http://benzin.sk/index.php?selected_id=97&article_id=13572
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.
Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí
"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.
Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí
"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
Michal Mazánik
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).
Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.
Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať