Tak nech sa nekúpi nič! Jedna B961 hnije v sade,lebo spraviť piaty kĺbový turnus sa sadke "nepodarilo" už 8 rokov,napriek taraniu hovorkyne o ich nasadení... Naviac,voz čo sme ušetrili od 8/2016 znova je treba - nech sa priekopu vzoraky a NETREBA nový voz (najmä keď máme úžasné GO Karosy).
Hej, prúžky a takto opakujúce sa dookola veci je blbosť, je to gýčové moc. Keď si zoberieme napríklad SAD Prievidziu tá má svoje logo na každom autobuse a je to jednoduché a jednoducho podľa toho spoznáš autobus, čo pri MHD ako som písal neplatí ani pri prímestskej doprave. Ale o peniazoch to celé nebude keďže SAD Prievidza je menší podnik a majú na to zároveň sú na tom s prímestskou dopravou veľmi dobre a peniaze u SAD TN určite by neboli problém len to je o tom záujme.
Podľa mňa, keby to nebolo na červenej ale na dákom zladenom odtieni, bolo by to v pohode.
Hlavne si však treba vedieť povedať, čo je cieľom grafického stvárnenia. Zviditeľniť dopravcu? Zviditeľniť MHD? Zviditeľniť mesto? Vo svete sa používajú všetky tri prístupy (náhmatkovo valónske MHD vo farbách dopravcu TEC, celý PID v jednotnej schéme, či pôvodne plánovaný celý DPB v mestskej grafike...). Z doterajšieho správania SADky je jasné, že o nejakú sebapropagáciu záujem nemajú, takže mestský polep by bol vhodným riešením podľa mňa. Podľa mňa je to účelnejšie, než vymýšľať nejaké prúžky apod.
Čo na tom nechápeš? Predné a stredné dvere sa otvárajú dovnútra, ale zadné kde sú vlastne schodíky hore tak tie sa otvárajú von a SAD-ka asi chce aby sa aj tie otvárali dovnútra a nie von.
Takto to ja chápem, či hovorím pravdu to neviem, zároveň či je možné vôbec tie zadné dvere aby sa otvárali dovnútra keďže ako by to bolo robené keď už teraz Crossway má hrozne úzko spravené tie zadné dvere oproti stredným a predným.
Čo je to s tými zadnými dverami?! "zadné dvere dvojkrídlové otvárané dovnútra 800 mm doplniť" Rozumie tomu niekto? Veď v tom produktovom liste sa píše "Zadní dveře 800 mm, 1 nebo 2křídlé, otevírané ven"!
Musím ale uznať, že si Ťa vychutnal čiastočne oprávnene, pretože si to mal konzultovať s odborníkmi. Crossway skutočne nie je starší typ, vhodné porovnanie z oblasti osobných automobilov je, že ste žiadali nákup Octavie a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám stačí Rapid. Alebo ste žiadali Renault Mègane a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám kúpi Daciu Logan.
Ak bolo uznesenie, že sa má kúpiť Urbanway, odpovedal by som ako město pánu generálnemu, že komentáre si má nechať pre spojích podriadených a má odpovedať na otázku, prečo kupuje Crossway, keď mal kúpiť Urbanway.
Pána inžiniera Juraja Popluhára si vážim ako odborníka. Charakterové vlastnosti bohužiaľ nemusia byť v súlade s odbornosťou - viď prof. Viliam Fischer.
Pán riaditeľ rád zneužíva svoju odbornosť voči laikom a ak náhodou narazí na odborníka, obrní sa mlčaním a ignoráciou.
Neviem, ako presne znelo uznesenie finančnej komisie mesta TN ale môj dojem je, že sa SAD-ka osobou svojho generálneho riaditeľa proste rozhodla, že kúpi Crossway (PRESNE, AKO SOM PREDPOVEDAL) bez ohľadu na to, čo chce mesto.
Tiež som toho názoru. Veľké polepy logami asi nie je možné aplikovať lebo ak sa nemýlim vonkajšiu plochu vozidla má prenajatú BIGMEDIA alebo dačo takého charakteru aby tam mohli lepiť reklamy.
Osobne si myslím že väčšie logo sadky napr. ako je v Prievidzi nie je až také zlé, ale v TN si to neviem predstaviť, lepšia by bola nejaká farebná schéma (možno by nebolo zlé použiť časť z dizajnmanuálu napr. opakovanie loga v dolnej časti vozidla a jeden nápis trenčín bez reklamných sloganov a nápisov, a opakovania loga na sklách
Zaujímavé, ale hrozne to vyzerá, neviem ako sa to páči iným ale toto musel robiť niekto asi v skicári alebo to ani grafik nerobil.
Za prvé neviem ako iným ale mne to príde skoro ako vianočný autobus, a za druhé moc tam je Trenčín spomenutý a zároveň by bola blbosť mať Mesto Trenčín na autobusoch SAD Trenčín.
Inak taktiež čo riešiť, tu v Trenčíne polovica autobusov má reklamu na celkom autobuse tým pádom načo riešiť grafiku autobusu keďže SAD-ka si zarába na reklame a aj tak nič nové neprinesie v rámci MHD.
A hlavne, aj to porovnanie busov samotné je čistá demagógia. To aj B 732.1666 nie je B 732, lebo predsa B 732.00 vyvinul n. p. Karosa a nie akciovka v koncerne Renault? ?
Teoreticky by to chcelo tým pádom lepšie zakomponovať aj logo SADky, keďže momentálne čo je na autobuse nálepka s bielym podkladom na červenej farbe to je najhoršie riešenie, a doteraz nechápem prečo vlastne máme čisto červené autobusy, možno to výjde lacnejšie, ale lepšie by bolo keby neboli jednofarebné a také autobusy, že keď ich vidíš ani nevieš aký dopravca ich vlastní.
Lenže aby takáto zmena nastala musel by mať mesto záujem o MHD a aj vedenie SAD-ky by muselo byť iné keďže po tom ako som videl ako sa postavil k situácii pán riaditeľ je mi zle, s takýmto prístupom je jasné aj to, že tu zhnijeme s B952 autobusmi.
Podme troska do buducna i ked zacnem minulostou....Mne sa velmi pacilo lakove prevedenie na mestsku verziu cervena farba s bielym pruhom,alebo to pomenovat biela farba s cervenymi pruhmi?! Teraz tu mame vozidla celocervene. Lakyrnik ma lahsu robotu No a ked sa budu v buducnosti kupovat nove prirastky,co by ste navrhovali vy? Mne by sa pacila na Trencin farebna variacia aku mame aj v logu Dukly -Cervena a namiesto bieleho pruhu by bol pruh zlty. Mohlo by sa to pouzit aj do anketovej otazky...
Arogancia pána riaditeľa je neskutočná a dokonca až zarážajúca, nakoľko si dovolí komunikovať takto s mesto/objednávateľom.
V prvom rade, nikto nepotreboval vysvetlenie medzi novým a starým modelom osobného auta a tiež nie ani autobusu. Keby bol tak inteligentný ako sa hrá, tak by vedel, že nemusí tu rozlišovať výrobcov autobus medzi Renault-Irisbus a Iveco, nakoľko sa koncepčne stále jedná o také isté vozidlá. To, že prístrojová doska a motor s prevodovkou a facelift sú iné, neznamená že to koncepčne nie je to isté auto. Ono to totiž to je to isté auto, je to polonízkopodlažné auto a basta. Koncepčne nespôsobilé do MHD.
Opýtaj sa prosím pána chytrého, či v prípade zhorenia vysokopodlažnej Karosy požiadajú Iveco, aby im takú vyrobilo.
A k cenám. Zákazník typu SAD Trenčín/SAD Žilina, ktorí od nich odobrali niekoľko stoviek vozov predsa nebude mať klasickú cenníkovú cenu za jedno auto, to môže mať nejaká autoškola alebo súkromník čo si kúpi jeden autobus a nie naša SADka. Pán riaditeľ si asi myslí, že sme všetci padli z jahody alebo čo.
Nerozumiem doteraz aký zmysel malo tam písať o tom aká bola stára Felicia, Golf, Octavia a takto, zbytočne to zabralo strany a stačilo jedno porovnanie.
Keď zhorel LE kúpiť LE? To čo je za logiku, v dobe kedy by mal byť autobus 100% NP len oni chcú kupovať LE, toto nebude jediný dôvod, oni majú nejaký fetiš na tieto autobusy alebo čo, nejako sa im páčia, aj prímestské kupovali Crosswaye.
Ako niekto písal keď zhorí B952 kúpia vysokopodlažný autobus, určite nie to by tiež kúpili tento LE lebo vysokopodlažný pre MHD sa ani nevyrába, už je dosť, že sa tie LE vyrábajú aj ich výroba by mohla skončiť, pre MHD jedine NP.
Keby som bol neznalý veci, a na mail s otázkou, či kupovať LE bus, alebo plne nízkopodlažný tej istej značky (a za akú cenu), by som dostal odpoveď s elaborátom na 3 strany o porovnávaní starej a novej octávie a všetkých radov Golfa, tak si pomyslím, že dotyčný je asi na drogách alebo minimálne pod vplyvom.
Ale ako sa hovorí, neexistuje blbá otázka, existuje iba blbá odpoveď.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.