norma nehovorí o tom, že len taký počet, ale minimálne taký počet. Jednak je to ale predpis odporúčací, jednak na úseku stavebnom a jednak ľudia bývajú aj v nájme úplne bežne - takto však nebudú mať možnosť možno ani vôbec kúpiť kartu, hoci budú mať trvalý pobyt. A to je situácia tisícov ľudí v meste! Takže prokurátor má pravdu. Po ďalšie, akože vlastníctvo bytu je čo za podmienku? Snáď vlastníctvo auta, nie? Takže ak mám byt, kúpim si aj tri karty, hoci auto nemám. Ale ak mám aj tri autá a byt nie, nič nebude? To mi príde nedomyslené. Pritom miestne dane (poplatky) platíš aj od trvalého pobytu aj od vlastníctva bytu. Takže nájomca s trvalým pobytom platí rovnako mestu ako vlastník, ale tu je diskriminovaný.
Sú tisíce bytov, pri výstavbe ktorých sa projektovalo jedno parkovacie miesto na desať bytov. Mali by teraz vydať rezidentskú kartu len každému desiatemu vlastníkovi bytu? A ktorému? A čo ak mali byt manželia v BSM, rozviedli sa a každý z nich má teraz v tom byte vlastnú domácnosť s vlastným autom? Podľa mňa je väzba rezidentskej parkovacej karty na vlastníctvo alebo súhlas majiteľa bytu hlúposť. Rezidentská karta predsa nezakladá nárok na parkovacie miesto, len právo ho použiť do dosiahnutia kapacity parkovacích miest.
To s tými cenami mi príde ako nejaká blbosť zo strany prokurátora. Podľa aj teraz platných noriem v princípe môžeš mať aj viacizbový byt, v ktorom môže pohodlne žiť viacero dospelých osôb, avšak pri jeho výstavbe bolo na tento byt vytvorené len približne jedno parkovacie miesto. Nehovoriac o staršej zástavbe, kde v čase kolaudácie sa na celú bytovku častokrát počítalo s jednociferným počtom parkovacích miest.
Čiže ak by mal prokurátor pravdu v tom, že rozdielna cena ďalších parkovacích kariet na jeden byt je diskriminačná, potom implikuje povinnosť mesta a stavebníkov (do)budovať taký počet parkovacích miest, aby mohol každý dospelý obyvateľ LEGÁLNE zaparkovať. Keďže bez takejto implicitnej povinnosti ťa miesto ceny diskriminuje norma.
Ešte k tomu predbiehaniu v Košiciach, kde boli synovia v žiadaní rýchlejší než otec; podľa Trenčianskeho VZN potrebuješ preukázať vlastnícky vzťah k bytu alebo súhlas vlastníka bytu s vydaním rezidentnskej parkovacej karty...
mne by stačilo, keby sa pohlo rozumom najprv než sa vymyslí nejaká kokohovadina ako je zrušenie Legionárskej. A najmä, ak je zmena dlhšia než týždeň, trval by som povinne na zmenách v hláseniach i výlukovom cestovnom poriadku, ktorý by mal byť tak ako v BA na farebnom papieri, aby bolo hneď vidno že na danej linke je niečo inak ako obvykle. Ale to chcem od TN zjavne moc....
Ta bratku opravim -ako perfekcionistovi by sa Ti malo pacit aby to nahlasilo este na zastavke kym su dvere otvorene aby dotycny vedel ze co bude kym moze vybehnut von alebo ostat dnu...no nie?! Ked bus prichadze na zastavku,ohlasi ju,mensia odmlka a hlasilo by dalsiu,podla mna by to bolo uplne vymakane....
Dnes som išiel L1 z Juhu a nehlási ju. Za kruháčom zo Soblahovskej sa ohlási nasledujúca zastávka a za tým prázdno. Keď prídeme k Legionárskej, len to spraví ten krátky zvuk zastávky a nepovie ju. Ďalej hlási tak ako má, nasledujúca zastávka Braneckého.
Obrátil som sa pred viac ako týždňom na SAD Trenčín a. s. s požiadavkami (myslím, že som to tu aj spomínal) na:
- úpravu lajdácky aktualizovaných označníkov (pridával som sem aj foto z Kubrej, nekvalitne je to aj pri Merine či v Optovej a v Záblatí)
- opätovnú úpravu hlásenia zastávok (Záblatie-nadjazd, Záblatie-cintorín, Priemyselný park a Priemyselný park II)
- spomínal som aj niekoľko ďalších vecí
Keďže SAD neodpovedala, obrátil som sa na útvar dopravy so sťažnosťou na komunikáciu s SAD a poslal som im aj kópiu pripomienok pre SAD.
A teraz konečne k podstatnému, teda k odpovedi útvaru dopravy:
Dobrý deň,
vopred Vám ďakujem za postrehy, ktoré ste poslali. Budeme ich tlmočiť na SAD. Momentálne je no prevádzka v skúšobnej lehote. Ohľadom hlásenia konečných zastávok budeme problém riešiť s dopravcom.
S pozdravom
Ing. Miloš Minarech
Táto odpoveď mi dáva nádej na nejaký ten posun vpred. Tak uvidíme.
Mimochodom, dnes je už zrušená zastávka Legionárska smer Sihoť a keďže som teraz mimo TN, tak som sa chcel opýtať, či neviete ako dopravca vyriešil hlásenie tejto zastávky? V minulosti keď sa opravovali zastávky (2013) tak hlásenia upravil na základe zmien. Tak či niekto neviete, ako je to teraz?
A záverom chcem poďakovať administrátorom za nové fotky autobusov a zároveň poprosiť, či by sa to dočasné zrušenie Legionárskej nedalo nahodiť aj sem na web?
Ďakujem.
Vynikajúce! Tlieskam ?
Ale, predsa len by som navrhol toto:
1) Pri zastávkach prvej kategórie:
- miesto zastávky Inovecká dať zastávku zastávku Inovecká, stred (frekventovanejšia, stred sídliska, blízko prestup na PAL)
- pri zastávke Braneckého nechápem ten otáznik. Pretože táto zastávka by určite mala patriť do prvej kategórie.
- do prvej kategórie by som zaradil aj zastávku Zlatovská, prípadne Zlatovská, SAD smer mesto
- okrem CP a mapy by som dal do prístrešku aj napr. cenník, schému nástupu a výstupu...
- doplniť zastávku Dolný Šianec (opäť frekventovaná, prestup na PAL)
- doplniť zastávku Saratovská-pri parku smer mesto (veľmi dobre vyťažená)
2) Pri zastávkach druhej kategórie:
- vypustiť zastávku Zimný štadión (tá je predsa v prvej)
- okrem spomenutých príkladov by som sem určite zaradil aj všetky zastávky na Sihoti (okrem zimného štadióna), Juh III, Saratovskú-ZŠ, Inoveckú, Záblatie-pošta, Záblatská, Detské mestečko, Istebnícka, Old Herold, zastávky v úseku AS - Kubrá, námestie a aj zast. Kubrá-kyselka, Opatová-Niva, Opatová-námestie, Opatová-Maják
- navrhol by som sem doplniť aj zastávku Jána Zemana (prípadne Karpatská). Predsa len sú to zastávky na sídlisku a nechať obidve v III. kategórií (bez mapy, bez prístrešku) mi príde nedobré. Aspoň jednu (odporúčam teda J. Zemana) by som presunul do druhej.
3) Pri zastávkach tretej kategórie:
- keď sa tam nedávajú prístrešky, navrhol by som doplniť požiadavku aspoň na jednu lavičku (nech si človek môže aspoň sadnúť, položiť tašku...). Je dôležité, aby to boli lavičky so sektorovým sedením (aby tam nespávali bezdomovci).
Tuto som to zle formuloval.
Prístrešok navrhujem osadiť na zastávku Zlatovská, nákupné stredisko smer Zlatovská, SAD z toho dôvodu, že tu zastavujú aj spoje MHD smerom do Záblatia, Zlatoviec, na Juh (linka 17), do Priemyselného parku a dosť veľa ľudí tu zvykne nastupovať a nie je sa kam schovať pre dažďom a pod.
Naviac, zastavuje tu aj niekoľko spojov PAL smer NMNV, Štvrtok, Horná Súča...
Rišo, super. Možno by som ešte doplnil, aby tá obdĺžniková dlažba ideálne nemala skosené hrany, čo by zjednodušilo údržbu (horšie by sa tá špára zanášala bordelom a burinou). ?
Chcel by som vás veľmi pekne poprosiť o prezretie si materiálu k štandardizácií zástávok MHD v Trenčíne. Je to súbor zozbieraných podnetov hlavne z tohto fóra a doplnených o niektoré moje veci. Identický materiál som prezentoval na Komisii životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania. Tam bol odporučený na ďalšie pripomienkovanie Útvarom dopravy a SAD Trenčín.
Ide o pracovnú verziu, nejde o nič záväzné. Chýba tam norma STN pre definovanie zastávok, ktorá sa tu preberala naposledy.
Budem rád za každý nápad. Buď tu, alebo na richard.scepko@gmail.com
Problém so 14 by som videl v tom, že obec Zamarovce po osamostatnení od Trenčína pred štvrťstoročím nemala záujem na prevádzkovaní MHD. Môže byť, že za tie roky sa tam počet obyvateľov zvýšil, ale dosť pochybujem, že títo sa tam sťahovali so zámerom využívať verejnú dopravu.
Toto by asi bolo lepšie, ak by sa VÚC zobudil a urobila by sa zmena organizácie prímestskej dopravy. Niečo v štýle ako v špičke spoj raz za hodinu zo Súče cez Skalku (druhý zo Súče v preklade cez Hrabovku) a do prekladu spoj z Nemšovej (a do prekladu využiť vlaky a spojenie po Tr. Teplú alebo N/DCA odkiaľ by v špičke do TN išlo niečo každých 15-20 minút)...
Po prehodnotení pridávam upravený zoznam na osadenie prístreškov - ich počet je rovnaký ako v predloženom zozname z MsÚ:
1. Gen. Svobodu – 2 zastávky – výmena staré za nové
2. Legionárska smer Juh – doplnenie druhého prístrešku plus zabezpečenie výhľadu z prístreškov na prichádzajúce vozidlá. Teda predstavujem si to tak, že zo súčasného sa jedna reklama odstráni a dá sa tam len klasická sklenená stena a panel s reklamou sa presunie do nového, ktorý sa osadí zhruba 10 metrov od súčasného, tak aby nezavadzal vo výhľade on. V novom prístrešku sa samozrejme musí taktiež zabezpečiť výhľad na prichádzajúce vozidlá.
3. Jána Zemana - doplnenie
4. Sihoť – Žilinská - obojsmerne - doplnenie/výmena 2 zastávok – komunikácia s ŽSR
5. Kubranská, BILLA - doplnenie
6. Zlatovská ul. – dvojzastávka na ostrovčeku pri Janáčkovi
7. Istebnícka – pri bývalom kul. dome 1 - osadiť na zastávku smer Kasáresnká
8. Kasárenská/Majerská – pri autoservise IBA smer Detské mestečko
9. Záblatie, cintorín - výmena starého za nový
10. Hanzlíkovská ul. – výmena starej za novú
11. Hanzlíkovska – nové zálivy – Záblatie, nadjazd – rozšírená komunikácia do Záblatia IBA 1 smer mesto
12. Zlatovská, nákupné stredisko - doplnenie
13. Záblatie/Rybáre – zmena zastávky starej za novú
14. Legionárska smer Sihoť bez reklamy možnosť zmeny zastávky s reklamou (opäť je potrebné reklamu doplniť tak, aby nebránila vo výhľade)
Vďaka tomu, že som zrušil zbytočné osádzanie prístreškov na zastávkach Kasárenská a Záblatie, nadjazd každým smerom ale ponechal som prístrešky vždy iba na frekventovanejšom stanovišti, môžu byť prístreškami vybavené ďalšie 2 iné zastávky (viď. návrh). Ďalej som niektoré prístrešky poprehadzoval (teda dostanú sa na viac frekventované zastávky - napríklad miesto Ľ. Stárka na Kubranskú, Billa a pod.)
Panel s reklamou som navrhol doplniť na Legionársku smer Sihoť, nakoľko je to frekventovanejšia zastávka, kde osvetlenie prístrešku reklamou ocení viac ľudí a aj euroAWK - viac ľudí uvidí ich reklamy.
Na Legionárskej smer Juh som iba doplnil podmienku na zabezpečenie výhľadu z oboch prístreškov (súčasného aj nového).
Ako, uznávam, že v niektorých časoch bolo cestujúcich v Orechovom veľmi málo, ale zažil som aj spoje kde nastupovalo cez 10 ľudí (ak by si mi neveril, tak môžem pohľadať foto, kde to je vidieť).
Aj s tým neskutočným počtom spojov PAL je to tak, že v sobotu som tam sedel takmer hodinu a čo som si všimol tak cez víkend sa tam zopár dier nájde, kedy aj cez hodinu nič nejde a 2 som našiel aj v "x". A potom práve takéto medzery plus špičku by som vyplnil MHD.
Naviac, ako stále vravím, PAL jazdí smer ŽST. MHD by ľudí doviezla aj k Úspechu, do mesta, do Nemocnice a pod.
Zachádzku by som zaviedol na linke 13. Cestujúci požadovali zvýšenie poštu spojov (zaujímavé, že linku, ktorá ich vozí po celej m. č. opäť preferujú viac, ako rýchlu linku 3) a na 13 by som tak doplnil jeden spoj v rannej a jeden v popoludňajšej špičke a zaviedol zachádzku do Orechového (z podjazdu Vlárska by linka išla do Orechového, otočila sa a pokračovala na Istebnícku ul.)
Samozrejme, že ak by bola možnosť trasovať novú linku do Zamaroviec, preferoval by som to, bez úpravy linky 13 a otáčania v Orechovom.
Celkovo by som navrhol potom toto:
Linka 14: Zamarovce - Orechové - Staničná - Úspech - Autobusová stanica
Linka 10: Autobusová stanica - MAX - Pred poľom - Sihoť II, I - Hasičská - Nemocnica - Dlhé Hony - Soblahovská - Soblahov
Linka 14 by jazdila 60/120/120 ( špička/sedlo/víkend )
Linka 10 by jazdila 60/60/120
Pričom všetky spoje linky 14 by pokračovali z AS na linke 10. A všetky spoje cez špičku a víkend a každý druhý v sedle by pokračovali z L10 na L14.
Pre Soblahov by to prinieslo rýchlejší nástup a výstup, spojenie s Nemocnicou, viac zastávok v centre, spojenie so sídliskom Sihoť, k Max-u, zachovalo by sa spojenie s AS a samozrejme aj pre Zamarovce a Orechové by bol prínos veľký (zasa rýchlejší nástup a výstup, spojenie k Max-u, na Sihoť, do Nemocnice - na pokračujúcich - teda všetkých spojoch).
kvorka