Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MA MHD #8752:
Kubranská bola ukončená už dnes. Pardon
Zdravím, od zajtra by malo dôjsť ku ukončeniu výluky MHD na Kubranskej ul. a zároveň aj ku ukončeniu zachádzania linky 3 cez priemyselný park. Výluka Hanzlíkovská sa má ukončiť v novembri v súvislosti s otvorením podjazdu. Pridávam odkaz na www.trencin.sk:
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=104460
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=104433
Konečne dobré správy pre cestujúcich ?
Reakcia na: LUK #8750:
ten výjazd nie je vôbec problémový, je tam V-čko s ostrovčekom, nikdy nečakám viac než pár aut ?
Reakcia na: draxter #8749:
väčšie kolóny sú smerom von z mesta, ale pri použití tvojej trasy je zase horší výjazd na I/50, čiže neviem, či je tam v konečnom dôsledku nejaká časová úspora...
Reakcia na: LUK #8747:
územný plán počíta s tým, že štvorprúdová komunikácia bude pokračovať spod nového mosta aj do Belej (t.j. predĺženie Električnej smerom k OC), ak si všimneš aj budovy popri ceste v obchodnej zóne sú s odstupom pre túto cestu. Ale kedy sa to ozaj urobí, nik netuší, lebo je to cesta II. triedy a teda investične TNSK, nie mesto ani SSC. Údajne pri predlžovaní R2... ale ak to poznáš, odporúčam sa ti vyhnúť tomuto miestu takto v smere od BB:
https://www.google.sk/maps/dir/48.8235426,18.072497/48.8772806,18.0246117/@48.845251,18.0353681,13z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.0470359!2d48.8617166!3s0x4714a3c1a24d7f2b:0x27f2065ecacef794!1m0!3e0

je to dokonca kratšie a skoro bez premávky ?
Reakcia na: LUK #8747:
Ja si dovolím tipovať, že sa to bude riešiť presne tak, ako kolóny hocikde inde v meste. Ono je to aj tak len výsledok nevhodného plánovania; predstavte si, že by to bolo postavené niekde tam, kde je aj Baumax. Počas dňa každých pár minút ide nejaký autobus, bez problémov pešo dostupné z polovice mesta a ušetrili by sa dve-tri autobusové linky...

Ale aby som bol konštruktívny:
1) vybudovať chodník od ul. Na Zongorke (agrostav) do Laugarícia. Potrebné pozemky vlastnia tri osoby: Mesto Trenčín, Trenčín Retail Park (firma vlastniaca Laugarício) a štátny Slovenský vodohospodársky podnik.

2) vytvoriť zastávku PAL na hlavnej ceste II/507 na úrovni podchodu pri Asku. V strede cesty ideálne hodiť zábrany, aby to nejaký blázni nepreliezali.

