lenže kvorka má pravdu v tom, že to znamienko je protiprávne a trasu z neho nevyčítať. keďže ale máme pre každú linku zvlášť vycapený CP, tak poprosíme každú linku spraviť správne, lebo už ma nebaví riešiť, že si niekto nevie robiť svoju robotu - a to za peniaze, ktoré tu na imhd admini nedostávajú a vedia ju urobiť grátis. Takže buď: stojí len ...., alebo neobsluhuje ................. . Inak je to proste zle. Ako polovica vecí, ktoré od 1.8.2016 mali byť správne a nie sú
Ja so znamienkom "z-zrýchlený spoj súhlasím", lebo vypisovať zastávky kde spoj nestojí a zároveň pre inú kombináciu iné znamienko by bolo rozsiahle. Zrýchlené spoje sú väčšinou na trasách "robotníckych", kde chodia pravidelní cestujúci a teda zbadám znamienko "z", pozriem si v linkovom CP kde nestojí a viem.
http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1139_zlatovska_sad.pdf
z zrýchlený spoj - vysvetlivka jak hovado, čo to znamená? kde stojí? či všade len vodič ide rýchlo? ? ? dopravca by sa mal už vážne nad sebou zamyslieť, toto je bordel na kolečkách?
No tak potom sú to len dve licencie. Jedna skupinová na 112 liniek pre SAD Trenčín a druhá na 74 pre SAD Prievidza. Iba keby sa dajme tomu upravovali trasy v okrese napr. Ilava na 5 linkách, tak sa vydá zmena dopravnej licencie a tá zmena už pod iným číslom je vlastne novou licenciou, pričom sa v jej znení odkazuje aj na starú pôvodnú.
Ešte jedna vec k výveskám, tentokrát na IMHD:
má nejaký význam to, že hoci majú všetky zastávky zapracované nové názvy nechávať konečné po starom (napríklad linka 13 má v zozname napísanú konečnú gen. Svobodu, ale v hlavičke sa ukazuje smer Gen. Svobodu, otoč)?
Ak to nemá nejaký význam (ktorý mi možno nedošiel) dalo by sa to zmeniť? Ďakujem!
Dnes po dlhšej dobe prichádzam aj s pozitívnymi správami:
- na zastávke Pod Juhom smer centrum pribudla konečne nálepka linky 25 aj z druhej strany označníka,
- v niektorých autobusoch sa už vypisujú aktuálne názvy zastávok (Beckovská a pod.) avšak ešte nie vo všetkých. Len tak ďalej.
Prichádzam však aj s kritikou:
- tabuľa na Hasičskej stále nefunguje, poznámky v CP sú stále rovnaké, niektoré hlášky sú stále tiché (ale napr. 28. októbra a Dolný Šianec je už počuť dobre).
- na Novinách včera ešte po starom, dnes neviem
Ešte k zastávke Pod Juhom: mne ako cestujúcemu pripadá, že najväčšie problémy autobusom spôsobuje blízkosť križovatke. Ale presun za križovatku by nebol najlepšie riešenie (nástupištia by museli byť dve - aj na ul. Ku štvrtiam, aj na ul. Soblahovská a spôsobovalo by to cestujúcim problémy).
akože nie, čítaj: zoznam autobusových licencií - skupinová dopravná licencia , potom číslo linky (narp. 301401) a trasa linky. U MHD to má byť nejako takto (nevieme presne, verejne dostupné to nie je):
Licencia na výkon MHD Trenčín - zoznam liniek a ich trás. Teda nie licencia na každú linku zvlášť.
No ale to je len zoznam liniek na ktoré je udelená licencia. Aké je ale číslo licencie nevieme z toho vyčítať. Kľudne mohli dať všetky linky pre SAD TN na jedno rozhodnutie a pre SAD PD na jedno rozhodnutie o udelení licencie. Alebo to podeliť podľa okresov, resp. číslovania liniek. Licencia má pridelené vždy číslo spisu podľa registratúrneho poriadku, čiže je tam nejaká značka oddelenie napr. ODDD (ako oddelenie dopravy) potom lomítko a dajme tomu rok v ktorom bola vydaná a poradové číslo spisu medzi všetkými spismi, ktoré zamestnanci úradu samosprávneho kraja založili. Čiže ak to bolo napr. strelím v roku 2010 a bol to v poradí desiaty spis tak bude mať licencia číslo ODDD/2010/10. Navyše ak v tomto spise riešili sumárne licencie pre všetky linky SAD TN, ak si SAD TN podala jednu žiadosť sumárne na všetky linky, tak tých 112 liniek SAD TN bude mať rovnaké číslo licencie ODDD/2010/10. A šmitec. Samozrejme ak boli nejaké čiastkové zmeny, že napr. v okrese Ilava sa menilo 10 liniek a podala SAD TN žiadosť o zmenu licencie v roku 2012 napr. kdesi v polovici roka a spis mal číslo 2500, tak 10 liniek bude mať značku licencie ODDD/2010/2500. ?
