Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trocha na inú tému: ako sme na tom s historickými vozidlami? Kedysi sme mali myslím nejaký Ikarus a RTO-čko, sú ešte v garážach? V akom stave? Viete niekto niečo❓ ?
Reply on: Tedomík #8120:
A je zmena v odchodoch z Teplíc už nejdú XX:40 ale XX:50
Reply on: Richard Ščepko #8114:
výborne, presne tak, cieľom je, aby sa uľahčil nástup cestujúcim. Ale tiež, aby vodič nemusel "pristávať" na chlp presne, keď má k dispozícii najdlhšiu zastávku v meste bez toho, aby sa bál o späťák a prípadnú náhradu škody ak by ho šuchol o stĺp či označník.
Reply on: Tedomík #8117:
dáme info
30.11.2013 bude jazdiť TREŽ pod názvom Jazda s Mikulášom

Cestovné je 1€ pre dospelých, 0,50€ pre dieťa a zadarmo pre deti do 6 rokov. (Cestovné je jednosmerné)

Premávať by mala súprava tvorená z dvoch električiek

Odchody z Trenčianskej Teplej: 13:00, 15:00, 17:00
Odchody z Trenčianských Teplíc: 13:40, 15:40, 17:40

Električka stojí okrem Kaňovej na všetkých zastávkach
Reply on: Richard Ščepko #8114:
Ked som sa ja pozeral na tu zastavku, zislo mi na um, ze by sa zislo posunut hlbsie aj oznacniky. Predsa len, ked sa pozriete ako tam stovi crossway oprety o obrubnik (videl som #20, myslim ze to bol Tiny), tak aj ten oznacnik PAL je na tesno. Pokial sa bude nieco robit s tym stlpom, zislo by sa aj s oznacnikom PAL. Aby to uz bolo 100-percentne.
Reply on: kvorka #8111:
A krátko po tom, ako Rybníček oznámil, že nám rozkopú stavbári na 2 roky a máme jazdiť MHD a pešo, tak zoškrtali spoje... a samozrejme, vláčiky a súbehy nechali, celé zle. Pod to, čo píšeš, sa bez výhrady podpíšem... ?
Reply on: MA MHD #8113:
Sa nám to tu "zvrhlo" na jednu zástavku, ale nedá mi. Včerajšie stretnutie s pánom Forgáčom sme nakoniec presunuli na dnešok. A keď som tu čítal tie vaše príspevky, tak som sa šiel z práce včera pozrieť na Legionársku. Stál som tam od cca 16:20 - 17:05 (potom už mi bola zima ? ). Z tých vodičov, ktorí tam za ten čas zastavili si dali záležať len 2. Jeden naozaj zastavil tak, že staršia pani zliezla z obrubníka na zástavku a potom sa štverala do autobusu. V lepšom prípade bolo treba spraviť väčší krok (ak by sa im však smyklo v zime, už by to tak humorne nevyzeralo). Nádej mi vyhasla aj pri pani vodičke. Tým len potvrdzujem vaše slová.
Ale späť k Forgáčovi. Buď to ten chlap na mňa hrá, alebo je fakt naladený na rovnakú vlnu. Človek (úradník), ktorý rieši podstatne dôležitejšie veci ma uisťoval, že z jeho pohľadu toto banalita nie je. Mesto bude využívať páky na to, aby si tento prvok vodiči a aj SAD-ka osvojili. Začne to piatkovou výzvou (keďže pani Maslová je na jednej konferencii). Nebudem písať všetky detaily, keďže cieľom nie je "bojovať" proti vodičom. Cieľom je, aby sa s tým zžili a pochopili význam takýchto tech. riešení.
Ešte k tomu stĺpu. Spomínal som mu aj ten, vytlačil som mu fotografiu zástavky pre ľahšiu orientáciu. Sám priznal, že ho to ani nenapadlo. No uznal, že to problém je. Vravel, že keď sa vráti pani Maslová, porozpráva sa o tom s ňou. Či posunuť stĺp hlbšie do zástavky, alebo ho posunuť až k zalomeniu vpredu. Takže to zostáva ešte otvorené. Fajn je, že ste to tu spomenuli. Nevedel o tom. Toš vsio z môjho spamu ? .
Reply on: capaCity #8108:
Ja som včera (pondelok 11.11.) prestupoval z autobusu PAL na mestskú linku č. 11. No , v poslednej dobe si dávam záležať že sa vždy pozrem (aj s vozidla) na to že či vodič zastal pri obrubníku - videl som už toho veľa ale toto!!!: Výstupoval som z autobusu PAL a už keď vodič zastal tak sa mi zdalo že sme ďaleko a naoza až ma striaslo keď som videl že vodič zastal pomali na ceste a od obrubníka bol aspoň 1 meter - a keďže je obrubník vysoko tak som najprv musel z vozidla doslova vyskočiť a potom vybehnúť na obrubník , pre mňa to nieje problém ale ako by to mala zváldnuť nejaká babka s paličkou - to si ani nejdem predstavovať!!!!!!!!! a keď prišla MHD č. 11 postup sa skoro zopakoval. K tomu cp sa mnejdem ani vyjadrovať - svoj názor som už povedaľ 100 krát , tak netreba robiť redukcie - ale logicky sa zamislieť !!!!!!!!!!
Reply on: capaCity #8108:
s tým hadzaním na stenu: neviem prečo je to tak, najmä keď mesto sa pod vedením Rybníčka tvári že sa otvorilo občanom. Fakt ale veci, ktorý by sa dali bez akéhokoľvek vplyvu na rozpočet, sú odôvodnené typu: mesto zmeny v MHD neplánuje, zmeny sa urobia po otvorení nového mosta atď. Stačí si prečítať otázky a odpovede na ne ? A dovtedy akože potopa? Hlavne, že primátor vyzýva využívať MHD: ale zefektívniť ju dovtedy, to nie. Hlavne, že máme linky ako 2 a 23, ktoré vozia vzduch ale linky 24 a 28, ktoré by sa mali posilniť na ich úkor, sa zmeny asi nedočkajú. Pritom je to len a len otázka zmeny CP a úpravy obehu vozidla. Nič zložité, keď človek pozná obehy a CP. Dajte mi vzory obehov a urobím to grátis.
Reply on: capaCity #8108:
áno, vieme o ktorého ide. Tiež vzorný vodič.?
Reply on: kvorka #8107:
Hej, viem o vás a som rád, že v Trenčíne sú aj takéto typy ľudí, ktorí len nebúchajú v krčmách do stola. Za to si vás veľmi vážim. Draxtera nevynímajúc. ?
Ono naozaj cieľom nie je hľadať vinníka, ale nájsť také riešenie, ktoré bude vyhovovať obom stranám. A hlavne vytvoriť nejaký rozumný štandard, ako postupovať a aké opatrenia vykonať, aby zástavky MHD mali určitú kvalitu.

@capaCity: Som fakt rád, že podaktorí vodiči pochopili význam tejto "naoko" drobnosti. Nechcem robiť z kasseláku nejakú modlu, ale ak to má výrazne zjednodušiť nástup i výstup a vodičom zjednodušiť zastavenie, tak to za to stojí. Nám zdravým je to čiastočne jedno, ale starší, mamičky s deťmi či telesne postihnutí to rozhodne ocenia. Bezbariérovosť je štandard, ktorý je zabehnutý vo vyspelej časti sveta.
Reply on: Richard Ščepko #8106:
Ja som tam včera večer (na Legionárskej) prestupoval, no za ten krátky čas ma zaujalo, že z troch príduvších autobusov, len jeden zastal tak, že sa oprel o obrubník- nebudem menovať a konkretizovať tých, čo to neurobili, ale ten, čo zastal príkladne bol vodič z vozu 45, kedysi ho tu niekto pomenoval "Vodič Čert", určite viete, o ktorého sa jedná- tmavovlasý fúzkatý, a kedysi myslím, že jazdieval s TN-666AM, najmä z L6 si ho pamätám, klobúk dole pred týmto vodičom ? .. možno keď to nejde slušne, tak by to mohlo byť aj upravené v pracovnej zmluve nejako, podobne ako je zrejme trestané prípadné (nahlásené) nezastavenie na zastávke alebo fajčenie vo voze...

Na margo pani Maslovej len toľko, že komunikácia s ňou na dopravné témy je ako hádzanie hrachu o stenu, je to skôr hľadanie dôvodov, prečo sa veci nedajú, ako reálny záujem o trenčiansku dopravu...
?
Reply on: Richard Ščepko #8106:
súhlasím s tebou pokiaľ ide o tie kompetencie a záujem. Draxter by ti vedel povedať, čo všetko navrhoval, čo sa nedalo, ale potom priamo s primátorom zrazu vec išli... a to je práve to, čo TN vyčítam: jazda zotrvačníkom, bez toho, aby sa ušetrilo tam, kde sa dá jednoducho, resp. kde za tn istý balík peňazí môže byť služba efektívnejšia. Dole uviedol draxter jeden príklad za všetky s tým Záblatím.

S tým stĺpom: nepochopím, ako to mohol stavebný úrad takto odsúhlasiť, ako to niekto mohol takto naprojektovať: zasa riešenia od stola, lebo keby prizvali SAD-ku alebo aspoň jedného vodiča, mohlo to byť úplne inak. Za tie "prachy" mi to príde ozaj školácka chyba.

A nie, neboj sa, kým tu budeme my, nedáme dýchať tam, kde vidíme možnosti. Ja, draxter, marek či milan sa určite snažíme už roky a čo to sa aj podarilo. Chýba mi však naozaj spätná väzba z mesta, pretože som čakal viac; takže nie, nerezignujeme, to nie je v pláne, ale posledné polovičaté riešenia tak akosi zase zapadajú do koloritu MHD ?
Reply on: MA MHD #8087:
K bodu 3/:

Úplne súhlasím. Vyjadrenie som z SAD nedostal (k tejto fotografii http://imageshack.us/photo/my-images/607/6dkv.jpg/), preto sa v pondelok stretnem s pánom Forgáčom zo stavebného. Bolo by vhodnejšie sa na túto tému baviť s pani Maslovou (z Útvaru dopravy), ale tá dlhodobo nejaví (reálny) záujem o túto a ani inú problematiku z oblasti dopravy. Pritom ide o jej kompetenciu.
Osobne si myslím, že tlačiť na SAD by malo mesto aj v tomto prípade. Jedna vec je vytvoriť podmienky a druhá zmeniť myslenie podaktorých. Ak však existujú objektívne dôvody, prečo sa vodiči s týmto typom obrubníka nestotožnili, je treba hľadať riešenie. Chcem mu spomenúť aj ten stĺp verejného osvetlenia, ktoré sa tu objavilo. Takéto veci by sa mali riešiť komplexne. Je až príliš ľahké pokrčiť ramená a zhodnotiť to tak, že "veď sme na Slovensku".

Ak sú ešte nejaké objektívne výhrady k tejto zástavke, sem s nimi! Prípadne aj návrhy riešení. Ak my sami rezignujeme, tak to tu naozaj môžme zabaliť. Stále si myslím, že riešenie existuje. Veď cieľom je, aby boli spokojní cestujúci a samozrejme aj vodiči. Ak sa má v trende kasselákov pokračovať, tak nech sa vychytajú chyby hneď na začiatku. ?
Reply on: Tedomík #8085:
Tá 13. hodina je podľa mňa celkom nešťastná (tie ďalšie som nepozeral). Nenadväzuje ani na vlaky (ani z BA, ani zo ZA) a ani na autobusy. Vyčítame TSK a ZSSK neschopnosť zosúladiť spoje a ani pri takejto akcii nejdeme vzorom. Alebo počítame, že všade musíme ísť autami? ?
Som nevedel, že pri kontrole revízorov sa spúšťa hláška "Prepravná kontrola. Pripravte si, prosím, cestovné lístky." Paráda?
Na zastavke Opatova-Nadjazd sa buduje na oboch stranach nastupny chodnicek,chvalim !!! Len skoda ze dalej nepokracuje,len na dlzku autobusu...chcelo by to aspon z jednej strany cesty po celej dlzke az po konecnu Opatova Druzstvo,ale to uz je na meste...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.