spojenie VOP- Braneckého nie je. Linka 25 stojí pri nemocnici i na Soblahovskej 25 v oboch smeroch (aj na Juh aj VOP). Z Braneckého je potom spojenie buď na linku 13 z Hasičskej (pre ľudí z centra) alebo na linku 25 (pre ľudí z Dolného mesta). To je myslím bezproblémov pre tie účelové spoje.
odlíšme sumár Zlatovská, Detské mestečko a VOP, to sú úplne iné lokality a kapacitná potreba.
Zlatovská: ak si si všimol v prehľade, tak spojenie linkami 5,15 s intervalom 15 min v špičke (ak tvoj príspevok vidím, tak to je skoro zhodné, niektoré zdvojené spoje sa dajú pokryť kĺbovými vozmi, naviac ja som hovoril o koncepcii linkovania a nie konkrétnom CP, kedy samozrejme v určitých časoch môže ísť spoj aj nad rámec základnej osi, takže podľa mňa absolútne ok). Sedlo 30 min je aj teraz a víkend rovnako. Naviac získava Zlatovská lepšie spojenie linkou 6.
Detské mestečko: dnes je to linka 3,13,27 a momentálne zachádzajúce linky 16,19. V mojom návrhu linka 13 a 25, s počtom spojov minimálne na tejto úrovni (či bude zachádzať každý druhý spoj linky 25 bude výsledkom CP linky 13 a reálnej potreby). Čiže reálne lepšia obsluha.
Obsluhu VOP v špičke zabezpečia prípadne vybrané spoje z linky 25 a 13 so zachádzkou pre túto jednu zastávku (žiadny problém), ale v zásade je to v pešej dostupnosti aj z Majerskej (otázka skutočnej potreby). Čiže opäť lepšie spojenie.
?
Prijímam ďalšiu kritiku a poznámky, toto nie je načmárané od stola, ale výsledok viacročného pozorovania.
A opäť k tomu spojeniu Juh - Zámostie - Zlatovce - VOP :
toto je sumár odjazdov z Juhu za linky 3,5,10,15 a 19
04 : 57
05 : 12,15,20,40,57
06 : 15,25,27,52,55,57
07 : 10,22,22,22,27
08 : 00,27
09 : 10,27,35
10 : 00,27,30
11 : 10,27
12 : 20,27,57
13 : 10,20,25,27,52,57
14 : 05,10,27,52,57
15 : 00,10,22,27,40,57
16 : 00,27,27,40
17 : 10,27,45
18 : 45
19 : 27
20 : 27
Otázka : Ako si chcel počtom 4 spojov za hodinu v špičke túto frekvenciu pokryť, keď tam sú v istých časoch zväzky až 3-4 spojov? Zohľadnil si aj tento fakt, že niektoré spoje budú zdvojené? Alebo vo vybranom čase na linkách 5 a 15 v návrhu dávaš vložené spoje do i=15min?
Neber to zle ale typický slovák : Radšej nič neurobiť a nechať to roky hniť, len aby som nemusel nikomu ničvysvetľovať nedajbože. Proste predposratý zo každej zmeny a hlavne tvrdej roboty, ktorá má zmysel. Tým neznižujem prácu ľudí v zdravotníctve, doprave, školstve na rádových pozíciách ale musí to tu niekto radikálne zarezať aby mali najmä tí čo platia plné cestovné motiváciu jazdiť!
Ja vam vravim po dobrom=zabudnite na prestupi u nas! Mam poruchu,opravili mi ju,idem ,letim dajme tomu na stanicu kde prelozime ludi z busu co ma zaskakoval,a to by si nechcel pocut tie reci...dalej ked pozeram aku vekovu kategoriu vozime najviac,a ako su "pohyblivy" ,nie...nechci toto odo mna nikto... ja si to skratka neviem predstavit... a v TN ze ide raz za hodinu linka je uplne postacujuce ...Nie sme na nejake dramaticke zmeny pripraveny ,ved aj dnes zacali vychadzat listky z tlaciarne dlhsie koli reklame a ludia zvyknuty na tie mensie mi ich sklbali este pred roztrihnutim,nic ine nerobim len opravujem hlavu tlaciarne ... skratka TN ma svoje zauzivanekolaje roky rokuce,zmeny by boli bolestive,mali by chaos ludia ale i mi...ale ak sa to raz uskutocni,rad budem casom pri kritike co to prinieslo,ci viac dobreho a ci zleho...
