linky 1-6 tak ako píšeš
linky 7/17: už si šiel narvaným kĺbom? ja áno, predvčerom. Možno niektoré spoje považuješ za prázdne, resp. aj kĺbaky sa na týchto linkách sťahujúdo vozovne a vyťahujú von, takže preto tam môžeš vídať aj slabšie vyťažené spoje. Ale inak najmä tento mesiac vidno už ich zmysel riadne.
linka 8: 15 min interval je len v jednu hodinu a po celej trase je voz slušne vyťažený. Večer je to síce menej, ale takúto linku treba, lebo inak by už nejazdilo skoro nič, nieto častejšie než raz do hodiny. TU linka 8 poskytuje pravidelnosť a spojenie aj za bývalú linku 18 (dnes 4) či 28 a 21, ktoré už nejazdia v tom čase.
linky 11-22 opäť súhlas
linka 23 je slabá, podľa mňa pre krátku trasu. Buď presun na 28 alebo predĺženie linky K výstavisku (až pred bránu)
linky 24-28 súhlas
linka 50: cez týždeň len jeden spoj na nočný Zemplín, ale problémom asi bude zaturnusovanie + FPČ vodiča čo by to robil
Opatová družstvo: pri frekvencii dnešnej linky 4 zbytočná veru úplne.
Nové busy sú výlučne PAL.
Nové busy na MHD: až s novým (staronovým) dopravcom po 8/2017, dovtedy nič nebude (a má to logiku), treba ten kĺbový Citelis sprevádzkovať
Áno, ráno som #54 videl na linke 24 vpredu len malá tabuľka, inak nič, transparenty blbnú. A nebol to jediný voz, čo zase soudruzi na SAD posrali?
isteže, dopravca môže riskovať a kúpiť nové vozy na svoje triko, lenže náš dopravca sa nedokáže ani postarať o jediný kĺbový Citelis 18M či poriadnu údržbu vozov. Takže takýto postup nehrozí. Najmä nie preto, že náklady na vozy MHD predstavujú jeho oprávnený náklad voči mestu - čiže všetky vozy MHD v súčasnosti sme si už dávno zaplatili. A keďže zmluva na MHD končí tuším v auguste 2017, nič nové sa zjavne nekúpi - treba rozmýšľať na tendrom a vysúťažiť normálneho dopravcu, ktorý zvládne to čo nezvláda SAD TN:
- bezchybne vytlačiť CP vypracovaný mestom (doteraz visia hovadiny po celom meste)
- upraviť konečne hlásenia vo vozoch (konečná, Legionárska, ...)
- transparenty zmysluplne vyťažovať možnosťami sfotvéru
Úplne súhlasím, aj mne sa zdá, že cestujúcich je viac. Ak to potvrdia aj čísla, bude to veľký úspech!
Keďže sa nám už blíži koniec skúšobnej prevádzky a zmena cestovného poriadku - od 11.12.2016 (kedy bude zriadená napr. zastávka Stavokov a vypustené zastávky Hroznová a Brnianska) dovolím si zhodnotiť každú jednu linku:
Linka 1: aj po optimalizácií si udržiava dobrú vyťaženosť. Harmoniky v špičke jazdia plné no na okrajoch špičky sú už zbytočné. Rovnako aj v sedle a cez víkend patrí k tým silným linkám.
Linka 2: vzhľadom na klesajúci počet spojov klesol aj záujem o túto linku, čo sa však dialo už aj dávno pred optimalizáciou. Je to spôsobené najmä tým, že cestujúci využívajú posilnenú linku 24 a novú linku 12. Vedel by som si predstaviť úplné zrušenie tejto linky a presun jej spojov na linky 12 a 24. Linku však pri živote držia Nozdrkovce, ktoré musia mať zabezpečenú obsluhu a pokiaľ viem, tak obyvatelia Nozdrkoviec linku 2 využívajú v celku hojne (vzhľadom na to, aké sú Nozdrkovce malé)
Linka 3: Zrušenie zbytočného trasovania po celej m. č. Západ a poskytnutie rýchleho spojenia častí za traťou a centa mesta touto linkou jej zabezpečuje dobrú vyťaženosť v celej trase.
Linka 4: Napriek tomu, že je linkou úplne novou si ju cestujúci obľúbili a hojne ju využívajú ako cez pracovné dni tak aj cez víkend. Cez špičku je niekedy až príliš plná (najmä popoludní smer Juh). Do budúcnosti by si zaslúžila posilnenie.
Linka 5: patrí k tým využívanejším linkám MHD. Jej spoje jazdia približne rovnako plné ako pri linkách 7 a 17. Jej oslabenie stále považujem za neprimerané.
Linka 6: vďaka úprave trasy sa zvýšila jej vyťaženosť a stáva sa použiteľnou aj cez víkend a večer v "x", pričom v týchto časoch bola do 1.8. nepoužiteľná. Posilnenie o zrušenú linky 13 bolo správnym krokom, ktorý cestujúci ocenili.
Linky 7 a 17: oproti očakávaniam ma sklamali. V špičkách sú vyťažené ešte ako tak, premávku kĺbových autobusov však považujem za zbytočný luxus. Cez víkend a v sedle by som ich vyťaženosť prirovnal k linke 23. Navrhol som zrušenie premávky kĺbových autobusov a dobré by bolo aj zavedenie novej trasy v "a" tak, že bude začínať/končiť na Saratovskej a zachádzať na Juh II. Jej vyťaženosť vo mne však stále vyvoláva myšlienku na presun víkendových spojov na linku 5.
Linka 8: taktiež patrí medzi najviac vyťažené linky MHD, avšak vzhľadom na to, že v špičke ponúka luxusný 15 minútový interval, pripadá mi v tomto čase málo vyťažená a rovnako aj večer. No napriek tomu jej interval navrhujem zachovať bez zmien.
Linka 11: aj táto linka patrí medzi najviac vyťažené linky MHD a jednoznačne vyžaduje posilnenie. V sedle a cez víkend jazdí plná avšak nie preťažená. Naopak v špičke je táto linka preťažená a vyžaduje nasadenie kĺbového autobusu namiesto L7 a 17!
Linka 12: Jej úvod bol veľmi rozpačitý, z Novín spočiatku nejazdil takmer nikto. V súčasnosti som už zažil aj to, že na Jána Zemana nastupuje aj 5 ľudí a na Karpatskej okolo 1-2, čo je lepšie ako pri jej zavedení. Ranný spoj o siedmej je veľmi dobre vyťažený, zlepšila sa aj vyťaženosť cez víkend. Navrhujem nemeniť, do budúcnosti navrhujem mierne posilniť spojenie Noviny > Centrum popoludní, v žiadnom prípade však nenavrhujem linku akokoľvek obmedzovať.
Linka 13: je zaujímavé, že napriek okružnej a dlhej trase je veľmi dobre využívaná. Vyžaduje posilnenie.
Linka 22: je nezanedbateľným a dobre využívaným doplnkom linky 1, nenavrhujem žiadne zmeny.
Linka 23: naďalej vozí pár ľudí, navrhujem presun víkendových a sedlových spojov na linku 28 a trasovanie cez Partizánsku, čím vzrastie potenciál o nové územie. Na Inoveckej a Soblahovskej je vzhľadom na premávku nosných liniek zbytočná.
Linka 24: je vynikajúco využívaná, poobede a najmä cez víkend je preťažená. Navrhujem nasadenie Citelisu 18M, pričom táto nenáročná trasa na rovine bude pre tento autobus vhodná. Dávam do pozornosti, že otázku Richarda Ščepka ohľadom tohto autobusu nájdete v zázname z posledného zasadnutia MsZ tu: https://www.youtube.com/watch?v=1ww07nrLOzE
Linka 25: tiež dobre využívaná linka, aj keď menej ako linka 24.
Linka 26(27): milo ma prekvapila najmä dobrá vyťaženosť ranného spoja pre zamestnancov. Pár krát som ho videl a aj som sa ním odviezol a musí povedať, že je naozaj opodstatnený. Cez víkend je využívaná podobne ako linka 13, čo znamená veľa cestujúcich. Vídavam v nej viac ľudí, ako na víkendový spojoch liniek 7 a 17.
Linka 28: patrí k lepšie vyťaženým linkám a to aj mimo špičky a cez víkend. Odporúčal som jej posilnenie o vybrané spoje z linky 23 ako aj pridanie nových spojov.
Linka 50: touto linkou som nikdy nešiel, hoci sa na to už dlho chystám. Preto ju nebudem moc hodnotiť. Avšak vzhľadom na to, že sme krajské mesto navrhujem aby aspoň vybrané spoje nadväzujúce na nočné rýchliky a teda tie spoje, ktoré sú dnes najviac využívané jazdili každú noc.
Zachádzku na zastávku Opatová, družstvo opíšem samostatne: považujem ju za úplnú zbytočnosť, nakoľko je obyvateľmi nevyužitá a daná časť Opatovej má dobrú obsluhu zo zastávky Opatová, Niva. Taktiež v budúcnosti bude zriadená zastávka Opatová, nadjazd pre linku 4. Zachádzku považujem za vyhodené peniaze a navrhujem jej zrušenie ako aj oboch zastávok na nej.
Zastávky: samotné navrhnutie nových zastávok bolo veľkým plusom návrhu. O to viac som sklamaný z toho, že veľká časť z nich sa nateraz vymaže z cestovných poriadkov, pretože ODI dal podmienku na vybudovanie zálivov, čo si mesto na toľkých zastávkach zrejme nemôže dovoliť. Teší ma, že aspoň niektoré sa podarilo zaviesť a že pribudne aj Stavokov. Privítal by som aj zastávku Opatová, nadjazd pre linku 4, aby už L6 nemusela zachádzať a cestujúci by si prešli buď na Nivu alebo k nadjazdu. Budúci rok sa má opravovať ul. Na kamenci, takže tu je asi potrebné zatlačiť aby sa spolu s rekonštrukciou postavila aj zastávka Hroznová.
Celkovo však návrh a aj jeho výsledok hodnotím veľmi kladne, ale neodpustím si aspoň vyššie spomenuté pripomienky, poznatky. Osobne som však už veľmi zvedavý, ako bude vyzerať upravený cp.
Ohľadom nákupu autobusov: je fakt, že MHD by už aspoň nejaké 4 nové kúsky potrebovala namiesto najstarších Karos. A taktiež bude treba nahradiť aj kĺbové autobusy novými. Povedalo sa, že príde 30 autobusov no nie je povedané, že to bude rovnaký druh. Možno to bude 25 PAL a 5 MHD. K financovaniu poviem toľko, že mesto do tohto roka platilo dopravcovi aj nákup autobusov z roku 2011. A keď sa to dalo zaplatiť vtedy - keď na tom bolo mesto podtne horšie, verím, že teraz by to zvládlo.
Celkom na koniec zaujímavosť, že v utorok okolo 16:43 som videl na Ul. Gen. M. R. Štefánika kĺb #54 na linke 1 smer Juh s nefunkčnými tabuľami, pričom označený bol len tabuľkou s číslom 1 za predným sklom. Bohužiaľ nemám foto. Taktiež ma prekvapilo, že na kĺbových spojoch L7 a 17 jazdilo krátke vozidlo.
@irizar: Nové autobusy pre MHD by nemalo "odklepávať" mesto, mal by ich kúpiť dopravca, čo je SAD Trenčín. S finančnou situáciou mesta to nemá nič spoločné.
@Jacob: Prvé štyri 952ky dokonca 11, začali jazdiť koncom roka 2005. Za predpokladu, že ich nechceme nechať jazdiť ako kedysi 732ky a 280ky, tak by mal dopravca začal rozmýšľať nad niečim novým. Tu by mohlo možno intervenovať mesto a tlačiť na SADku...
Aha, tak potom skoda... ta mestska by potrebovala nove... hlavne nizkopodlazne. Pri primestskych mi uz pride ze je ich moc. 952ky pravda uz maju tento tok 10 rokov... uz dlho nevydrzia.
Tie budu na primestsku. Pochybujem ze by Trencin v tej financnej situacii, v akej je, odklepol nakup tridsat vozov.
Ale bolo by nacase sa tym zaoberat, 952ky uz starnu...
Musím skonštatovať, že po zmene grafikomu liniek MHD chodí oveľa viac ľudí, než tomu bolo pred zmenou. Možno s tým súvisí aj blížiace sa zmena v parkovaní (často o tom ľudí počúvam rozprávať že radšej pôjdu do práce MHD). Linky chodia vyťažené niekedy úplne maximálne, najviac L11; L24; L6; L1 a aj L4. Postupne sa rozbieha aj L7 (videl som celkom slušne plnú harmoniku zopárkrát). Možno by sa hodili ešte nejaké 2-3 harmoniky kúpiť + sprevádzkovať tú, čo stojí v garáži.