To je pri tom vajcovom objazde? Tam by asi bolo optimálnym riešením dať zastávky za križovatku, podľa fotiek to vyzerá, že vo všetkých smeroch na to miesto je.
Takže tie kríky a billboard nebráni vodičovi vo výhľade? Prípadne k tomu, aby cestujúci čakajúci na zastávke zaregistroval autobus čo najskôr.
Momentálne neviem, čo by z dopravného hľadiska mohlo danej zastávke pomôcť. No je to skôr otázka na dopravákov. Spýtam sa na to. Každopádne ďakujem!
Zo zastavky sa zaradit do laveho pruhu je niekedy nieco hororove pri tom akou rychlostou prichadzaju vozidla z vrchu zo zakruty,navyse je tam hned kruhovy objazd-krizovatka a aj prechod a casto zablokujeme oba pruhy ked ostaneme stat. Zastavka je na znamenie,ked clovek sedi a nemava,nepovazujem ho za mojho cestujuceho=caka na dalsi bus. Mnohy ale co uznavam -ked svieti silno slnko,nevidia na tabulu,preto jazdime pomalsie a cihame ci aj na poslednu chvilu zamavaju. Na Juh jazdime vsetci,linky pocas dna sa menia tak ze urcite kazdy sa tam dostane. Ze je zastavka na znamenie je len dobre,ludia si uz zvykli,urychlujeme dopravu a dana zastavka je skutocne problemova,ja osobne by som na nej dal stat len vozidla pokracujuce na Soblahovsku ulicu,co by vsak zase bolo pre ludi dost metuce dlhy cas... Aj pri prichadzani z Juhu v lavom pruhu je uz niekedy dost problem vobec vojst cez prilahly pravy napajajuci sa z Vychodnej a dostat sa na zastavku,vsimam si ze vela vodicov-a najme zien si ide akoby s klapkami na ociach a nic vokol-nejaky autobus ktory potrebuje na alebo zo zastavky ich netrapi...
asi nerozumieš:
Licencia na MHD je jedna. Počet a čísla liniek či ich trasy by v nej mali byť uvedené.
Licencií na PAL je presne toľko, koľko je liniek. Takže žiadne voľné alebo obsadené číslo na MHD neobstojí, jedine žeby MHD robili dopravcovia dvaja a boli dve licencie (ako v BB). Čiže ak máš v licencii na MHD uvedené linky 1,2,3 neznamená to, že teraz mesto nemôže požiadať o zavedenie linky 4. Chápeme sa? Lebo to čo píšeš nie je len o čísle, ale aj trase - a trasa terajšej 27 nie je to čo bývala 27, rovnako terajšia 3,4,5,6,7,12,13,17. A ešte dočítaj § 10 ZoCD:
- Na prevádzkovanie autobusových liniek jedného prevádzkovateľa pravidelnej dopravy v mestskej doprave postačuje jedna dopravná licencia.
- Zmena dopravnej licencie sa vyžaduje na dočasné prenechanie autobusovej linky inému dopravcovi, na trvalú zmenu trasy autobusovej linky alebo na zmenu spôsobu jej prevádzkovania využitím vykonávajúceho dopravcu alebo subdodávateľa
Summa summarum: zmena trasy nastala aj u liniek 3,4,5,6,7,12,13,17 a 27, takže tak či tak malo dôjsť k zmene licencie. Čiže nie je dôvod sa vôbec ohľadne čísiel 26 a 27 vzrušovať, lebo celé to malo mať iný právny rámec a iný proces.
?
A či to bolo alebo nebolo správne, môže preskúmať Okresná prokuratúra Trenčín, ak o to niekto požiada ?
Chcel by som sa spýtať prevažne vodičov jazdiacich na JUH, čo najviac bráni tomu, aby vodič videl cestujúceho sediaceho/stojaceho na zastávke Pod Juhom smer centrum. Viem, že tam bolo niekoľko sťažností, že vodič nezastavil. Tí však argumentovali problematickým radením v jazdných pruhoch a rozhľadovými parametrami. Zaujímalo by ma, čo je najväčší problém a skúsiť nájsť nejaké riešenie.
Budem vám veľmi vďačný za každú informáciu. Ďakujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PtrkHrnk