Dnes som išiel L1 z Juhu a nehlási ju. Za kruháčom zo Soblahovskej sa ohlási nasledujúca zastávka a za tým prázdno. Keď prídeme k Legionárskej, len to spraví ten krátky zvuk zastávky a nepovie ju. Ďalej hlási tak ako má, nasledujúca zastávka Braneckého.
Obrátil som sa pred viac ako týždňom na SAD Trenčín a. s. s požiadavkami (myslím, že som to tu aj spomínal) na:
- úpravu lajdácky aktualizovaných označníkov (pridával som sem aj foto z Kubrej, nekvalitne je to aj pri Merine či v Optovej a v Záblatí)
- opätovnú úpravu hlásenia zastávok (Záblatie-nadjazd, Záblatie-cintorín, Priemyselný park a Priemyselný park II)
- spomínal som aj niekoľko ďalších vecí
Keďže SAD neodpovedala, obrátil som sa na útvar dopravy so sťažnosťou na komunikáciu s SAD a poslal som im aj kópiu pripomienok pre SAD.
A teraz konečne k podstatnému, teda k odpovedi útvaru dopravy:
Dobrý deň,
vopred Vám ďakujem za postrehy, ktoré ste poslali. Budeme ich tlmočiť na SAD. Momentálne je no prevádzka v skúšobnej lehote. Ohľadom hlásenia konečných zastávok budeme problém riešiť s dopravcom.
S pozdravom
Ing. Miloš Minarech
Táto odpoveď mi dáva nádej na nejaký ten posun vpred. Tak uvidíme.
Mimochodom, dnes je už zrušená zastávka Legionárska smer Sihoť a keďže som teraz mimo TN, tak som sa chcel opýtať, či neviete ako dopravca vyriešil hlásenie tejto zastávky? V minulosti keď sa opravovali zastávky (2013) tak hlásenia upravil na základe zmien. Tak či niekto neviete, ako je to teraz?
A záverom chcem poďakovať administrátorom za nové fotky autobusov a zároveň poprosiť, či by sa to dočasné zrušenie Legionárskej nedalo nahodiť aj sem na web?
Ďakujem.
Vynikajúce! Tlieskam ?
Ale, predsa len by som navrhol toto:
1) Pri zastávkach prvej kategórie:
- miesto zastávky Inovecká dať zastávku zastávku Inovecká, stred (frekventovanejšia, stred sídliska, blízko prestup na PAL)
- pri zastávke Braneckého nechápem ten otáznik. Pretože táto zastávka by určite mala patriť do prvej kategórie.
- do prvej kategórie by som zaradil aj zastávku Zlatovská, prípadne Zlatovská, SAD smer mesto
- okrem CP a mapy by som dal do prístrešku aj napr. cenník, schému nástupu a výstupu...
- doplniť zastávku Dolný Šianec (opäť frekventovaná, prestup na PAL)
- doplniť zastávku Saratovská-pri parku smer mesto (veľmi dobre vyťažená)
2) Pri zastávkach druhej kategórie:
- vypustiť zastávku Zimný štadión (tá je predsa v prvej)
- okrem spomenutých príkladov by som sem určite zaradil aj všetky zastávky na Sihoti (okrem zimného štadióna), Juh III, Saratovskú-ZŠ, Inoveckú, Záblatie-pošta, Záblatská, Detské mestečko, Istebnícka, Old Herold, zastávky v úseku AS - Kubrá, námestie a aj zast. Kubrá-kyselka, Opatová-Niva, Opatová-námestie, Opatová-Maják
- navrhol by som sem doplniť aj zastávku Jána Zemana (prípadne Karpatská). Predsa len sú to zastávky na sídlisku a nechať obidve v III. kategórií (bez mapy, bez prístrešku) mi príde nedobré. Aspoň jednu (odporúčam teda J. Zemana) by som presunul do druhej.
3) Pri zastávkach tretej kategórie:
- keď sa tam nedávajú prístrešky, navrhol by som doplniť požiadavku aspoň na jednu lavičku (nech si človek môže aspoň sadnúť, položiť tašku...). Je dôležité, aby to boli lavičky so sektorovým sedením (aby tam nespávali bezdomovci).
Tuto som to zle formuloval.
Prístrešok navrhujem osadiť na zastávku Zlatovská, nákupné stredisko smer Zlatovská, SAD z toho dôvodu, že tu zastavujú aj spoje MHD smerom do Záblatia, Zlatoviec, na Juh (linka 17), do Priemyselného parku a dosť veľa ľudí tu zvykne nastupovať a nie je sa kam schovať pre dažďom a pod.
Naviac, zastavuje tu aj niekoľko spojov PAL smer NMNV, Štvrtok, Horná Súča...
Rišo, super. Možno by som ešte doplnil, aby tá obdĺžniková dlažba ideálne nemala skosené hrany, čo by zjednodušilo údržbu (horšie by sa tá špára zanášala bordelom a burinou). ?
Chcel by som vás veľmi pekne poprosiť o prezretie si materiálu k štandardizácií zástávok MHD v Trenčíne. Je to súbor zozbieraných podnetov hlavne z tohto fóra a doplnených o niektoré moje veci. Identický materiál som prezentoval na Komisii životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania. Tam bol odporučený na ďalšie pripomienkovanie Útvarom dopravy a SAD Trenčín.
Ide o pracovnú verziu, nejde o nič záväzné. Chýba tam norma STN pre definovanie zastávok, ktorá sa tu preberala naposledy.
Budem rád za každý nápad. Buď tu, alebo na richard.scepko@gmail.com
Problém so 14 by som videl v tom, že obec Zamarovce po osamostatnení od Trenčína pred štvrťstoročím nemala záujem na prevádzkovaní MHD. Môže byť, že za tie roky sa tam počet obyvateľov zvýšil, ale dosť pochybujem, že títo sa tam sťahovali so zámerom využívať verejnú dopravu.
Toto by asi bolo lepšie, ak by sa VÚC zobudil a urobila by sa zmena organizácie prímestskej dopravy. Niečo v štýle ako v špičke spoj raz za hodinu zo Súče cez Skalku (druhý zo Súče v preklade cez Hrabovku) a do prekladu spoj z Nemšovej (a do prekladu využiť vlaky a spojenie po Tr. Teplú alebo N/DCA odkiaľ by v špičke do TN išlo niečo každých 15-20 minút)...
Po prehodnotení pridávam upravený zoznam na osadenie prístreškov - ich počet je rovnaký ako v predloženom zozname z MsÚ:
1. Gen. Svobodu – 2 zastávky – výmena staré za nové
2. Legionárska smer Juh – doplnenie druhého prístrešku plus zabezpečenie výhľadu z prístreškov na prichádzajúce vozidlá. Teda predstavujem si to tak, že zo súčasného sa jedna reklama odstráni a dá sa tam len klasická sklenená stena a panel s reklamou sa presunie do nového, ktorý sa osadí zhruba 10 metrov od súčasného, tak aby nezavadzal vo výhľade on. V novom prístrešku sa samozrejme musí taktiež zabezpečiť výhľad na prichádzajúce vozidlá.
3. Jána Zemana - doplnenie
4. Sihoť – Žilinská - obojsmerne - doplnenie/výmena 2 zastávok – komunikácia s ŽSR
5. Kubranská, BILLA - doplnenie
6. Zlatovská ul. – dvojzastávka na ostrovčeku pri Janáčkovi
7. Istebnícka – pri bývalom kul. dome 1 - osadiť na zastávku smer Kasáresnká
8. Kasárenská/Majerská – pri autoservise IBA smer Detské mestečko
9. Záblatie, cintorín - výmena starého za nový
10. Hanzlíkovská ul. – výmena starej za novú
11. Hanzlíkovska – nové zálivy – Záblatie, nadjazd – rozšírená komunikácia do Záblatia IBA 1 smer mesto
12. Zlatovská, nákupné stredisko - doplnenie
13. Záblatie/Rybáre – zmena zastávky starej za novú
14. Legionárska smer Sihoť bez reklamy možnosť zmeny zastávky s reklamou (opäť je potrebné reklamu doplniť tak, aby nebránila vo výhľade)
Vďaka tomu, že som zrušil zbytočné osádzanie prístreškov na zastávkach Kasárenská a Záblatie, nadjazd každým smerom ale ponechal som prístrešky vždy iba na frekventovanejšom stanovišti, môžu byť prístreškami vybavené ďalšie 2 iné zastávky (viď. návrh). Ďalej som niektoré prístrešky poprehadzoval (teda dostanú sa na viac frekventované zastávky - napríklad miesto Ľ. Stárka na Kubranskú, Billa a pod.)
