Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #7916:
Áno , presne tak by som si to s tou 23 predstavoval aj ja. ?
Reakcia na: kvorka #7920:
No , čo sa týka kruháča na Hasičskej tak podľa dokumentácie nebude. Aspoň nie do roku 2016. Ale aj tak by som bol radšej keby ho nestavali vôbec lebo jednak si neviem predstaviť ako by ho počas dopravného ruchu chceli stavať a potom si myslím že dopravu by nevyriešil za ním stále ostane pôvodná križovatka pri Tatre. Síce tam bude nový podjazd ale ten asi nebude tak vyťažený aby kôli nemu bola treba taký kruháč. Maňa napadli 3 iné a lacnejšie riešenia dopravnej situácie:

1/ na križovatke Električná X Rozmarínová /v smere od K. Pribinu/ vypnúť signalizáciu smer ROVNO a spraviť tam ostrovček aby sa z rozmarínovej nedalo ísť do pravého pruhu. Autá z rozmarínovej by išli najprv do ľavého pruhu a až sa križovatkou by mohli ísť do pravého. Semafór by nespomaľoval dopravu smer rovno a nestala by sa žiadna nehoda.A na Električnej autá aj tak chodia z pruhu do pruhu takže by to nebol problém pre ne sa preradiť do pravého.

2/ vypnúť svetelnú signalizáciu smer rovno na križovatke Hasičská X Autobusová stanica. Semafór zbytočne spomaľuje autá idúce rovno smerom k Maxu. Navrhujem teda aby semafór bol len v odbočovacom pruhu na Stanicu. V opačnom smere a v smere zo stanice nechať signalizáciu bez zmeny.

3/ Vo vyústení podjazdu Mládežnícka na Hasičskú spraviť tam svetelnú signalizáciu ktorá by bola zosúladené aj s tou pri Tatre. Takto sú už zosúladené napríklad aj signalizácie pri BILLE. Na opačnej strane podjazdu spraviť malý kruhový objazd.
Reakcia na: kamaquashy #7919:
tak kruháš by sa mal stavať až potom, keď sa vyrieši čo s dopravou za ten čas: to jest odklon cez podjazd na Mládežnícku a súbežnou novou komunikáciou s Hasičskou na Električnú
Reakcia na: jarka1974 #7917:
Parada. Tak sme sa dozili. Krizovatka pri Tatre (Elizabeth) konecne bude funkcna. Dokedy? Kym nezacnu stavat kruhovy objazd namiesto sucasnej krizovatky, co sa mi zda podla planov ŽSR by malo byt buduci rok.
Reakcia na: jarka1974 #7917:
?
V piatok sa asfaltuje krizovatka pri "Tatre", cize na namesti SNP. V sobotu sa riesi dopravne znacenie a spusta signalizacia. MHD este pocas vikendu jazdi v upravenom (obchadzkovom) rezime a do normalu sa vracia so zaciatkom skolskeho roka, tzn.v pondepok 2.9. Ul. M. Razusa zostava od Qexu k podlazdu zuzena, ostava tam este na nejaky cas vykopova jama.
Reakcia na: MA MHD #7915:
áno, spojenie Juhu III so Sihoťou bol super nápad, tiež výsledok pripomienok našich konkrétnych prispievateľov vtedajšiemu primátorovi Cellerovi. Aj číslo 28 nebolo vybrané náhodne, ale ako doplnok 8-18-28. Súhlasím s tým, že 23 je menej využívaná ako 28, preto presmerovanie 23 za mosty by mohlo byť jedným z riešení. Súhlasím, že prevádzka medzi 5:30 - 09:00 a 13:00-17:00 by postačovala. V ostatnom čase 28 v pravidelnom hodinovom režime.
Reakcia na: milan001 #7914:
Áno , to spojenie JUHU III a Zámostia by stačilo cez špičku dajme tomu že medzi 7.00 a 9.00 a potom od 13.00 do 17.00. Aj o linke z Juhu III na Sihoť sa dlho uvažovalo a nakoniec je využívaná viac ako linka 23. A môžno by sa ani nemuseli robiť nové spoje takže môže sa to spraviť tak že linka 23 ktorá je málo využívaná by začala chodiť na Zámostie a bolo by treba len posunúť časy odchodov a aj Inovecká ul. by mala častejšie spojenie s Zámostím.A ako spojenie s autobusovou stanicu by ostala linka 28 ktorá cez ňu premáva.
Ľudia by MHD jazdili aj viac, ale idú 3 autobusy po sebe a potom aj polhodinu nič. Pritom MHD je treba aj na tréningy, do hudobnej či knižnice, na krúžky, na druhú a tretiu smenu, k vlakom a autobusom PAL/DAL. Na linke 11 je nepochopiteľná dvojhodinová diera cez víkend, keď ľudia radi idú du Kubry na turistiku, na kyselku či na návštevu. Cez Vianoce býva nátresk v linke 24 a 25, ale kĺbové vozidlá radšej stoja vo vozovni. No a kapitolou samou o sebe je zápcha naša každodenná. Ja som za obnovenie systému dvojičiek liniek tak ako to bolo vždy: 1/11, 5/15, 8/18, resp. 17/22/23, ale len vtedy, ak na zvyšku trasy pôjdu linky v preklade. Nie keď ide 8 a 18 za sebou, alebo v rozostupe 3 min ako tomu bolo donedávna.

Neviem či Juh III potrebuje spojenie so Zámostím osobitnou linkou, ale ak áno, tak len v rannej špičke a popoludňajšej.

Ja by som navrhoval toto:
- linka 1 nosná 30/30/30, doplnková linka 22 30/-/-, dvojička pre Juh I linka 11 60/60/60, doplnková 17 60/-/-
- linka 8 30/60/60 a linka 18 30/60/60 rovnocenná, pre Juh II doplnková linka 21 60/120/120 a pre Juh III linka 28 60/60/60
- linka 5 nosná 30/60/60, dvojička pre Juh II linka 15 30/60/-
Ono uniklo v TN asi aj to, že ľudia už nejdú do práce len na 06:00, 07:30, 08:00 a nekončia o 14:00 a 16:00, ale ranná špička je rozložená medzi 05:00 - 09:00 a poobedná medzi 13:00 a 18:00, nie ako dnes, keď linka 8 už po 16-tej ide len raz do hodiny. Pritom linka 8 bola super v tom, že mala interval 20 min medzi 15-tou a 19-tou!
Reakcia na: Marek6283 #7910:
No som zvedavý ako tá Legionárska bude vyzerať. Dnes sa tam asi pôjdem pozrieť ale som rád že sme sa zástavky s káselákmi dožili. ? ?
Zdravím,
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD

Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/

Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť





Tak vlastne vsetci volate po velkych zmenach,nuz to chce velku odvahu,novu krv,a nebat sa odozvy ludi...Ja osobne som za ale az po odovzdani noveho mosta do prevadzky a dokonceni modernizacie zel.trate. Dovtedy by som nechal to co je samozrejme s upravamy ked budu treba...
Na tej Legionarskej to vyzera velmi slubne a pekne!
Reakcia na: draxter #7908:
Ano, ved ako som napisal, robili to odbornici. Juraj bol v tom case na dovolenke, tak asi preto sa to spravilo ako sa to spravilo. A ako pises, nie je znesitelne, aby sa to okresavalo este viac. Ale tiez uz asi nebude znesitelne, ak sa urobi uprava a nebude to v preklade medzi jednotlivymi linkami.

#7907 Kvorka : A ako dlho trvalo kym sa ta linka 50 presmerovala? Az ked jej "navstevnost" klesla o dobrych 70 percent. Potom si uz povedali aj na SAD a meste, ze aha, asi to fakt nie je dobre.

Ved uvidime co novy pan viceprimator vymysli. Ale uz to ruzovo nevidim. Od 2006 ubehlo 7 rokov a nic lepsie sa nestalo. Okrem tej 50 teda.
Reakcia na: Richard Ščepko #7895:
súhlasím s pánom primátorom - ďalšie okresávanie MHD už nie je zensiteľné, potom to nebude služba občanom ale sociálny podnik. Ďalší pán poslanec hovorí o 12 linkách v porovnateľnom meste. Myslím si, že počet liniek nie je rozhodujúci, ale ich smerovanie, cestovný poriadok na nich a tarifný systém. A potom porovnávajme porovnateľné, tak ako to primátor povedal.

Počet čísel liniek nie je vôebc smerný. Nech ich je 12 alebo 28, podstatné je ako vyzerá cestovný poriadok.

PS: liniek je presne 23 (presné číslo totiž neuviedol nik).

PPS: skutočne nový CP robili odborníci z SAD? Mám pocit, že okolo Juraja to ani nešlo....ale to je len môj pocit.
Reakcia na: kamaquashy #7904:
veru, my čo to vidíme každý deň a máme kopu zlepšovákov čo nestoja nič, nás nechcú počuť niektorí jednotlivci. Ale sú medzi nami aj ľudia čo nielen cestujú a vedia čo treba zlepšiť, ale vedia to dať aj na papier, spísať a dať mestu k dispozícii. Veď presmerovanie linky 50 tak, že teraz je použiteľná aj pre Sihoť a Pod Sokolice je vlastne draxterov nápad. A ja ho len kvitujem.

