Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #12038:
Ale ono to nie je také jednoduché. Mesto nesie aj náklady za odpisy autobusov a tie sú vyššie pri nových autobusoch, respektíve sa zvyšujú ako pri starých, preto si SADka nemôže svojvoľne nakúpiť autobusy len tak. A určite by ani neurobili to, že by na 3 roky kúpili autobusy, s ktorými by potom nevedeli čo budú v prípade neúspechu robiť. Predsa len, každá špecifikácia výbavy autobusu je odlišná, každé mesto požaduje niečo iné a tak predať trojročný autobus nie je taká sranda, ako predať trojročné auto.

A to si týmto nechcem zastávať SADku, ale tá musí plniť to, k čomu je zmluvne zaviazaná mestom. A keď si mesto povie, že sa budú generálkovať vraky, tak ich SADka bude generálkovať. Je to jednoduché.

Celé toto predĺženie zmluvy bolo podľa mňa jedno veľké fiasko, ale bohužiaľ je to tak ako to je.
Reply on: mathre #12033:
Je to ako píšeš, na jednej strane je SADka rada, že to dostala na 5 rokov, na stranu druhú, mesto zanedbalo obnovu vozového parku. SADka sama odseba neprišla s tým, že to je nevyhnutné, potom tu boli šašky s #22 a jeho (ne)výhodami a výsledok? Drahé opravy za cenu modernejšej jazdenky a žiadna vízia...
Reply on: mathre #12033:
Pravdupovediac, ja neviem pochopiť to zmýšľanie, že nemám zaistený válov na dobu životnosti, tak radšej nepohnem prstom... Z akého dôvodu má byť trojročný autobus nepredajný? Veď Trenčín nie je jediná MHD vo vesmíre, ak by sa im to aj nepodarilo posunúť v rámci SIRS, stále sa to dá pri troške snahy dobre predať...
Reply on: Marek6283 #12036:
Súhlasím, že tie zastávky sú zbytočne blízko a tiež, že takéto dlhé linky treba urýchliť.👍 Ako som však písal, toto riešenie mi príde pomerne nekoncepčné. Ak má MHD prilákať aj nových cestujúcich, linkové vedenie by, aspoň podľa môjho názoru, malo byť čo najviac prehľadné. Aby sa aj nový cestujúci "za minútu" zorientoval.
Práve takéto odchýlky tú prehľadnosť dosť narúšajú. Ak by sa to dôchodcom vysvetlilo (v nejakej malej "lokálnej" kampani), mohlo by to ich negatívne reakcie zmierniť. Naviac, spojenie Juh I - Kaufland zabezpečuje aj L4 a spojenie Kubra - Kaufland zas L1.
Reply on: Michal Mazánik #12035:
Na 11ke ist ako 5 by sice bolo urychlenie,vyhnutie sa kolonam medzi kruhacmi OBI a POD JUHOM no nasi nakupovchtivy dochodcovia by to neprezili,takze tak, a Inovecka stred-ked tam nastupi a pri Smazienke vystupi ma vie tiez odrovnat 🙂 ,som za zrusenie,je to uplne zbytocne blizko a dopravu najme na dlhych linkach treba urychlit...len to uz je v nasom autami prespikovanom meste dost tazko riesitelne....
Od 1.9.2019 dochádza ku zmene cestovného poriadku MHD Trenčín: https://www.sadtn.sk/aktualita/158-oznam-pre-cestujucich-mhd/
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).

Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.

Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať 😉
Reply on: mathre #12033:
Myslím, že mesto aj SAD Trabelssie majú na hlave maslo rovným dielom.
Trošku zareagujem na tieto dohady, ohľadom obstaranie nových busov a servisovania tých vrakov čo tu jazdia.

V tomto by som až tak SADku nevynil, že servisuje tie šerble a posiela ich na GO. To čo si mesto v dodatku objednalo, to aj dostáva. Pokiaľ mesto neschváli nákup jazdeniek/nových vozov tak sa nič kupovať nebude.

Celý ten dodatok je podľa mňa jeden veľký nezmysel, takto sa to isto riešiť nemalo. Ale povedzme si úprimne. Keby ste majiteľom SADky a viete, že vám zmluva platí do roku 2022(opravte ma ak sa mýlim), vy by ste nakúpili svojvoľne nové vozy, s ktorými by ste v prípade neúspechu v novej súťaži nemali čo robiť? Jasné, že nie. Preto sa nemôžeme čudovať tomu, že sa robí to čo sa robí.
Reply on: S499.1023 #12029:
A toto je práve ďalší problém, keď takto majú také "kamarátske" vzťahy zjavne a dávajú im zarobiť, takýmto prístupom a s takýmto dopravcom sa zasekneme iba na značke IVECO, a to si nemyslím, že je najlepšie, keďže sú aj lepšie značky autobusov.
Reply on: kvorka #12030:
Napriek tomu, že Trenčania ho chvália, ja mám pocit, ze p. Minaretu je "náš človek" SAD Trabelssie na meste.
Reply on: S499.1023 #12029:
Mňa ale sere že tá odpoveď mesta nemôže byť myslená vážne z pozície objednávateľa: za 28.000 € ako hovorí zverejnený dodatok môžeme mať 2 klbaky rovnako ako vBA, plne pojazdné NP a s klímou, nie to jedno hebedo morálne zastaralé, ešte doň budú cpať ďalšie lóve.

PS: treba pozrieť čo vraví "porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku" ...

Reply on: Jacob #12028:
SAD Trabelssie má proste kamarátske vzťahy s Corexom či kde to tie vraky servisujú a peňazotok sa nesmie prerušiť.
Reply on: draxter #12027:
Fakt super, narvať 210 603€ do autobusov, ktoré by sa mali vyradiť, pekne nelogické.
Tiež neviem čo riešia, že tie ojazdené majú rovnako kilometrov či rok výroby, ale totožné určite nie sú, keďže tie ojazdené keby mali klímu tak je to hneď o niečom inom a boli by úplne nízkopodlažné.
Keby malo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov ak by sa jednalo o inú značku, tak to potom SAD-ka čo chce robiť? Nové autobusy nechce kúpiť, ale to je potom ich jedná možnosť pre nich.

S takýmto prístupom a takouto odpoveďou je jasná odpoveď, že nie je žiadny záujem o zlepšenie MHD, zjavne je im jedno, akým hnojom sa vozíme, hlavne, že sa máme čím voziť, že?

Inde fungujú maglevy a iné revolučné doprané prostriedky, ale u nás ani len nevedia spravovať poriadne autobusovú dopravu 😃 Vlastne na Slovensku dokým niekedy bude v nejakom meste metro tak dovtedy už metro aj zanikne 😃 ale pre Slovákov to bude aj tak revolučné, ako všetko čo doteraz sme nemali a inde to majú dlhé roky.
Dnes som našiel na webe mesta:
Prosím Vás, ktoré autobusy MHD boli predmetom strednej opravy k dnešnému dňu a ktoré ešte majú byť v rámci plánu na roky 2017-2021? Koľko peňazí dosiaľ opravy mesto stáli? Uvažuje mesto s tým, žeby tieto drahé stredné opravy vozidiel s vysokou podlahou a vekom cca 14 rokov riešilo obstaraním ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktorých ceny sú obdobné uvažovaným cenám opráv? Aký najvyšší prípustný vek vozidla MHD je prípustný podľa zmluvy s dopravcom?

Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar mobility, 16.8.2019

Predmetom strednej opravy sú vozidlá typu KAROSA B 952.
Od roku 2017 sa opravujú 4 vozidla ročne. K dnešnému dňu boli realizované stredné opravy 10 vozidiel za celkovú sumu 210 603 eur bez DPH.
Na trhu sú v ponuke aj nízkopodlažné ojazdené vozidlá, niektoré s klimatizáciou, no kilometricky a rokom výroby vozidla sú väčšinou totožné s aktuálnym stavom vozidiel, ktoré sú predmetom stredných opráv. Dopravca má zmluvne riešený servis pre aktuálne využívané modely autobusov. V prípade zakúpenia ojazdeného vozidla inej výrobnej značky, by mohlo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov. Aktuálne nie je predložený a ani sa na rokovanie Finančnej a majetkovej komisie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne alebo na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne nepripravuje materiál, predmetom ktorého by bol zámer na kúpu ojazdených autobusov.
Vek vozidla MHD nie je zahrnutý v zmluve s dopravcom.
Reply on: Marek6283 #12019:
Marek, MAN alebo Solaris vo výbave, s klímou a NP? To by sa v porovnaní s tou tvojou Karosou nemohlo ani dať vedľa seba. Určite to treba, najmä kým nemáme dopravcu zaviazané ho na isté obdobie s istou obnovou vozového parku! Súčasnú situáciu prirovnavam k tomu, keď je na lodi diera a kapitán rieši čím natre kormidlo. To boli tie generálky...
Reply on: Marek6283 #12019:
A tušíš vôbec, o akých ojazdených autobusoch je reč? To nie sú žiadne C734 z JRD Horná Mariková ale vozidlá, s ktorými Tvoje milované krabice vôbec neznesú porovnanie.
A navrhuje sa to ako dočasné riešenie miesto nezmyselných stredných pseudoopráv krabíc.
Reply on: Marek6283 #12019:
No podla toho, co som videl pri poslednej navsteve, vy uz s haraburdami jazdite teraz. A podstatne horsimi nez su tie co kupil DP. Hrdzava 952 s podozrivo prehnutou podlahou a podobne smakocinky...
Jedina nadej pre Trencin je sutaz, v ktorej SAD Balkan-sever kopnu do zadku a nahradia normalnym dopravcom...
Reply on: Jacob #12021:
Žiaľ mohli, ale urobili to najhoršie ako to šlo a na novej súťaži ešte nik ani nerobí.
Reply on: TeBeCe #12020:
To vážne? Okamžite kúpiť 4 dlhé a 8 krátkych! A máme sumu na GO na jeden rok pre 4 Karosy (približne).

Za týchto podmienok bye bye GO, bye bye opravy. Novú súťaž konečne vypísať a dovtedy ojazdené vozy, iná možnosť nie je, mesto to spôsobilo samo.
Reply on: Marek6283 #12019:
Lenže si porovnaj cenu ojazdeného a nového, státisícový rozdiel, a asi to je nemožné keď nejaký MBA. Peter Hošták PhD. v zápisnici čo tu bola postnutá uviedol: "vysvetlil, že to súvisí so zmluvou so SAD a.s., kde nám poskytujú
výkony, medzi ktoré patrí aj prevádzka autobusov, pričom sme išli cestou predĺženia zmluvy a kde
sme sa dohodli, že odpisované autobusy sa nebudú nahrádzať novými, pretože nám zmluva vyprší
behom štyroch rokov a nemalo by to zmysel."

Zároveň stále nechápem, ako mohli na priamo predĺžiť zmluvu bez nejakej súťaže, už by to chcelo zjavne zmeniť dopravcu keďže tento ako sa zdá je neschopný obnoviť svoj vozový park či hocičo iné, za tým ale niečo musí byť, mesto je zjavne asi spokojné s ich výkonom, keďže ich to asi moc nestojí keď nenakupujú sa nové autobusy, a súťaž nespravili lebo keby zmenil sa dopravca tak by určite nastala zmena a tým viac peňazí pre mesto, zároveň ak má takýto prístup mesto k MHD a je objednávateľom a nemá taký záujem o rozvíjanie tak nech radšej skončí s spoluprácou. Lebo takto sa to nedá, lebo myslieť, si, že pokiaľ všetko funguje tak je to v pohode, ale ono to nie je v pohode, vozový park chce už obnovu, chcelo by to aj nové spoje, posilniť aktuálne, to nie je len tak, že v roku 2016 bola veľká zmena a následne sa nič nebude diať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.