Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravím všetkých.

Ospravedlňujem sa, že ohľadne kasselského obrubníka (bezbariérového) píšem až teraz, ale s pánom Forgáčom (prednosta Spoločného stavebného úradu) a aj s pánom poslancom Košútom (Smer-SD, predseda Komisie životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania) sme sa stretli až v piatok (19.4.). Bavili sme sa hlavne o projekte Mestské zásahy, no ako som sľúbil, chcel som sa spýtať aj na spomínaný obrubník a všetko s ním spojené.
Keď som sa na to v piatok opýtal, pán Košút sa na mňa trochu nechápavo otočil, že z jeho pohľadu ide o uzavretú vec ? . Že to preberali či už na komisii a aj s pánom Forgáčom. Ak ide o zástavku Legionárska v smere k nemocnici, oni s týmto prvkom počítajú. J. Forgáč ešte spomenul, že ked dostal tento návrh na stôl z výboru mestskej časti Stred (kde som o tom poslancom hovoril a vytlačil im niekoré forografie, nech si to vedia predstaviť), tak si len nechal poslať podklady o aké navýšenie by oproti klasickému obrubníku išlo (ja som si to tiež veľmi nahrubo prepočitaval, než som za poslancami šiel, lebo pre nich všetko krachuje ak sa má rozpočet navýšiť). Rozdiel bol pomerne malý, takže pri rekonštrukcii bude mať zástavka Legionárska ako prvá osadený takýto prvok. Preberali sme aj to, aby sa veci ohľadne bezbariérovosti (ak sa osvedčia, čo predpokladám) stali normou pre ďalšie rekonštrukcie. S čím J. Forgáč nemal žiadny problém.
Spomínal, že v Opatovej bude zriadená nová zástavka (na znamenie), ktorá v prvej časti bude ako dočasná. Ide o vyvolanú investíciu v rámci modernizácie žel. trate v tomto úseku. Zástavka by po koridorizácii mala mierne zmeniť polohu, čo bude obnášať trvalé zriadenie novej zástavky. Aj v tomto prípade počítajú s kasselským obrubníkom.
Spomínal som im, že takéto prvky by mali byť osadené a zohľadnené pri každej rekonštrukcii a je úplne jedno, či ide o zástavku v strede mesta, na Juhu, alebo na okraji mesta niekde pri otoči. S čím nemali problém.
Definitívne uverím až keď sa začne tento prvok osádzať na Legionársku, no ak mám pravdu napísať, som veľmi milo prekvapený z takétoho prístupu mesta a aj poslanca. Mám totiž nejakú skúsenosť s touto problematikou (aj pri priechodoch pre chodcov) počas Cellera a tam to automaticky hádzali do spamu v lepšom prípade prišiel email, že budú nad tým uvažovať. Trenčiansky úradníci uvažovali a v Brne, Žiline, B. Bystrici veselo osádzali. A ak šlo o vtedajších poslancov (p. Kanaba, p. Beníček tam sedia aj dnes) za VMČ Stred, tak tým je nejaká bezbariérovosť ukradnutá. Ak by sa mohli pri takejto zástavke nafotiť do Infa, možno by zmenili postoj. No aj tak ide o úbohosť myslenia.
Aby nedošlo k omylom, nechcem tu robiť reklamu dnešnému vedeniu mesta, len píšem moje skúsenosti, ktoré si (dúfam) už tento rok budete môcť overiť pri spomínanej zástavke. Aj relatívne drobné zmeny môžu prispieť k zlepšeniu kvality (v tomto prípade) cestovania MHD. A verím, že aj pre vodičov sa prístup k zástavke zjednoduší. ?
Reply on: draxter #7676:
a ktorý to bol? ?
Reply on: Tiny #7675:
veru, tiež som toho názoru ?
Reply on: kvorka #7673:
? Aj brutal dobry sofer isiel na tej C734. ?
Reply on: capaCity #7672:
u mňa to vyšlo cca takto: v špičke treba 26 vozov, v sedle 16 vozov a cez víkend 14 vozov. Prípadne rátam ešte s dvomi vozmi pre linky 7 a ešte nejakú účelovú, 3 vozy rezervné. Z toho kĺbových treba všetkých 5 ktoré sú k dispozícii.
1: 3/2/2 - nasadené 1x B961 a 1x Citelis 18M
2: 2/1/1
3: 2/1/1
5: 3/1/1
8: 3/2/1 - nasadené 3x Citelis 12M
13: 2/1/1
15: 3/2/2 - nasadené 3x B961
17: 2/1/1 - nasadené 2x Citelis 12M
21: 1/1/1
24: 1/1/1
25: 1/1/1
28: 3/2/1
Toto je brutál dobrá fotka: http://imhd.sk/tn/galeria-media/update/7081/doprava-v-trencine.html#79249-Pohlad-na-protiiduci-autobus
- takýto záber z legendárnej C734 na novučičký Cross ?
Reply on: draxter #7658:
Chlapi, paráda ? Máte aj vyrátané, koľko autobusov by bolo potrebných na takúto výpravu??
Páni, čítam akurát info a bdue výluka liniek 2,6,24 a 28 oľhadne zachádzania na stanicu:
"Pre rekonštrukciu kanalizácie na Námestí SNP bude v prvej polovici apríla pravý odbočovací pruh na križovatke pri hoteli Elizabeth v smere od Maxu na Sihoť uzavretý:
Linky MHD Trenčín číslo 2, 6 a 28 nebudú v smere na Sihoť zachádzať na zastávku „autobusová
stanica“, ale pôjdu z Hasičskej ulice rovno na Sihoť. Linka č. 24 v smere na Sihoť bude naopak
zachádzať na autobusovú stanicu, z nej bude pokračovať k priecestiu pri Bille na ulici Pred poľom.
Na svoju trasu sa napojí až na zastávke „Opatovská, Radegast“. Zastávky „M. Rázusa, obchodná
akadémia“, „M. Rázusa, zimný štadión“, „Považská“ a „Hodžova, kotolňa“ bude v tomto smere vynechávať. Cestujúci na týchto linkách v smere na Sihoť budú môcť na ktorejkoľvek zastávke prestúpiť na inú linku MHD bez toho, aby si museli kúpiť ďalší cestovný lístok. V prípade prestupu z liniek 2, 6 a 28 im lístok bude platiť len po zastávku autobusová stanica. Ak prestúpia z linky 24, ich
lístok bude platný len po zastávku Hodžova, kotolňa. Je predpoklad, že táto situácia, spôsobená
prvou etapou rekonštrukcie kanalizácie, bude trvať približne dva týždne.

Moja otázka: odkedy to bude?
Reply on: kamaquashy #7664:
ja by som veru bol ZA ?
no pekne...nech to tu vsetko rozkopu aby sa nam este lepsie jazdilo a nechaju to na 5 rokov tak...nemam slov...
Reply on: Marek6283 #7666:
Tak to je pekne, takze brigada na stanici asi uz nebude, skoda.
Kvoli planovanej rekonstrukcii, to fakt nema zmysel, ale ked som vcera videl, ako crossway PAL linky (neviem ktorej uz) pri odbacani na pravu stranu stanice, tam kde stoja PAL suchol spodok voza o asfalt, ked padol, doslova padol do jamy, tak to uz je sila. Najma ked vieme, ze majitelom stanice aj SADky je ta ista firma.
Len som zase zvedavy, ci po tom vyrezani to nechaju aspon 1-2 mesiace vyrezane, tak ako je to na slovensku zvykom. Vsimol som si, ze frezovat zacali uz aj na gen.Svobodu a Saratovskej ulici. Len fakt nechapem ten zmysel, nechat to vyfrezovane nejaky mesiac, nech tam ta voda znova pozateka, aby sme mohli frezovat potom znovu, ked to popraska, ze.
Co sa tyka autobusov - neverim, ze vydrzia tolko kolko by mali. Ved aj na tych novych crosswayoch uz pocut ako tlmice klepocu. Vazne by mali nakupit vznasadla pre MHD.
co sa aut.stanice tyka,vcera zacali rezat predpripravu na opravu vytlkov...tam uznam ze koli planovanej rekonstrukcii nema vyznam robit docasnu suvislu vrstvu...ale desi ma v akom stave su skoro vsetky cesty po ktorych jazdime s autobusmy a co bude dalej ked mesto sa neodraza od dna a nema a nema na nic...kam to speje? Urobit zbierku ako na poklad Matice Slovenskej alebo ked padol hradny mur a postavit nove cesty?-v dnesnej dobe asi utopia ale ako s tohto srabu von,ved ten autobus ma vydrzat este 9 rokov,no tomu neverim...Denne utahujeme a menime skrutky na roznych spojoch,praskaju zvary,vsetko sa nici,tu uz sa normalne jazdit neda... Zlatovska ul.,Piestanska ul.,Opatovska s Hodzovov,Gen.Svobodu....ale aj ostatne...prepadavajuce sa kanalizacne pokolpy,dezolatne aut.zastavky...roky zanedbavania a len minimalnych a provyzornych a neodborne robenych oprav urobili svoje...Potom sa ludia cuduju ze clovek nema nervy ako ma mat,ale ked to s vami natriasa a skace a kolise cely cas az vas zaludok neposlucha tak ste radi ze len karujete a cim skor niekde stat...
Co sa tyka automatou na nabijanie cip.kariet DAKUJEM debilom co ich nicia...ozaj su takyto magory u nas...vcera sa mi stazovali cestujuci na to v akom stave to kazdu chvilu je koli takym expertom co naschval upchaju mincovnik,co daju drievko do priecinku na bankovky...a potom je moja sneha naucit ludi plnit si kredit tam uplne marna...
http://www.novinky.cz/ekonomika/298134-v-tallinnu-je-mhd-uz-ctvrt-roku-zdarma-mesto-si-to-chvali.html

Je skoda, ze aj toto sa tu neda uskutocnit. Tu chce kazdy na vsetkom zarabat, aj na MHD. Ved cena jedneho listka v hotovosti je 0,60 EUR. Txiky po trencine jazdia uz od 2,40 legalne, po znamosti aj menej. Ked to takto pojde dalej, bude MHD v Trencine fakt vozit len dochodcov, ktori to maju zdarma.
Je to vsetko pekne pani, ako to tu pisete. No myslim si, ze kym sa ten most posavi a k tomu este aj vsetky tie upravy tak to nie je otazka jedneho roka. Mna by skor zaujimalo, kedy sa konecne zacne s prestavbou zeleznicnej stanice. Tie jamy su tam hrozne a urcite firma SIRS Development, co je majitelom stanice tie jamy neda zasypat az do rekonstrukcie. A mesto Trencin samozrejeme sa k tomu nijako nema, aj ked mu platim dane a nezaujima ma, ci je majitel mesto alebo nejaky jeho kamarat co to kupil za par centov.Takze nam trencanom cestujucim do roboty a z roboty cez nasu stanicu nezostava nic ine len si dalej o***avat hlavy o tyce a madla v autobusoch.

Takze sa vas priatelia pytam : Co keby sme spravili brigadu v sobotu alebo nedelu, pozametali vsetok strk na stanici a zasypali s nim jamy ktore tam su? Dame si pritom pivecko aj s nejakou ohnivou vodou v bufete, ako pravy slovenski robotnici. Myslim, ze dvaja-traja by sme to mohli mat za 3 hodinky spravene.
Reply on: draxter #7662:
Páči sa mi tá jednotka, resp. 1+11, rovnako sa mi páči Juh I s linkou 17, resp. 3+21 v "a" sú perfektná náhrada za linku 18.
Najviac ma zaujala tá linka 15 - naozaj to vyzerá super, tu by som nechal premávať kĺbaky. To by vznikla linka, ktorá by mala obojsmernú špičku, to dnes nemá asi žiadna. Na jednej strane ráno z Juhu za mosty, spoza mostov na Sihoť, a aj zo Sihote za mosty. To by bolo naozaj efektívne.
Myslím, že aj linka 13 by bola takto využitejšia.
Keď to zhrniem, nechal by si linky 1-3,5-8,13,15,17,21,24,25,28 a 50. To je skvelé.
Reply on: draxter #7658:
dovysvetlenie:
- linka 1: príklad odchod z Juhu x:00, 20, 40k (k - do Kubrice), alebo x:00, 20 a linka 11: x:40 (do Kubrice). Nakoľko je zrušená linka 22, rozsah dopravy je zachovaný čo do počtu km aj pre Kubru aj pre Juh.
- linka 2 by bola polokružná linka, v úseku z Novín do Nodzrkoviec by však premával len cca každý druhý spoj - linka, ktorá momentálne nie je skoordinovaná s linkou 24 a preto by sa jej zišla atraktívnejšia trasa (takto by spájala okrem žst aj MAX a Sihoť s Biskupicami
- linka 3: linka 3 by už nekrúžila po celom meste, ale zabezpečila rýchle spojenie pričlenených obcí s nemocnicou, v "a" aj s Laugariciom
- linka 5 by končila vždy v Zlatovciach, okrem vybraných spojov do priemyselného parku, nakoľko ani ÚPN nepočíta s nejakou otočkou v mieste terajšej križovatky Zlatovská - Brnianska.
- linku 6 som vyhodil, pretože ju nahradí linka 15 - špeciál pre rýchle spojenie so zámostím a aby sa nekrútili dve linky po Zlatovskej hore-dolu, tak jednoducho linka 15 nahradí v celej trase aj linku 6, čím sa ušetria km a zvýši dopravná obsluha (naviac, nebolo by ani kde linku 15 prichádzajúcu opačne od Nového mosta otáčať, preto je to jednoduché riešenie)
- linka 7 by končila na SADke, pokiaľ by soj nešiel až do priemysel.parku
- linka 8 bez zmeny trasy
- linka 13 by obslúžila okrem Záblatia a Zlatoviec aj Istebník a Orechové. Je to logické aj kvôli uzavretiu terajšieho priecestia v Zlatovciach
- linka 17 zabezpečuje spojenie Juhu I s centrom a stanicou, miesto linky 11. Šetria sa km, rozsah dopravy po žst zostáva zachovaný.
- linka 18 je zrušená, nie kvôli slabému využitiu, ale pre posilnenie linky 28 na zmyslusplný interval a najvyťaženejšie spojenie Juh - Sihoť, s prekladom s linkou 8
- linka 19 je zrušená, nahradí ju linka 3 pri spojoch do VOP
- linka 20 je zrušená, linka 15 zastavuje po ceste na Nový most i v Biskupiciach, a preto netreba osobitnú linku do LOT
- linka 21 je presmerovaná na Juh I (miesto zrušenej 18), v Opatovej bude polokružná kvôli novému stavu cestnej siete a šetreniu km
- linka 22 je zrušená, Juh II si "polepšil" o spoje linky 11, a preto akoby rozsah linky 22 je preradený na linku 17
- linka 23 je zrušená, ušetrené km
- linka 24 je skoro bez zmeny, akurát ráno na nej bude vedený aj účelový spoj po LOT, poobede tiež
- linka 25 bez zmeny
- linka 27 zrušená, nahrádza ju linka 3
- linka 28 posilnená na úkor spojov linky 18 a 23, celkovo ušetrenie km
- linka 50 len s kozmetickými úpravami, premávka v noci 5/6 a 6/7
Kvorka a Draxter-sup na odbor dopravy!!! Klobuk dolu,pani!
Chcem sa spytat ci niekto nema fotecku Karosy co jazdila na Hrabovku-cerveno-biely lak,a zlto-biely lak ako jazdila na Trenc.Zavadu,alebo v NM take jazdili -cerveno-biela na Zabudisovu a zlto-biela na Hrubu Stranu,pripadne zeleno-biela na Kalnicu a Beckov. Obrazky tychto original z vyroby farebnych prevedeni PAL Karosiciek som nikde nevidel...
trolleybusworld

trolleybusworld

Reply on: draxter #7645:
Zatial to vyzera, ze zial zostane natrvalo. Privadzac je budovany aj z europskych penazi a jeho napojenie je naprojektovane az za mostom len na Biskupicku a Elektricnu. Zlatovska ostane slepa. Mozno. Muselo by sa do toho teraz vlozit mesto a jedine, co by (uz za vlastne peniaze) mohlo v sucasnom stave vystavby dosiahnut je dobudovanie odbocky zo Zlatovskej doprava pripajacim pruhom na privadzac smerom na D1 a tiez praveho odbocovacieho pruhu z privadzaca z mostu cez Vah doprava na Zlatovsku. Samotne mimourovnove krizenie cez privadzac do priemyselneho parku mozno az po dokonceni mosta a privadzaca. Ale mozno nemam vsetky informacie a sa mylim...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.