Reply on: Valec #2995:
Kompenzačná ? správa:18 rokov po uzavretí poslednej španielskej trolejbusovej prevádzky (Pontevedra 1989) 25. júna 2008 zahájili prevádzku trolejbusy v španielskom meste Castellon de la Plana.
Prvá linka je dlhá 2 km, má 5 zastávok. Jazdia ne naj 3 trolejbusy Cristalis/CIVIS s pomocným pohonom IVECO o výkone 109 kW. Trasa je v celej dĺžke vedená na samostatnom telese s optickým navádzaním. V celej dĺžke sa používa elektrický pohon s výnimkou časti otočky Parriqe Ribalta, kde sa využíva diesel. Ešte v tomto roku sa predpokladá predĺženie o ďalších 400 metrov cez historické centrum do zálivu Grao. V roku 2010 sa predpokladá predĺženie trate po pobreží do Benicassim, v roku 2012 otvorenie ďalšej linky do Almassora/Burriana.
Trolejbusy sú číslované 146, 147, 148, systím má obchodný názov TRAM.
Voľne podľa správy Dirka Budacha zo Salzburgu.
KVKV
Nestačím sa diviť tolkej aroganci medzi mladou generáciou. Aj starý bolševický byrokrat by sa mohol učiť. Jedna vec je záujem zaviesť takúto stránku a spracovať stručnú históriu tejto drážky. Druhou vecou je autorom uvádzaná charakteristika tejto drážky a sposob akým reaguje.
Podla mňa (a nielen podla mňa) je to typická lázeňská električka akých bolo a sú viac; napríklad V Teplicích, M.Lázňach, Bad Schandau, Nyíregyháza-Sóstó atd. Oproti TEŽ si dodnes ponechala tento charakter a je úplne jedno, kto ju spravuje, či železnice , súkromník, mesto-obec, alebo trebárs Vatikán. Dokonca ani niektoré železničné predpisy a zvyklosti na tejto trati nezmenili jej typický charakter električky.
TEŽ už velmi dávno stratila charakter električky a o mhd sa vobec nedá hovoriť. Tým však nespochybňujem užitočnosť jej stránky imhd.
/O Trenčiansko teplickú drážku sa rozhodne zaujíma širší okruh ludí než len z jej blízkeho okolia, imhd stránka by mohla byť zaujímavá/