Jedna poznámka k Ikarusu, ktorý jazdil do 2008 a bol odstavený v areály SAD.
Pýtal som sa v posledných podnetoch cez VMČ, či by nemohlo byť vozidlo prevezené do areálu MHSL niekde pod strechu pre prípadnú rekonštrukciu na historické vozidlo. Šlo o podnet č. 7.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-Ščepko.pdf
Tu je odpoveď:
"Dňa 27.júna 2019 bolo „toto historické vozidlo“ Ikarus 280.87 zošrotované certifikovanou organizáciou."
...takže sa môže aktualizovať aj popis na iMHD. Tajne som dúfal, že raz príde vedenie mesta, ktoré pochopí význam MHD v plnom rozsahu aj s jeho históriou. Ak tomu tak aj raz bude, už bez posledného Ikarusu, ktorý v tomto meste jazdil.
Pýtal som sa v posledných podnetoch cez VMČ, či by nemohlo byť vozidlo prevezené do areálu MHSL niekde pod strechu pre prípadnú rekonštrukciu na historické vozidlo. Šlo o podnet č. 7.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-Ščepko.pdf
Tu je odpoveď:
"Dňa 27.júna 2019 bolo „toto historické vozidlo“ Ikarus 280.87 zošrotované certifikovanou organizáciou."
...takže sa môže aktualizovať aj popis na iMHD. Tajne som dúfal, že raz príde vedenie mesta, ktoré pochopí význam MHD v plnom rozsahu aj s jeho históriou. Ak tomu tak aj raz bude, už bez posledného Ikarusu, ktorý v tomto meste jazdil.
Richard Ščepko
Ak by ste si pozreli zápis z komisie (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Zápisnica-6.6.2019.pdf), tak z nej vyzerá, že som tam bol len ako dekorácia. Nič z návrhov a podnetov, či otázok v zápise nie je. Mojou chybou je, že som prehliadol v emaily návrh zápisnice a ozval som sa až keď nám ju poslali s materiálmi do ďalšej komisie. Toto je moja chyba. No ak by niekoho zaujímalo, čo sa na tejto komisii dialo, prikladám zvukový záznam z nej.
https://ulozto.sk/file/UeZ9c1MbJgHD/fmk-mim-06-06-2019-mimoriadna-mhd-mp3
Okrem iného som sa pýtal aj na nezriadenie zástavky na Vinohradoch. Je v územnom pláne, bol pre ňu priestor a nič. Preto som sa pýtal, čo bráni jej zriadeniu. Chcel som, aby mesto oficiálne vyzvalo SAD o prehodnotenie nasadenia NP vozidiel počas víkendov a sviatkov. Neviem, či sa tak stalo, lebo je to len spomenuté jedno vetou "v diskusii". Tých vecí tam však bolo z mojej strany viac (viď. záznam).
Každopádne. Bol som spolu s predsedom FMK zvolený za člena komisie, ktorá sa bude zaoberať novým verejným obstarávaním (VO) na výber nového dopravcu pre MHD v Trenčíne. Zatiaľ bolo predbežným oznámením vyhlásené, že mesto pripravuje nové VO na leto 2020. Aby sa prípadní záujemcovia pripravili.
Je tam množstvo vecí, ktoré bude potrebné vyriešiť. Na ďalšom stretnutí by sme si mali "rozdeliť" oblasti, ktorým sa jednotliví členovia budú venovať. Nové VO bude vyhlásené v lete 2020.
Ja som zatiaľ kontaktoval doc. Ing. Jána Lešinského, CSc. z STU ohľadom ozrejmenia problematiky pohonov. Ide o to, že smernica EÚ prikazuje 39% podiel alternatívnych pohonoch pri vozidlách MHD do roku 20xx (nepamätám si rok, keďže nemám pred sebou zápis). Čiže podľa informácii z komisie musíme riešiť akou alternatívou sa bude Trenčín uberať. Alternatívy k diesel-u majú svoje +/- a bolo by fajn, keby to zaznelo od odborníka, než aby to bolo politické rozhodnutie.
Píšem to tu aj z toho dôvodu, že vám budem vďačný za zaujímavé podnety, nápad, skúsenosti (k dispozícii je stále môj email: richard.scepko@gmail.com).