Fajn. Si schopný toho pol roka riadiť spoločnosť s cca. 200 zamestnancami a obratom okolo sto miliónov evri, aby si mi nenarobil paseku ešte aj tu? Lebo ja som schopný pol roka riadiť Citelis 18.
Toto registrujem, tú Inoveckú mám zapísanú ako tému na rozhovor s vedúcim Útvaru dopravy. S Milošom Minárechom mám len dobrú skúsenosť, rozhodne vďaka za neho.
Ale o rozpočte rozhodujú poslanci. Resp. primátor so svojimi poslancami. Ale to nič nemení na veci, že je dobré písať aj priamo nám. Napríklad upozorniť na otoč na Saratovskej. Ak tam parkujú autá a je to problém pre vodičov, tak na to treba upozorniť.
Nie všetko, ale naozaj veľa vecí sa pohlo, ak na ne ľudia upozornili. Ja som teraz dal požiadavku cez VMČ na prídavné osvetlenie zastávky v Biskupiciach pri cintoríne. Som zvedavý na odpoveď. Každopádne aj mňa treba postrkovať, pretože zabúdam na niektoré veci. Citelis rozhodne nie je najhlavnejší problém našej MHD.
Ale aj tak veľká vďaka za tie podnety a upozornenia! Naozaj je to potrebné. Nikto z Bratislavy či Košíc nám to tu nevyrieši.
Ja za seba môžem povedať, že s takmer všetkými nedostatkami čo som tu popisoval, som sa obracal, nie na poslancov ale zväčša na útvar dopravy (nakoľko som mal väčšinou podnety presahujúce jednu mestskú časť). Niekoľko som ich dával aj na odkaz pre starostu.
V komunikácií s p. Minarechom z útvaru dopravy som riešil napríklad prelepenie neaktuálnych čísel liniek a názvov zastávok po optimalizácií, kde som problém popisoval aj tu. Pri tomto došlo k úspešnej náprave. Rovnako sa podarilo vyriešiť vyznačenie zastávky Jána Zemana vodorovným značením ako aj niekoľko nedostatkov zo strany SAD (napr. hlásenia).
Podotýkam, že tie nedostatky zo strany SAD som riešil s útvarom dopravy, nakoľko SAD na maile neodpovedala a k náprave došlo vždy až potom, ako som sa obrátil na útvar dopravy.
K časti z vyššie spomenutých podnetov som pridával aj fotografie.
Čo sa týka odkazu pre starostu, tam už bola úspešnosť menšia. Napríklad pri žiadosti o predĺženie zastávky Inovecká smer mesto mi bolo pred takmer rokom napísané, že sa bude situácia preverovať a dodnes som nedostal odpoveď.
Asi pol hodinu dozadu som poslal podnet na útvar dopravy ohľadom zastavovania spojov z LOT v Biskupiciach, keďže ich zastávka nieje nijak označená a cestujúci nevedia, kde čo stojí. Bol som si to tam aj v praxi overiť 3.2., pričom práve fotografie z tohto dňa som poslal aj útvaru dopravy.
Ešte som sa chcel spýtať na pod strechou odstavené RTO. Nebol to prímestský autobus? Ale fakt o ňom nič neviem. Neuvedie ma prosím niekto do deja? Odkial je a aké sú s ním plány. Ďakujem veľmi pekne.
Keď to tak čítam, či už so zastávkami, prípadne s otočom či stavom povrchov.... Ruku na srdce, kto z vás písal napríklad priamo poslancom, prípadne do textu poslal 2-3 fotografie?
Registrujem len odkaz pre starostu, čo je len jeden kanál. No osobne treba pritlačiť aj na samotných poslancov. Úplne vážne to píšem. My tam nie sme na dekoráciu. Drvivá väčšina MHD nevyužíva, viem len o predsedovi FMK, Petrovi Hoštákovi. Prečo sa nezamerať na jednu-dve veci a nejak koordinovane to neskúsiť riešiť?
Ako áno, písať tu na fóre je super. Je tu komunita, ktorá má o veci záujem, mnohí z vás sa vyznajú v problematike. A ak sú aj iné nazory, je to kultivované a nevulgárne.
Už sa opakujem, ale keď server vlaky.net dokázal rozhýbať moloch ako je ZSSK a presadil zmenu v interiéry osobného vozňa... Neverím tomu, že by sa nejaké problémy dali ignorovať 2-3 roky. Fakt si nevyberieme nejaké 2-3 problémy? Ja mám stále v hľadáčiku to gymnázium. Ale som len jeden zo 6tich (ak beriem MČ Stred). Zvyšku je zastávka ukradnutá. Možno ešte okrem jedného.
Kasselák tiež trval nejaký čas, kým ho začali registrovať. Dvtedy som liezol hlavne pani Maslovej na nervy. A to som šiel priamo za poslancami. Dnes už nie je len jeden na Legionárskej. Cyklotrasou cez Soblahovskú sa počet opäť navýši.