Zdravíčko, neviete náhodou niekto o nových autobusoch čo má tento piatok 11. novembra dostať SADka? Našiel som iba sprostý článok, kde sa píše o 30 autobusoch, len či náhodou niekto nevie, či sa jedná o autobusy pre prímestskú dopravu alebo do mestskej dopravy. Ale typujem, že do mestskej dopravy asi 30 autobusov to asi nie... (aj keď nebolo by to zlé, pomohlo by to celkom dosť MHDčke).
to sa teda zbadali....ale ten čas to je riadne dlhá doba! To je sila, ja že týždeň-dva a nie 3 mesiace. Nehovoriac o tom nehlásení ani v smere späť.
No a zastávky? Kapitola sama o sebe, aj ODI má za ušami, načo potrebuje všade zálivy? že na Hasičskej či Električnej, budiš. Ale na cestách miestnej úrovne netreba, nech je aspoň dáka preferencia MHD.
Termín ukončenia rekonštrukcie zastávky Legionárska už je známi:
"Pripomíname, že pre rekonštrukciu križovatky Legionárska - Partizánska a zároveň budovanie cyklotrasy je dočasne zrušená autobusová zastávka na Legionárskej ulici smerom na centrum v bezprostrednej blízkosti križovatky Legionárska -Partizánska. Po ukončení prác bude znovu obsluhovaná. Predpokladaný termín je - i vzhľadom na počasie - január 2017."
Prevzaté z www.trencin.sk
Zároveň som z útvaru dopravy dostal nasledovné informácie:
- Zastávky Hroznová, Brnianska, Priemyselný park II smer AUOtronic – v súčasnosti budú vypustené z cestovného poriadku (nebudú vôbec v CP). Na tieto zastávky je potrebná investičná akcia, kde je potrebné vybudovanie zálivu.
- Karpatská ul. sa vyznačovať nebude, vzhľadom k rekonštrukcií tejto ul. a bolo by neekonomické to vyznačovať.
- Ohľadom zastávok v Biskupiciach pri cintoríne a v Kubrej Námestí, je potrebné vybudovať zálivy pre zastávkové niky. Dopravný inšpektorát nesúhlasí s týmito zastávkami, aby boli v jazdnom pruhu. Zastávka Stavokov bola z ich strany povolená.
- zast. Legionárska: Zastávka ostáva v cestovnom poriadku bez zmeny jej odstránenia, vzhľadom k dočasnej rekonštrukcií.
Mesto samozrejme informovať budem! Pre istotu som si to aj nahral a pošlem im aj to.
A perličky z dneška:
- keďže som cestoval po zotmení, tak som si všimol hlavne totálne neosvetlené obratiská MHD Sihoť IV a Biskupice, cintorín. Je podľa mňa neuveriteľné, aby (zasa poviem) v KRAJSKOM meste boli v čase, keď chceme prilákať ľudí do MHD neosvetlené zastávky.
A pod pojmom neosvetlené myslím skutočne to, že tam nieje vidieť na krok! Viac toho uvidíte v priloženom obrázku.
V Biskupiciach tej tme môžu vodiči ľahko prehliadnuť cestujúcich, keďže väčšina z nich ani nezachádza do obratiska.
Podnet som zatiaľ dával iba cez nastrencin.sme.sk (očakávam, že ho zverejnia asi až cez týždeň). Okrem iného som navrhol toto:
Navrhujem na Sihoti IV doplniť lampu verejného osvetlenia niekde k označníku (smer centrum) a jej svietidlo nasmerovať do obratiska.
V Biskupiciach pokiaľ viem, tak obratisko ani nepatrí mestu a keďže tu už nekončí žiadna linka a veľa vodičov aj tak zastavuje na ceste a nezachádza do obratiska, navrhujem teda zastávku Biskupice, cintorín obojsmerne premiestniť práve na komunikáciu vedľa obratiska - Biskupickú ul. - ktorá je osvetlená.
Tie Biskupice sme už raz preberali aj tu. Pred týždňom som to poslal útvaru dopravy no zatiaľ nemám konkrétnu odpoveď. Aj vzhľadom na to osvetlenie to budem urgovať.
Rovnako aj Sihoť budem riešiť. Taktiež som nespokojný aj s prístupom euroAWK, na zastávke Opatovská smer mesto nesvieti v prístrešku ani jeden z dvoch reklamných panelov, takže tma je aj tam.
Tak, dnes už som v TN a samozrejme, išiel som cez zastávku Legionárska a musím povedať, že ZASTÁVKA SA NEHLÁSI OBOJSMERNE. Teda, ani v smere na Juh, kde funguje bez zmien.
Namiesto toho, aby si s tým spoločnosť SAD Trenčín dala viac námahy a zrušila hlášku v smere na Braneckého (určite to musí ísť, veď ako by sa potom hlásili jednosmerné zastávky - napr. Ku štvrtiam) len jednoducho vymazala z hlásenia slovo Legionárska a opäť si nelámala hlavu nad rozlišovaním smerov, ale ako som písal, hlásenie zrušila aj na funkčnej zastávke.
To mi teda príde už naozaj vrchol!
A úplne súhlasím s tvrdeniami capaCity a draxtera. Úprava hlášok a úprava dotknutých vývesiek a ich vytlačenia na žltý papier (prípadne oranžový) by mala byť v KRAJSKOM meste samozrejmosť. V nejakej Hornej Dolnej by sa to ešte tolerovať dalo ale tu nie!
K samotnej rekonštrukcií poviem toľko, že zatiaľ boli odstránené obrubníky, vozovka a cca. 1/3 chodníka (išiel som už potme, tak neviem presne). Na ich mieste je už jama, ktorá sa ťahá už k budove Poštovej Banky. Prístrešok je bez zmien, označník bol demontovaný.
1. v TN to nebude fungovať ani po výbere toho výpalného za parkovanie
2. môže = nemusí = svojvôľa, pri existujúcich zmluvách už vidím môjho prenajímateľa, ako mi uteká z Washingtonu udeliť súhlas na nejaké prihlúple parkovanie
3. opäť diskriminácia - čo koho do toho, na aké účely používam auto? A ak ho mám na lízing, nie som vlastník ? A keď ho mám v nájme....a pod.
4. Nebývam na Juhu I, kde mesto postavilo parkovanie, čo nebude ani spoplatnené (lebo južania majú väčšinu a hneď by vedenie mohlo aj skončiť), ale na Sihoti I, kde nič nepostavili a idú ma zdierať, pričom rezidentom som podľa bydliska a nie podľa vlastníctva. Dane nie sú ekvivalentné plnenia inak, takže toto ani nespomínaj, tu ide o výber na vopred neurčené použitie.
Summa summarum: PAMFLET! Rovnako ako pôvodný prístup k MHD, ktorý sa zmenil len vďaka pár zanietencom a pár schopným ľuďom (milan005,draxter,Richard,....), čo ale nestačí. Zato vymýšľať až sa z kečky parí nad tým, ako zodrať ľudí, to áno, tam aj nemožné vymyslíme. Ale ako zabezpečiť aspoň 3 spoje do hodiny na Juh I, nad tým si palice nelámu ?
1 Ja netvrdím, že prokurátor nemá pravdu. Možno má. Potom sa však s verejnou dopravou môžeš rozlúčiť, lebo mestá o veľkosti Trenčína, ktoré sú nastavené na automobilovú dopravu, spravidla nemajú funkčnú verejnú dopravu.
2 Nájomca s trvalým pobytom, keď už získal od majiteľa bytu podpis k súhlasu s jeho trvalým pobytom, si môže dohodnúť podpis k súhlasu so získaním parkovacej karty na svoje auto. Keď nezíska, môže si prenajať aj garáž alebo si nájsť lepšieho prenajímateľa.
3 Vo VZN máš aj podmienku vlastníctva auta resp. preukázania jeho používania na súkromné účely.
4 Miestnymi daňami a poplatkami by som sa neoháňal. Vezmi si to nové parkovisko na Saratovskej nad cintorínom - 37 miest za zhruba 80.000 €, v prepočte cez 2.000 € na miesto. Stihne zaplatiť jedná domácnosť s jedným autom takú sumu na miestnych daniach a poplatkoch za menej rokov, než dané miesto bude nutné zrekonštruovať? Mínus dažďová voda, obnova značenia a zimná údržba?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter