Citelis 18M #61 jazdí! Po koľkých rokoch je to riadne nasadenie? Tuším od 2012 vyšiel len ako náhrada, keď nejaká klobáska 961 chýbala aspoň týždeň, inak na pár dní ani nehradil. Minulý rok tuším nebol v premávke ani raz.
Richard: veľká vďaka, nikdy by som nemyslel, že náhrada za legendárne Ikarusy na najvyťaženejších linkách MHD TN bude musieť mať re-opening po takom tlaku verejnosti, pretože jeho nenasadzovanie nie je výsledok nepotrebnosti, ale dôvodov, ktoré tu už viacerí uvádzali. Bez ohľadu na to, že Marek môže mať pravdu, že kde-tam je problém prejsť kĺbakom a že sa ľudia pomestia na niektorých spojoch kde ho niektorí diskutujúci chceli nasadiť, je potrebné, aby jazdil.
Trenčín je expert vo vyhadzovaní peňazí von oknom - prokuratúra vo veci stíhania bývalého primátora dala hlavu do piesku, hoci kúpalisko na ostrove je asi najkrajší príklad nekompetentnosti, ohľadne tohto vozu to je to isté len v malom - voz zaplatený našimi daňami, najmodernejší kĺbový autobus v meste, stojí vo vozovni. Nepochopiteľné z dlhodobého hľadiska, a výsledok neodbornosti a neznalosti problematiky, možno aj chaosu ohľadne účtovania oprávnených nákladov, na čo sa na meste asi nikto dosiaľ nepozeral.
PS: kultúra cestovania má veľa spoločné s využívaním MHD. Keďže v meste máme 15 dožívajúcich Karos B952E, príde mi ako vesmírna odysea, že Citelis 18M stojí. Ja tvrdím, že tých spojov, kde ho treba, je dosť. Pre mňa všetky spoje linky 1 čo vídam v pracovné dni minimálne medzi 7:00 a 17:00 kĺbak potrebujú. Aj doobedu. Ľudia už nechodia na 6:00, 7:30, 14:00, 16:00 a 22:00 ako kedysi. Ľudia ráno chodia do práce medzi 6:00 až 10:00, k doktorom, na nákupy a podobne. Stačí sa postaviť na zastávku a je to vidno. A že tam nestojí rovno 130 ľudí? To ani nebude. Ale ak sa bude 90 ľudí tlačiť v sóle, o to viac privítajú kĺbak. Ktorý je nízkopodlažný!
Na linkách 1,7,8,11,17,22,23,24,25 a 28 nemôže byť ani reč, žeby cesty jazdu neumožňovali. Na týchto linkách kĺbaky jazdili a jazdia, vyskúšal si ich všetky aj kĺbový Citelis po zaradení v roku 2008. Druhá vec sú konkrétne spoje, kde má jazdiť. Tretia vec je, zabezpečiť, aby IAD neblokovala pri parkovaní cesty (otoč Juh I, Dlhé Hony). Určite nebude tento voz jazdiť linku 3,12,13,27, a ani kompletné kolá liniek 4,5,6 (skrátené spoje linky 4 po Sihoť možné sú) ale ľaľa ho - čítačky: možno zistíme, že je ráno potrebný na nejakom spoji linky 2 alebo na robotníckych spojoch liniek 5 a 6 do priem.parku či po Zlatovskú. Je to len a len o tom, že treba pohnúť mozgom a vytipovať pre kĺbaky vhodné spoje a až potom urobiť obehy pre sóla. A opätovne spraviť, to aby tento voz #61 mohol na dušiky jazdiť aj cez víkend napríklad na linke 4 (po Sihoť) a 11 k cintorínom, alebo pred sviatkami konečne dať na linky 24 a 25 kĺbaky. A nie to čo doposiaľ.
Osobne vďaka za informáciu, zajtra to pôjdem ráno pozrieť či pôjde, keby išiel tak pofotím hádam (uvidíme, lebo idem na inoveckú stred kde príde 7:26 a potom musím rýchlo ísť na Dlhé Hony späť odkiaľ idem 7:32 čiže mi to vychádza dosť tesne )
Tak predbežne by mal výjsť Citelis zajtra na L1. Spoj 7:20 z Gen. Svoboru (7:36 na Hasičskej). Šiel by som sa aspoň pozrieť ak nie priamo odviesť, no budem mimo TN. Snáď ho SAD dobre pripraví. Berte to len ako informáciu veľmi pravdepodobnú, nie na 100%.
