1/ "Kým nebude koncepcia (bez ohľadu na dopravcu), tak to bude o plátaní diery. Ja si myslím, že ani GO sa robiť nemali, ak by tu od roku 2011 pokračoval nastúpený trend aspoň 2 busmi. Takto ako som už písal to považujem len za lajdáctvo na meste, kedy predsa o konci zmluvy musí niekto vedieť, kto striehne termíny...ale takto? Či sa kúpi to či ono, je to kvapka v mori, lebo ako píšeš, bez konkrétnej verzie to je ako "padni ako padni"." --- napisal draxter-- svata pravda.
2/ Tie "GO" aj tak asi rychlo skoncia. (Vid foto.) Tohto roku mame v oprave posledne ako-tak opravitelne vozy. V dalsich rokoch bude oprava vsetkych s vysokou pravdepodobnostou nad 20 tisic a mozeme sa len "tesit" na dalsie handrkovanie co s nimi prave s ludmi, ktori odhlasovali "stopku" systemovej obnove vozidiel.
3/ Hadat sa na MHD o jedinom voze, ked sa nam ich pred ocami rozpada 16, je fakt malicherne.
4/ Niekto konkretny schvalil, ze sa do r. 2022 ziadna planovana obnova 16 vozidiel robit nebude a namiesto koncepcnych navrhov noveho systemu obnovy vozidiel sa budeme divat na jeho postupnu devastaciu. Vsak ked sa uplne posledny pokazi - niekto zhasne.
5/ A tohto roku ma byt na PALke 15 kusov novych LE Line.
K môjmu príspevku: bez toho to nepôjde, zaujímalo by ma čo "mesto" navrhovalo, lebo tu sa od roku 2011 chrápe, potom sa nevypíše súťaž, SADka to dostane na 5 rokov ale vlastne sa aj tak nič nespraví a žiadna koncepcia. Človek by čakal, že to odloženie aspoň k niečomu prispeje, ale vyzerá to tak, že nie. Kým nebude koncepcia (bez ohľadu na dopravcu), tak to bude o plátaní diery. Ja si myslím, že ani GO sa robiť nemali, ak by tu od roku 2011 pokračoval nastúpený trend aspoň 2 busmi. Takto ako som už písal to považujem len za lajdáctvo na meste, kedy predsa o konci zmluvy musí niekto vedieť, kto striehne termíny...ale takto? Či sa kúpi to či ono, je to kvapka v mori, lebo ako píšeš, bez konkrétnej verzie to je ako "padni ako padni".
K LE Crosswayom na PAL: zachytili sme, že také vozy premávajú, tak si myslím, že aj keď to nie je MHD, je dobré to napísať aj bez oficiálnych informácií, ktoré mi (ako obvykle) nikto nedodal. Takže všetka česť našim kolegom, že to zachytili, predsa na spoločných úsekoch MHD a PAL je to aj z pohľadu mestskej dopravy potešujúce.
PS: mail mám rovnaký, potvrdzujem.
Jacob: áno, mali by to byť vozy pre okres TN. Ak ich je 8 celkovo, je to fajn, bodaj by to bolo aspoň tak ako v BB kraji (čo do vozového parku).
problém vidím tu: http://stary.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000355094/Z%E1pisnica%20-%20%20%2024.4.2018.pdf
- aké to boli riešenia presne, lebo to, o čom sa tu bavíme, je založené práve na navrhovanom modeli, ktorý ale nikde nie je uvedený. Stanovisko komisie používa len "nový autobus" a ak nevieme, čo predložila SADka (písomne predložený návrh), potom to je také aké to je. Druhá vec je, že stanovisko FMK nie je záväzná a čakal by som, že odbor dopravy /či ako to teraz nadávajú na meste/ v tomto smere bude nápomocný.
toto neviem, 41 je celkový počet vozov, reálne je to teda isto menej do dennej výpravy, zvyšok je záloha (tuším 37+4), ale už to tu niekto písal. Ale faktom je, že kĺbové vozy jazdia na 4 turnusoch, ale ich k dispozícii 5. Takže ten "záložný" by podľa mňa jazdil mal tam, kde je kapacita na hrane už len kvôli kultúre cestovania miesto nejakej 952 a v prípade poruchy ktoréhokoľvek kĺbaku by sa toto 5. poradie robilo sólo. Mne osobne prekáža teraz, keď vidím tú tlačenku na 24 ráno. 5 kĺbakov stojí, hoci jeden by sa tam krásne nasadil a bolo by, ale to by objednávateľ "musel chcieť" urobiť aj niečo pre cestujúceho...
Predstavte si, ze dokonca keby zhorela RTO-cka, nedali by sme vyrobit repliku RTO-cky. Sam viete, ze tato otazka je "pritiahnuta za vlasy" u typov, ktore sa uz nevyrabaju.
Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.
Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.
SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".
Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.
Pán Popluhár, keď dovolíte, opýtam sa aj ja niečo.
V odpovedi pánovi Ščepkovi ste písali, že vzhľadom na to, že zhorel LE autobus, tak SAD Trenčín predkladá logicky návrh na zakúpenie takého istého typu vozidla.
Ja sa Vás teda pýtam: Keby SAD Trenčín zhorela vysokopodlažná B952, to by ste potom tiež logicky požiadal Iveco, aby pre SAD Trenčín vyrobilo ešte jednu a predložili by ste to ako SADka ako návrh pre mesto?
Logika mi hovorí jedno. V krajskom meste v 21.storočí sa majú kupovať výhradne nízkopodlažné vozidlá a nie koncepčne nevhodné LE autobusy, ktoré boli nevhodné do MHD už v čase nákupu prvých Crosswayov.
Ak mi idete namietať cenu, tak Vám odpoviem nasledovne. SAD Trenčín s jej vozovým parkom určite nemá základnú cenníkovú cenu výrobcu aj keď obstaráva momentálne len jedno vozidlo. Keď si spočítame počet vozidiel pre MHD Trenčín a počet vozidiel PAL pre SAD Trenčín a Žilina, dostaneme sa na niekoľko stoviek predpokladám. Takže je potom možno aj o šikovnosti manažérov spoločnosti vyjednať v takto závažnom prípade ako je zhorenie vozidla od dodávateľa nejakú špeciálnu cenovú politiku pre obstaranie náhrady a vtedy by ste vedeli pokojne kúpiť aj ten spomínaný Urbanway napríklad.
Bol by som rád, keby ste mi na toto odpovedali, keď už ste sa tu objavili, nakoľko som sa Vám chystal zaslať mail s takýmto znením.
To je OK, to sa stava. Draxterovi patri vdaka, ze operativne informoval o ich nasadeni.
Len ja na rozdiel od inych vzdy musim mysliet na to, aby som informacie daval z oficialnych zdrojov, aby o spravnych cislach mali info ludia nielen z TN, ale aj Senice ci Humenneho. Zivot ma tak vycvicil pri diplomovkach, tlacovych spravach atd. ?
Vychádzal som s tohto príspevku: https://imhd.sk/tn/doc/sk/17011/Nove-vozidla-na-PAL
Nevedel som o tejto tlačovej správe, a až teraz mi došlo po znovu prečítaní tohto príspevku na imhd.sk, že dva NP autobusy pre PAL sú pre Trenčín, ostatné typujem, že jazdia mimo Trenčína.
Igor, ako priklad ti uvadzam nepolozenu otazku, ktoru nielenze nikto nepolozil, ale ani nikto nevysvetlil napriek tomu, ze o nej diskutuje vela prispievatelov iMHD a vysvetlit by ju mohli ludia, ktori sa tohoto pre Trencin "umrtvovacieho" procesu zucastnili a aj v nom hlasovali.
"Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.
Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo
Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku."
(Tu musim napisat, ze presne tento nazor mali a maju aj ludia zo SAD TN. Orientacne to vychadza priemerne rocne 4 nove autobusy az do r. 2022. Na rokovani jednej komisie, ktorej sa pravidelne zucastnuje aj tunajsi miestny prispievatel sme za SAD dna 19.1.2017 predlozili niekolko modelov kalkulacie systematickej obnovy vozidiel.)
------------------------------------
Richard Scepko, #11418
K téme zhoreného Crossway:
"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).
Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní."
Nechyba nieco? Nieco velmi dolezite? Nechyba systematicka obnova vozidiel ako ju popisuje draxter? Preco neexistuje? Lebo existuju ludia, ktori sa na tej komisii 19.1.2017 zucastnili a zatial nam nepovedali, co sa tam vtedy udialo a ako vtedy hlasovali... Ja som na tej komisii osobne bol a viem. No mne neprislucha informovat verejnost o vysledkoch, no oficialne verejne dostupne materialy chvalabohu existuju na webe.
Igor, ked som tu diplomku vypisoval, vobec nebolo mojim cielom to "zajtra" kupovat. Cielov som mal viacero:
- Orientacne vytipovat niektory zo sucasne vyrabanych elektrobusov a jeho zatial teoreticke dopravno-technicke parametre v podmienkach Trencina. Teda ak napriklad vieme denny dojazd na jedno nabitie na rovine v kilometroch, prepocitat to na realny pocet spojov v miestnych polokopcovitych podmienkach Trencina.
- Kedze mi je luto chatrajuceho lesoparku Brezina, zaslej slavy hotela a aktivit Trencanov, linka elektrobusom mala preskumat mozne spojenie sidliska JUH so zeleznicnou stanicou cez lesopark. Nie ako (zatial predcasnu) nahradu l.c. 1 alebo 22, ale ako moznost dostat sa Trencanom a navstevnikov mesta do lesoparku ekologicky a z oboch stran. Taktiez popisat miestny stav komunikacii v lesoparku a predpokladany rozsah ich uprav na prevadzku elektrobusu.
Vysledkom je zaujimava praca s troma navrhmi linky.
Zdroj: HLAVATY, Patrik: ANALÝZA SÚČASNÉHO STAVU ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH S AUTOBUSOVOU STANICOU V MESTE TRENČÍN A NÁVRH ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH CEZ LESOPARK BREZINA ELEKTROBUSOM, Diplomová práca, ZU KCMD 2018
Pan poslanec, uvedene fotky som urobil osobne (vid EXIF) a na druhy den ich poslal adresatom (vid scan emailu). Mate pravdu, nedal som na ne zakaz zverejnenia (naco aj, nech ludia vedia, co sa stalo), ale to nevylucuje pri ich zverejneni sa drzat autorskeho zakona. Som za obojstranne korektne vztahy.
"Igor, nechapem tu na fore tvoje dlhodobe urazlive poznamky. Pozname sa cele roky a ja som sa nikdy k Tebe nechoval takymto tonom. Nie vzdy sme sa zhodli na uplne vsetkych dopravnych rieseniach, ale vzdy sme vychadzali slusne a korektne. Nie som PhD a nemam akykolvek dovod vytvarat si nove nicky.
Vacsina toho, s cim sa do mna navazas, sa nezaklada na pravde. A to malo, co sa zaklada, mi zas neumoznuje sa verejne obhajit, bud preto, ze sa nepatri vynasat internu komunikaciu s objednavatelom dopravy, alebo preto, ze verejne vystupy v nasej spolocnosti zabezpecuje vyhradne hovorkyna.
Ak mas so mnou nejaky problem, staci napisat alebo zavolat, kontakty na mna mas. Viem Ti vela vysvetlit, co su vyslovene hoaxy zamerne alebo z neznalosti, alebo preco sa nejake veci maju tak ako sa maju, ale nedaju sa verejne komunikovat. (Ako napriklad info o vysokej rozpracovanosti pripravy Trencianskej integrovanej dopravy atd.)"
Pred 20 a viac rokmi si bol uvazlivejsi. Kym si sa k niecomu vyjadril, vzdy si sa bavil v odbornej rovine a vzdy si si vypocul aj druhu stranu. Druhej strany sa nic neopytas - a ked ti na nepolozenu otazku neodpoviem, volas to mlcanim a ignoraciou. Dnes nazor druhej strany uz nepotrebujes. Mas iba svoju pravdu. Skoda ta, taky si bol kedysi dobry chlap do odbornej diskusie...
1/ Zbytocne spochybnujuce "Bohvie co". Nie su to ziadne tajne veci, staci si namiesto spochybnovania najst vyrocnu spravu, ktora je verejne na internete pristupna, len treba trochu "poguglovat".
Ten email som mal hlavne napísať podrobnejšie, aj keď bol určený skôr Útvaru mobility a poslancom. A s práve so spomínaným útvarom som sa bavil na túto tému niekoľko krát. Necítim sa byť odborníkom, ale ako úplná "lama" tiež celkom nie. Ani pri spomínanom Crosswayi. Ešte pred pár mesiacmi som pracoval pre spoločnosť Technodat, kde kolegovia z inžinieringu z Trenčín aj zo Zlína pracujú dlhé roky pre Iveco BUS (CNH Industrial) vo Vysokom Mýte. Aj vďaka tomu som si mnohé veci vedel overiť priamo v závode (viac tu písať nebudem). Minulý rok som absolvoval aj prehliadku závodu, čo pán riaditeľ vie. Len pre ilustráciu, prikladám (marketingové) video môjho bývalého zamestnávateľa, kde sa v čas 2:30 spomína práve vývoj konkrétnych rád autobusov. https://www.youtube.com/watch?v=MKP_UIrWOwI
...mne to však zapadá do fungovania SAD TN - Mesto Trenčín. Každopádne poučenie aj pre mňa
O tej jednotnej téme PIDu by som moc nehovoril, lebo mám pocit, že tu v Prahe je to tiež banánová republika.
Arriva tá jazdí asi s 20 druhmi náterov vozidiel, teraz si zasa zaumienili že všetky nové vozy dajú do tej tirkisovomodrej farby s novým logom ale PIDácke autobusy budú v schéme biela-modrá-červená. Ostatný dopravcovia sa ako tak snažia a DP? Ten to má celé na saláme, obstarali z výberka nové NB18 a NB12 a v akých lakovaniach chodia? Predsa v štandarde DP a nie ROPIDU. Takže môže sa ROPID snažiť ako chce a vyhlasovať nové štandardy vozidiel, minimálne Arriva a DP do toho zapadať nikdy nebudú. Respektíve Arriva možno za 10 rokov keď obmení celý vozový park pre PID linky.
Tak nech sa nekúpi nič! Jedna B961 hnije v sade,lebo spraviť piaty kĺbový turnus sa sadke "nepodarilo" už 8 rokov,napriek taraniu hovorkyne o ich nasadení... Naviac,voz čo sme ušetrili od 8/2016 znova je treba - nech sa priekopu vzoraky a NETREBA nový voz (najmä keď máme úžasné GO Karosy).
Hej, prúžky a takto opakujúce sa dookola veci je blbosť, je to gýčové moc. Keď si zoberieme napríklad SAD Prievidziu tá má svoje logo na každom autobuse a je to jednoduché a jednoducho podľa toho spoznáš autobus, čo pri MHD ako som písal neplatí ani pri prímestskej doprave. Ale o peniazoch to celé nebude keďže SAD Prievidza je menší podnik a majú na to zároveň sú na tom s prímestskou dopravou veľmi dobre a peniaze u SAD TN určite by neboli problém len to je o tom záujme.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JurajZaTn
2/ Prednedavnom sa nekupili pre primestsku dopravu LE dva, ale 8. Tato informacia je tiez verejne pristupna, tiez staci trochu "poguglovat".
https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlacove-spravy/2017/v-primestskej-autobusovej-doprave-v-trencianskom-kraji-prvykrat-jazdia-nizkopodlazne-autobusy.html?page_id=445017
Z vyrocnej spravy