Reply on: kvorka #12060:
Neviem prečo nejazdí, asi preto, že obyvatelia Trenčína si vyžiadali prekvapivo, aby jazdil Citelis 18M a podľa rovnako chorej logiky teda odstavíme iný kĺbový autobus. Iné vysvetlenie pri aktuálnom stave vozového parku (nasadzovanie prímestských vozov) nie je.
Richard Ščepko
Ak by ste si pozreli zápis z komisie (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Zápisnica-6.6.2019.pdf), tak z nej vyzerá, že som tam bol len ako dekorácia. Nič z návrhov a podnetov, či otázok v zápise nie je. Mojou chybou je, že som prehliadol v emaily návrh zápisnice a ozval som sa až keď nám ju poslali s materiálmi do ďalšej komisie. Toto je moja chyba. No ak by niekoho zaujímalo, čo sa na tejto komisii dialo, prikladám zvukový záznam z nej.
https://ulozto.sk/file/UeZ9c1MbJgHD/fmk-mim-06-06-2019-mimoriadna-mhd-mp3
Okrem iného som sa pýtal aj na nezriadenie zástavky na Vinohradoch. Je v územnom pláne, bol pre ňu priestor a nič. Preto som sa pýtal, čo bráni jej zriadeniu. Chcel som, aby mesto oficiálne vyzvalo SAD o prehodnotenie nasadenia NP vozidiel počas víkendov a sviatkov. Neviem, či sa tak stalo, lebo je to len spomenuté jedno vetou "v diskusii". Tých vecí tam však bolo z mojej strany viac (viď. záznam).
Každopádne. Bol som spolu s predsedom FMK zvolený za člena komisie, ktorá sa bude zaoberať novým verejným obstarávaním (VO) na výber nového dopravcu pre MHD v Trenčíne. Zatiaľ bolo predbežným oznámením vyhlásené, že mesto pripravuje nové VO na leto 2020. Aby sa prípadní záujemcovia pripravili.
Je tam množstvo vecí, ktoré bude potrebné vyriešiť. Na ďalšom stretnutí by sme si mali "rozdeliť" oblasti, ktorým sa jednotliví členovia budú venovať. Nové VO bude vyhlásené v lete 2020.
Ja som zatiaľ kontaktoval doc. Ing. Jána Lešinského, CSc. z STU ohľadom ozrejmenia problematiky pohonov. Ide o to, že smernica EÚ prikazuje 39% podiel alternatívnych pohonoch pri vozidlách MHD do roku 20xx (nepamätám si rok, keďže nemám pred sebou zápis). Čiže podľa informácii z komisie musíme riešiť akou alternatívou sa bude Trenčín uberať. Alternatívy k diesel-u majú svoje +/- a bolo by fajn, keby to zaznelo od odborníka, než aby to bolo politické rozhodnutie.
Píšem to tu aj z toho dôvodu, že vám budem vďačný za zaujímavé podnety, nápad, skúsenosti (k dispozícii je stále môj email: richard.scepko@gmail.com).