Veru. Aj to predĺženie mám v mojom balíčku, alebo zásobníku malých zmien k MHD. Pomohlo by ľuďom, MHD a vlastne aj mestu, keďže by sa pravdepodobne znížila strata linky 23.
Z balíčka zmien som zatiaľ dával podnet len včera ohľadom zastavovanie spojov z LOT v Biskupiciach, ktoré stoja na hlavnej ceste a nie na riadnej zastávke a ľudia o tom nevedia. Ak by boli vedené ako linka 12 so zachádzkou do LOT, problém by sa odstránil. Ale to už som odbočil ?
? ake vyhovorky?-ja pisem realne veci z praxe=napadol snej a na konecnej na Sihoti 4 sa skratka neotocil,museli ho nasadit na linky 1 a 22 ,inde sa s im v TN nedalo pocitat,dnes uz ani tie linky nie su take vytazene ze by ho tam bolo treba....ved hej,ked je kupeny nech tam nezahala,za to som i ja...ale ked nem ho tu nie je treba preco sa to uz davno nevymenilo ked napr.Vy by ste ho potrebovali a este mate aj dobre kontakty? Do toho zase ja nevidim...Kludne nech nam tu aj ostane,len nech sa tu aj nieco pre tu MHD robi aby sa tu dalo jazdit ,lebo povedzme si na rovinu-ine autobusy uz nebudu a na tie nizke Trencin stale nema toho vela prisposobeneho! Nas netreba urazat ako je to tu zvykom od vas z inych for velmi casto a som rad ze ste konecne napisal bez emoci! A to kde a na ake linky ho chcu nasadit tu priaznivci-sak chalani,ozaj treba troska realne kukat!!! Ja vam to bez klapiek na ociach viem povedat kde ho treba a kde nie,ale ozaj na 23 ,28 11:) 7:) ,17:).......ked bude toto mesto mat na plytvanie peniazmi,kludne nech nakupi aj 30 takych autobusov a nech sa premavaju poloprazdne hore dolu,bude to konfort ako som videl v Mnichove ,ale za tejto situacie ozaj naco zbytocne!!!
Ja viem jedno - že ste kúpili Citelis 18. Ten, ktorý ste konkrétne kúpili, ste kúpili preto, že si to váš riaditeľ výslovne prial. Tak ten autobus má jazdiť. Akékoľvek výhovorky, že tam neprejde a tam sa nezmestí do zastávky, sú mimo, keď ten autobus tri roky jazdil.
spajas velmi vela veci a velmi zle,dufam ze Ti ide to riadenie lepsie! Na co sa nam sem vlastne pleties do toho ked nemas paru co som ja chcel napisat,nie vsetko zial smiem napisat co mam na srdci a ver ze proti tomu autobusu som lebo viem koho bude stat najviac! (skus na to prist sam) ...u vas to dufam tak nie je
Fajn. Si schopný toho pol roka riadiť spoločnosť s cca. 200 zamestnancami a obratom okolo sto miliónov evri, aby si mi nenarobil paseku ešte aj tu? Lebo ja som schopný pol roka riadiť Citelis 18.
Toto registrujem, tú Inoveckú mám zapísanú ako tému na rozhovor s vedúcim Útvaru dopravy. S Milošom Minárechom mám len dobrú skúsenosť, rozhodne vďaka za neho.
Ale o rozpočte rozhodujú poslanci. Resp. primátor so svojimi poslancami. Ale to nič nemení na veci, že je dobré písať aj priamo nám. Napríklad upozorniť na otoč na Saratovskej. Ak tam parkujú autá a je to problém pre vodičov, tak na to treba upozorniť.
Nie všetko, ale naozaj veľa vecí sa pohlo, ak na ne ľudia upozornili. Ja som teraz dal požiadavku cez VMČ na prídavné osvetlenie zastávky v Biskupiciach pri cintoríne. Som zvedavý na odpoveď. Každopádne aj mňa treba postrkovať, pretože zabúdam na niektoré veci. Citelis rozhodne nie je najhlavnejší problém našej MHD.
Ale aj tak veľká vďaka za tie podnety a upozornenia! Naozaj je to potrebné. Nikto z Bratislavy či Košíc nám to tu nevyrieši.
Ja za seba môžem povedať, že s takmer všetkými nedostatkami čo som tu popisoval, som sa obracal, nie na poslancov ale zväčša na útvar dopravy (nakoľko som mal väčšinou podnety presahujúce jednu mestskú časť). Niekoľko som ich dával aj na odkaz pre starostu.
V komunikácií s p. Minarechom z útvaru dopravy som riešil napríklad prelepenie neaktuálnych čísel liniek a názvov zastávok po optimalizácií, kde som problém popisoval aj tu. Pri tomto došlo k úspešnej náprave. Rovnako sa podarilo vyriešiť vyznačenie zastávky Jána Zemana vodorovným značením ako aj niekoľko nedostatkov zo strany SAD (napr. hlásenia).
Podotýkam, že tie nedostatky zo strany SAD som riešil s útvarom dopravy, nakoľko SAD na maile neodpovedala a k náprave došlo vždy až potom, ako som sa obrátil na útvar dopravy.
K časti z vyššie spomenutých podnetov som pridával aj fotografie.
Čo sa týka odkazu pre starostu, tam už bola úspešnosť menšia. Napríklad pri žiadosti o predĺženie zastávky Inovecká smer mesto mi bolo pred takmer rokom napísané, že sa bude situácia preverovať a dodnes som nedostal odpoveď.
Asi pol hodinu dozadu som poslal podnet na útvar dopravy ohľadom zastavovania spojov z LOT v Biskupiciach, keďže ich zastávka nieje nijak označená a cestujúci nevedia, kde čo stojí. Bol som si to tam aj v praxi overiť 3.2., pričom práve fotografie z tohto dňa som poslal aj útvaru dopravy.
Ešte som sa chcel spýtať na pod strechou odstavené RTO. Nebol to prímestský autobus? Ale fakt o ňom nič neviem. Neuvedie ma prosím niekto do deja? Odkial je a aké sú s ním plány. Ďakujem veľmi pekne.
Keď to tak čítam, či už so zastávkami, prípadne s otočom či stavom povrchov.... Ruku na srdce, kto z vás písal napríklad priamo poslancom, prípadne do textu poslal 2-3 fotografie?
Registrujem len odkaz pre starostu, čo je len jeden kanál. No osobne treba pritlačiť aj na samotných poslancov. Úplne vážne to píšem. My tam nie sme na dekoráciu. Drvivá väčšina MHD nevyužíva, viem len o predsedovi FMK, Petrovi Hoštákovi. Prečo sa nezamerať na jednu-dve veci a nejak koordinovane to neskúsiť riešiť?
Ako áno, písať tu na fóre je super. Je tu komunita, ktorá má o veci záujem, mnohí z vás sa vyznajú v problematike. A ak sú aj iné nazory, je to kultivované a nevulgárne.
Už sa opakujem, ale keď server vlaky.net dokázal rozhýbať moloch ako je ZSSK a presadil zmenu v interiéry osobného vozňa... Neverím tomu, že by sa nejaké problémy dali ignorovať 2-3 roky. Fakt si nevyberieme nejaké 2-3 problémy? Ja mám stále v hľadáčiku to gymnázium. Ale som len jeden zo 6tich (ak beriem MČ Stred). Zvyšku je zastávka ukradnutá. Možno ešte okrem jedného.
Kasselák tiež trval nejaký čas, kým ho začali registrovať. Dvtedy som liezol hlavne pani Maslovej na nervy. A to som šiel priamo za poslancami. Dnes už nie je len jeden na Legionárskej. Cyklotrasou cez Soblahovskú sa počet opäť navýši.
Inak bol som sa dnes pozrieť v areály SAD. S Citelisom sa naozaj hýbalo. Minimálne od decembra minulého roka (viď. foto). Na fotografii zpredchádzajúceho roka bol Ikarus s Irisbusom tesnejšie vedľa seba. Zaujala ma vylepená reklama DM drogérie, ktorá podľa dátumu platí od novembra 2016. Minimálne reklama sa updatuje
Uznávam, treba sa pozrieť na čítačky, prípadne zmapovať celý úsek pri takýchto spojoch. Mňa to len prekvapilo (milo). Ale samozrejme to netreba brať ako nejakú dogmu, to nie.
Čo sa týka vodičov, pridávam niekoľko skúseností:
- pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.
So zlým stavom zastávok aj otočiek súhlasím aj ja a to si to všímam iba ako cestujúci.
Zastávka Gymnázium bola podľa mojich informácií zaradená do zásobníka investičných akcií, no niektoré sú v tom zásobníku roky. Inak ma vtedy odkázali na poslancov VMČ Stred ? . Mňa osobne veľmi mrzí, že tak frekventovaná zastávka je v takom zlom stave.
Nevnímajú to len vodiči, ale aj cestujúci!
Čo sa týka otoča na Juhu I, okrem áut je problém aj s chýbajúcim nástupiskom, čo komplikuje život cestujúcim. Starší a ľudia s pohybovým obmedzením tam majú problém nastúpiť aj do NP! Rovnako aj na Dlhých Honoch.
