http://benzin.sk/index.php?selected_id=97&article_id=13572
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.
Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí
"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.
Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí
"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
draxter
Prosím Vás, ktoré autobusy MHD boli predmetom strednej opravy k dnešnému dňu a ktoré ešte majú byť v rámci plánu na roky 2017-2021? Koľko peňazí dosiaľ opravy mesto stáli? Uvažuje mesto s tým, žeby tieto drahé stredné opravy vozidiel s vysokou podlahou a vekom cca 14 rokov riešilo obstaraním ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktorých ceny sú obdobné uvažovaným cenám opráv? Aký najvyšší prípustný vek vozidla MHD je prípustný podľa zmluvy s dopravcom?
Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar mobility, 16.8.2019
Predmetom strednej opravy sú vozidlá typu KAROSA B 952.
Od roku 2017 sa opravujú 4 vozidla ročne. K dnešnému dňu boli realizované stredné opravy 10 vozidiel za celkovú sumu 210 603 eur bez DPH.
Na trhu sú v ponuke aj nízkopodlažné ojazdené vozidlá, niektoré s klimatizáciou, no kilometricky a rokom výroby vozidla sú väčšinou totožné s aktuálnym stavom vozidiel, ktoré sú predmetom stredných opráv. Dopravca má zmluvne riešený servis pre aktuálne využívané modely autobusov. V prípade zakúpenia ojazdeného vozidla inej výrobnej značky, by mohlo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov. Aktuálne nie je predložený a ani sa na rokovanie Finančnej a majetkovej komisie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne alebo na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne nepripravuje materiál, predmetom ktorého by bol zámer na kúpu ojazdených autobusov.
Vek vozidla MHD nie je zahrnutý v zmluve s dopravcom.