Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #9886:
Ďakujem pekne.
Reply on: MinoSUN-55 #9885:
na 24 a 25 nájdeš aj tu vo fotogalérii, daj si pri vyhľadávaní položku "linka" číslo 24 alebo 25 a máš to. Na linkách 7/17 zatiaľ galéria nie je, ale pozriem či nemám dačo na disku.
Nemá niekto zachytené kĺbové vozidlá na linkách 7, 17, 24, 25?
Myslíš asi nizkopodlažné? Ak si myslel že NP je že nízkopodlažné, tak na obrázku čo som poslal vyzerá, že je asi nízkopodlažný, ale nie bohužiaľ tie nové autobusy nie sú nízko podlažné. Ale to sme mohli čakať, naša SADka iba nejako kupuje tie vysokopodlažné, aj pri autobuse Irisbus Crossway LE 12M ho moc nemôžeme nazvať nízko podlažným, keďže iba predná časť kde je cca 8 sedadiel či koľko plnohodnotne ako pri nízkopodlažnom vozidle.
Inak je to škoda, že sa nemohli kúpiť radšej rovno týchto Crosswayov ako starých 952 karós. Taktiež napríklad škoda, je že máme Citelisov iba 5. A zase baviť sa o nízkopodlažnom kĺbaku už nemá zmysel, ten stále stojí na dvore SADky, dnes tuším vzadu bol odstavený vedľa nejakej veľmi starej Karosy.

A sú NP?
Tak predsa len... bolo to 30 prímestských autobusov. Presnejšie asi tieto: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/OV_Regio_IJsselmond_Iveco_Crossway_Low_Entry_(14291032476).jpg nevyznám sa moc v autobusoch, ale viem povedať, že vyzerá tak isto ako staré Crosswaye čo má SADka, len iné svetlá a majú nápis IVECO. A zvnútra, dosť porovnateľné s starými.
Reply on: irizar #9880:
Ja myslím, že aj SAD Trabelssie zvládne všetko, čo treba, len na nich musí mesto dupať.
Reply on: kvorka #9877:
Aby to nebola taka sutaz ako v Nitrianskom kraji...
Reply on: kvorka #9877:
" treba rozmýšľať na tendrom a vysúťažiť normálneho dopravcu, ktorý zvládne to čo nezvláda SAD TN" Tak. Prípadne pokojne viac dopravcov.
Reply on: MA MHD #9876:
linky 1-6 tak ako píšeš
linky 7/17: už si šiel narvaným kĺbom? ja áno, predvčerom. Možno niektoré spoje považuješ za prázdne, resp. aj kĺbaky sa na týchto linkách sťahujúdo vozovne a vyťahujú von, takže preto tam môžeš vídať aj slabšie vyťažené spoje. Ale inak najmä tento mesiac vidno už ich zmysel riadne.
linka 8: 15 min interval je len v jednu hodinu a po celej trase je voz slušne vyťažený. Večer je to síce menej, ale takúto linku treba, lebo inak by už nejazdilo skoro nič, nieto častejšie než raz do hodiny. TU linka 8 poskytuje pravidelnosť a spojenie aj za bývalú linku 18 (dnes 4) či 28 a 21, ktoré už nejazdia v tom čase.
linky 11-22 opäť súhlas
linka 23 je slabá, podľa mňa pre krátku trasu. Buď presun na 28 alebo predĺženie linky K výstavisku (až pred bránu)
linky 24-28 súhlas
linka 50: cez týždeň len jeden spoj na nočný Zemplín, ale problémom asi bude zaturnusovanie + FPČ vodiča čo by to robil
Opatová družstvo: pri frekvencii dnešnej linky 4 zbytočná veru úplne.
Nové busy sú výlučne PAL.
Nové busy na MHD: až s novým (staronovým) dopravcom po 8/2017, dovtedy nič nebude (a má to logiku), treba ten kĺbový Citelis sprevádzkovať
Áno, ráno som #54 videl na linke 24 vpredu len malá tabuľka, inak nič, transparenty blbnú. A nebol to jediný voz, čo zase soudruzi na SAD posrali?
Reply on: capaCity #9874:
isteže, dopravca môže riskovať a kúpiť nové vozy na svoje triko, lenže náš dopravca sa nedokáže ani postarať o jediný kĺbový Citelis 18M či poriadnu údržbu vozov. Takže takýto postup nehrozí. Najmä nie preto, že náklady na vozy MHD predstavujú jeho oprávnený náklad voči mestu - čiže všetky vozy MHD v súčasnosti sme si už dávno zaplatili. A keďže zmluva na MHD končí tuším v auguste 2017, nič nové sa zjavne nekúpi - treba rozmýšľať na tendrom a vysúťažiť normálneho dopravcu, ktorý zvládne to čo nezvláda SAD TN:
- bezchybne vytlačiť CP vypracovaný mestom (doteraz visia hovadiny po celom meste)
- upraviť konečne hlásenia vo vozoch (konečná, Legionárska, ...)
- transparenty zmysluplne vyťažovať možnosťami sfotvéru
Reply on: MinoSUN-55 #9871:
Úplne súhlasím, aj mne sa zdá, že cestujúcich je viac. Ak to potvrdia aj čísla, bude to veľký úspech!
Keďže sa nám už blíži koniec skúšobnej prevádzky a zmena cestovného poriadku - od 11.12.2016 (kedy bude zriadená napr. zastávka Stavokov a vypustené zastávky Hroznová a Brnianska) dovolím si zhodnotiť každú jednu linku:
Linka 1: aj po optimalizácií si udržiava dobrú vyťaženosť. Harmoniky v špičke jazdia plné no na okrajoch špičky sú už zbytočné. Rovnako aj v sedle a cez víkend patrí k tým silným linkám.
Linka 2: vzhľadom na klesajúci počet spojov klesol aj záujem o túto linku, čo sa však dialo už aj dávno pred optimalizáciou. Je to spôsobené najmä tým, že cestujúci využívajú posilnenú linku 24 a novú linku 12. Vedel by som si predstaviť úplné zrušenie tejto linky a presun jej spojov na linky 12 a 24. Linku však pri živote držia Nozdrkovce, ktoré musia mať zabezpečenú obsluhu a pokiaľ viem, tak obyvatelia Nozdrkoviec linku 2 využívajú v celku hojne (vzhľadom na to, aké sú Nozdrkovce malé)
Linka 3: Zrušenie zbytočného trasovania po celej m. č. Západ a poskytnutie rýchleho spojenia častí za traťou a centa mesta touto linkou jej zabezpečuje dobrú vyťaženosť v celej trase.
Linka 4: Napriek tomu, že je linkou úplne novou si ju cestujúci obľúbili a hojne ju využívajú ako cez pracovné dni tak aj cez víkend. Cez špičku je niekedy až príliš plná (najmä popoludní smer Juh). Do budúcnosti by si zaslúžila posilnenie.
Linka 5: patrí k tým využívanejším linkám MHD. Jej spoje jazdia približne rovnako plné ako pri linkách 7 a 17. Jej oslabenie stále považujem za neprimerané.
Linka 6: vďaka úprave trasy sa zvýšila jej vyťaženosť a stáva sa použiteľnou aj cez víkend a večer v "x", pričom v týchto časoch bola do 1.8. nepoužiteľná. Posilnenie o zrušenú linky 13 bolo správnym krokom, ktorý cestujúci ocenili.
Linky 7 a 17: oproti očakávaniam ma sklamali. V špičkách sú vyťažené ešte ako tak, premávku kĺbových autobusov však považujem za zbytočný luxus. Cez víkend a v sedle by som ich vyťaženosť prirovnal k linke 23. Navrhol som zrušenie premávky kĺbových autobusov a dobré by bolo aj zavedenie novej trasy v "a" tak, že bude začínať/končiť na Saratovskej a zachádzať na Juh II. Jej vyťaženosť vo mne však stále vyvoláva myšlienku na presun víkendových spojov na linku 5.
Linka 8: taktiež patrí medzi najviac vyťažené linky MHD, avšak vzhľadom na to, že v špičke ponúka luxusný 15 minútový interval, pripadá mi v tomto čase málo vyťažená a rovnako aj večer. No napriek tomu jej interval navrhujem zachovať bez zmien.
Linka 11: aj táto linka patrí medzi najviac vyťažené linky MHD a jednoznačne vyžaduje posilnenie. V sedle a cez víkend jazdí plná avšak nie preťažená. Naopak v špičke je táto linka preťažená a vyžaduje nasadenie kĺbového autobusu namiesto L7 a 17!
Linka 12: Jej úvod bol veľmi rozpačitý, z Novín spočiatku nejazdil takmer nikto. V súčasnosti som už zažil aj to, že na Jána Zemana nastupuje aj 5 ľudí a na Karpatskej okolo 1-2, čo je lepšie ako pri jej zavedení. Ranný spoj o siedmej je veľmi dobre vyťažený, zlepšila sa aj vyťaženosť cez víkend. Navrhujem nemeniť, do budúcnosti navrhujem mierne posilniť spojenie Noviny > Centrum popoludní, v žiadnom prípade však nenavrhujem linku akokoľvek obmedzovať.
Linka 13: je zaujímavé, že napriek okružnej a dlhej trase je veľmi dobre využívaná. Vyžaduje posilnenie.
Linka 22: je nezanedbateľným a dobre využívaným doplnkom linky 1, nenavrhujem žiadne zmeny.
Linka 23: naďalej vozí pár ľudí, navrhujem presun víkendových a sedlových spojov na linku 28 a trasovanie cez Partizánsku, čím vzrastie potenciál o nové územie. Na Inoveckej a Soblahovskej je vzhľadom na premávku nosných liniek zbytočná.
Linka 24: je vynikajúco využívaná, poobede a najmä cez víkend je preťažená. Navrhujem nasadenie Citelisu 18M, pričom táto nenáročná trasa na rovine bude pre tento autobus vhodná. Dávam do pozornosti, že otázku Richarda Ščepka ohľadom tohto autobusu nájdete v zázname z posledného zasadnutia MsZ tu: https://www.youtube.com/watch?v=1ww07nrLOzE
Linka 25: tiež dobre využívaná linka, aj keď menej ako linka 24.
Linka 26(27): milo ma prekvapila najmä dobrá vyťaženosť ranného spoja pre zamestnancov. Pár krát som ho videl a aj som sa ním odviezol a musí povedať, že je naozaj opodstatnený. Cez víkend je využívaná podobne ako linka 13, čo znamená veľa cestujúcich. Vídavam v nej viac ľudí, ako na víkendový spojoch liniek 7 a 17.
Linka 28: patrí k lepšie vyťaženým linkám a to aj mimo špičky a cez víkend. Odporúčal som jej posilnenie o vybrané spoje z linky 23 ako aj pridanie nových spojov.
Linka 50: touto linkou som nikdy nešiel, hoci sa na to už dlho chystám. Preto ju nebudem moc hodnotiť. Avšak vzhľadom na to, že sme krajské mesto navrhujem aby aspoň vybrané spoje nadväzujúce na nočné rýchliky a teda tie spoje, ktoré sú dnes najviac využívané jazdili každú noc.

Zachádzku na zastávku Opatová, družstvo opíšem samostatne: považujem ju za úplnú zbytočnosť, nakoľko je obyvateľmi nevyužitá a daná časť Opatovej má dobrú obsluhu zo zastávky Opatová, Niva. Taktiež v budúcnosti bude zriadená zastávka Opatová, nadjazd pre linku 4. Zachádzku považujem za vyhodené peniaze a navrhujem jej zrušenie ako aj oboch zastávok na nej.

Zastávky: samotné navrhnutie nových zastávok bolo veľkým plusom návrhu. O to viac som sklamaný z toho, že veľká časť z nich sa nateraz vymaže z cestovných poriadkov, pretože ODI dal podmienku na vybudovanie zálivov, čo si mesto na toľkých zastávkach zrejme nemôže dovoliť. Teší ma, že aspoň niektoré sa podarilo zaviesť a že pribudne aj Stavokov. Privítal by som aj zastávku Opatová, nadjazd pre linku 4, aby už L6 nemusela zachádzať a cestujúci by si prešli buď na Nivu alebo k nadjazdu. Budúci rok sa má opravovať ul. Na kamenci, takže tu je asi potrebné zatlačiť aby sa spolu s rekonštrukciou postavila aj zastávka Hroznová.

Celkovo však návrh a aj jeho výsledok hodnotím veľmi kladne, ale neodpustím si aspoň vyššie spomenuté pripomienky, poznatky. Osobne som však už veľmi zvedavý, ako bude vyzerať upravený cp.

Ohľadom nákupu autobusov: je fakt, že MHD by už aspoň nejaké 4 nové kúsky potrebovala namiesto najstarších Karos. A taktiež bude treba nahradiť aj kĺbové autobusy novými. Povedalo sa, že príde 30 autobusov no nie je povedané, že to bude rovnaký druh. Možno to bude 25 PAL a 5 MHD. K financovaniu poviem toľko, že mesto do tohto roka platilo dopravcovi aj nákup autobusov z roku 2011. A keď sa to dalo zaplatiť vtedy - keď na tom bolo mesto podtne horšie, verím, že teraz by to zvládlo.

Celkom na koniec zaujímavosť, že v utorok okolo 16:43 som videl na Ul. Gen. M. R. Štefánika kĺb #54 na linke 1 smer Juh s nefunkčnými tabuľami, pričom označený bol len tabuľkou s číslom 1 za predným sklom. Bohužiaľ nemám foto. Taktiež ma prekvapilo, že na kĺbových spojoch L7 a 17 jazdilo krátke vozidlo.
Reply on: capaCity #9874:
Ehm...a kto si asi tak myslis ze naklady na tie autobusy hradi? No ano, mesto ako objednavatel vykonov. Dovzdelaj sa.
@irizar: Nové autobusy pre MHD by nemalo "odklepávať" mesto, mal by ich kúpiť dopravca, čo je SAD Trenčín. S finančnou situáciou mesta to nemá nič spoločné.


@Jacob: Prvé štyri 952ky dokonca 11, začali jazdiť koncom roka 2005. Za predpokladu, že ich nechceme nechať jazdiť ako kedysi 732ky a 280ky, tak by mal dopravca začal rozmýšľať nad niečim novým. Tu by mohlo možno intervenovať mesto a tlačiť na SADku...
Reply on: irizar #9872:
Aha, tak potom skoda... ta mestska by potrebovala nove... hlavne nizkopodlazne. Pri primestskych mi uz pride ze je ich moc. 952ky pravda uz maju tento tok 10 rokov... uz dlho nevydrzia.
Reply on: Jacob #9870:
Tie budu na primestsku. Pochybujem ze by Trencin v tej financnej situacii, v akej je, odklepol nakup tridsat vozov.
Ale bolo by nacase sa tym zaoberat, 952ky uz starnu...
Musím skonštatovať, že po zmene grafikomu liniek MHD chodí oveľa viac ľudí, než tomu bolo pred zmenou. Možno s tým súvisí aj blížiace sa zmena v parkovaní (často o tom ľudí počúvam rozprávať že radšej pôjdu do práce MHD). Linky chodia vyťažené niekedy úplne maximálne, najviac L11; L24; L6; L1 a aj L4. Postupne sa rozbieha aj L7 (videl som celkom slušne plnú harmoniku zopárkrát). Možno by sa hodili ešte nejaké 2-3 harmoniky kúpiť + sprevádzkovať tú, čo stojí v garáži.
Zdravíčko, neviete náhodou niekto o nových autobusoch čo má tento piatok 11. novembra dostať SADka? Našiel som iba sprostý článok, kde sa píše o 30 autobusoch, len či náhodou niekto nevie, či sa jedná o autobusy pre prímestskú dopravu alebo do mestskej dopravy. Ale typujem, že do mestskej dopravy asi 30 autobusov to asi nie... (aj keď nebolo by to zlé, pomohlo by to celkom dosť MHDčke).
Reply on: MA MHD #9867:
Vieš ako, policajti debili. Oni to zosumarizovávali.
to sa teda zbadali....ale ten čas to je riadne dlhá doba! To je sila, ja že týždeň-dva a nie 3 mesiace. Nehovoriac o tom nehlásení ani v smere späť.

No a zastávky? Kapitola sama o sebe, aj ODI má za ušami, načo potrebuje všade zálivy? že na Hasičskej či Električnej, budiš. Ale na cestách miestnej úrovne netreba, nech je aspoň dáka preferencia MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.