3) Vybudovať kruhový objazd na II/507 a zásobovacej ceste k Laugaríciu (medzi Askom a domami v Belej), čím by bolo možné otáčať MHD tam a vytvoriť pre ne druhú zastávku aj s podchodom pri Kinekuse. Ušetrilo by sa niekoľko desiatok metrov a sekúnd v autobuse, ktoré teraz idú zľava doprava.
tie kólony pred Laugariciom sa plánujú aj nejako riešiť? veď to je zúfalé, ako to tam denno-denne vyzerá...
Reakcia na: draxter #8745:
? 15 dni...sak nam to povedia aj den vopred,sef potom caruje ako vie...ale sak je to tu cele hore nohami tak co tam potom ze autobusy chodia ako hodinky..."ruske" 🙂 -rychlo a spolahlivo...niekedy...ako i dnes,teta nasrdena ostala v Bzinciach pod javorinou a ja to mam riesit? ,nuz technika starne a zlahava uz ...?
Reakcia na: MA MHD #8744:
ťažko, len odhad, lebo to sú tie tendre ŽSR a ich dodávatelia s termínmi bačujú ako im príde, pričom mesto koľkokrát nevie ani zákonom požadovaných 15 dní vopred, že bude potrebná zmena. Takže len JPP, ale plus mínus autobus ?
Reakcia na: Marek6283 #8743:
Vie sa teda, odkedy budú linky jazdiť po pôvodných trasách?
Reakcia na: draxter #8742:
a od Utorku vraj uz aj 11 a 1 a podobne na trase Kubra - mesto uz po starom... a jeden zazitok...Cakam si dnes na stanici na pripoj 24 z laugaricia na predposlednej 11,ta prisla,so soferom sme sa na seba kukli ked ma obchadzal,potom som sa posunul za nim ale nik mu nevystupil a tak som za nim aj isiel zo stanice,na Stefanicke prisiel panko s mobilom ako svet v ruke,tam mal uz odchody a nervozny ze na co som tolko cakal,ja ze na 24,videli ste asi... a on ze ale aj tak ste na nu nepockal...tomu som ja neporozumel ale tak nevadi...psichiytria cista toto...rob si dobre co mas a aj tak si ch.j... ? ...a vraj sa uz nemontuju ani celouzavrate kabiny do MHD verzii autobusov?
Reakcia na: Marek6283 #8741:
áno,preto som už spravil update obchádzok ?
Od Soboty 24.10. linky premavajuce Sihotou povedu uz po povodnych trasach - bez obchadzok!
Keď budem mať viac času, skúsim aj ja napísať niečo k trasovaniu liniek a podobne 🙂 Skúsim nad tým trocha pouvažovať.
Keď bola reč o kĺbových vozidlách, tak je veľká škoda, že #61 odpočíva a nejazdí. Tiež je škoda, že tie funkčné 4 nie sú trocha lepšie rozložené a zdá sa mi, že počas dňa viac stoja ako jazdia.
Na L1 sú dobré, ale hodili by sa aj na L24 (nie len ráno), ale plné spoje bývajú aj okolo 11:00 a tiež poobede medzi 16:00-17:00. Tiež ich hodiť na vybrané spoje L25, na niektoré spoje L11 a tiež L8.
Reakcia na: kvorka #8735:
Neviem, pri trasovaní 1 od Pred pola na Sihoť a 2 do Kubrej, alebo už inak narazíš minimálne na 3 problémy:
1. Neexistuje, a dám ruku do ohňa za to že ani nebude existovať zastávka Radegast v smere od kuháča "Pred pole" a takisto "spred pola" na Sihoť, čo je dosť závažný problém.
2. Problematické otáčanie a parkovanie na VÚO, kĺbaky z L1 by tomu nepolepšili, to čo tam je teraz má od otoča ďaleko
3. Problém je spraviť preklad medzi linkami teraz a nie potom ešte dbať na preklad medzi 1+ostatné sihoťárske linky a 2+11.
4. Skutočne najväčší potenciál "sihoťárskej radiály" vidím na zastávkach OA, Zim. štadión, kotolňa a Radegast a takto by aj Radegast bol obslúžený len v jednom smere.

To Záblatie v podobe linky č. 6 sa mi zdá ako dobrý nápad, nejako proste utopiť L13 a použiť len existujúce L3, 5, 6. Ale zasa sú tu problémy: Záblatie určite potrebuje spojenie so stanicou kvôli internátu a FŠT TNUNI ale keby aj L6 ide tam a L5 do Zlatoviec, môžu zasa Zlatovce zostať bez spojenia so stanicou? A ďalšia otázka, ak by L5 končila v Zlatovciach, kde by sa tam otáčalo? Zasa nie je kde. Alebo ju ťahať až do Orechového spolu s L3?! Neviem. Ale tvoja myšlienka sa mi v podstate páči.

18: Juh I. je vo veľkej stagnácii, najmä po 20. hodine, bývajú tam väčšinou starší ľudia, jedinou vyťaženou linkou je 11 a aj to cestujúci idú pešo od nej na "nový Juh". Skôr by som spoje po 22. orientoval len na Juh II. ale častejšie - do stredu sídliska, kde býva najviac ľudí a skôr tí mladší...
Reakcia na: kvorka #8735:
inak prečo sa z minulosti nevezme to pozitívne, čo fungovalo a bolo dobré ako napríklad linky 1/11 či 8/18, 9/19 a pod. Ja osobne si pamätám ešte ako sa z linky 1 najprv oddelila Kubrica do 11 a potom spoje po stanicu na linku 17. Dnes to je v podstate rovnaké. Linka 1 do Kubry a spoje po stanicu 22. Linka 11 Kubrica, spoje po stanicu/TOS 17. Juh I jednociferné, Juh II dvojciferné do rovnakých štvrtí. Ja nenavrhujem nič radikálne, žiadnych 5 liniek a prestup mírnixdírnix, ale niečo takéto ma napadlo pri listovaní v starých CP, ako preklad spojov na linkách, nevariovať trasy tak ako sa to dotrtkalo s 8/18 a podobne.
1 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst - Kubra - Kubrica 60/60/60
2 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst/TOS spolu s L1: 20/30/60
3 - Juh ZŠ - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 60/120/120
4 - Sihoť - žst - centrum - Perla - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/120
5 - Juh ZŠ - Inovecká - Zlatovská - Biskupice - Dlhé Hony - Juh ZŠ 30/60/120
6 - Sihoť - centrum - Zlatovská - priem.park 30/120/180
8 - Juh ZŠ - Soblahovská - centrum - Sihoť 60/60/60
11 - Juh II - Inovecká - centrum - žst - Kubra 20/30/60
13 - Záblatie - Zlatovce - Orechové - Old Herold - žst/TOS 60/120/120
15 - Juh II - Dlhé Hony - Nový most - Zlatovská - Inovecká - Juh II 30/60/120
18 - Juh II - Soblahovská - centrum - Sihoť 20/30/60
21 - Juh II - Električná - centrum - Sihoť - Opatová 60/120/120
22 - Juh II - Inovecká - centrum - žst spolu s L11: 15/20/20
23 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst/TOS 60/-/-
24 - Sihoť - žst - centrum - Perla - OZ Belá spolu s L4: 20/30/30
25 - Juh II - Soblahovská - Perla - OZ Belá (vybrané 3-4 spoje cez Nový Most do Záblatia, Zlatoviec resp. možno aj Orechového)
28 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst - Sihoť spolu s L23: 30/60/60
50 trasa bez zmeny, tiež na znamenie všetko, celý víkend ako dakedy

Navrhol som dvojičky s dokonalým prekladom:
1+2 Juh I - stanica 20/30/60
11+22 Juh II - stanica 15/20/20
5+15 polokružne spojenie Zámostia s centrom jednou či druhou stranou na Juh I alebo II
8+18 Sihoť - Pod Juhom 15/20/30
4+24 Sihoť - Perla 20/30/30
23+28 Juh III - žst 30/60/60
3+13 Záblatie - centrum 30/60/60
Reakcia na: kvorka #8736:
pochybujem, #61 nevyrazí, kým nie je megadôvod (žiaľ) a posilu na cintoríny už dlhšie mesto nerobí. Hoci kapacitnejšie vozy na linkách k cintorínu (8,11,18) by boli vítané, tak obehy sú spravené tak, že sa to nedá, resp. by ten kĺb pochodil všetko možné aj nemožné. I toto by bolo do budúcna dobré zmeniť, aby sa to dalo jednoduchou výmenou vozu.
a inak posila na cintorín nebude? taká víkendová premávka linky 17 alebo linka 18 v podaní Citelisu 18M? ?
Reakcia na: linka10 #8734:
1: problém je, že nie sú spojené konečné alebo aspoň posledné tri zastávky s približne vyrovnaným zaťažením. Ak by sme jednotku šupli okolo Pred poľa na Sihoť, tak vyriešiš Sihoť III, IV (teda 3 zastávky) s oveľa vyšším potenciálom ako máš posledných 7 zastávok linky 1. Preto to vnímam ako super nápad. Potom by bolo možné zrušiť niektoré spoje na linke 2 a 8
2: presne, máme tam PAL, tak by som linku 2 nechal len tie spoje, či idú do Nozdrkoviec, plus trochu viac než súčasný stav. Ale aj okruh cez Karpatskú by bol super, Noviny sú ako od macochy dnes.
3: môže byť, dal by som viac spojov ako dnes. A čo tak z Pred poľa na Sihoť, teda prehodiť 1 a 2 na konci trasy?
6: neviem, či by bolo vhodné, aby Sihoť III a IV nemala vôbec spojenie so Zámostím, ani v "x" v špičke. Preto navrhujem súčasný stav + potiahnuť do Záblatia a pridať pár spojov v "a" a máme dve muchy jednou ranou.
tá 7/17 sa mi pozdáva, zrušil by si 5/15 na ich úkor?
11: jednoznačne v súčasnosti poddimenzovaná linka s veľkým potenciálom
13: po novom nebude môcť jazdiť tak ako teraz a myslím si, že ďalšia linka krúžiaca po Detskom mestečku či Záblatí by bola zbytočná, nie? Najlepšie by bolo, aby Záblatie dostala 6 a Zlatovce posilnená 3. Aj by sa ušetrilo aj zatraktívnilo, lebo táto oblasť by získala spojenie s ďalšími časťami mesta. Nie?
18: podľa mňa Juh I potrebuje silnú linku 18, v špičke by to malo byť 30min, ak chceme, aby ľudia MHD využívali, tak by som ani jej premávku nekončil skôr, práve naopak. Linka 5 dnes končí 20:30, linka 18 končí 19:15 po dvojhodinovej diere, už len 11 o 22:10. To Juh I má horšiu obslužnosť než Kubra ? medzi 20:45 a 22:10 nič, sila a blbosť súčasného stavu zároveň.
22: ak má zostať, tak sa musí zmeniť CP 1+22 na predošlý stav, nie to čo je dnes
24: rozhodne pridať a rozhodne preložiť ako píšeš.
25: veru tak nejako
28: rozhodne večer na Sihoť, každý kto ňou chodil to potvrdí, dnes je to na 23 bieda, to radšej inde tie km využiť
21: Opatová nepotrebuje spojenie so žst, veď má stanicu tiež, PAL rovnako (všetko cez stanicu) ale rýchle spojenie na Juh. Tú linku by som len nenechal ísť súbežne s inými Sihoťárskymi linkami.
Ale začal by som tým, že by sa spravili obehy kĺbov na tie najpodstatnejšie spoje a aj podľa toho urobil tzv. posilové linky (ako 22 k 1 či 23 k 28)
Reakcia na: kvorka #8733:
1: by som nechal do Kubrej, zastávky Pádivec a VÚO podľa mňa majú aj tak malé využitie a na VÚO chýba zodpovedajúci otoč...
2: z dôvodu problematického otáčania v Biskupiciach by som tam nekončil žiadne spoje, do Nozdrkoviec by som ponechal približne rovnaký počet spojov ako je, možno niečo navrch, ostatné by som končil ako keby v Biskupiciach avšak rovno by naväzovali na spoj do mesta ktorý by mal ale trasu cez Noviny, táto trasa by existovala len v smere späť (ak by tam nejaký spoj končil a presúval sa do SAD, tak po novom moste, otáčanie nie je potrebné)
3: v podstate aj teraz ako keby do Záblatia zachádza, to by som asi aj tak ponechal išla by aj tam aj späť od nového kruháča a obslúžila by zastávky pošta aj Záblatská
6: možno jediná linka pri ktorej by som uvažoval s použitím nového podjazdu Pred polom, zokruhovať ju: Hasičská - ŽST - Rázusova - Považská - Radegast - Pred polom - Max - ŽST - Hasičská, ale má to aj svoje mínus
7: by bola prakticky súčasná desina, ale aj naspäť by išla po Soblahovskej (úspora km a času) a zároveň by zhltla spoje L12 a 20 - linka 17 by bola k nej protibežná na žilinský spôsob 4/14. V rannej špičke by spoje išli z Juhu po novom moste najprv do AUO a potom po Zlatovskej cez mesto späť na Juh, poobede opačne (L17), čím by si mohla získať aj cestujúcich z Juhu do priem. parku
11: pridané spoje v špičke sú vlastne zo zrušenej pôvodnej L7, 17 a 13 premávajúcej do Kubrice a ešte by bola úspora jedného vozidla + efektívnejšie využitie troch vozov, ktoré by tam v špičke jazdili
17: nejednalo by sa až tak o interval ale interval by tvorila spolu s L7 a 3 a zároveň ako taký preklad s L5. Ráno viacmenej nárazovo návoz na zmeny a zač. vyučovania. poobede už by som hovoril o spoločnom intervale L3, 7, 17 15 min.
18: na tejto linke, možno budem zlý, ale premávku by som ukončil ešte o hodinu skôr, teda nebola by po 17:15 diera 2 hod. ako teraz ale išla by tak ako celý deň po hodine avšak o hodinu skôr by skončila
22+23+28: spoje končiace na stanici by som aj po stanicu nechal, okrem večerných 23, tie by som zrušil úplne. nedá sa všetko ťahať na Sihoť a do kubrej, keď si to dáš na "váhu" Juh 17tis. obyv., Dlhé Hony 7tis., Biskupice+Noviny 2tis., to je 26tis.+nemocnica+Laugo a na druhej strane váhy je Sihoť 11tis., Pod Sokolice+Kubrá+Kubrica 4tis., to je 15tis.+podniky v oblasti TOS takže čo sa týka obyvateľov máme na váhe 26/15, preto by som niečo končil na stanici a neťahal ďalej, myslím že "za stanicu" ide toho dosť. PS: Opatovú som nebral do úvahy, jej obyvatelia vo veľkej miere využívajú prímestskú dopravu ale ak by aj, to je do nejakých 2 tis. navrch ale v južnej vetve som nerátal Dolné mesto, kde to je ešte o niečo viac...tie demografické údaje sú staršie, ale pointu majú
24: tým že by sa dosť posilnila, kĺby by okrem návozu pracovníkov do Lauga nebolo treba (okrem 8:00 aj na L25)
27: ten nápad skrížiť ju s L25 cez víkend myslím nie je zlý, ale zotri účelové spoje
28: možno zvážiť spoje po 20tej hodine, kto vie či by sa využili
50: zástavky všetky a na znamenie po trase súhlasím, ale tá premávka so/ne by sa neuživila

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.