Posledný príspevok som tu dával k mimoriadnej komisii 6.6.2019.
Ak by ste si pozreli zápis z komisie (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Zápisnica-6.6.2019.pdf), tak z nej vyzerá, že som tam bol len ako dekorácia. Nič z návrhov a podnetov, či otázok v zápise nie je. Mojou chybou je, že som prehliadol v emaily návrh zápisnice a ozval som sa až keď nám ju poslali s materiálmi do ďalšej komisie. Toto je moja chyba. No ak by niekoho zaujímalo, čo sa na tejto komisii dialo, prikladám zvukový záznam z nej.
https://ulozto.sk/file/UeZ9c1MbJgHD/fmk-mim-06-06-2019-mimoriadna-mhd-mp3
Okrem iného som sa pýtal aj na nezriadenie zástavky na Vinohradoch. Je v územnom pláne, bol pre ňu priestor a nič. Preto som sa pýtal, čo bráni jej zriadeniu. Chcel som, aby mesto oficiálne vyzvalo SAD o prehodnotenie nasadenia NP vozidiel počas víkendov a sviatkov. Neviem, či sa tak stalo, lebo je to len spomenuté jedno vetou "v diskusii". Tých vecí tam však bolo z mojej strany viac (viď. záznam).
Každopádne. Bol som spolu s predsedom FMK zvolený za člena komisie, ktorá sa bude zaoberať novým verejným obstarávaním (VO) na výber nového dopravcu pre MHD v Trenčíne. Zatiaľ bolo predbežným oznámením vyhlásené, že mesto pripravuje nové VO na leto 2020. Aby sa prípadní záujemcovia pripravili.
Je tam množstvo vecí, ktoré bude potrebné vyriešiť. Na ďalšom stretnutí by sme si mali "rozdeliť" oblasti, ktorým sa jednotliví členovia budú venovať. Nové VO bude vyhlásené v lete 2020.
Ja som zatiaľ kontaktoval doc. Ing. Jána Lešinského, CSc. z STU ohľadom ozrejmenia problematiky pohonov. Ide o to, že smernica EÚ prikazuje 39% podiel alternatívnych pohonoch pri vozidlách MHD do roku 20xx (nepamätám si rok, keďže nemám pred sebou zápis). Čiže podľa informácii z komisie musíme riešiť akou alternatívou sa bude Trenčín uberať. Alternatívy k diesel-u majú svoje +/- a bolo by fajn, keby to zaznelo od odborníka, než aby to bolo politické rozhodnutie.
Píšem to tu aj z toho dôvodu, že vám budem vďačný za zaujímavé podnety, nápad, skúsenosti (k dispozícii je stále môj email: richard.scepko@gmail.com).
Ak by ste si pozreli zápis z komisie (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Zápisnica-6.6.2019.pdf), tak z nej vyzerá, že som tam bol len ako dekorácia. Nič z návrhov a podnetov, či otázok v zápise nie je. Mojou chybou je, že som prehliadol v emaily návrh zápisnice a ozval som sa až keď nám ju poslali s materiálmi do ďalšej komisie. Toto je moja chyba. No ak by niekoho zaujímalo, čo sa na tejto komisii dialo, prikladám zvukový záznam z nej.
https://ulozto.sk/file/UeZ9c1MbJgHD/fmk-mim-06-06-2019-mimoriadna-mhd-mp3
Okrem iného som sa pýtal aj na nezriadenie zástavky na Vinohradoch. Je v územnom pláne, bol pre ňu priestor a nič. Preto som sa pýtal, čo bráni jej zriadeniu. Chcel som, aby mesto oficiálne vyzvalo SAD o prehodnotenie nasadenia NP vozidiel počas víkendov a sviatkov. Neviem, či sa tak stalo, lebo je to len spomenuté jedno vetou "v diskusii". Tých vecí tam však bolo z mojej strany viac (viď. záznam).
Každopádne. Bol som spolu s predsedom FMK zvolený za člena komisie, ktorá sa bude zaoberať novým verejným obstarávaním (VO) na výber nového dopravcu pre MHD v Trenčíne. Zatiaľ bolo predbežným oznámením vyhlásené, že mesto pripravuje nové VO na leto 2020. Aby sa prípadní záujemcovia pripravili.
Je tam množstvo vecí, ktoré bude potrebné vyriešiť. Na ďalšom stretnutí by sme si mali "rozdeliť" oblasti, ktorým sa jednotliví členovia budú venovať. Nové VO bude vyhlásené v lete 2020.
Ja som zatiaľ kontaktoval doc. Ing. Jána Lešinského, CSc. z STU ohľadom ozrejmenia problematiky pohonov. Ide o to, že smernica EÚ prikazuje 39% podiel alternatívnych pohonoch pri vozidlách MHD do roku 20xx (nepamätám si rok, keďže nemám pred sebou zápis). Čiže podľa informácii z komisie musíme riešiť akou alternatívou sa bude Trenčín uberať. Alternatívy k diesel-u majú svoje +/- a bolo by fajn, keby to zaznelo od odborníka, než aby to bolo politické rozhodnutie.
Píšem to tu aj z toho dôvodu, že vám budem vďačný za zaujímavé podnety, nápad, skúsenosti (k dispozícii je stále môj email: richard.scepko@gmail.com).
Michal Mazánik
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).
Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.
Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať