inak podla mojho pozorovania autobusy tn680bo tn738am tn577cb tn 578cb jazdia velmi zriedkavo sa mi zda ze iba par spojov za den a to hlavne tn680bo a ten je z terajsich b732 asi v najlepsom stave
Re: #172 kvorka: touto informaciou si mi ozivil davne spomienky ? na Ikarus jazdiaci na poobednajsej L19 si pamatam, ale bolo to davno-pradavno, konkretne roky 1989-1990. Vtedy tam jazdil tmavofialovy Ikarus 280.08, vnutri s bielymi tycami a trilexami na vsetkych kolesach a viem ze vzdy robil pekelny randal, islo pravdepodobne o jeden z prvych a najstarsich Ikarusov v TN (ECV pochopitelne neviem, pochybujem ze by sa jednalo o spominany "trojdverak" TN-642AM/I) ? Pamatate si ho niekto
Re: #174, 175 draxter, Marko1: zaklad pri TN-711AM je ujednotit sa, ci fakt ide len o 1 alebo 2 rozne busy. Na L18 si bordovy Ikarus, jazdiaci prakticky pocas celych 90-tych rokov, pamatame asi vsetci. Bol to fakt pekelny srot, rozpadnuty navonok aj v interieri. Ja osobne si pamatam reklamu "Slovenska sporitelna" alebo "poistovna" (uz neviem presne ? ), ktoru bolo mozne dlho vidiet na pravom boku jeho predneho dielu, pod oknami, medzi 2. dverami a klbom. Tato 711tka postupne chradla az do cca. prelomu rokov 2000/2001. Potom sa stratila a na jej mieste jazdila nejaka zalozna B732 a od marca 2001 na jeho mieste zaskakoval ex-kladenacky TN-642AM/II. Zhruba v lete 2001 sa na L18 opat zacal objavovat bordovy 280.08 s ECV TN-711AM. Mal taky isty stresny kryt ako povodna 711tka, no bol to podobny rozpadajuci sa vrak, cize o nejakej GO povodneho busu sa hovorit nedalo. Okrem toho, dokonale si pamatam zvuk motoru povodnej 711tky a tato dalsia 711tka znela motoricky uplne inac! Priklanal by som sa k variante, ze ide o 2 rozne busy, kde TN-711AM/I je povodny trenciansky Ikarus, ktory u nas fungoval od vyrobenia cca.1989 az do prelomu 2000/01. Od leta 2001 na jeho miesto nastupil TN-711AM/II z Kladna, ktory k nam prisiel v podstate dozit ☠ Co vy nato pamatnici, suhlasite s takouto verziou
Re: #179 mato5287: uplne chapem zmatok okolo TN-681AM. Takze pokial si spravne pamatam, tak TN-681AM/I bola Karosa B 732, s tmavocervenymi pruhmi (v takomto prevedeni jazdili aj dnes uz urcite zlikvidovane Karosy TN-655AM a TN-675AM/I). TN-681AM/I vyradili tusim este v roku 2003, najneskor v roku 2004. Na jeho miesto prisla Karosa B 731 z Ciech, s bielymi napismi mestska doprava a ciernymi nastup/vystup pri dverach, to bola TN-681AM/II. Vyradena v roku 2006. Dnes mozes v uliciach vidiet uz TN-681AM/III #80), Karosu B 732 tiez udajne z Ciech, ktora je v skutocnosti byvala TN-693AM/II a TN-846BP ? ? ? a ma netradicnu farebnu kombinaciu bielej a cervenej farby, 2 vodorovne biele pruhy na cervenom podklade pod oknami, zobrazenie tejto aktulanej TN-681AM/III najdes na stranke http://www.mhdtn.estranky.cz/clanky/autobusy-mhd-trencin/naterove-prevedenia
ako zalozaky jazdia 3 karosy jeden co mal reklamu maron potom old herold a uz spominany ,,divny autobus" je v bielom prevedeni a pod okienkom pri vodičovej kabine zvonka je myslim nejaky červeny pas
ktory biely myslis? napada mi len jeden a to zalozak ktory mal povodne reklamu MARON, dnes jazdi v bielom prevedeni. a to urcite nieje totozny autobus s tym co mal napis mestska doprava:) a neviem ci na tom spominanom spoji l. 21 nejazdi autobus z byvalej domovskej linky 5, konkretne myslim #84 TN-738AM
a este jedna vec v ziadnom katalogu ani zozname vozidiel som nenasiel vozidlo s špz tn 738 am ktore premava na mhd je to karosa b 732 chodi myslim aj na linke cislo 21 s odchodom z juhu o 10:50 hod
teraz chodi bieli autobus s špz tn 681 am prerto sa mi to zda divne viem ze jazdil s napisom mestska doprava a preto sy myslim ze sadka kupila nejaku staru vyradenu karoseriu prehodili vyrobne cislo a špz a teraz je to ako zalozak
na to hlasenie zastavok si pamatam:) a este dodavam jeden bus co jazdil na osmicke TN-847AM s reklamou Old Herold, stale ho mozno vidiet v zalohe na primestkych AL
konkretne jedina Karosa B731 v TN, ktoru si pamätam. neviem ci nemala nahodou vovnutri prazky prepravny poriadok, nevie niekto ci bola z Prahy? cosi sa mi mari
zaujímalo by ma prečo sa vozidlo tn 681am všade uvádza ako vyradené pričom stále jazdí ako záložné vozidlo .... alebo sa v sad robia podvody s preváraním výrobních čísel karosérii
po zakúpení 1995 sa na L8 udomácnil 758AM, linka 8 bola "polokĺbová".Druhé poradie vykonávala karosa "Globtel",taká celá oranžová...pamätná bola tým, že na nej nachvíľu boli osadené polské Transparenty a hlásila zastávky /aj keď dakedy dosť divoko/. Čiže L8 nebola čisto sólo ani kĺb...
Čo si ja pamätám, tak L1 bola samý kĺb, možno ráno v špičke aj niečo iné.
na l. 8 este pred rokom 2002 bolo vypravovane len jedno klbove vozidlo nie? ikarus 280.87 ECV TN-758AM a este si matne spominam ze v poobednajsich hodinach to boli tusim spoje 16.48 a 18.08 z Juhu a v opacnom smere zo Sihote vykonavane ikarusom 280.08 TN-680AM mal hore na prednom skle napis MATADOR a jazdil hlavne na linke c. 17 a 1 neskor aj tie 2 pary spojov na linke c. 8 boli presunute na l. 1 16.45 a 18.15. inak bola linka 1 vykonavana solo busmi, nem?:) a v neskorsom obdobi cca v roku 2004 uz sa na nej ani klbove vozidlo nevyskytlo
ikarus na l. 13 si mohol pravidelne vidiet v dnoch skolskeho vyucovania 7.35 zo stanice smerom do Zablatia a subezne s nim jazdila aj kratka Karosa a co si spominam oba busy boli dost vytazene, v Zablati sa mi zda je fakulta mechatroniky TnUAD a tym smerom jazdilo dost studentov
áno, to s tým "trojdverákom" potvrdzujem! Jazdil na L15 štandartne. Po jeho vyradení mi bolo za ním smutno. Mal také zvláštne pohodlné sedačky na rozdiel od iných.
Ale 711AM si pamätám, že bol vždy jeden bus, taký naozajský pojazdný šrot, občas sa mu aj zle zatvárali 4. dvere.
Na tema Ikarusy v TN by som sa rad spytal pamatnikov na par veci, teda pokial si ich pamataju ? S kolegami zrovna dokoncujeme prehlad vyradenych Ikarusov na www.mhdtn.estranky.cz, udaje chceme aktualizovat postupne aj tu. Kto mi moze potvrdit/vyvratit nasledovne informacie:
1. V TN udajne jazdili 2 Ikarusy s ECV - TN-711AM (oba vacsinou na L18). K ich vzajomnej vymene (vyradenie/zaradenie) malo dojst v roku 2001. Je pravdou ze prvy z tychto vozov, ktory bol vyradeny zaciatkom roka 2001, je udajne ex-bratislavsky #1832/II? Nastupcom prveho vozu je podla vsetkeho 280.08/A z ČSAD Kladno #15). Ten druhy voz si pamatam dokonale, prvy len matne, takze nie som schopny posudit, ci ide o 2 rozne autobusy?
2. Dalsou takouto dvojicou boli Ikarusy s ECV - TN-642AM. Prvy voz bol prastary Ikarus, bordovo-fialovej farby, ktory pravidelne jazdil na L15, zaujimavy bol tym ze islo o predny diel z 280.10 a zadny diel mal z 280.08, cize voz mal len 3 dvere. Na zadnom diely boli k videniu este trilexove disky. Tento voz bol stiahnuty z pravidelnej L15 v roku 1998, no do konca roku 2001 sluzil ako zaloha pre klbove autobusy. Jeho ECV mal udajne prevziat Ikarus 280.08 z ČSAD Kladno #14), ktory najprv zacal na L18 a potom sa udomacnil na L15 kde vydrzal do marca 2003.
Ktokolvek sa moze vecne a konkretne vyjadrit k pravdivosti tychto udajov, budem zvedavy na vase odpovede.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mato5287