PS: na Juhu I klesá záujem o MHD už roky, pravdou je, že súčasné riešenie je len z núdze cnosť, ale ani linky 5,11 a 18, ktoré tam jazdili dosiaľ, nebývali ani cez víkend nejako vyťažené, čo sa o spojoch na Juhu II nedá povedať. Takže teraz je v "x" spojov dosť, aj pravidelne rozložené, no v "a" by bolo ideálne 20 min (čo bez pridania km nepôjde).
Ako, mne nejde o to, aby to bola vyslovene linka 5. Ja uvítam akékoľvek riešenie, ktoré tam zruší tú 40 minútovú dieru.
Linka 22 ide dole o 15. minúte z Juhu II, takže na Saratovskej by bola okolo 20. minúty, čo presne zapadá do 20 min. intervalu.
Zo stanice ide 45 tak dajme tomu na Juhu je 55, a teda 14. min pred linkou 11, čo je ako tak v poriadku. Prípadne by sa možno dali nejako pomeniť odchody.
Navrhoval som aj to, aby sa posunuli linka 4 a 11, ale to mi tiež bolo zamietnuté, kvôli prekladu na Sihoti a nadväznosti na vlak.
Aj tak si myslím, že jednoznačne najlepšie je to riešenie s linkami 12 a 13. Predsa len, linka 24 chodí často, a každú druhú hodinu by ju po Beckovskú doplnila aj dvojka.
Ale ako som písal v úvode, či už presun spojov z liniek 7 a 17 (nemôžme zase vidieť len Juh II), alebo pomocou liniek 12 a 13 (presun kilometrov na L5) ale aj ako spomínaš linkou 22, hoci jaké riešenie, ktoré zruší tú dieru vítam.
Lebo ak to tak zostane, verím, že budúci rok tam bude stačiť cez víkend spoj raz za hodinu a o 2-3 roky to môžme zrušiť celkom a presunúť na Juh II! Tak sa bude vyvíjať záujem o MHD!
minulú nedeľu som pricestoval z KE lôžkovým vozňom ktorý je zavesený od Žiliny na RR704 hneď za lokomotívou, takže príchod na zast. MHD je časovo náročný. Príchod na trenčiansku žst 6:32 bol o minutu zmeškaný (čo pri jednokoľajnej prevádzke Tr..Teplá-Trenčín je vcelku ešte dobré), len škoda že od tohoto rýchliku nejde žiadna MHD v rozumnom čase, linka č. 12 ktorá by ako tak bola pre mňa využiteľná s odch. o 6:35 mi ušla pred nosom, nestálo by za to ju aspoň o 5 min. posunúť neskoršie?
1) presunom 7/17 by si pokazil približne 15 minútový interval na stred sídliska a ostala by ti tam polhodinová diera. A ak by si to chcel napraviť na 20 minútový interval, tak by si musel poposúvať aj odchody ostatných spojov, ktoré nechodia na juh, aby na dlhších spoločných úsekoch nedošlo k súbehu.
2) pokiaľ by sa v skúšobnej dobe vyťaženosť 7/17 dostala na úroveň zrušenej 5, tak treba brať do úvahy, že do tej vyťaženosti by sa na časť trasy počítali aj cestujúci medzi Juhom a Braneckého/Gymnázium, ktorým po tieto zastávky ide zo stredu Juhu spoj každých 15 minút. Je otázne, čo by s nimi spravilo zhoršenie spojenia na stred sídliska.
Ak už, to skôr spraviť niečo na štýl návrhu DIC a cez víkend tam urobiť zachádzku trebárs z 22.
A áno, cez pracovné dni sa vyťaženosť liniek 7 a 17 určite zvýši, ale cez víkend asi k zmenám vo vyťaženosti nepríde.
V prílohe ešte pridávam cestovné poriadky PAL na trase Biskupice - centrum a späť. Mimochodom, vzhľadom ku tomu, že PAL v niektorých prípadoch nahrádza MHD (čo podľa mňa nie je najlepšie, ale iná možnosť nie je) by integrácia cenníka v meste do budúcnosti nebola od veci.
Tieto svoje riešenia navrhujem preto, lebo nepredpokladám, že mesto navýši kilometre na MHD. Dobré je, že počas dlhej skúšobnej prevádzky sa dajú vyťaženosti dobre sledovať.
Linka 5 viezla cez víkend rovnomerne v celej trase aspoň 15-20 cestujúcich. To som na víkendových 2 a 12 v poslednej dobe nikdy nevidel (ale pôjdem sa nimi ešte povoziť). Pre Biskupice by stačila cez víkend linka 2 každých 120 minút (plus tam majú aj PAL z Biskupice, námestie). Toto teraz je tam veľmi často.
Pre cestujúcich po zastávku Beckovská postačí linka 24 (ktorá má poobede v "a" takmer toľko spojov, ako celý Juh I). Obyvatelia Novín majú možnosť prejsť zo zastávky Beckovská podchodom popod Električnú - je to tam kúsok (sám som tade išiel, keď som bol fotiť).
Cez pracovné dni by samozrejme linka 12 zostala. Keď som v marci navrhoval obsluhu Novín, netušil som, že tam bude až taký nezáujem.
Napriek tomu navrhujem to, aby spoj o 15. hodine v "x" pokračoval do mesta (mohlo by to linku spraviť atraktívnejšiu).
Späť na Juh. Pôvodne som (namiesto úpravy L12 a 13) teda navrhoval presun spojov z liniek 7/17 na linku 5 (okrem ranného okružného, samozrejme) s tým, že bez potreby zmeny liniek 23 a 28 by sa dalo z/na väčšinu spojov linky 5 z Východnej pod Juhom prestúpiť.
Linky 7 a 17 napriek tomu, že jazdia do stredu sídliska cez víkend nie sú viac využívané, ako bola linka 5. Presun spojov na L5 by bol jednoduchý a nedotkol by sa ostatných m. č.
Napriek tomu mi bolo odpovedané, že by to lepšie nebolo. Takže cestujúci z Juhu I sa zatiaľ odrádzajú od cestovania MHD. ?
u liniek 7/17 príde zaťažkávacie obdobie počnúc školským rokom; veľa firiem má teraz aj dovolenky v auguste, ale tých študentov z Juhu a Dlhých Honov, či Sihote a pracujúcich z celého mesta tam potom bude treba zvážať.
Všetko je to o tom, že hoci momentálne nepredstavujú odpisy vozidiel zložku financií, ktoré mesto platí dopravcovi, objem kilometrov sa nenavýšil (teda mesto zjavne zaplatí menej ako keď v tom boli posledné Crossy #17 - #21), čo by som ja osobne uvítal a Juh I s 20 min intervalom v "a" by bol istý. Teraz to žiaľ nejde, nie sú kilometre na to.
Ak by sa ale ozaj ukázalo počas skúšobného obdobia, že v "a" sú 7/17 nevyužité, je najmenej jednoducho tieto spoje presunúť na linku 5 (nebude treba skoro žiadne zmeny vo výprave) - okrem prvej rannej okružnej linky 7. Takže to možné je, ale ešte by som nerobil predčasné závery.
Linka 12: naozaj netuším, aká je vyťaženosť, ak by bola aj veľmi malá, tak po Beckovskú to je totožné ako 2, takže isto sa to nebude rušiť, možno len nejaké vzájomné presuny (ja to stále vnímam ako jednu linku s dvomi cieľmi).
Mne pripadá, ako keby jazdilo MHD viac ľudí. Ale možno je to odstavením kĺbových autobusov ?
S pripomienkami súhlasím, a doplním:
- víkendová premávka linky 5. Možno mi to nebudete veriť, ale aby cez víkend z Juhu I nešlo nič 40 minút je moc. Písal som to aj autorovi (na mail mhd@trencin.sk) a tam som dospel k nasledovnému riešeniu:
Mal som príležitosť vidieť niekoľko spojov linky 12 cez víkend a väčšinou tam boli dvaja ľudia (keď som sa bol odviesť, tak som bol jediný cestujúci v celých častiach Biskupice a Noviny). Preto ma napadlo, že by sa spoje z linky 12 - 5 párov presunuli na víkendovú linku 5 spolu so spojmi linky 13 cez víkend (ktoré boli aj pôvodne v linke 5). Takto by linka 5 mohla mať cez víkend 8 párov spojov, s tým, že konkrétne 3 by zachádzali do Zlatoviec a Záblatia. Istebník by obslúžila linka 27 a najmä PAL, ktorá ako mi bolo povedané jazdí cez Istebník v hojnom počte.
Môžete mi veriť, že hoci pripomienku som poslal možno iba ja, tak som počul na to nadávať minimálne 20 ľudí (v autobusoch, na zastávkach, aj v mojom paneláku ? ). Myslím, že tieto kilometre by boli na linke 5 určite využité. Momentálne čakám na odpoveď autora.
Napadlo ma aj to, aby cez víkend jazdila znovu L5 miesto L7/17. Od toho som, ale po konzultácií s autorom upustil.
- druhá a už kratšia ? : naopak, cez pracovné dni je linka 12 vyťažená lepšie (minimálne dvojnásobne) a teda by som uvažoval o malom posilnení. Bolo by to v tom, že spoj jazdiaci o 15. hodine po Biskupice, námestie by pokračoval naspať do mesta so zachádzkou do LOT (namiesto dnešnej linky 2). Prípadne by mohol pokračovať priamo na tejto dvojke.
Cestujúcim z Novín by sa tak umožnilo uprostred poobedňajšej špičky cestovať do centra, čo teraz nie je možné. Možno by to ľudí pritiahlo. A pokiaľ ten BUS z linky 12 pokračuje ako tá 2 z LOT, tak by to vôbec nebol problém.
Mapa je len v autobuse #18 , ale to je asi iniciatíva vodičov (je to mapa autora, z webu mesta).
Rozhodne by som spravil to, že základné informácie by som dal do dokumentu A4, tak aby boli čo najstručnejšie, prehľadné a výstižné. Na internete je množstvo bezplatných programov, v ktorých sa jednoducho a za pár minút dajú vytvoriť takéto letáky.
Nadpis by to mohlo mať "Augustové zmeny v MHD". Boli by tam informácie o:
- základné informácie pod nadpisom (pár viet o tom, prečo sa robila optimalizácia, na čo to bolo dobré,
termín skúšobnej prevádzky, mail, adresa na pripomienky)
- nástupe všetkými dverami (doplnené schémou nástupu a výstupu)
- trasy liniek napr. MHD 1 Gen. Svobodu - Autobusová stanica - Kubrá a pod.
- informácia o WiFi
- informácie o posilnených a nových linkách a zastávkach
- kontakt na dopravcu a mesto
Vedľa tejto A4 by sa doplnila mapa (taká, aká je na IMHD) vo formáte A3. Takto by to mohlo byť v každom vozidle, prístrešku, na webe a aj na verejných plochách na plagáty.
ja vnímam nástup všetkými dvermi ako podstatný pre skrátenie jazdných časov v koncových a začiatočných úsekoch - Sihoť, Juh, Kubra: všetko treba dať po minúte: nie je žiadny kruháč, žiadny semafór ani prednsoť v jazde. Ak bsu odchádza 10:00, to je čas odchodu a nie príchodu na zastávku, takže za 60 sekúnd musí voz prejsť jednu zastávku v týchto úsekoch.
Inak pár návrhov na úpravu od decembra (linky 7 a 17 nehodnotím, ich záťaž ešte len začne):
- na linke 4 pridať ešte jeden spoj večer
- na linke 1/22 niečo urobiť s odchodmi večer, lebo sa nestíha posledný rýchlik do ZA 21:26, predtým ide linka 1 o 20:15 a potom až 21:20, pričom linka 11 ide tiež už 20:45. Zišlo by sa niečo na stanicu cca 21:00-21:05 (neviem či posunúť linku 1 z 21:20 možno s ohľadom na obehy a interval)
- na Juhu I doplniť niečo aj v 21.hodine, v pôvodnom návrhu bola linka 5, teraz nie je nič. Dal by som preto tú linku 4 čo píšem vyššie.
- držal by som sa ešte toho, že neposúvať pravidelný interval o 5-10 min kedy-tedy, ale buď posunúť všetky spoje o 5 min, alebo vôbec. V pôvodnom návrhu boli takto pekne preložené spoje liniek 1+11, čo už teraz nie je od nás z Kubrej.
- rád by som, aby niektoré skrátené spoje (4 z Opatovej) mali poznámku na akom spoji pokračujú a aby to bola cesta jedna tak, ako to je uevdené tu na imhd.
- to hlúpe označenie na transparentoch, že už z Juhu je uevdené gen. Svobodu na spojoch liniek 7,13,17 je potrebné zmeniť, začať používať aj inverzné označenie pri zachádzkových či skrátených spojoch
- konečne vyriešiť CP na zastávkach, nech už nezavádza cestujúcich
Chválim linky 4,6,8,11 a 13, vyzerajú naozaj slušne využívané v novom prevedení.
Dva poznatky z linky č. 5 s odchodom 14:16 od Nemocnice smer Saratovská, voz #37
1) Ešte nám chýba týždeň do konca mesiaca a cestujúci už stihli vyčerpať dáta pre wifi. Vyzerá, že týždeň si bude musieť celý autobus vystačiť so 64 kbit/s...
2) Na Cintorínskej postaršia pani sa asi 10 sekúnd štverá po schodoch a hneď na vodiča "Kde sú tie autobusy pre invalidov?"
je na škodu veci, že sa neodprezentovali pozitívne zmeny tak, ako je to v článkoch tu na imhd niekde v TN info vloženým špeciálom alebo prílohuo tak, ako to bolo za Cellera v roku 2006. Mapku siete tiež mohli priložiť, takto je len tu na webe, vo vozidlách nie je nič.?
Toto sú žiaľ veci, ktoré majú riešiť ľudia na meste ako objednávateľ s dopravcom. Nielen, že sa nevyriešili vopred, ale zatiaľ ani za pochodu a to máme o 2 týždne školský rok a nápor najmä na linke 7/17 možno očakávať viac než kedykoľvek predtým. Rozbehnú sa kĺbaky na plný kotol a nosné linky 1 a 8. Preto osveta o nástupe všetkými dverami či dobíjaní a kupovaní PCL v automatoch (spolu s ich umiestnením) by isto pomohla.
Predávajú sa. Jeden som si kúpil, lebo som chcel vidieť ako vyzerá.
Sú to vytlačené linkové CP na papieri formátu A5, zhora sú pripnuté spinkou. Nieje tam úvod, ani mapa ani popis zmien. Je to ako keby si to vytlačíš doma, zopneš spinkou a na poslednej strane je vytlačený cenník (ten čo je aj v autobusoch na dverách).
Tak to je fakt už na zaplakanie, keď si nevedia po sebe prečítať, skôr ako to zverejnia na webe?!
Keď sme už pri kancelárii predpredaja, sú už v predaji nové cestovné poriadky MHD v tlačenej podobe? Plánuje sa vôbec vydať niečo k zmene? Predsa len, staršie ročníky cestujúcich skôr uvítajú klasicky tlačené CP s prípadným popisom zmien, registrom premenovaných zast., nového cenníku, či vloženej schémy siete MHD...
Posledný CP (červená brožúra - MHD TN) evidujem ako "Informatívny cestovný poriadok" SAD Trenčín - MHD Trenčín, platný od 3.11.2012". Pre CP 2015/2016 sú linky MHD Trenčín včlenené do Informatívneho CP pravidelnej aut. dopravy pre celý TSK. Je to 368 - stranová kniha, ktorá nemá žiadnu mapku a dokonca ani žiadny obsah či úvod! Linku nájdete len tak, že jednoducho viete vopred jej číslo!!! Kúpil som ju asi len ja, predpokladám?
Výňatok z webu SAD:
"... oznamuje svojim klientom, že dňa 18.8.2016 (štvrtok) bude Kancelária predpredaja so sídlom Palackého 11, Trenčín (aut. stanica) z technických príčin otvorená... "
A upravená poznámka by nemusela byť dlhá. Napríklad pri 5 by to bolo: "neobsluhuje Dlhé Hony a Nemocnicu", pri linke 6 iba "neobsluhuje autobusovú stanicu" a pod.
Problém mi pripadá ale to, že už nám dochádzajú písmenká. A tie súčasné sú veľmi nelogické, napr. "a - ide po Detské mestečko" namiesto "d - ide po Detské mestečko", alebo "K - ide po Sihoť IV" na Sihoti by sa malo použiť S a K by sa malo použiť pre poznámku "obsluhuje Kubrú, ZŠ kde končí".
Celý ten dobrý význam optimalizácie sa úplne stráca "vďaka" rôznym chybám vo výveskách, vnútorných transparentoch, označníkoch, hláseniach a aj zlej informovanosti cestujúcich. Ach jaj!
Ja by som (na mieste SAD) zakúpil 4 krátke a 1 kĺbový (namiesto 42, 43, 44, 45 a 61). Nahradili by sme tak najstaršie Karosy aj stojaci Citelis 18M ? . Mali by sme ďalší kĺb do prevádzky a zároveň by sme mohli pridať nízko-podlažné kĺbové spoje ako aj nízko-podlažné sólo spoje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MA MHD
"... oznamuje svojim klientom, že dňa 18.8.2016 (štvrtok) bude Kancelária predpredaja so sídlom Palackého 11, Trenčín (aut. stanica) z technických príčin otvorená... "
Odkedy je na Palackého ul. autobusová stanica? ?