Reakcia na: JurajZaTn #11505:
Pán riaditeľ, ďakujem za Vašu odpoveď. Pri mojej otázke ohľadom dojednania objednania a ceny nového vozu som vychádzal so svojich skúseností z pôsobenia v spoločnosti, ktorá toho tak isto veľa nakupovala od jedného dodávateľa a podmienky či už cenové alebo dodacie sa vždy dali na základe manažérskych jednaní oboch obchodných strán vo výnimočných prípadoch vyjednať k spokojnosti oboch strán. To len aby ste si nemyslel, že tu tliacham len tak do vetra.Na druhej strane si asi treba uznať to, že autobusy sú asi trochu iný artikel, čo Vám na druhej strane uznávam. Bohužiaľ do tohoto procesu a obchodných vzťahov nevidím, takže ani Vám to neviem vyvrátiť a ani s Vami neviem súhlasiť.
Myslím si, že veľmi rád porovnávate neporovnateľné. Ak by som bol zákazník, ktorý si u krajčíra pravidelne objednáva drahé obleky v naplánovanom časovom harmonograme a potreboval by som zrazu jeden špeciálny v expresnej dobe, verím tomu, že by sa ten krajčír aj poskladal alebo robil nadčas aby mi ho pripravil. Toto je porovnávanie hrušiek a jabĺk, takže do toho by som nešiel. Samozrejme mi je jasné, že Iveco nenariadi svojim zamestnancom robiť nadčasy, aby Vám mohlo dodať neplánovane jeden autobus. Ale ako som napísal, chápem že autobusy sú špeciálna komodita a preto Vám Vašu odpoveď nebudem ani dementovať a ani s ňou nebudem stotožnený. Neviem to posúdiť. Avšak nakoľko ste vo veci dopravy odborník a máte množstvo skúseností, budem Vám veriť, že to je tak ako ste napísal.
mathre
V odpovedi pánovi Ščepkovi ste písali, že vzhľadom na to, že zhorel LE autobus, tak SAD Trenčín predkladá logicky návrh na zakúpenie takého istého typu vozidla.
Ja sa Vás teda pýtam: Keby SAD Trenčín zhorela vysokopodlažná B952, to by ste potom tiež logicky požiadal Iveco, aby pre SAD Trenčín vyrobilo ešte jednu a predložili by ste to ako SADka ako návrh pre mesto?
Logika mi hovorí jedno. V krajskom meste v 21.storočí sa majú kupovať výhradne nízkopodlažné vozidlá a nie koncepčne nevhodné LE autobusy, ktoré boli nevhodné do MHD už v čase nákupu prvých Crosswayov.
Ak mi idete namietať cenu, tak Vám odpoviem nasledovne. SAD Trenčín s jej vozovým parkom určite nemá základnú cenníkovú cenu výrobcu aj keď obstaráva momentálne len jedno vozidlo. Keď si spočítame počet vozidiel pre MHD Trenčín a počet vozidiel PAL pre SAD Trenčín a Žilina, dostaneme sa na niekoľko stoviek predpokladám. Takže je potom možno aj o šikovnosti manažérov spoločnosti vyjednať v takto závažnom prípade ako je zhorenie vozidla od dodávateľa nejakú špeciálnu cenovú politiku pre obstaranie náhrady a vtedy by ste vedeli pokojne kúpiť aj ten spomínaný Urbanway napríklad.
Bol by som rád, keby ste mi na toto odpovedali, keď už ste sa tu objavili, nakoľko som sa Vám chystal zaslať mail s takýmto znením.
Za prípadnu skorú odpoveď Vám vopred ďakujem.