„Motorák“ zapožičaný od českej Arrivy do leta doplnia ďalšie jednotky. RJ navýši kapacitu vo vlakoch až o 1 000 miest.
Koncom minulého roka RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zrealizoval rozsiahly prieskum vyťaženosti vlakov na trati č. 131 z Bratislavy cez Dunajskú Stredu do Komárna a späť, pri ktorom sa zistilo, že len za posledný rok sa vo vybraných vlakoch v čase dopravnej špičky zvýšil počet cestujúcich aj o 30 %. Z tohto dôvodu sa s MDV SR dohodli na zvýšení ponúkanej kapacity – a to až o 1 000 sedadiel – zväčšením vozidlového parku dopravcu o ďalšie tri jednotky.
Prvé opatrenia na zväčšenie kapacity už uviedli do prevádzky
„Od dnešného dňa sme posilnili naše najvyťaženejšie spoje v čase najväčšej špičky priemerne až o 12 %. Celkovo sme vytvorili v špičkách pre cestujúcich až 500 nových miest na sedenie. Na vybrané spoje, na ktorých pôvodne premávala len jedna jednotka, teraz nasadzujeme súpravu dvoch,“ uviedol pre portál imhd.sk Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikácie dopravcu RegioJet.
Vozidlový park dopravcu na linke do Komárna totiž od dnes posilnil ďalší „motorák“ – naftová jednotka #845.001 / #945.001 (modernizácia pôvodnej jednotky radu 628 / 928 dopravcu Deutsche Bahn) zapožičaná od českého dopravcu Arriva vlaky. Tá by mala na tejto trase premávať približne do začiatku marca. Následne by ju mala nahradiť ďalšia jednotka podobného typu – avšak už v majetku „žltého dopravcu“.
„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek, ktorý si dnes ráno prišiel rozšírenie kapacity vlakov RegioJetu osobne skontrolovať.
Posilnenia sa čoskoro dočkajú aj ďalšie vlaky
Už dnes na najvyťaženejšom vlaku Os 4308 s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy RJ vypravuje veľkokapacitnú súpravu zloženú až z trojice motorových jednotiek Bombardier Talent, ktorá ponúka takmer 500 miest na sedenie. Do začiatku letných prázdnin by mal pribudnúť ďalší takýto vlak – hneď potom ako sa z opravy po vážnej nehode vráti do prevádzky jedna z jednotiek Bombardier Talent. „Po rozšírení vozidlového parku (o túto jednotku – pozn. redakcie) chceme od leta nasadiť podobnú veľkokapacitnú súpravu aj na vlak REX 1772 o 5:49 z Komárna do Bratislavy,” dopĺňa Žarnovický.
Dvojica jednotiek 628 / 928, ktoré doteraz nahrádzali túto jednotku a nedávno znovu sprevádzkovanú jednotku Siemens Desiro po inej nehode, ostanú v prevádzke naďalej a posilnia ďalšie vlaky.
Ministerstvo dopravy a RegioJet budú aj naďalej naplnenosť vlakov monitorovať a v prípade potreby zavedú ďalšie opatrenia.
Počet cestujúcich v žltých vlakoch ešte narastie
Od začiatku prevádzky osobnej dopravy na trati 131 pod taktovkou žltého dopravcu sa počet cestujúcich na tejto trati zvýšil až takmer štvornásobne – zatiaľ čo ZSSK v roku 2011 na tejto trati prepravilo približne 789 tisíc cestujúcich, slovenská pobočka RegioJetu odhaduje, že v minulom roku na tejto trati prepravila až vyše 2,7 milióna pasažierov. Presné číslo bude známe až po spracovaní štatistiky z posledných mesiacov minulého roka.
Taký nárast je podľa zástupcov dopravcu celoeurópskym unikátom a ukazuje na možnosť výrazného posilnenia významu osobnej železničnej dopravy v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. Aj napriek súčasnému nárastu však v RJ predpokladajú, že sa počet cestujúcich v jeho vozidlách ešte zvýši. V širšom okolí trate totiž vznikajú ďalšie rezidenčné projekty, ktoré sem prilákajú ďalších obyvateľov. A je možné predpokladať, že v podobnom tempe, ako bude napredovať ich výstavba, bude rásť počet cestujúcich aj v nasledujúcich rokoch.
Ďalším dôvodom na očakávanie výrazného nárastu počtu cestujúcich je zaradenie „žltých vlakov“ v úseku Bratislava - Kvetoslavov do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v apríli 2018. Cestujúci budúcej linky S70 si tak budú môcť zakúpiť cestovné lístky platné nielen v vlakoch RegioJet, ale aj na bratislavskú MHD, či regionálne vlaky a autobusy v okolí Bratislavy. Atraktívnejšia by tak mohla byť aj pre cestujúcich z Podunajských Biskupíc a Vrakune, ktorým ponúkne rýchle a kapacitné spojenie s centrom Bratislavy.
C4H8Cl2S
Šmejdy typu 812 a 813.1 sú vizitka každej jednej vlády, aj tej super duper demokrat-kapital toho zapredanca Dzurindu, ktorý má tieto kšefty pre ŽOSky na rováši rovnako ako social-master Fico. ZSSK tam mala úplne iné plány a síce, že prvý balík 32 DMJ mal mať 40-45ks aby sa ušlo aj na trať 131. Lenže zapredaný katolícky panbíčkár a pred ním smerácka čvarga rozhodli inak. Kritizovali sme rozrieštenú vozbu ZSSK na ramenách, kde nám jazdia 813, 812 a 75x+3xB ale keď to robí RJ so 750/749+3xB, 642, 643 a 628/629, tak to je OK a ešte sa to cnostne prezentuje v médiách. Nič nebránilo Jančurovi nakúpiť na celú trať trojdielne DMJ Stadler alebo PESA. Náklady mohol zarátať do jednotkovej ceny výkonu tak, aby za 10 rokov boli jednotky splatené, lenže to by nemohol Jančura opíjať štát ponukou pod cenu za 1 vlkm, ako to urobil. Ale o tom sa už nehovorí, že tá jednotková cena šla aj tak nahor. Ešte mu aj garantujeme zisk 3% myslím a tento zisk si môže disponovať svojvoľne kde chce ... napr. do autobusovej linky, alebo umelo vyfakturuje dodanie služieb od RJCZ alebo Student Agency pre RJSK a takto preleje peniažky tam kde ich potrebuje mať na zadotovanie stratovej linky / dumpingového cestovného. Resp. pardon, keď to robí on, je to zvrchované právo podnikateľa, ale keď to urobí FlixBus, tak je to poškodzovanie trhu dopravných služieb. Vlastná medicína nechutí a nechutí ... stále nechutí ... ?