„Motorák“ zapožičaný od českej Arrivy do leta doplnia ďalšie jednotky. RJ navýši kapacitu vo vlakoch až o 1 000 miest.
Koncom minulého roka RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zrealizoval rozsiahly prieskum vyťaženosti vlakov na trati č. 131 z Bratislavy cez Dunajskú Stredu do Komárna a späť, pri ktorom sa zistilo, že len za posledný rok sa vo vybraných vlakoch v čase dopravnej špičky zvýšil počet cestujúcich aj o 30 %. Z tohto dôvodu sa s MDV SR dohodli na zvýšení ponúkanej kapacity – a to až o 1 000 sedadiel – zväčšením vozidlového parku dopravcu o ďalšie tri jednotky.
Prvé opatrenia na zväčšenie kapacity už uviedli do prevádzky
„Od dnešného dňa sme posilnili naše najvyťaženejšie spoje v čase najväčšej špičky priemerne až o 12 %. Celkovo sme vytvorili v špičkách pre cestujúcich až 500 nových miest na sedenie. Na vybrané spoje, na ktorých pôvodne premávala len jedna jednotka, teraz nasadzujeme súpravu dvoch,“ uviedol pre portál imhd.sk Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikácie dopravcu RegioJet.
Vozidlový park dopravcu na linke do Komárna totiž od dnes posilnil ďalší „motorák“ – naftová jednotka #845.001 / #945.001 (modernizácia pôvodnej jednotky radu 628 / 928 dopravcu Deutsche Bahn) zapožičaná od českého dopravcu Arriva vlaky. Tá by mala na tejto trase premávať približne do začiatku marca. Následne by ju mala nahradiť ďalšia jednotka podobného typu – avšak už v majetku „žltého dopravcu“.
„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek, ktorý si dnes ráno prišiel rozšírenie kapacity vlakov RegioJetu osobne skontrolovať.
Posilnenia sa čoskoro dočkajú aj ďalšie vlaky
Už dnes na najvyťaženejšom vlaku Os 4308 s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy RJ vypravuje veľkokapacitnú súpravu zloženú až z trojice motorových jednotiek Bombardier Talent, ktorá ponúka takmer 500 miest na sedenie. Do začiatku letných prázdnin by mal pribudnúť ďalší takýto vlak – hneď potom ako sa z opravy po vážnej nehode vráti do prevádzky jedna z jednotiek Bombardier Talent. „Po rozšírení vozidlového parku (o túto jednotku – pozn. redakcie) chceme od leta nasadiť podobnú veľkokapacitnú súpravu aj na vlak REX 1772 o 5:49 z Komárna do Bratislavy,” dopĺňa Žarnovický.
Dvojica jednotiek 628 / 928, ktoré doteraz nahrádzali túto jednotku a nedávno znovu sprevádzkovanú jednotku Siemens Desiro po inej nehode, ostanú v prevádzke naďalej a posilnia ďalšie vlaky.
Ministerstvo dopravy a RegioJet budú aj naďalej naplnenosť vlakov monitorovať a v prípade potreby zavedú ďalšie opatrenia.
Počet cestujúcich v žltých vlakoch ešte narastie
Od začiatku prevádzky osobnej dopravy na trati 131 pod taktovkou žltého dopravcu sa počet cestujúcich na tejto trati zvýšil až takmer štvornásobne – zatiaľ čo ZSSK v roku 2011 na tejto trati prepravilo približne 789 tisíc cestujúcich, slovenská pobočka RegioJetu odhaduje, že v minulom roku na tejto trati prepravila až vyše 2,7 milióna pasažierov. Presné číslo bude známe až po spracovaní štatistiky z posledných mesiacov minulého roka.
Taký nárast je podľa zástupcov dopravcu celoeurópskym unikátom a ukazuje na možnosť výrazného posilnenia významu osobnej železničnej dopravy v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. Aj napriek súčasnému nárastu však v RJ predpokladajú, že sa počet cestujúcich v jeho vozidlách ešte zvýši. V širšom okolí trate totiž vznikajú ďalšie rezidenčné projekty, ktoré sem prilákajú ďalších obyvateľov. A je možné predpokladať, že v podobnom tempe, ako bude napredovať ich výstavba, bude rásť počet cestujúcich aj v nasledujúcich rokoch.
Ďalším dôvodom na očakávanie výrazného nárastu počtu cestujúcich je zaradenie „žltých vlakov“ v úseku Bratislava - Kvetoslavov do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v apríli 2018. Cestujúci budúcej linky S70 si tak budú môcť zakúpiť cestovné lístky platné nielen v vlakoch RegioJet, ale aj na bratislavskú MHD, či regionálne vlaky a autobusy v okolí Bratislavy. Atraktívnejšia by tak mohla byť aj pre cestujúcich z Podunajských Biskupíc a Vrakune, ktorým ponúkne rýchle a kapacitné spojenie s centrom Bratislavy.
C4H8Cl2S
- ZSSK chcelo realizovať ten istý projekt a bolo im roku 2010 odpovedané, že trať 131 nemá perspektívu
- pre ZSSK sa peniaze na výkony navyše nenašli, pre súkromníka zázračne áno
- na rekonštrukcie tratí, kde jazdí ZSSK a ktoré sú v zúfalom stave sa nenájde ani len na rekonštrukciu výmen, pre súkromníka sa našlo zázračne 1,2 milióna eur na rekonštrukciu
- chválime sa navyšovaním kapacity ale vôbec nikoho netrápi, že odkedy na trati nasadzuje namiesto VT643 viac VT642 tak došlo k zníženiu kapacity, nedodržaniu podmienky nízkopodlažnosti keď začali jazdiť 749/750 s tromi vozňami
- a teraz veselo nasadzuje stariny 628/629 od DB a bohvie odkiaľ, nízkopodlažnosť dostáva facku za fackou ale chválime vyžierača čerešničiek z torty
- absolútna ignorácia potreby prevádzkovej zálohy a servisu DMJ, proste narýchlo vyšmelil DMJ VT643 a 642 pre rýchlo upečenú zmluvu pofiderným spôsobom od Figeľa a absolútne ignoroval potrebu prevádzkovej zálohy a servisu, preto aj jedna VT642 hnije v Šuranoch, keď sa zistilo, že v maštali Lokotrans Šurany to nerozchodí
Záver: Vyžierka menom Jančura, si odsledoval kde sa kopia autá, kde mu po ceste autobusy nemôžu konkurovať a vystihol úplatného pánbičkára Figeľa na svojom fleku. Dostal bez námahy zrekonštruovanú trať, ľudí ohúril s ojazdeninami ale nikoho netrápi, že keď to isté chcelo ZSSK a s novými DMJ, tak to podľa MDVRR nešlo. Chrapúňstvo najhrubšieho zrna. O čo sú ľudia na trase BA-DS viac ako ľudia zo Smerov od Malaciek a Senca, či Pezinka, že cez víkend majú iba každé 2h vlaky a donedávna aj v sedle pracovných dní to tak bolo? Situácia je tam rovnaká ako na smere od DS, ale tam to môže byť, tam asi nepremáva správny žltý dopravca pre médiá varený pečený, ktorý sa už klepe kde vyvolá aký "shitstorm" a nedarí sa mu zatiaľ. Takisto potichu zdražovanie na kedysi veľkohubo prezentovaných linkách, hlavne autobusová BB-BA či na vlakoch v ČR, psychopatické jednanie so zamestnancami : buď robíš ako otrok a držíš hubu, alebo ti príde Radim vyhubovať :"To co si tady jako myslíš, že si budeš honit péro." ... buran. A takému ležia podaktorí pri nohách stále ?