Inak bol som sa dnes pozrieť v areály SAD. S Citelisom sa naozaj hýbalo. Minimálne od decembra minulého roka (viď. foto). Na fotografii zpredchádzajúceho roka bol Ikarus s Irisbusom tesnejšie vedľa seba. Zaujala ma vylepená reklama DM drogérie, ktorá podľa dátumu platí od novembra 2016. Minimálne reklama sa updatuje
Uznávam, treba sa pozrieť na čítačky, prípadne zmapovať celý úsek pri takýchto spojoch. Mňa to len prekvapilo (milo). Ale samozrejme to netreba brať ako nejakú dogmu, to nie.
Čo sa týka vodičov, pridávam niekoľko skúseností:
- pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.
So zlým stavom zastávok aj otočiek súhlasím aj ja a to si to všímam iba ako cestujúci.
Zastávka Gymnázium bola podľa mojich informácií zaradená do zásobníka investičných akcií, no niektoré sú v tom zásobníku roky. Inak ma vtedy odkázali na poslancov VMČ Stred ? . Mňa osobne veľmi mrzí, že tak frekventovaná zastávka je v takom zlom stave.
Nevnímajú to len vodiči, ale aj cestujúci!
Čo sa týka otoča na Juhu I, okrem áut je problém aj s chýbajúcim nástupiskom, čo komplikuje život cestujúcim. Starší a ľudia s pohybovým obmedzením tam majú problém nastúpiť aj do NP! Rovnako aj na Dlhých Honoch.
Naviac, tam teraz spravili z "nástupiska" parkovisko a cestujúci sa prichádzajúcim autobusom nemajú kam uhnúť a vystupujúci skáču rovno do áut.
Na Braneckého zasa už dávno mal byť opäť pruh pre autobusy a čo je z toho? Komplikácie to spôsobuje aj chodcom, nakoľko je tam už naozaj množstvo áut a predpísanú 30-tku nedodržiava takmer niekto.
Pripravujem si sumarizáciu podobných problémov, so zvedavý, koľko ich tam nakoniec bude.
? Ti vravim-a kludne sa aj vymenim s tebou ale na pol roka aby si pochopil o com ja pisem! Potom mi podas ruku a vratis sa a ako rad s velkym vydychom... i ked kazde mesto ma svoje...
Ako sorry ale robíš z toho drámu, ako keby ten autobus mal zo tri kĺby a 30 metrov. Veď je to to isté ako B 961. Sorry za drsné vyjadrenie ale trenčianski vodiči by si zrejme vo väčšom meste nezarobili ani na slanú vodu.
Trencin potrebuje modernizovat vozovy park MHD a nie jeden nestastny nizkopodlazny klbovy Citelis ktory bludil celym Vychodnym blokom az ho Trencin nedokazal poslat dalej... a uz sa ku tomu nebudem vyjadrovat...
952 maju uz 13 rokov,tolko nesluzil ani TN-758AM.takze aj keby jednu uz odstavia,tak Citelis 18M by jazdit mal,TN ho potrebuje,hoci sa doteraz vsetko robilo aby nejazdil - ci SAD,ci mesto.
Ten bus si platime,tak ma jazdit.Harmoniky su len 5ks,ale nasadzuju sa 4.Jednoducho ak by nebolo ineho argimentu,tak ma jazdit vzdy,ak aspon 1 klbak jazdi.lebo 961 ja,dia bez problemov a u tohto sa zabudlo,ze tiez jazdil 3 roky bez problemov!
Ja uz tiez nie som najmladsi a ked pride autobus a nastupim,rad si sadnem lebo zvacsa nesiem plnu tasku nakupu a chodim z jednej strany mesta na druhu,pre mna za mna keby chodili len klbove autobusy by mi nevadilo,ale na to toto mesto nema! Od 90 rokov sa kolko zastavok vyfrezovalo aspon -pozrite si podklad pri Gymnaziu,Inovecka,Nemocnica,Gen.Svobodu,Vychodna....ved ti moji kolegovia co maju np autobusy a ja ked na takom zastupujem tam suchaju spodne dekle motorov uz zase....teraz na tento dlhy autobus kolko zastavok je takych kde sa zmesti nezalomeny tak aby netrcal do cesty zadnou castou,aby stal pri chodniku dverami ako chcete -budete mat zase co fotit -len tu sa privre ockom a uzna...Riesi sa vraj obratlisko za Sihotou,ale to je len stipka-poproste niektoreho kolegu nech vas odvezie po otoci na gen.Svobodu-staci sa ocami pozriet ,bezte sa otocit na Saratovsku,tam keby siel klbak ced den sa nezmesti pomedzi auta ,povrch ciest katastrofalny....a teraz tu chcete nahnat do premavky takyto autobus ked sa spravil presny opak aby sa nam autobusarom ulahcila azda mestom?=kde je slubene odstavenie jazdy aut po Braneckeho v smere na Juh ako bolo?-nie je a este aj parkovisko na nam.Sv.Anny sa spravilo kde nam auta trcia do cesty ,vycuvaju tam akoby ma nevideli,jazdime tadial uz 20tkou...a to sa spravilo aj na Dlhych Honoch medzi Soblahovskou a Inoveckou a na mnohych inych usekoch....skratka bojujeme s Karosami na sirku sa vmestit do pruhu,obist sa hoci len s autom iducim oproti a nieto esste s takym autobusom ako je tam ten ktory uz ale uvidite na cestach...Z pohladu vodica jedine co sa urobilo konecne bolo ci zvisle tak najme vodorovne vyznacenie zastavok a vjazdou a vyjazdov z nich,za to sme vdacny,tento rok dufam sa obnovi znova,ale treba makat dalej na vsetkom,nenechavat MHD problemy zase na dalsi rok a potom na dalsi...ked uz sa ma rozhodovat co s otocom za Sihotou-nech uz ak by sa budoval novy je tam ale aj pripojka na vodu,kvalitne soc.zariadenie ktore ak bude mesiac mrznut nebude v takom stave ako mame.... skratka tak ako je to vo vyspelych mestach a nie niekde na Kamcatke...aj to som sa ich asi dotkol nepravom... A pan Scepko,ved hej,jasne,okolo Gymnazia je obsaditelnost cez den slusna,len naco taky autobus pojde od stanice dalej? Ked tam uz byvaju miesta na sedenie volne...tach 5 zastavok v centre si myslim za sa da vydrzat i potlacit sa...Trencin je skratka specificky rozlohou a ved vieme... Koniec slohovej praci,rad si pojdem jeden den zaskocit na taky bus ale to bude stacit v nasom meste bohato!
Mňa osobne včera prekvapila obsadenosť L1 od gymnázia v čase okolo 10:35. Krátku Karosu som púšťal zo zastávky. Ľudia stáli nie len v priestore pre kočíky, ale aj v zadnej časti. Neviem, či je to tak vždy, ale nečakal som v tomto čase takúto obsadenosť. Dnes už nefungujeme spôsobom zmien v Konštrukte, TOSke, KARE, Merine či Ozete. Preto má podľa mňa zmysel si pozrieť čítačky. Osobne by som si však zmenu v type vozidla overil aj s vodičmi, ktorí dané linky poznajú najlepšie. Celkovo mám pocit, že sa málo pracuje s tými, ktorí k tomu majú možno najviac čo povedať. Preto aj Marekove vyjadrenia vždy rád čítam.
S tou L23 to nie je zlý nápad, určite by bola využívaná viacerými cestujúcimi ako doteraz. Využívali by ju aj ľudia k Maxu, prípadne až k výstavisku (je to tam pomerne dosť obývané) a ľudia by nemuseli chodiť na zastávku cez celé sídlisko až k Maxu. Keby sa spraví jedna na výstavisku, druhá niekde v strede pri tých výškových domoch - no nemuselo byť to byť zlé.
Zastávky na B 961 máte a na Citelis 18 nie? Nemali by sa odstaviť aj tie 961, keď vlastne v Trenčíne kĺby netreba, lebo aj sóla sú pohodlné dostatočne? Sorry ako..
Súhlasím.
Čo sa týka linky 23, bol by som za predĺženie o úsek Autobusová stanica - Max - Výstavisko. To by linke 23 ako aj cestujúcim z Juhu III mohlo pomôcť.
Pripájam aj ja nadšenie, že sa niečo ohľadom (zatiaľ žiaľ odstaveného) kĺbového nízkopodlažného Citelisu rieši a je aspoň nádej, že sa ho dočkáme a uvidíme jazdiť na linkách. Je tu reč o kĺbových autobusoch a podľa môjho názoru je na veľa linkách potrebný. Na L1 určite áno, hlavne medzi 14:00-17:00, chodím často a ľudia stoja či už v zadnej časti alebo aj vpredu a to už od Maxu až na Juh. Tak isto by sa veľmi zišiel aj na L11, častokrát (samozrejme iba niektoré) linky sú dosť vyťažené až do Kubrice a ešte na zastávke Kubrá, námestie je v autobuse niekedy aj cez 20 ľudí. Okolo 14:00 chodí 11-ka taká plná, že som stál pri predných dverách a bol som rád, že som sa tam natrepal. Ďalej linka 24, ranná 6-ka - mnoho ľudí sa sťažuje, že im v novom CP vzali rannú harmoniku do práce a musia chodiť malým autobusom. Stálo by za úvahu tam klbák vrátiť. Je to škoda.
Napríklad zase taká L23 je podľa mňa totálne nepotrebná a stačil by tam mikrobus pre 9 ľudí, lebo toľko ich po celej dĺžke trasy niekedy ani dokopy nenastúpi!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
Škoda RTO odstavená v areály SAD Trenčín.