Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z článku na trencin.sk:
"SAD, a.s., Trenčín bude naďalej pokračovať vo výmene autobusov. Tento rok pribudnú štyri, z toho tri nízkopodlažné Citellisy a jedna kĺbová Karosa"

Ten kĺbak nebude Citelis, alebo novinári zase potrebujú byť premúdrelí?
V súčasnosti mi najviac v MHD prekáža, že linka č.18 ide väčšinu dňa len 3 minúty pred linkou č.8. Keďže ideu obe na Juh, je to dosť zbytočné. Radšej by som kompetentným poukázal na intervalovosť Sihoť - Juh po 18-tej hodine v "x". Keď sa to dalo pekne urobiť v "a", prečo v "x" je taká diera? ?
si pamätám aj na časy, keď ten trojdverový kĺb robil posilák na hokej. Po skončení zápasu sa vydal smer Juh po Električnej, pamätné bývalo jeho zabočenie pri Esse, kde v slušnej rýchlosti sa celý zadný článok naklonil...a vtedy som si až uvedomil, že koľko taký Ikarus dá...inak sa len vliekli poväčšinou, šestku tam vtedy veru využíval...
Reakcia na: Petrox #203:
pokiaľ si ja pamätám, tak okrem 711AM boli všetky pôvodné trenčianske ikarusy prelakované /výnimka je trojdverový "pohodlňák"/.

Čiže v tmavočervenom šate vyradili len "second handy".
Celkom zajimavy pohlad na trencianske busy, vratane Ikarusov, som nasiel na mestskadoprava.net, kde su k dispozicii dokonca stare SPZ typu TNA-xx-xx. Otazkou zostava nakolko su tieto informacie vierohodne ❓ ❓ ❓ Nieco na tom ale bude, na jednej z mojich starych foto mam Ikarus 280.08, v uplne novom bordovom laku z vyroby, s SPZtkou TNA 10-34. Podla uvedeneho portalu by malo ist o voz, neskor znamy ako TN-715AM, co by znamenalo ze doslo k prelakovaniu tohto busu. Aky je vas nazor na pravdivost udajov na md.net?
Reakcia na: mato5287 #201:
ja som zasa zažil ako "prdla guma" v zadnom kĺbe naľavo, až vystrelilo... alebo povestný 711AM zlomil poloosi na zákrute z Palackého na Hasičskú...to bola rana, vozidlo sa šúchalo zo 2 metre po zemi...a osmička idúca za osemnástkou zastavila, ale cestujúcich nevzala... ☺
sa mi zda ze asi pred troma rokmi niektoremu ikarusu takmer odletela zadne neprava pod juhom videl som to na vlastne oci len uz neviem o ktore vozidlo islo viem ze pri zatacani vbehol do jamy a odtrhol napravu
Reakcia na: milan005 #199:
a tie meskania na linkach som myslel samozrejme len v poobednajsich hodinach
ako najaktualnejsi problem sa mi vidi katastrofalna dopravna situacia v TN pocas tohto tyzdna boli kazdy den na linkach MHD ktorymi som cestoval meskania aj nad 10 minut, teda aj tie co som videl, proste ulicou Kniezata Pribinu je po 14.00 problem prejst a ohrozuje to aj MHD. malo sa to davno riesit, kedysi byvali zapchy v tejto casti hlavne pocas hokeja a pod. dnes uz su kazdodenne a je to cim dalej tym horsie, rovnaky problem maju aj v Ziline kde zasa trolejbusy naberaju meskanie koli nie prilis dobre postavenemu kruhovemu objazdu a to je len minimum.
inak taky mensi bonus z dnesneho a vcerajsieho dna zrychleny spoj 6.20 na l. c. 1 chodieva namiesto po Elektricnej po Soblahovskej a Legionarskej na stanici je o 5-8 minut skor, predpokladam ze je to koli tomu aby si dotycny vodic mohol pocas kazdej prestavky zapalit v priestore cestujucich, tento vodic to robil vzdy este kedysi ked som s tymto busom chodieval na rannom spoji l. 17 7.23. ide o vozidlo Karosa B832 #75 http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=25537&idg=967&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
tak vodicovi "Janovi" odkazujem nech si zapali vonku alebo v kabine lebo cestujuci otvaraju zasa okna a ked je rano 3*C ako dnes neni to prijemna cesta
Reakcia na: Petrox #197:
veru, Ikarusy boli v MHD TN ako doma...treba niečo o nich spraviť...dúfa, že ak by sa vyradili aj 280.87 tak by sa mohla spraviť rozlúčka ako v Martine.

PS: dnes o 09:48, linka 8 zo Sihoť VÚO /Opatovská VÚO/ kĺb #53.
Reakcia na: Marko1 #196:
To by bolo vyborne, tema Ikarusy v TN by si veru zasluzila trosku "ozivit". Podla mna stale chyba akasi oficialna statistika posobenia tychto vozov u nas, ako napriklad celkovy pocet Ikarusov premavajucich v TN a ich prehlad. Rovnako je pomerne dost malo fotografii, neviem ako ostatni ludia co sleduju MHD v TN ale ja som nikde na nete nenasiel fotografie nasledovnych Ikarusov: TN-642AM/I, TN-836AM/I, TN-711AM/I. Marko, ty nedisponujes akymikolvek fotkami uvedenych vozov? Ked budes mat cas tak to kukni ?
Petrox: Temu Ikrausy v TN mam rozpracovanu, takze snad to v dohladnej dobe bude na nete. Ohladom detailov si musim pozriet fotky, ale az ked sa mi podari k nim dostat (casto cestujem). Ak nezabudnem, pozriem.
To, co si pamatam urcite, je srot na kolesach. Skutocne toto vozidlo bolo hrdzave, okolo kolies boli trhliny, cez ktore prefukovalo...
Marko1: napadol ma 1 detail, matne sa mi mari, ze TN-711AM/I mal na prednej maske, konkretne medzi celnym sklom a ciernou mriezkou medzi svetlami, take sikme diagonalne pruzky (bielej alebo striebornej farby), vies co myslim take tie klasicke dekoracne pokusy u vodicov trencianskych Ikarusov, ako napr. na celnej maske TN-845BP. Nepamatas si nieco take? pripadne ine charakt. znaky na TN-711AM/I? ?
Petrox:

1832/II bol klasicky bratislavsky Ikarus s indikatormi "NENASTUPIVAT" po stranach dveri. Mali taky splosteny elipsovity tvar.
Na akej linke jazdil, neviem. Ikarus s takymi indikatormi si pamatam z polovice 90. rokov v prevadzke, ale cislo som vtedy nepoznacil, ani linku.
Petrox:

TN-711AM suhlas, /II bolo udajne ex. Kladno ev. c. 15. Toto cislo bolo na 711/II az do jeho vyradenia. Len som zatial nezistil, ake ev. c. Kladno pouzivalo, ci resp. vobec nejake pouzvalo. Ak, tak mozno do privatizacie ex. zavodov CSAD v CR.
Inak 711/I posledny povodny TN Ikarus v natere z vyroby.

681AM tak.
inak podla mojho pozorovania autobusy tn680bo tn738am tn577cb tn 578cb jazdia velmi zriedkavo sa mi zda ze iba par spojov za den a to hlavne tn680bo a ten je z terajsich b732 asi v najlepsom stave
este jedna vec, Marko1: prosim nejake blizsie info o ex. BA 1832/II. Ako vyzeral ❓ Nejake charakteristicke crty ❓ Na ktorej linke sa vyskytoval ❓ Dikyyyy ?
Re: #172 kvorka: touto informaciou si mi ozivil davne spomienky ? na Ikarus jazdiaci na poobednajsej L19 si pamatam, ale bolo to davno-pradavno, konkretne roky 1989-1990. Vtedy tam jazdil tmavofialovy Ikarus 280.08, vnutri s bielymi tycami a trilexami na vsetkych kolesach a viem ze vzdy robil pekelny randal, islo pravdepodobne o jeden z prvych a najstarsich Ikarusov v TN (ECV pochopitelne neviem, pochybujem ze by sa jednalo o spominany "trojdverak" TN-642AM/I) ? Pamatate si ho niekto ❓

Re: #174, 175 draxter, Marko1: zaklad pri TN-711AM je ujednotit sa, ci fakt ide len o 1 alebo 2 rozne busy. Na L18 si bordovy Ikarus, jazdiaci prakticky pocas celych 90-tych rokov, pamatame asi vsetci. Bol to fakt pekelny srot, rozpadnuty navonok aj v interieri. Ja osobne si pamatam reklamu "Slovenska sporitelna" alebo "poistovna" (uz neviem presne ? ), ktoru bolo mozne dlho vidiet na pravom boku jeho predneho dielu, pod oknami, medzi 2. dverami a klbom. Tato 711tka postupne chradla az do cca. prelomu rokov 2000/2001. Potom sa stratila a na jej mieste jazdila nejaka zalozna B732 a od marca 2001 na jeho mieste zaskakoval ex-kladenacky TN-642AM/II. Zhruba v lete 2001 sa na L18 opat zacal objavovat bordovy 280.08 s ECV TN-711AM. Mal taky isty stresny kryt ako povodna 711tka, no bol to podobny rozpadajuci sa vrak, cize o nejakej GO povodneho busu sa hovorit nedalo. Okrem toho, dokonale si pamatam zvuk motoru povodnej 711tky a tato dalsia 711tka znela motoricky uplne inac! Priklanal by som sa k variante, ze ide o 2 rozne busy, kde TN-711AM/I je povodny trenciansky Ikarus, ktory u nas fungoval od vyrobenia cca.1989 az do prelomu 2000/01. Od leta 2001 na jeho miesto nastupil TN-711AM/II z Kladna, ktory k nam prisiel v podstate dozit ☠ Co vy nato pamatnici, suhlasite s takouto verziou ❓

Re: #179 mato5287: uplne chapem zmatok okolo TN-681AM. Takze pokial si spravne pamatam, tak TN-681AM/I bola Karosa B 732, s tmavocervenymi pruhmi (v takomto prevedeni jazdili aj dnes uz urcite zlikvidovane Karosy TN-655AM a TN-675AM/I). TN-681AM/I vyradili tusim este v roku 2003, najneskor v roku 2004. Na jeho miesto prisla Karosa B 731 z Ciech, s bielymi napismi mestska doprava a ciernymi nastup/vystup pri dverach, to bola TN-681AM/II. Vyradena v roku 2006. Dnes mozes v uliciach vidiet uz TN-681AM/III #80), Karosu B 732 tiez udajne z Ciech, ktora je v skutocnosti byvala TN-693AM/II a TN-846BP ? ? ? a ma netradicnu farebnu kombinaciu bielej a cervenej farby, 2 vodorovne biele pruhy na cervenom podklade pod oknami, zobrazenie tejto aktulanej TN-681AM/III najdes na stranke http://www.mhdtn.estranky.cz/clanky/autobusy-mhd-trencin/naterove-prevedenia

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.