Reakcia na: draxter #7903:
no , čo sa týka liniek 22 a 1 tak naozaj chodia často pár minút po sebe. Ale podla mňa nieje dôležité aby boli linky previazané. Veď v Trenčíne skoro nikto neprestupuje medzi jednotlivými linkami. Pre cestujúcich sú dôležité prestupy medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Trenčín nieje až také veľké mesto takže pre ľudí je dôležitejšie a viac ich priláka na MHD keď budú zabezpečené prestupy medzi jednotlivými druhmi dopravy tzv. Integrovaná doprava. V Trenčíne chodí veľa liniek a z tohto dôvodu nieje nutné prestupovať. Chodím veľmi často s MHD a naozaj prestupy môžu byť využívané ale nie v Trenčíne nakoľko Trenčín nieje taký veľký. Najdôležitejšie je pre ľudí prestupovanie medzi jednotlivými druhmi dopravy ako medzi linkami MHD. Veď každá linka je iná preto že ju využívajú iný ľudia a každá linka musí chodiť ináč. Napríklad linka 24 chodí tak lebo to potrebujú zamestnanci obchodnej zóny a nakupujúci. Keď sa previaže z linkou 2 tak sa zmenia je odchody ktoré už nebudú pre ľudí tak výhodne a nebudú nadväzovať prestupy na vlaky a už nebu využívaná vôbec lebo vlaky sa nám neprispôsobia.
draxter
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.