Linka 24: ráno prvé tri spoje sú určené pre návoz, ale zvyšok dňa by mala jazdiť tak aby dopĺňala linku 2. Nakupujúcim je jedno či pôjde o 5-15 min skôr, nakupujúci ocení, že bude rovnako ako linka 2 jazdiť v pravidelnom intervale 60 min a nie každú hodinu inak.
Reakcia na: MA MHD #7905:
pozor, nehovorím o previazanosti, ale o preklade - a to je práve to čo nám chýba!
Reakcia na: draxter #7903:
no , čo sa týka liniek 22 a 1 tak naozaj chodia často pár minút po sebe. Ale podla mňa nieje dôležité aby boli linky previazané. Veď v Trenčíne skoro nikto neprestupuje medzi jednotlivými linkami. Pre cestujúcich sú dôležité prestupy medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Trenčín nieje až také veľké mesto takže pre ľudí je dôležitejšie a viac ich priláka na MHD keď budú zabezpečené prestupy medzi jednotlivými druhmi dopravy tzv. Integrovaná doprava. V Trenčíne chodí veľa liniek a z tohto dôvodu nieje nutné prestupovať. Chodím veľmi často s MHD a naozaj prestupy môžu byť využívané ale nie v Trenčíne nakoľko Trenčín nieje taký veľký. Najdôležitejšie je pre ľudí prestupovanie medzi jednotlivými druhmi dopravy ako medzi linkami MHD. Veď každá linka je iná preto že ju využívajú iný ľudia a každá linka musí chodiť ináč. Napríklad linka 24 chodí tak lebo to potrebujú zamestnanci obchodnej zóny a nakupujúci. Keď sa previaže z linkou 2 tak sa zmenia je odchody ktoré už nebudú pre ľudí tak výhodne a nebudú nadväzovať prestupy na vlaky a už nebu využívaná vôbec lebo vlaky sa nám neprispôsobia.
Ved toto je to co by sa tu malo stat...ale ako si videl v tom videu, sam primator pan Rybnicek povedal, ze su tu experti, ktori sice v zivote nesli autobusom, ale vedia ako na to. Expertov, ktori dennodenne chodia autobusmi, ako napriklad vodici sa nikdy nikto nepytal, ako to vidia oni. Im je len rozkazane a ako v kazdej praci, ked neposluchcnes, budes potrestany. No a tito experti, ktori robili cestovny poriadok tu v TN si urcite za to vypytali aj peknu kopku penazi. A kedze to nieco stalo, tak to musi byt aj dobre, nie? Mozno by nebolo na skodu ist niekedy za panom primatorom, ked bude den otvorenych dveri a viaceri naraz - co vy na to? Zeby sme sa dohodli a isli sa porozpravat
úbytok je, to je pravda. Ale je úbytok prirodzený vývoja v spoločnosti a úbytok v dôsledku toho, že napr. zrušením spoja linky 6 ráno nemá cestujúci žiadnu alternatívu ako sa dostať rozumne za mosty, tak presedlal na auto. A potom tento cestujúci chýba aj v autobuse nazad, ktorý zrušený síce nebol, ale už má o cestujúceho menej. A tak to ide ďalej, keď sa namiesto optimalizácie robí rušenie.

V Salzburgu jazdí kĺbový trolejbus aj do najmenšej mestskej časti, lebo norma prikazuje aby všetci sedeli. To je extrém čo tu netreba, ale častokrát cez deň by mohol premávať kĺbový autobus na spojoch vyťažených liniek 1 a 8 bez ohľadu na to, že sa 90 ľudí zmestí aj do krátkeho, lebo ide o úroveň cestovania.

CP: súčasný CP nie je síce zlý, ale ani dobrý. Je taký kočkopes na udržanie súčasného stavu bez výraznejších zmien v prospech cestujúcich. Bez toho, aby sa pridal čo i len jeden spoj, súčasný CP by potreboval:
- zosúladiť linky 2/24, 1/22, 11/17 a 8/18/21/28 tak, aby jazdili pravidelne, zapamätateľne. Že ide teraz linka 22 10 min pred linkou 1 je nezmysel. Linka 11 a 17 nie je zosúladená nijako, linka 2 a 24 ide väčšinu dňa za sebou po 95% rovnakej trase. Linky 8/18/21/28 by mali jazdiť tak ako tu už viacerí uvádzali v sedle a cez víkend každých 20 min spoj Juh - Sihoť a v špičke ešte častejšie.

Problém je večerná doprava a víkend. Posledná redukcia sa týkala väčšinou liniek 18,21,22,28 keď tieto linky po 19-tej už v "a" nepremávajú (22 áno). Večer po 19-tej potom z Juhu ide už len linka 1 a 25, po 20-tej ešte 5, 8, 11 a 22.

Po 20:45 už ide z celého Juhu iba linka 1 o 21:15 a 22:10 ?

Spojenie Juh - Zámostie po 20-tej: mesto tvrdí, že spoje sú málo vyťažené a že vozy parkujú v MHT. Možno sú málo vyťažené, ale dennodenne sa presúvajú vozy do vozovne na Zlatovskej z Juhu prázdne. Pritom by mohli ísť na linke 5 a 15 ako donedávna. Aj tých pár cestujúcich čo by zviezli by bolo prínosom, ľudia sa nemajú ako dostať z práce z Južanky a pod.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement