Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak dobre, 4 a 11 ak vozia viac ľudí je to tým že zo starej Sihote neide 2 a 6 /nemyslím že vôbec ale.../ a berú tých ľudí , skrátila sa jazdná doba? no...tou minutážou ktorá je nestíhateľná... a človek čo sa vezie 1 zo Saratovskej na stanicu cez ďzenerála sa určite skráteno nevezie a je celý happy, ako sorry, ja už to nemôžem čítať a píšem sem len keď si dám pár deci vína... a je mi jedno kto sa naštve!!! 25.12. mi nastúpil v noci keď už všetko normálne spalo podnapitý pán, to čo on povedal by sa malo vyhrať a zverejniť... odcitujem len to málo slušného- " nebola to žiadna výhra ani pred tým ale toto je totálne..." a ja dodám už len že áno, upravilo sa pár vecí ale je to len komplikované ! Mne sa ľudia tak sťažujú či už za volantom alebo pri výmene CP vývesiek že už sa smejem z toho lebo iné mi neostáva... Kopa dobrých nápadov bola a aj je u tvorcov, postehy z terénu si cením ...ale ružové to nie je, len čo už teraz s tým?!
Reakcia na: milan005 #15619:
Iste, to všetko treba zvážiť. Ja len konštatujem, že kľudne mohli byť na linke 11 ďalšie spoje, ktoré by končili už v Kubrej. A linka 4 je pre mňa luxus - pri tom počte PAL spojov a vlakov linka napokon nejde cez Sihoť III, IV a ani cez Kubru (okrem školských spojov). Ja by som ju zrušil, posilnil 11 a do Opatovej viedol dvojku, žeby mala väčší potenciál.
Reakcia na: milan005 #15619:
Plus ešte jedna nevýhoda by bola, že L11 cez stanicu nechodí, L16 by musela kvôli viazanosti s vlakmi obojsmerne.
To by znovu predĺžilo jej jazdnú dobu a presnosť, ktorá už tak kolabuje kvôli pokračovaniu z L3
Reakcia na: milan007 #15613:
Je to znovu ten začarovaný kruh...
Ak L1 presmeruješ od Pred pola na Sihoť, musíš mať opačnú protiváhu zo Sihote do Kubrej, čiže 15/30 aby to šlapalo.
Súčasné riešenie stroskotalo najmä na nevhodnosti ulice J. Derku na prejazd autobusov. Keby tak nebolo Opatovej a mohla L4 končiť v Kubrej na námestí 🙂
Dnes som, aj keď len námatkovo, videl že L11 je pre Kubrú asi málo? lebo po zastávku Pred polom sa naplnila doplna na sedenie. L4 k nej by bola žiadúca (neviem ako vyťažená chodí z Opatovej, číslo by ma zaujímalo počas voľných dní).
Ak je naozaj taký dopyt po pôvodnej trase L11 jedine ak by si s L4 vymenili časové polohy a L11 išla starou trasou a L16 cez starú Sihoť do Kubrej. Ale naráža to znovu na viac problémov (nevzniklo by spojenie MČ Západ - Max, súbeh s L1 4 min., ...) ako úžitku (Sihoti by ostalo spojenie s MČ Západ mimo špičku, nemuseli by jazdiť pomocné spoje na L16 v "x" doobedu)
Reakcia na: Michal Mazánik #15615:
Ja ale nikde netvrdim ze sa to musi vratit do povodneho stavu, mna zaujalo ako to bolo predane na webe mesta, len aky tam je narast, nic viacej.
Sihot ma samozrejme vacsi potencial, suhlasim, momentalne ho ale az tak nenaplna aspon podla cisiel ci. Vy ste necakali od toho viacej? A som zvedavy aj na ostatnu cast linky, aky tam bude narast vzhladom na narast spojov.

A este jedna technicka otazka...ako a kde vyhladam jednoducho spoj:
gen. M. Stefanika - zel.stanica - Kubra nam. (prestup na stanici, nie Hasicka)
Reakcia na: mikeska #15608:
Ale tak to bolo odjakživa. Priame spojenie zo Saratovskej ostalo zachované, zvyšok sídliska sa buď prejde pešo alebo sa spoľahne na prestup (cez víkendy z gen. Svobodu s lepším výberom z pôvodného približne 15 minútového intervalu odchodov do mesta na súčasný 10 minútový).
Reakcia na: milan007 #15613:
Ja tej zmene trasy ako takej rozumiem a chapem ju. Tu mi ale vyslovene islo o informaciu ktora bola v odpovedi na webe...ako je po zmene narast cestujucich na zmenenom useku linky. Informacia sice ako taka je pravdiva ale zaroven vyslovene zavadzajuca, kedze nehovori nic o naraste spojov na danej linke.
Reakcia na: mikeska #15610:
Pre nás je dôležité, že aj keby sme zvolili metódu porovnania priemeru na spoj - s vedomím, že toto porovnanie je skreslené posilnením linky, je jednoznačné, že na tejto trase linka slúži väčšiemu počtu cestujúcich. Vývojový trend je teda pozitívny a nie je dôvod sa zaoberať návratom do pôvodného stavu.

Netreba tiež zabúdať na nejakú základnú logiku, že spojenie sídlisko - nákupné centrum má potenciál byť silnejšie než rurálna časť - obchodné centrum, lebo je to dané počtom obyvateľov. Už mi to trochu pripadá, akoby sme polemizovali o tom, či má linka 25 chodiť na Juh alebo do Soblahova. 🙃
Reakcia na: Michal Mazánik #15609:
Samozrejme,kedze:
a) mesto má dopravu na háku, len vyberať parkovné a stavať stupídne cyklotrasy
b) aj v a) je dôvod, že niektoré zastávky stále nie sú zriadené - Brnianska
c) čo sa týka budovania cestnej siete: mesto aktuálne dovrzalo ukážkovo "starý" most v územnom konaní
d) mesto skoro nič neurobilo pre zvýšenie priepustnosti ciest pre MHD
e) a teraz prestupy nevychádzajú, lebo doprava je kritická. Ale zmeny nikde. Kde je preferencia MHD?
Reakcia na: mikeska #15610:
Treba vidieť, že linka 1 na Sihoť bola navrhovaná už pradavno, kvôli rovnakému potenciálu na konečných. Tam je za mňa zmena na mieste. Ale u 11 nebola potrebná.
Reakcia na: S499.1023 #15611:
Je to rekacia na tuto cast, ktoru zverejnil Tomo zo zapisnice VCM Sever.
"Občania z Kubrej a Kubrice žiadajú vrátiť autobusový spoj č.1 že musia prestupovať 3x dokedy sa dostanú do Kubrej, keď idú zo sídliska Juh."
Jasne som napisal ze suhlasim ze 3x prestupovat je blbost, to pravda nie je ale raz ano.
Mozno sa aj cely Juh docka priamych spojeni do vsetkych casti
🙂
Reakcia na: mikeska #15603:
To záleží na tom, odkiaľ z Juhu. Chcel by si priamu linku zo všetkých troch južných vetiev do Kubrice?
Reakcia na: Michal Mazánik #15609:
Ja to tiez nemyslim utocne, ale je rozdiel prestupovat povedzme na Hasickej, prestupovat s garanciou prestupu, kde vystupis nastupis, prestupovat ked ti pojde dalsi spoj do prijatelneho casu ak ho nestihnes a nie za hodinu.

Strasne ma ale zaujima ta najvhodnejsia metoda porovnania, konkretne tychto udajov, ktore boli zverejnene aj na webe mesta bez prepoctu na spoj, bez ohladu na navysenie spojov a tym aj zvysenia nakladov.

"V starej trase využívalo linku 1 z Kubrej 169 cestujúcich denne v jednom smere, čo je len približne 4,84 cestujúceho na spoj. V novej trase využíva linku 1 zo Sihote 243 cestujúcich denne v jednom smere, čo je o 44% viac oproti starej trase. Spojov však pribudlo, na spoj prepravujeme približne 5,17 cestujúceho."

Reakcia na: mikeska #15608:
Vôbec to nemyslím útočne, ale jediná reakcia, ktorá mi na to napadá, je "no a?"

Ja mám pocit, ako by sme sa na spojenia s prestupom stále podvedomne dívali ako na niečo, čo vlastne neexistuje. Je to nepopulárne, ale prestupovanie je v tak rozťahanom a riedko osídlenom meste ako Trenčín úplne normálna vec na menej frekventovaných trasách.
Reakcia na: TomoSK #15607:
"Občania z Kubrej a Kubrice žiadajú vrátiť autobusový spoj č.1 že musia prestupovať 3x dokedy sa dostanú do Kubrej, keď idú zo sídliska Juh."

Ano ked idu zo sidliska Juh... Gen.Svobodu, Juzanka smerom do Kubrej musia prestupovat.
Reakcia na: mikeska #15603:
Z Kubrice na Juh sa raz prestupovať musí? Prosím??? Linka 11 naďalej obsluhuje na Juhu zastávky Cintorín Juh a Saratovská, tak ako to bolo roky rokúce, je to aj teraz.
Reakcia na: mikeska #15605:
Prestup nie je garantovaný, ale najmä v čase, kedy je interval dlhší, teda mimo špičky, tu podnety od cestujúcich na nestíhanie prestupov prakticky neevidujeme (napr. v porovnaní s prestupmi na Hasičskej, kde sme zo začiatku evidovali podnety takmer denne). Čo sa týka lavičiek a prístreškov, tu by som odporučil obyvateľom, aby namiesto podávania nepravdivých informácií poslancom o počte prestupov tlačili na svojich poslancov, aby z rozpočtu MČ Sever vyčlenili peniaze na doplnenie mobiliáru. Každá mestská časť má rozpočet 500 tis. eur, ktoré prerozdeľujú poslanci na výbore MČ. Z toho by nejaký ten prístrešok a lavička určite vyšli.

Teraz však vážne, prestupy si námatkovo kontrolujeme aj my, ak sa preukáže problém so spoľahlivosťou, budeme to riešiť. Nič to však nemení na tom, že na spojenie s priemerne 2-3 cestujúcimi na spoj vracať priamu linku nebudeme.

Je nereálne, ak by sme linku 1 posilnili a nechali v Kubrej, aby sa počet cestujúcich do BIILY a k MAXu zvýšil zo 60 na 98. Ak by vôbec k nejakému nárastu došlo, tahalo by ho pravdepodobne sídlisko Pred poľom vo vzťahu k MAXu. Jednoducho by sme narazili na strop v podobe veľkosti mestskej časti. Nezabúdajme tiež, že spojenie Sihote s MAXom nie je jediná úloha linky 1. Linka vstupuje do prekladu a vďaka jej krátkemu intervalu má Sihoť IV zabezpečený v smere do mesta 5 minútový interval v špičke a 10 minút v ostatnom čase. Takisto táto zmena vytvára predpoklad pre efektívnejšie využívanie kĺbových vozidiel, ktorých je len 5, a to aj vďaka možnosti prejazdovania medzi linkami 1 a 8 na oboch konečných zastávkach. Pokiaľ má linka na jednom konci sídlisko o veľkosti priemerného okresného mesta a na druhom konci rurálnu mestskú časť, kĺbové vozidlá na nej nasadené by nikdy neboli využité efektívne.
Prestup pred Polom ale nie je garantovany, su to len volne prestupy, je to tak alebo sa mylim? Cestujuci z Maxu do Kubrice, si tak vpripade ze prestup nestihne musi pockat v spicke pol hodinu, mimo spicky hodinu na dalsi spoj, na mieste kde nie su lavicky, pristresok, nic.

A aka je potom vhodna metoda? Akoze porovnat pocet cestujucich s navyvsenim spojov na linke 1 zo Sihote a poctom cestujucich s povodnym poctom spojov na linke 1 z Kubrej to je to spravne... to si teraz robite srandu?
Ano nikde nie je napisane ci by v pripade zvysenia na povodnej linke alebo znizenia na sucasnej doslo k zvysenie resp. znizeniu cestujucich na spoj. Podla Vasich udajov je ale momentalne pocet cestujucich na spoj takmer rovnaky, akurat je navyseny pocet spojov o 37%, co predpokladam predstavuje aj viac km, aj viac ludskych zdrojov cize vyssie naklady. A linka prepravi v prepocte cca 8-11 ludi za den viac.
Reakcia na: mikeska #15602:
Z linky 11 bol priemerný denný výstup na zastávkach Kubranská, BILLA a Gen. M. R Štefánika 51 cestujúcich. Toto však nie sú cestujúci len z Kubrice, ale aj z Kubrej a zo sídliska Pred poľom. Nakoľko Kubrica a zadná časť Kubrej sú výrazne redšie osídlené než časť Kubrej okolo námestia či sídlisko Pred poľom, títo cestujúci mohli tvoriť prinajlepšom polovicu z uvedeného počtu cestujúcich. To presne zodpovedá aj zisteniu z dát z APC po zavedení novej koncepcie, kedy počet prestupujúcich na zastávke Pred poľom odhadujeme na 10-30 cestujúcich za pracovný deň. Zo starých aj nových dát teda vidíme, že toto je presne ten typ relácie, ktorá je vhodná na riešenie prestupným spojením. Len doplním, že v prepočte na spoj bol výstup pri BILLE 1,0 cestujúceho a pri MAXe 1,7 cestujúceho. V týchto hodnotách sú opäť zhrnutí aj ľudia idúci napríklad z Pred poľom do MAXu, ktorí majú naďalej spojenie priame a oproti starej koncepcii dokonca posilnené.

Prípoj na linku 11 je v smere z mesta od každého druhého spoja linky 1, teda raz za pol hodinu v špičke a raz za hodinu v ostatných časoch. Toto presne zodpovedá intervalu pôvodnej linky 11.

Nakoľko došlo k navýšeniu počtu spojov na linke 1, prepočet na spoj v prípade porovnania linky 1 nepovažujem za tú najvhodnejšiu metódu, na čo sme v e-maili upozornili aj poslancov mestskej časti Sever. 60 vs bezmála 100 cestujúcich denne je podstatný rozdiel. Pripomínam tiež, že ide o dáta za obdobie tesne po spustení prevádzky, kedy ešte časť obyvateľov Sihote nemusela na túto zmenu zareagovať zmenou dopravného správania.
Reakcia na: TomoSK #15600:
S tymto suhlasim ze 3xprestupovat je blbost, ale minimalne raz sa prestupovat musi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.