Jedna poznámka k Ikarusu, ktorý jazdil do 2008 a bol odstavený v areály SAD.
Pýtal som sa v posledných podnetoch cez VMČ, či by nemohlo byť vozidlo prevezené do areálu MHSL niekde pod strechu pre prípadnú rekonštrukciu na historické vozidlo. Šlo o podnet č. 7.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-Ščepko.pdf
Tu je odpoveď:
"Dňa 27.júna 2019 bolo „toto historické vozidlo“ Ikarus 280.87 zošrotované certifikovanou organizáciou."
...takže sa môže aktualizovať aj popis na iMHD. Tajne som dúfal, že raz príde vedenie mesta, ktoré pochopí význam MHD v plnom rozsahu aj s jeho históriou. Ak tomu tak aj raz bude, už bez posledného Ikarusu, ktorý v tomto meste jazdil.
Pýtal som sa v posledných podnetoch cez VMČ, či by nemohlo byť vozidlo prevezené do areálu MHSL niekde pod strechu pre prípadnú rekonštrukciu na historické vozidlo. Šlo o podnet č. 7.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-Ščepko.pdf
Tu je odpoveď:
"Dňa 27.júna 2019 bolo „toto historické vozidlo“ Ikarus 280.87 zošrotované certifikovanou organizáciou."
...takže sa môže aktualizovať aj popis na iMHD. Tajne som dúfal, že raz príde vedenie mesta, ktoré pochopí význam MHD v plnom rozsahu aj s jeho históriou. Ak tomu tak aj raz bude, už bez posledného Ikarusu, ktorý v tomto meste jazdil.
Michal Mazánik
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).
Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.
Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať