Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #7680:
to dúfam. K tým Kasselákom: Zastávky s ostrými hranami vedú k tomu, že sa vodiči boja poškodenia
kolies a zastavujú ďalej od obrubníka. Tým sa potláča bezbariérovosť vstupov do
vozidiel. Hrany všetkých autobusových zastávok by sa mali do budúcna zhotovovať
z tzv. kasselských obrubníkov, ktoré umožňujú bezproblémové zastavenie vozidla
tesne pri chodníku.
Reply on: Tiny #7686:
to už vlastne máme! Dokonca ak by tie čiery nenamaľovali, ešte ušetríme ?
Reply on: Tiny #7685:
Tu je to krasne napisane, vyzera to tak, ze budeme mat cyklotrasu namalovanu na ceste:

http://trencin.sme.sk/c/6745026/cyklotrasu-v-trencine-chcu-budovat-tento-rok.html
Reply on: Mike #7684:
Ja s tym suhlasim, samozrejme, malo by mesto nato dbat. No ked som videl plan tej trasy po Soblahovskej ulici, ktoru vlastne zuzia o 0,75m z oboch stran, cize celkovu sirku o meter a pol a vytvoria tam pas pre cyklistov, pretoze stromy na tej ulici vyrezat nemozu uvedomil som si, aky problem potom nastane. A najviac som zvedavy fakt na to namestie sv. Anny, ako to tam bude vyzerat. Ja som za vytvorenie cyklotrasy, ale tak ako je to v okoli AU Optronics, mimo cesty. Potom to ma aj zmysel realizovat.
Reply on: Tiny #7683:
Trocha scifi: ku každej prestavbe, výstavbe sa vyjadrujú všetky dotknuté orgány.
Určenie vodorovného a zvislého značenia odsúhlasuje obec a polícia.
Teda vždy sa ku všetkému vyjadruje aj mesto. To by malo brať na zreteľ aj MHD, ktorú si ono samo objednáva a platí. Teda hájiť záujmy MHD (a vodičov) musí ten predstaviteľ mesta, ktorý ten projekt kontroluje, overuje a odsúhlasuje.
Este by som chcel vediet, kedial pojde ta nova cyklotrasa, co tu ma vzniknut. Nic proti cyklistom, sam chodim na bicykli, ale snazim sa vyhybat trasam kadial chodi MHD, pretoze tie cesty su dost uzke najma v strede mesta a pre vodica MHD nie je nic lepsie ako dochodca s francuzkou barlou zapichnutou cez sedacku bicykla iduci rychlostou 3km/h stredom cesty na nam. sv. Anny. A kedze som vodic, tak ma to zaujima, pretoze ak ta cyklotrasa pojde trasami MHD, bude treba prerobit cely cestovny poriadok, a zvysit minutove prejazdy medzi zastavkami. Obavam sa totiz toho, ze budeme jazdit rychlostou cyklistov, pretoze ich nebude kde mozne obehnut, ked ich bude kopa. Uz teraz je to vazny problem a samozrejme nikto z mesta nema zaujem sa ist opytat vodicov MHD, ci maju k tomu aj oni nejake pripomienky. Proste budete jazdit medzi cyklistami a hotovo.....dufam ze to takto nedopadne ?
Reply on: Richard Ščepko #7680:
Nevies prosim ta, aj kedy asi by sa mohla zacat zastavka Legionarska prerabat? Viem, ze bola v plane na tento rok, to som cital, no dufam, ze to nie je v plane az na jesen/zimu ?
Reply on: Richard Ščepko #7678:
ahoj, rád počúvam takéto správy. Myslím si, že dobré skúsenosti ohľadne komunikácie a aj uvažovania môžem potvrdiť. Snáď sa to ďalej bude len a len potvrdzovať ?
Reply on: milan005 #7679:
RE: Milan

Myslím, že s dlažbou sa už nepočíta. Bola už raz predláždená a aj tak sa neosvedčila. To je asi aj jej najväčší problém dnes.
Reply on: Richard Ščepko #7678:
Takyto pristup ma veru tesi, urcite to pomoze, ale co by som si este viac prial, aby aspon na hlavnych zastavkach nebola nejaka "okrasna" zamkova dlazba ktora ma nosnost jedneho tazsieho chodcu a nie autobusu (tak ako je to na Legionarskej smer nemocnica) ale boli tieto zastavky robene z liateho betonu tak ako to je napr. na Hasicskej, Soblahovskej, razc., na Sihoti pri Lidli.
Ako prva by sa mohla spravit prave Legionarska, lebo stav povrchu tej zastavky to je obrovska hanba pre mesto!
Zdravím všetkých.

Ospravedlňujem sa, že ohľadne kasselského obrubníka (bezbariérového) píšem až teraz, ale s pánom Forgáčom (prednosta Spoločného stavebného úradu) a aj s pánom poslancom Košútom (Smer-SD, predseda Komisie životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania) sme sa stretli až v piatok (19.4.). Bavili sme sa hlavne o projekte Mestské zásahy, no ako som sľúbil, chcel som sa spýtať aj na spomínaný obrubník a všetko s ním spojené.
Keď som sa na to v piatok opýtal, pán Košút sa na mňa trochu nechápavo otočil, že z jeho pohľadu ide o uzavretú vec ? . Že to preberali či už na komisii a aj s pánom Forgáčom. Ak ide o zástavku Legionárska v smere k nemocnici, oni s týmto prvkom počítajú. J. Forgáč ešte spomenul, že ked dostal tento návrh na stôl z výboru mestskej časti Stred (kde som o tom poslancom hovoril a vytlačil im niekoré forografie, nech si to vedia predstaviť), tak si len nechal poslať podklady o aké navýšenie by oproti klasickému obrubníku išlo (ja som si to tiež veľmi nahrubo prepočitaval, než som za poslancami šiel, lebo pre nich všetko krachuje ak sa má rozpočet navýšiť). Rozdiel bol pomerne malý, takže pri rekonštrukcii bude mať zástavka Legionárska ako prvá osadený takýto prvok. Preberali sme aj to, aby sa veci ohľadne bezbariérovosti (ak sa osvedčia, čo predpokladám) stali normou pre ďalšie rekonštrukcie. S čím J. Forgáč nemal žiadny problém.
Spomínal, že v Opatovej bude zriadená nová zástavka (na znamenie), ktorá v prvej časti bude ako dočasná. Ide o vyvolanú investíciu v rámci modernizácie žel. trate v tomto úseku. Zástavka by po koridorizácii mala mierne zmeniť polohu, čo bude obnášať trvalé zriadenie novej zástavky. Aj v tomto prípade počítajú s kasselským obrubníkom.
Spomínal som im, že takéto prvky by mali byť osadené a zohľadnené pri každej rekonštrukcii a je úplne jedno, či ide o zástavku v strede mesta, na Juhu, alebo na okraji mesta niekde pri otoči. S čím nemali problém.
Definitívne uverím až keď sa začne tento prvok osádzať na Legionársku, no ak mám pravdu napísať, som veľmi milo prekvapený z takétoho prístupu mesta a aj poslanca. Mám totiž nejakú skúsenosť s touto problematikou (aj pri priechodoch pre chodcov) počas Cellera a tam to automaticky hádzali do spamu v lepšom prípade prišiel email, že budú nad tým uvažovať. Trenčiansky úradníci uvažovali a v Brne, Žiline, B. Bystrici veselo osádzali. A ak šlo o vtedajších poslancov (p. Kanaba, p. Beníček tam sedia aj dnes) za VMČ Stred, tak tým je nejaká bezbariérovosť ukradnutá. Ak by sa mohli pri takejto zástavke nafotiť do Infa, možno by zmenili postoj. No aj tak ide o úbohosť myslenia.
Aby nedošlo k omylom, nechcem tu robiť reklamu dnešnému vedeniu mesta, len píšem moje skúsenosti, ktoré si (dúfam) už tento rok budete môcť overiť pri spomínanej zástavke. Aj relatívne drobné zmeny môžu prispieť k zlepšeniu kvality (v tomto prípade) cestovania MHD. A verím, že aj pre vodičov sa prístup k zástavke zjednoduší. ?
Reply on: draxter #7676:
a ktorý to bol? ?
Reply on: Tiny #7675:
veru, tiež som toho názoru ?
Reply on: kvorka #7673:
? Aj brutal dobry sofer isiel na tej C734. ?
Reply on: capaCity #7672:
u mňa to vyšlo cca takto: v špičke treba 26 vozov, v sedle 16 vozov a cez víkend 14 vozov. Prípadne rátam ešte s dvomi vozmi pre linky 7 a ešte nejakú účelovú, 3 vozy rezervné. Z toho kĺbových treba všetkých 5 ktoré sú k dispozícii.
1: 3/2/2 - nasadené 1x B961 a 1x Citelis 18M
2: 2/1/1
3: 2/1/1
5: 3/1/1
8: 3/2/1 - nasadené 3x Citelis 12M
13: 2/1/1
15: 3/2/2 - nasadené 3x B961
17: 2/1/1 - nasadené 2x Citelis 12M
21: 1/1/1
24: 1/1/1
25: 1/1/1
28: 3/2/1
Toto je brutál dobrá fotka: http://imhd.sk/tn/galeria-media/update/7081/doprava-v-trencine.html#79249-Pohlad-na-protiiduci-autobus
- takýto záber z legendárnej C734 na novučičký Cross ?
Reply on: draxter #7658:
Chlapi, paráda ? Máte aj vyrátané, koľko autobusov by bolo potrebných na takúto výpravu??
Páni, čítam akurát info a bdue výluka liniek 2,6,24 a 28 oľhadne zachádzania na stanicu:
"Pre rekonštrukciu kanalizácie na Námestí SNP bude v prvej polovici apríla pravý odbočovací pruh na križovatke pri hoteli Elizabeth v smere od Maxu na Sihoť uzavretý:
Linky MHD Trenčín číslo 2, 6 a 28 nebudú v smere na Sihoť zachádzať na zastávku „autobusová
stanica“, ale pôjdu z Hasičskej ulice rovno na Sihoť. Linka č. 24 v smere na Sihoť bude naopak
zachádzať na autobusovú stanicu, z nej bude pokračovať k priecestiu pri Bille na ulici Pred poľom.
Na svoju trasu sa napojí až na zastávke „Opatovská, Radegast“. Zastávky „M. Rázusa, obchodná
akadémia“, „M. Rázusa, zimný štadión“, „Považská“ a „Hodžova, kotolňa“ bude v tomto smere vynechávať. Cestujúci na týchto linkách v smere na Sihoť budú môcť na ktorejkoľvek zastávke prestúpiť na inú linku MHD bez toho, aby si museli kúpiť ďalší cestovný lístok. V prípade prestupu z liniek 2, 6 a 28 im lístok bude platiť len po zastávku autobusová stanica. Ak prestúpia z linky 24, ich
lístok bude platný len po zastávku Hodžova, kotolňa. Je predpoklad, že táto situácia, spôsobená
prvou etapou rekonštrukcie kanalizácie, bude trvať približne dva týždne.

Moja otázka: odkedy to bude?
Reply on: kamaquashy #7664:
ja by som veru bol ZA ?
no pekne...nech to tu vsetko rozkopu aby sa nam este lepsie jazdilo a nechaju to na 5 rokov tak...nemam slov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement