Reakcia na: Richard Ščepko #10176:
Citelis 18M #61 jazdí! Po koľkých rokoch je to riadne nasadenie? Tuším od 2012 vyšiel len ako náhrada, keď nejaká klobáska 961 chýbala aspoň týždeň, inak na pár dní ani nehradil. Minulý rok tuším nebol v premávke ani raz.Richard: veľká vďaka, nikdy by som nemyslel, že náhrada za legendárne Ikarusy na najvyťaženejších linkách MHD TN bude musieť mať re-opening po takom tlaku verejnosti, pretože jeho nenasadzovanie nie je výsledok nepotrebnosti, ale dôvodov, ktoré tu už viacerí uvádzali. Bez ohľadu na to, že Marek môže mať pravdu, že kde-tam je problém prejsť kĺbakom a že sa ľudia pomestia na niektorých spojoch kde ho niektorí diskutujúci chceli nasadiť, je potrebné, aby jazdil.
Trenčín je expert vo vyhadzovaní peňazí von oknom - prokuratúra vo veci stíhania bývalého primátora dala hlavu do piesku, hoci kúpalisko na ostrove je asi najkrajší príklad nekompetentnosti, ohľadne tohto vozu to je to isté len v malom - voz zaplatený našimi daňami, najmodernejší kĺbový autobus v meste, stojí vo vozovni. Nepochopiteľné z dlhodobého hľadiska, a výsledok neodbornosti a neznalosti problematiky, možno aj chaosu ohľadne účtovania oprávnených nákladov, na čo sa na meste asi nikto dosiaľ nepozeral.
PS: kultúra cestovania má veľa spoločné s využívaním MHD. Keďže v meste máme 15 dožívajúcich Karos B952E, príde mi ako vesmírna odysea, že Citelis 18M stojí. Ja tvrdím, že tých spojov, kde ho treba, je dosť. Pre mňa všetky spoje linky 1 čo vídam v pracovné dni minimálne medzi 7:00 a 17:00 kĺbak potrebujú. Aj doobedu. Ľudia už nechodia na 6:00, 7:30, 14:00, 16:00 a 22:00 ako kedysi. Ľudia ráno chodia do práce medzi 6:00 až 10:00, k doktorom, na nákupy a podobne. Stačí sa postaviť na zastávku a je to vidno. A že tam nestojí rovno 130 ľudí? To ani nebude. Ale ak sa bude 90 ľudí tlačiť v sóle, o to viac privítajú kĺbak. Ktorý je nízkopodlažný!
Na linkách 1,7,8,11,17,22,23,24,25 a 28 nemôže byť ani reč, žeby cesty jazdu neumožňovali. Na týchto linkách kĺbaky jazdili a jazdia, vyskúšal si ich všetky aj kĺbový Citelis po zaradení v roku 2008. Druhá vec sú konkrétne spoje, kde má jazdiť. Tretia vec je, zabezpečiť, aby IAD neblokovala pri parkovaní cesty (otoč Juh I, Dlhé Hony). Určite nebude tento voz jazdiť linku 3,12,13,27, a ani kompletné kolá liniek 4,5,6 (skrátené spoje linky 4 po Sihoť možné sú) ale ľaľa ho - čítačky: možno zistíme, že je ráno potrebný na nejakom spoji linky 2 alebo na robotníckych spojoch liniek 5 a 6 do priem.parku či po Zlatovskú. Je to len a len o tom, že treba pohnúť mozgom a vytipovať pre kĺbaky vhodné spoje a až potom urobiť obehy pre sóla. A opätovne spraviť, to aby tento voz #61 mohol na dušiky jazdiť aj cez víkend napríklad na linke 4 (po Sihoť) a 11 k cintorínom, alebo pred sviatkami konečne dať na linky 24 a 25 kĺbaky. A nie to čo doposiaľ.
MA MHD
- pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.