodná zmluva je nevypovedateľná. Riešili sme to niekoľko mesiacov s právnikmi a nedá sa. Skrátka podmienky na zrušenie neexistujú.

ad 2 - K tomuto sa robia iné..ehm...tabuľky... - Tá cena na trať je známa - avšak pristupuje sa k inému modelu - Platíme Toľko a toľko, čo viac nám poskytnete za túto čiastku?

Matúš_2 - Áno, prakticky zhodné nedostatky ako u štátneho molocha, avšak, beztrestné následky - Za nedodržanie mnohých bodov sa "môže" udeliť pokuta tak smiešna, že to nemá zmysel.
Začalo sa už tvrdo s vlastnou žopkou, kde za nedodržanie objednaného príde postih, a nové zmluvy už sú riešené tak aby sa to týkalo všetkého. Dva roky vydržať, a príde zmena k lepšiemu. Snáď...
Reakcia na: fanatikmhd #53:
Rušňovodiči Krachga riešia s právnikmi vystrnadenie ŽltoZla z Cigánskej? Buhaha.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Mysli si čo chceš. To kam všade sa vŕtam nie je tovja starosť. Narozdiel od teba už niektoré zásluhy na zlepšení dopravy mám. cmuq
Dajce sebe banan a šicko v poradku. ?
Reakcia na: fanatikmhd #55:
Ja viem, láska, ty si aj VP "D" mal už v šestnástich na výnimku ? .
Reakcia na: S499.1023 #57:
Bohužiaľ, nie cukrík. Tak skvelý ako ty byť nemôžem 😉 alebo nechcem? neviem...