Panel s reklamou som navrhol doplniť na Legionársku smer Sihoť, nakoľko je to frekventovanejšia zastávka, kde osvetlenie prístrešku reklamou ocení viac ľudí a aj euroAWK - viac ľudí uvidí ich reklamy.
Na Legionárskej smer Juh som iba doplnil podmienku na zabezpečenie výhľadu z oboch prístreškov (súčasného aj nového).
Ako, uznávam, že v niektorých časoch bolo cestujúcich v Orechovom veľmi málo, ale zažil som aj spoje kde nastupovalo cez 10 ľudí (ak by si mi neveril, tak môžem pohľadať foto, kde to je vidieť).
Aj s tým neskutočným počtom spojov PAL je to tak, že v sobotu som tam sedel takmer hodinu a čo som si všimol tak cez víkend sa tam zopár dier nájde, kedy aj cez hodinu nič nejde a 2 som našiel aj v "x". A potom práve takéto medzery plus špičku by som vyplnil MHD.
Naviac, ako stále vravím, PAL jazdí smer ŽST. MHD by ľudí doviezla aj k Úspechu, do mesta, do Nemocnice a pod.
Zachádzku by som zaviedol na linke 13. Cestujúci požadovali zvýšenie poštu spojov (zaujímavé, že linku, ktorá ich vozí po celej m. č. opäť preferujú viac, ako rýchlu linku 3) a na 13 by som tak doplnil jeden spoj v rannej a jeden v popoludňajšej špičke a zaviedol zachádzku do Orechového (z podjazdu Vlárska by linka išla do Orechového, otočila sa a pokračovala na Istebnícku ul.)
Samozrejme, že ak by bola možnosť trasovať novú linku do Zamaroviec, preferoval by som to, bez úpravy linky 13 a otáčania v Orechovom.
Celkovo by som navrhol potom toto:
Linka 14: Zamarovce - Orechové - Staničná - Úspech - Autobusová stanica
Linka 10: Autobusová stanica - MAX - Pred poľom - Sihoť II, I - Hasičská - Nemocnica - Dlhé Hony - Soblahovská - Soblahov
Linka 14 by jazdila 60/120/120 ( špička/sedlo/víkend )
Linka 10 by jazdila 60/60/120
Pričom všetky spoje linky 14 by pokračovali z AS na linke 10. A všetky spoje cez špičku a víkend a každý druhý v sedle by pokračovali z L10 na L14.
Pre Soblahov by to prinieslo rýchlejší nástup a výstup, spojenie s Nemocnicou, viac zastávok v centre, spojenie so sídliskom Sihoť, k Max-u, zachovalo by sa spojenie s AS a samozrejme aj pre Zamarovce a Orechové by bol prínos veľký (zasa rýchlejší nástup a výstup, spojenie k Max-u, na Sihoť, do Nemocnice - na pokračujúcich - teda všetkých spojoch).
kvorka má pravdu, kde sa L3 otočila v roku 2008 sa už neotočí dnes. Riešením by bolo, kedy spoje PAL linky TN-Zamarovce boli (po dohode obce a mesta) dané pod linku (napr. 14) a MHD by sa otáčala skutočne až tam. Na druhú stranu, práve občania Istebníka a Závažia boli proti tomu, že ich linka 3 krúži po celom Zámostí, takže súčasné riešenie je výborné: rýchle spojenie cez Váh linkou 3, na druhú stranu v linke 13 návoz aj do priemyslených častí a škôl v Zámostí. Kvôli jednej zastávke sa nedá robiť samostatná linka a zachádzku na nej nie je ako riešiť z dorpavného hľadiska.
Keď sme robli snímky, ktoré tu kvorka zavesil, tak na spoj linky 3 v "a" šiel len 1 cestujúci na danej zastávke a následne nikto! Takže záujem je akiste len niekedy. A netreba zabúdať, že tam stojí PAL - vieš koľko spojov PAL tam stojí? Nosná PAL linka TN-Nemšová (srnie) a TN-Horná Súča. To sú obrovské počty spojov. Takže ja nevidím dôvod na MHD v tejto zastávke. 8 párov spojov je totiž nič v porovnaní so spojmi PAL tadiaľ idúcimi. ?
Takže odpoveď: je tam neskutočný počet spojov PAL spojov a nie je kde točiť autobus MHD. Ohľadne značenia to je otázka na mesto. Teraz tam linka MHD nekončí, takže ani neviem, akoby si to chcel dať cez zachádzku, nie je ako.
Za otoč považujem akékoľvek miesto, kde sa otáčajú autobusy a potom ten otoč môže byť vhodný alebo nevhodný z prevádzkového hľadiska.
Spôsob, ako sa otáčali spoje L3 v Orechovom mi je známi. Viem, že je to nevhodné riešenie ale ako inak to tam vieš vyriešiť? Obnoviť MHD do obce Zamarovce? Ja by som bol za, ale o tom môžeme asi iba snívať.
Lenže, ja sa okrem prevádzkovej snažím prihliadať aj na tú stránku z hľadiska cestujúcich. A je pravda, že záujem tam je (to potvrdzujú otázky a odpovede a aj ľudia, s ktorými som o tom prehodil 2-3 vety na zastávke, keď sme čakali na PAL do mesta). Okrem toho, aj tá dochádzková vzdialenosť na zastávku Istebnícka je dosť veľká.
Návrh na zrušenie obsluhy Orechového (ešte v cp DIC) sa kritizoval aj tu v článku "Mestom Trenčín navrhovaná organizácia zmien MHD pod drobnohľadom", píše sa tam: "Na obsluhu mestskej časti Orechové sa v návrhu asi „zabudlo“ – nie je tam navrhnutá žiadna linka ani zachádzka."
Preto sa pýtam, či je to tam tak hrozné, že to treba riešiť takto radikálne, alebo či keby sa na uvedených častiach ulíc upravilo dopravné značenie (zákaz státia - zvislé aj vodorovné) na oboch okrajoch, či by sa to dalo prejsť?
A áno, viem, že sú tam aj PAL spoje, ale napríklad cez víkend sú tam veľké medzery medzi odchodmi a jazdia iba na AS. Pričom MHD by ľudí doviezla do mesta, k nemocnici a na Juh, prípadne do OC Laugaricio a pod.
Od počiatku to bolo také rýchlokvasené riešenie po tom, čo sa zrušila 14-tka využívajúca otoč KD Zamarovce. Podľa mňa dnes nevhodné riešenie obnoviť to, najmä po tom, ako je linka 3 a 13 využívaná na novej trase.
Dnes opäť 4 aj 11 veľmi plné, obe mávali meškania 2-5 minút, autobusy na 4 sa dokonca nestíhali obracať, napríklad vozidlo, ktoré malo vykonať spoj o 13.40 z Juhu prišlo na konečnú na oneskorenom spoji linky 4 z mesta až 4 minúty po odchode vyššie spomenutého spoja 13.40 v dôsledku čoho meškal už z východzej zastávky 5 minút a ďalšie asi 2 minúty pribudli kvôli množstvu cestujúcich na Saratovskej, pri parku.
Podobne to bolo viackrát.
Budem situáciu sledovať zajtra aj v utorok a znovu aktualizujem.
------
Orechové: je tam problém so šírkou komunikácie alebo s nezodpovedným parkovaním? Lebo komunikácia mi príde široká dosť, takže pokiaľ je to iba kvôli parkovaniu, tak mi príde dosť blbé zrušiť kvôli tomu celú konečnú! To za 1-2 roky budeme potom rušiť aj Saratovskú a pod. (lebo aj inde sa nezodpovedne parkuje).
Nech sa tam vždy 15 minút pred obratom linky postaví mestská polícia a ľudia si hneď odvyknú od parkovania v otoči.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.