mne sa projekt stanice páči, páni, čo takto prísť zajtra na diskusiu a niektoré veci povedať? Lebo principiálne je to super projekt, hoci má aj muchy, ale konečne bude niečo v TN, čo vyzerá ako z tohto storočia: súčasná AS vlastne nie je AS, ale iba autobusé stanovisšte: diaľkové linky stoja u "dočasných" zastávok na kolese, vidlybusy zase stoja pri nástupištiach ako z roku 1970, ani len kasselák, ani možnosť vozíčkara presjť po rovine. Naopak, projekt umožní bezbariérový pohyb. Určite je to lepšie, než tento bordel nazývaný stanica.?
Áno , to som aj ja chcel spomenúť lebo už x krát som utekal z vlaku na MHD alebo PAL a naopak a stihol som to len vďaka blízkosti ŽST a AS a keď budem musieť utekat cez OC tak sa no to možem rovno vysra*. O počas akcii v OC tak ako ste spomenul - veď tam každý príde o nervy keď sa cez dvesto ľudí užasnutých s tej akcie bude musie predierať a aj tak nakoniec svoj spoj nestihne - a MHD využívajú aj dôchodci a ako sa cez to dostanú oni??? No ja by som to aspoň prehodnotil!!! Ozaj s tým Brnom je to tak že Brno je Brno a Trenčín je Trenčín. A nech teda je obchoďák ale NIE V STREDE PRESTUPNEJ ZÓNY!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ak už chceme obchody dá sa to spraviť dobre nie hodiť na stôl zlý projekt. Ja osobne ich, ale nepotrebujem. Novú polohu podchodu už asi dnes všetci poznáme, alebo sa stačí prejsť na Sihoť S tým že prechod AS nástupište ŽS bude jedným ťahom nesúhlasím. V priloženom projekte nič také nie je. Na mieste kde chceš prechádzať je výjazd zásobovania a cesta pre autobusy na stanicu, žiadny chodník. Ďalej je už len cesta k nákladnej stanici. Z autobusovej stanice je isté že pôjdeš rovno cez obchoďák. Mňa to ale netrápi ja využívam MHD a tá je odsunutá úplne inde tie zástavky sú tam dobre viditeľné, ale obchoďák neminiem zase. A neminie ho ani 80% cestujúcich ktorí si kupujú lístky na stanici a nesmerujú rovno na nástupište. Zánik papierových dokladov je stále scifi
Takže modelový príklad som vozíčkar. Vystúpim z MHD na opačnej strane cesty prvý kolízny bol frekventovaná cesta ktorá smeruje na parkovisko na streche stanice. Druhý kolízny bod centrálny priestor obchoďáku. Nakoniec tretí ktorý je aj dnes chýbajúca rampa, to sa dá našťastie napraviť ale už aj dnes. Dnes sme po vystúpení z MHD hneď na stanici aké super riešenie. No a k nám zdravým ten prechod cez cestu ostáva možno ešte so semaformi a potom zase vstupujem do obchoďáku. Otázka boli ste už niekedy v Laugu alebo v Maxe na akciách tipu deň detí , Mikuláš, oslava narodením nebodaj vystúpenie Superstar ? Každé NC také akcie má niekoľo krát do roka. A teraz si predstavte seba že sa ponáhľate na vlak cez tento centrálny priestor NC.
brno by som neporovnával lebo ako tvrdíš máme výhodu AS a ŽS že sú pri sebe. V Brne sú o kus ďalej , v Brne keď vystúpiš z MHD cez NC neprechádzaš.
nesúhlasím, bez obchodov budeme mať z koláča dieru tak ako doteraz. A máš mestá (BA) kde nie je žst a AS vôbec pri sebe, v TN to bude (vzhľadom na novú polohu podchodu ak si dobre študoval) veruže jedným ťahom. Pozor! Otvorte si ten projekt a pozrite kde je podchod zo Sihote cez nástupištia na AS. Ja tvrdím, že ten priestor treba zatraktívniť, inak by mohla byť stanica aj v poli za mestom, a to by bola sprostosť. V Brne tiež ideš zo žst na AS cez obchodné centrum, a vyzerá to tam atraktívne, čisto a príjemne. A tiež to plní účel. Nevidím dôvod, aby sme to v TN nemali tiež tak.
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=90823
No , väčšia hovadina sa už spraviť nedala , aspoň na Braneckého nemuseli autobusy stáť v zápchách a teraz toto. Vďaka takémuto riešenie sa tam nedá prejsť cez cestu /bol som sa tam pozrieť/ ešte ešte nedá ani výjsť z dvorov.
Áno to je dobré! , ozaj to zjednosmernenie to bude ďalšie zdržanie dopravy - doprava už aj tak meškáva a ešte toto. Ozaj , neviem či som si to dobre pozrel ale naozaj by sa kôli tomu oc búrala časť parku M. R. Štefánika. Ozaj - je tam že je to v súlade z územným plánom - no ja myslím že nie aspoň to tak myslím nebolo v grafickej časti...
Ešte ďakujem že si mi niečo pripomenul. Materiál investora strana č.4 Terminál integrovanej dopravy Trenčín. Vie niekto niečo o integrovanej doprave Trenčín ? Ja nemám pocit žeby tu nejaká fungovala resp. sa plánovala. Ale dobrá otázka na primátora aj investora, keď to budú predávať. Či vôbec vedia čo vôbec predávajú jeden ako podnikateľ v doprave a druhý ako primátor. Ja to skôr budem nazývať terminál dezintegrovanej dopravy.
Tak ešte skúsim pokračovať. Ja som skôr zásadne za menšie riešenia, nie nákupné centrá. Nie som si istý, ale mám taký pocit že aj tie nemecké stanice sú čisto v týchto prenájmoch prevádzok komerčná záležitosť. Len obsahujú to čo stanica obsahovať má, plus niečo navyše, ale stále sú to stanice. Ale vráťme sa k nákupným centrám, na staniciach. Ja som potom za to riešenie, aby hlavný prúd cestujúcich bus vlak bol oddelený alebo usmernený mimo centrálnej časti nákupnej zóny s najsilnejšími prevádzkami. Tak aby nevznikali "kolízie" medzi nakupujúcimi a cestujúcimi. Lenže tu to tak nie je, samozrejme je to zámer investora. Potlačil funkciu stanice a namiesto toho vytvoril nákupne centrum. Ďalej podľa mňa toto NC nerešpektuje park, nerešpektuje tou celou hmotou celú tú zónu, nerešpektuje susedné prevádzky, nerešpektuje dopravu. Jednoducho podľa mňa zlý projekt, kde mesto namiesto diskusie a predkladanie normálnych požiadaviek zhltlo to čo investor doniesol. A teraz nám to tu idú spoločne predať, zástupcovia mesta ako PR developera bez predchádzajúcej diskusie. Ja si myslím, že na takéto obrovské investície v meste by malo byť minimálne mestské nariadenie, ktoré by prikazovalo architektonickú súťaž. Ak toto zožral hlavný architekt nejako začínam o jeho kvalitách pochybovať.
K tej MHD neviem ja mám stále pocit, že MHD si bude robiť okružné trasy na tých jednosmerkách, čo je pre mňa ako cestujúceho nevýhoda. Samozrejme ak sa nezmení linkovanie a Sihoť s Kubrou nejak nezokruhujú.
No , nedalo mi reágovať na tento príspevok lebo vôbec nieje divné že stanicu využívajú len ludia cestujúci vlakmi alebo autobusmi VED NA TO JE URČENÁ , či nie!? Nové handra za stovke eur si môžu nakúpiť už v iných obchodných centrách. Prestupný terminál je OK ale čo hnevá to že autobusová stanica bude vzdialená zo železnice a pre priechod medzi týmito stanicami treba prejsť cez obchodné centrum - každý sa tam zakuká a zmešká autobus a s taškami plnými handier si už vezme taxi takže mhd tým cestujúcich nezíska ale možno aj stratí. Prestupný terminál hej ale bez obchodov .Veď dôležité sú v MHD spoje a CP!! Samozrejme je to len môj názor.
Dňa 24.12. bude MHD po 17-tej skôr nepremávať než premávať, pôjdu už iba tieto spoje (odchod z prvej zastávky po 17:00):
L1 pôjde 17:45, 21:15 a 22:10 z Juhu; 17:15, 18:15, 22:05 a 22:35 z Kubry na Juh II
L3 pôjde 17:00 z Orechového na Juh II
L5 pôjde 17:00 zo Zlatovskej na Juh I
L8 pôjde 20:25 z Juhu II na Sihoť IV; 20:55 a 21:45 zo Sihote na Juh II
L11 pôjde 20:00 a 20:45 z Juhu I do Kubrice; 20:40 a 21:20 z Kubrice na Juh I
L18 pôjde 19:40 z Juhu I na Sihoť IV; 19:15 zo Sihote na Juh I
a nepôjde už nič
práve naopak, rozloží to, čo teraz jazdí po Kragujevských hrdinov aj na Kukučínovu a Železničnú, sa pozri lepšie. A tým počtom parkovacích miest konečne vyrieši to, čo tu nie je: keď ma známi vezú na stanicu, nie je kde zastaviť. Nevravím, že to je na 100% dokonalé, ale som za. MHD tiež dostane novú dimenziu pri tých prestupoch, snáď to bude s využitím kasselákov a komfort bude supe.
podľa mňa je to ideálne riešenie. Ak nechceš z rôznych dôvodov sedieť v kultúrnom a modernom stánku, môžeš čakať v parku. A myslíš, že v dnešnej dobe niekto investuje do projektu stanice bez toho, aby bol návratný? Asi ťažko. Ja to vítam všetkými 10-timi. A ten obrovský zásah do územia využívaného všetkými Trenčanmi si myslel ako? V súčasnosti je to oštara, hanba mesta. A využívajú ho len a len tí, čo cestujú vlakom alebo autobusom, resp. idú do kasární či pracujú v blízkom okolí. Takže nový projekt pritiahne aj iných a osloví novú skupinu, čo ma teší. Ešte keby vydal ten projekt Omar a Fatima....
Ja nie som proti obchodom na stanici. Ja som za to aby stanica obsahovala to čo potrebuje pre cestujúcich. Niečo ako sú nemecké stanice http://www.einkaufsbahnhof.de/de/koeln/einkaufsbahnhoefe/
Sú na tej stránke síce len veľké mesta , ale v taká malá stanica v historickom Bambergu vypadal podobne len trochu v menšom. Tento projekt v TN bude obsahovať 70% módnych obchodov bude zbytočne obrovský a zaťaží komunikácie smerujúce na stanicu autami.
Môj názor je, že určite lepšie sa pri ceste od vlaku k autobusu prejsť cez obchoďáky kde je teplo, dá sa niečo zjesť, sadnúť si ako prejsť sa pomedzi bezdomovcov po rozbitej ceste kde keby sa tadiaľ dá ísť rýchlejšie ťa prejde autobus. Dnešná stanica má tak otrasnú úroveň, že všetko bude lepšie ako to čo je teraz. A čakať že stanicu bude niekto stavať zadarmo by bolo príliš hlúpe. Investor bude mať takto províziu vo forme tých obchoďákov.
Ako jediný problém som si tiež všimol tu MHD ale aj celkovo pohyb všetkých busov v objekte.
Žeby sa dalo vychádzať a vchádzať na stanicu po Duklianskych hrdinov ale aj po Kukučínovej? Nič iné ma ako riešenie nenapadá.
To nie je terminál, ale nákupné centrum. Autobusová a železničná stanica dostávajú len rolu nahnať zákazníkov do obchodu. Ich funkcia je podla mňa odsunutá na vedľajšiu koľaj. Ja určite nemám chuť sa premávať medzi predajňami handier a ich zákazníkmi, keď sa budem potrebovať dostať na vlak z autobusu. Podľa tohto návrhu to tak budeme robiť všetci. Nákupné centra stanici je niekde stavať v móde Rakúsko ale len vo veľkých sídlach, niekde to v móde nie napr. Nemecko. Ďalej tie vizualizácie na facebooku sú otrasné hlavne tou hmotou, zbytočne to celé uzatvára celý park. Nuž architektonická súťaž je pre investora asi drahá. Nové pracovné miesta to neprinesie, dopyt a ponuka v meste nie je to isté ako dopyt a ponuka pri výrobe aut do Nemecka. Je síce skoro, ale rád by som vedel ako chce mesto riešiť MHD na stanicu. Podľa návrhu sa stane totiž ulica Kragujevských hrdinov jednosmerka, čo je aj logické to množstvo aut treba usmerniť a verejná doprava zase možno pôjde na okraj. A čo mi najviac vadí je komunikácia mesta konkrétne primátora a hlavného architekta. Ten materiál je totiž propagácia investora ale čo tam robí úsmev tých dvoch ľudí vôbec nechápem. Kto ich platí my alebo investor? Ide o obrovský zásah do priestoru, ktorý užíva väčšina Trenčanov a oni bez diskusie idú robiť investorovi PR.
Mimochodom predávalo sa to s tým, že tam bude autobusová stanica nie nákupne centrum.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.