Reakcia na: Richard Ščepko #10176:
Citelis 18M #61 jazdí! Po koľkých rokoch je to riadne nasadenie? Tuším od 2012 vyšiel len ako náhrada, keď nejaká klobáska 961 chýbala aspoň týždeň, inak na pár dní ani nehradil. Minulý rok tuším nebol v premávke ani raz.Richard: veľká vďaka, nikdy by som nemyslel, že náhrada za legendárne Ikarusy na najvyťaženejších linkách MHD TN bude musieť mať re-opening po takom tlaku verejnosti, pretože jeho nenasadzovanie nie je výsledok nepotrebnosti, ale dôvodov, ktoré tu už viacerí uvádzali. Bez ohľadu na to, že Marek môže mať pravdu, že kde-tam je problém prejsť kĺbakom a že sa ľudia pomestia na niektorých spojoch kde ho niektorí diskutujúci chceli nasadiť, je potrebné, aby jazdil.
Trenčín je expert vo vyhadzovaní peňazí von oknom - prokuratúra vo veci stíhania bývalého primátora dala hlavu do piesku, hoci kúpalisko na ostrove je asi najkrajší príklad nekompetentnosti, ohľadne tohto vozu to je to isté len v malom - voz zaplatený našimi daňami, najmodernejší kĺbový autobus v meste, stojí vo vozovni. Nepochopiteľné z dlhodobého hľadiska, a výsledok neodbornosti a neznalosti problematiky, možno aj chaosu ohľadne účtovania oprávnených nákladov, na čo sa na meste asi nikto dosiaľ nepozeral.
PS: kultúra cestovania má veľa spoločné s využívaním MHD. Keďže v meste máme 15 dožívajúcich Karos B952E, príde mi ako vesmírna odysea, že Citelis 18M stojí. Ja tvrdím, že tých spojov, kde ho treba, je dosť. Pre mňa všetky spoje linky 1 čo vídam v pracovné dni minimálne medzi 7:00 a 17:00 kĺbak potrebujú. Aj doobedu. Ľudia už nechodia na 6:00, 7:30, 14:00, 16:00 a 22:00 ako kedysi. Ľudia ráno chodia do práce medzi 6:00 až 10:00, k doktorom, na nákupy a podobne. Stačí sa postaviť na zastávku a je to vidno. A že tam nestojí rovno 130 ľudí? To ani nebude. Ale ak sa bude 90 ľudí tlačiť v sóle, o to viac privítajú kĺbak. Ktorý je nízkopodlažný!
Na linkách 1,7,8,11,17,22,23,24,25 a 28 nemôže byť ani reč, žeby cesty jazdu neumožňovali. Na týchto linkách kĺbaky jazdili a jazdia, vyskúšal si ich všetky aj kĺbový Citelis po zaradení v roku 2008. Druhá vec sú konkrétne spoje, kde má jazdiť. Tretia vec je, zabezpečiť, aby IAD neblokovala pri parkovaní cesty (otoč Juh I, Dlhé Hony). Určite nebude tento voz jazdiť linku 3,12,13,27, a ani kompletné kolá liniek 4,5,6 (skrátené spoje linky 4 po Sihoť možné sú) ale ľaľa ho - čítačky: možno zistíme, že je ráno potrebný na nejakom spoji linky 2 alebo na robotníckych spojoch liniek 5 a 6 do priem.parku či po Zlatovskú. Je to len a len o tom, že treba pohnúť mozgom a vytipovať pre kĺbaky vhodné spoje a až potom urobiť obehy pre sóla. A opätovne spraviť, to aby tento voz #61 mohol na dušiky jazdiť aj cez víkend napríklad na linke 4 (po Sihoť) a 11 k cintorínom, alebo pred sviatkami konečne dať na linky 24 a 25 kĺbaky. A nie to čo doposiaľ.
MA MHD
V komunikácií s p. Minarechom z útvaru dopravy som riešil napríklad prelepenie neaktuálnych čísel liniek a názvov zastávok po optimalizácií, kde som problém popisoval aj tu. Pri tomto došlo k úspešnej náprave. Rovnako sa podarilo vyriešiť vyznačenie zastávky Jána Zemana vodorovným značením ako aj niekoľko nedostatkov zo strany SAD (napr. hlásenia).
Podotýkam, že tie nedostatky zo strany SAD som riešil s útvarom dopravy, nakoľko SAD na maile neodpovedala a k náprave došlo vždy až potom, ako som sa obrátil na útvar dopravy.
K časti z vyššie spomenutých podnetov som pridával aj fotografie.
Čo sa týka odkazu pre starostu, tam už bola úspešnosť menšia. Napríklad pri žiadosti o predĺženie zastávky Inovecká smer mesto mi bolo pred takmer rokom napísané, že sa bude situácia preverovať a dodnes som nedostal odpoveď.
Asi pol hodinu dozadu som poslal podnet na útvar dopravy ohľadom zastavovania spojov z LOT v Biskupiciach, keďže ich zastávka nieje nijak označená a cestujúci nevedia, kde čo stojí. Bol som si to tam aj v praxi overiť 3.2., pričom práve fotografie z tohto dňa som poslal aj útvaru dopravy.