Mám otázky :
L21 : Musí nutne niečo ísť cez Električnú navyše v tak mizernom intervale? Tak buď tam dajme niečo s intervalom aspoň 30 minút, alebo nič. Aký má zmysel pre niekoho ísť na Električnú, keď 500m odtiaľ sa dostanú na Legionársku kde už majú frekvenciu liniek ideálnu. Ak je frekvencia MHD z Opatovej (L21) a Orechového (L3), tak potom spojme tieto dve časti. Základnú podmienku spojiť tieto okrajové časti s centrom budú splnené a bude tam aj spojenie so Zámostím a Sihoťou.
Poznámka k tým intervalom : pre lepšiu nadväznosť a preklady by som sa snažil hýbať sa vo variantach intervalov :
a) 10-20-40-60
b) 7,5-15-30-60
pravidelnosť v tom je, jazdia vždy tie isté spoje, ak by si sa fórom pohrabal, niekde je to komplet aj vypísané a s drobnými zmenami to platí stále. Jazdia však len 4x Karosa B961E, piaty kĺbák CItelis 18M nejazdí. Či jazdia na tých najsprávnejších spojoch, to nech si každý spraví názor sám.
Tak ako píše linka 10, sú isté špecifiká, kde za každú cenu prestup je chobotina, ale sú možnosti zlučovania liniek, veď napríklad linka 6 má až 4 konečné, takže samostatná linka sa v TN tvorí až v prípade odlišnej trasy.
Presne tak, linky 1 a 22 už boli zlúčené a bola to blbosť, druhá najväčšia hneď po tom, ako sa vymenili linky 8 a 18 tesne po miléniu.
Ak sa bavíme o racionálizícii MHD, tak potom predpokladajme, že už sú hotové všetky podjazdy a kruháče v TN (v súvislosti s modernizáciou trate 120), a linkové vedenie by bolo vhodné takto:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky, spojenie dvoch najkapacitnejších sídlisiek), nahrádza zrušenú linku 8 a 22 15/20/20. Vďaka podchodu zo žst je dostupná aj pre starú Sihoť)
2 zo Sihote II prejde podjazdom na Pred poľom a do Kubry, dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku (spolu 20/30/30)
3 zrušená, na jej úkor predĺžené spoje linky 25 a posilnená linka 13
4 zrušená, školský spoj ako predĺžený spoj linky 28
5 bez zmeny trasy 30/30/60 (má aj sedlové spoje linky 15)
6 pre Kvetnú a Zlatovskú vytvoria spoje na odchode preklad s linkou 5, inak trasa bez zmeny 30/60/60
7 zrušená, jej spoje na linke 11, možnosť prestupu na Hasičskej na posilnenú linku 6 a 13
8 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1 a 18
9 voľné číslo
10 voľné číslo
11 trasa bez zmeny, interval 30(20)/60/60, zahŕňa aj spoje liniek 7 a 17 na spoločných úsekoch
12 ak to je potrebné, zachovaný účelový spoj idúci však cez Nový most opačne než dosiaľ
13 trasa Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60, posilnenie na úkor linky 3
14 voľné číslo
15 linka prednostne pre špičkové spojenie Juh - Zlatovská, ide cez Nový most, 30/-/-
16 ak to bude potrebné, ostane ako účelový pár spojov, alebo sa zruší a jeden pár spojov linky 13 predĺži na Sihoť
17 zrušená, jej spoje na linke 11
18 trasa opäť po Soblahovskej, interval 30/60/60
19 zrušená, jej spoje sú čiastočne nahradené linkou 25 a 13
20 ostáva ako účelový pár spojov
21 Opatová - Sihoť - Hodžova (stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
22 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1
23 zrušená, na jej úkor posilnenie linky 28 s väčšou perspektívou
24 bez zmeny trasy, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 trasa predĺžená z OC Laugaricio až do Zámostia cez Nový most (vybrané spoje: Záblatie - Zlatovce - Orechové)
26 voľné číslo
27 zrušená, jej spoje nahradené linkami 13 a 25
28 bez zmeny trasy, posilnenie aj o spoje linky 23 na 30/30/60
50 trasa zmenená tak, že zo Sihote cez podjazd smer Pred poľom a tak na žst, premávka 6 aj 7
Výsledok (bez účelových liniek 12,16,20):
Juh I: linky 5,11,18 jazdiace všetky pravidelne v špičke interval 10min, v sedle 12 min, cez víkend 20 min, čo je už pomerne atraktívne a pravidelné
Juh II: linky 1,15,21,25 v špičke s krásnym intervalom 7,5 min, v sedle 12 min, cez víkend 12-15 min
Juh III: linka 28 s pravidelným intervalom 30/30/60 celodenne
Sihoť I, II: linky 2,6,18,21,24,28 s intervalom 6,5/10-12/12
Sihoť III,IV: linky 1,6,18,21,24,28 s intervalom 5/7,5/8,5
Zlatovská linky: 5,6,15 s intervalom 10/20/30
Záblatie, Zlatovce, Istebník linky 13 a vybrané spoje 25, interval 30/60/60
Kubra linky 2,11: 15/20-30/30
Výsledkom je posilnenie spojov bez nutnosti ich navyšovania, pričom si jednotlivé časti viditeľne polepšili, spoje sa preložili a nočná linka obslúži o jedno sídlisko naviac bez zmeny km.
Síce je to dispečera, ale tu viac ľudí píše, tak sa chcem opýtať, že ktoré spoje sú obsluhované kĺbovými autobusmi? Predpokladám, že keďže je MHD v réžií SAD tak klbáky majú obehy bars ako na 1,8,15 a 22 a bars ako to výjde jazdia. Alebo je v tom nasadzovaní nejaká pravidelnosť?
V tej Kubrici a Záblatí je aký problém? Sú časti ako Kubrica, Nozdrkovce, Záblatie a ešte spojenie Sihoť - Zlatovce kde je frekvencia 30/60/30//60 cca teda, tak nejak som to poprepájal. Keď už ale som mal v návrhu L1 Kubra - Juh, tak načo ešte k tomu druhú linku tiež na Juh cez Kubru?
Paron ale kvôli tomu, že jeden spoj za hodinu končí trasu skôr zavádzať zvlášť linku, tak to môže iba amatér, ktorý nemá čo robiť, tak tlačí cestovné poriadky navyše. To by potom v takej Žiline mali z liniek 21, 22, 24, 26, 27, 29, 30 a 31 trojnásobok, lebo občas tieto linky končia v centre. A nehovorím ešte o prípadoch v MHD, kde napr. každý druhý spoj ide časť trasy zachádzkou alebo po inej ulici, to by sa v Trenčíne nedotlačili cestovných poriadkov zjavne. A ak nevie dopravca vyvesiť správne, aké spoje kam idú, tak to má objednávateľ kontrolovať a sádzať mu pokuty až zčerná! Ak teda nie je problém v občanoch, že im treba iba správne vyznačené odchody v CP a dopravca to nedokáže, resp. je neschopný totálne, tak potom je na objednávateľovi nech zrežíruje nápravu.
"Dolné Hony"? Asi si zabudol že nie si v Bratislave ale v Trenčíne...A to vidieť aj podľa neznalosti nášho mesta. Aký význam by malo ponechať 5 a 15 pod jedným číslom, s tým že trasy by ostali. To už sme tu raz mali pri linkách 1 a 22 pod jedným číslom a to 1. Bol zmätok počas celej existencie tejto "zlúčenej jednotky". Nechcem trepať ale trvalo snáď rok kým sa dostali do zastávkových vývesiek ktorý spoj ide len po stanicu a ktorý do Kubrej a večné nadávky cestujúcich vodičom prečo končí na stanici keď má ísť až do Kubrej....Neviem fakt čo by sa tou päťkopätnástkou dosiahlo, nechcem nikoho uraziť ale je to veľmi hlúpy nápad. A spájať Kubricu so Záblatím je taktiež veľmi pekná chobotovina, priam ukážková. Ale ak chceme rapídny odliv cestujúcich, prosím, to by stálo za to. Prečo nezlúčiť radšej linky 7, 11 a 17 do jednej linky 11? S tým že v rannej špičke by išla linka 11 z Juhu o 5:10, 5:40"L", 6:10, 6:40"L", 7:10, 7:55 a od 8:55 sedlo tak ako je a poobedná špička týmto istým štýlom. Z Kubrice by tým pádom išla jedenástka 5:10, 5:45"L", 6:15, 6:45"L", 7:15, 7:45"L" a od 8:30 sedlo tak ako je. "L"-v lete nepremáva. Interval ako lusk a namiesto 4 autobusov čo zabezpečujú tieto linky teraz by stačili 3. A OC Laugarício, v tom taktiež nevidím žiadny vynález, zjednodušenie alebo zlepšenie. Naopak skôr skomplikovanie. Pretože zoberme si napr. spoje, ktoré vozia zamestnancov do Tesca, Lauga, príklad 5:25 zo Sihote a 5:30 z Juhu by museli byť ukončené pri Laugu a nie pokračovať ďalej v čase 5:50 na Juh alebo na Sihoť, lebo zamestnancov treba odviezť z nočnej až 6:15. Takže zasa by sme mali len milión značiek "skracujúcich" spoje. Takže skôr ako človek hlúposť napíše, treba sa zamyslieť..
Marek6283 : Taká MHD s kopou liniek, kde mám intervaly 30 a viac minút stojí za ... sám v takom meste fungujem a okrem špičiek tá celá MHD stojí za hovno ak potrebujem niekam ísť bez plánovania si, že teraz musím stihnúť ten a ten bus, lebo potom mám 30 minút čakanie isté a môžem ísť na sídlisko rovno pešo, lebo ako idú ďalšie 2-3 linky na to isté sídlisko z iných zastávok pri týchto slepačích intervaloch nemám šajnu po tom, čo som raz takto behal medzi zastávkami a kde som došiel mi to ušlo pred nosom alebo ďalší šiel za 20-30 minút. To sa týka najmä sedla, večerov a víkendov kompletne celých. Preto chodievam do práce pešo pri takto sprostej MHD, že ešte aj zo s prepáčením prdele kam jazdia 2 spoje za hodinu musia jazdiť dve linky, z toho jedna raz za hodinu celodenne a druhá raz za hodinu iba v špičke prac. dní.
Prestupy môžu byť, zastávky na to sú v Trenčíne normálne, žeby boli menšie ako v iných mestách alebo, žeby sa tam nedalo vyslovene prestúpiť sa mi nezdá. Len dúfam, že pod pojmom prestup si nepredstavujete to, že na zastávku nakluše naraz 4-5 vozidiel a rozpŕchnu sa, lebo mám ten pocit, že tu niektorí uvažujú o pomaly nafukovacích zastávkach, kam by potrebovali natrepať aspoň 4 vozidlá. Jediná jedna vec, ktorú je treba s pripečenou SADkou vyriešiť je tarifa. Čiže namiesto kupovania si lístkov u šoféra (šofér má šoférovať a nie robiť predavačku a držať kasu, výnimkou je doplnkový predaj) spraviť normálne lístky na 15, 30 a 60 minút, ktoré si možno zakúpiť v automate, alebo v stánku, či predajni dopravcu a k tomu samozrejme 30, 90 a 365 dňový PCL na celé mesto. Nerozumiem tomu, prečo sú naše SAD také zabrzdené priam 100 rokov za opicami a nejaké označníky vo vozidlách a časové lístky im nehovoria absolútne nič. Ešte aj v tej poondiatej Bratislave sa podarilo urobiť BID tak na polku, že majú iba PCL a JCL furt nič, pričom nerozumiem tomu, kde je problém, či SADkári by pozerali na JCL, ktoré vyzerajú inak ako tie ich vechte ako opice na Windows 8?!
No spojenia medzi jednotlivými časťami by vyzerali takto :
JUH - SIHOŤ : 8 a 18 - dve linky sú málo? Interval by tam bol určite oveľa kratší.
JUH - KUBRA : 1 - ako dnes, príp. daním do systému intervalov 7-8/15/30/60 by sa mohlo toto spojenie posilniť.
JUH - ZÁMOSTIE : 5 a 15, dve linky stačia, alebo ... ? Kľudne by mohli premávať pod jedným číslom s tým, že spoje premávajúce na Juh I. by boli vyznačené v CP.
KUBRICA - ZÁBLATIE : 7 - to isté čo dnes 7+11 v Kubrici resp. 13, počet spojov by sa nastavil aby to vydalo za 13 aj 7+11.
BISKUPICE - SIHOŤ a OPATOVÁ - ORECHOVÉ : 2 a 21 - v podstate to čo dnes, len odklonená L2 by spájala Sihoť so žel.st. a centrom cez Merinu
OC LAUGARÍCIO : Jedna linka s i=30 s trasou Juh - OC - Dolné hony - centrum - žel.st.
Jedine ľudia zo Sihote by museli prestupovať pri ceste do Zámostia. Ak by to bol taký veľký problém, žeby malo spojenie so Zámostím väčší význam ako spojenie linkou 2 do Biskupíc, tak by sa dali tie konečné linkám prehodiť a z Kubrice by linka premávala do Biskupíc.
Tá linka 13 je už myslená po dobudovaní nových podjazdov a zrušení starých priecestí. Ako to už Marek spomínal, zlé by tiež nebolo vytvorenie zastávky v rozrastajúcej sa štvrti "Rezidencia Vinohrady" medzi Zlatovcami a Istebníkom.
Čo sa týka prestupov, som rovnakého názoru. Ja by som videl možnosť prestupov max. tak, že zrušiť linku 3 a 27 a nechať len trinástku na trase Záblatie-Zlatovce-Istebník-Old Herold-aut. stanica a na Hasičskej vytvoriť prestup zdarma (aj keď práve tieto "nové" linky sa tešia dosť veľkej obľube cestujúcich). Takisto zrušenie linky 16 a zabezpečiť prestup z linky 19 (ale tam je zasa ten problém kde prestupovať keďže Gymnázium/Braneckého je bezpredmetné). Ďalej by som videl možno zrušenie liniek 7 a 17 a ich spoje presunúť na linku 11 so zabezpečením prestupu na linku 6, ktorý už čiastočne funguje. Ak by sme chceli znížiť počet liniek len takýmto citlivým zásahom by sme ušetrili 5 liniek, ktoré sú veľmi málo vyťažené s nízkym počtom spojov (L7, 16, 17, 27).
Ale určite by som sa vyhol prestupom na hlavných prepravných prúdoch ako Juh-Kubrá, Juh-Sihoť, Juh-Zámostie, Zámostie-Sihoť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
723.6
toto je sumár odjazdov z Juhu za linky 3,5,10,15 a 19
04 : 57
05 : 12,15,20,40,57
06 : 15,25,27,52,55,57
07 : 10,22,22,22,27
08 : 00,27
09 : 10,27,35
10 : 00,27,30
11 : 10,27
12 : 20,27,57
13 : 10,20,25,27,52,57
14 : 05,10,27,52,57
15 : 00,10,22,27,40,57
16 : 00,27,27,40
17 : 10,27,45
18 : 45
19 : 27
20 : 27
Otázka : Ako si chcel počtom 4 spojov za hodinu v špičke túto frekvenciu pokryť, keď tam sú v istých časoch zväzky až 3-4 spojov? Zohľadnil si aj tento fakt, že niektoré spoje budú zdvojené? Alebo vo vybranom čase na linkách 5 a 15 v návrhu dávaš vložené spoje do i=15min?