Naviac, tam teraz spravili z "nástupiska" parkovisko a cestujúci sa prichádzajúcim autobusom nemajú kam uhnúť a vystupujúci skáču rovno do áut.
Na Braneckého zasa už dávno mal byť opäť pruh pre autobusy a čo je z toho? Komplikácie to spôsobuje aj chodcom, nakoľko je tam už naozaj množstvo áut a predpísanú 30-tku nedodržiava takmer niekto.
Pripravujem si sumarizáciu podobných problémov, so zvedavý, koľko ich tam nakoniec bude.
? Ti vravim-a kludne sa aj vymenim s tebou ale na pol roka aby si pochopil o com ja pisem! Potom mi podas ruku a vratis sa a ako rad s velkym vydychom... i ked kazde mesto ma svoje...
Ako sorry ale robíš z toho drámu, ako keby ten autobus mal zo tri kĺby a 30 metrov. Veď je to to isté ako B 961. Sorry za drsné vyjadrenie ale trenčianski vodiči by si zrejme vo väčšom meste nezarobili ani na slanú vodu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka
Richard: veľká vďaka, nikdy by som nemyslel, že náhrada za legendárne Ikarusy na najvyťaženejších linkách MHD TN bude musieť mať re-opening po takom tlaku verejnosti, pretože jeho nenasadzovanie nie je výsledok nepotrebnosti, ale dôvodov, ktoré tu už viacerí uvádzali. Bez ohľadu na to, že Marek môže mať pravdu, že kde-tam je problém prejsť kĺbakom a že sa ľudia pomestia na niektorých spojoch kde ho niektorí diskutujúci chceli nasadiť, je potrebné, aby jazdil.
Trenčín je expert vo vyhadzovaní peňazí von oknom - prokuratúra vo veci stíhania bývalého primátora dala hlavu do piesku, hoci kúpalisko na ostrove je asi najkrajší príklad nekompetentnosti, ohľadne tohto vozu to je to isté len v malom - voz zaplatený našimi daňami, najmodernejší kĺbový autobus v meste, stojí vo vozovni. Nepochopiteľné z dlhodobého hľadiska, a výsledok neodbornosti a neznalosti problematiky, možno aj chaosu ohľadne účtovania oprávnených nákladov, na čo sa na meste asi nikto dosiaľ nepozeral.
PS: kultúra cestovania má veľa spoločné s využívaním MHD. Keďže v meste máme 15 dožívajúcich Karos B952E, príde mi ako vesmírna odysea, že Citelis 18M stojí. Ja tvrdím, že tých spojov, kde ho treba, je dosť. Pre mňa všetky spoje linky 1 čo vídam v pracovné dni minimálne medzi 7:00 a 17:00 kĺbak potrebujú. Aj doobedu. Ľudia už nechodia na 6:00, 7:30, 14:00, 16:00 a 22:00 ako kedysi. Ľudia ráno chodia do práce medzi 6:00 až 10:00, k doktorom, na nákupy a podobne. Stačí sa postaviť na zastávku a je to vidno. A že tam nestojí rovno 130 ľudí? To ani nebude. Ale ak sa bude 90 ľudí tlačiť v sóle, o to viac privítajú kĺbak. Ktorý je nízkopodlažný!
Na linkách 1,7,8,11,17,22,23,24,25 a 28 nemôže byť ani reč, žeby cesty jazdu neumožňovali. Na týchto linkách kĺbaky jazdili a jazdia, vyskúšal si ich všetky aj kĺbový Citelis po zaradení v roku 2008. Druhá vec sú konkrétne spoje, kde má jazdiť. Tretia vec je, zabezpečiť, aby IAD neblokovala pri parkovaní cesty (otoč Juh I, Dlhé Hony). Určite nebude tento voz jazdiť linku 3,12,13,27, a ani kompletné kolá liniek 4,5,6 (skrátené spoje linky 4 po Sihoť možné sú) ale ľaľa ho - čítačky: možno zistíme, že je ráno potrebný na nejakom spoji linky 2 alebo na robotníckych spojoch liniek 5 a 6 do priem.parku či po Zlatovskú. Je to len a len o tom, že treba pohnúť mozgom a vytipovať pre kĺbaky vhodné spoje a až potom urobiť obehy pre sóla. A opätovne spraviť, to aby tento voz #61 mohol na dušiky jazdiť aj cez víkend napríklad na linke 4 (po Sihoť) a 11 k cintorínom, alebo pred sviatkami konečne dať na linky 24 a 25 kĺbaky. A nie to čo doposiaľ.